- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про затвердження Положення про проведення виїзного та безвиїзного моніторингу об'єктів оверсайту платіжної інфраструктури
Відповідно до
статей 7,
15,
56 Закону України "Про Національний банк України",
статей 78,
82 Закону України "Про платіжні послуги", з метою встановлення порядку здійснення виїзного та безвиїзного моніторингу за об'єктами оверсайту Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про проведення виїзного та безвиїзного моніторингу об'єктів оверсайту платіжної інфраструктури, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
3) підпункт 1 пункту 1 постанови Правління Національного банку України від 13 лютого 2017 року
№ 11 "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України";
4) пункт 1 постанови Правління Національного банку України від 07 червня 2018 року
№ 61 "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України";
7) пункт 1 постанови Правління Національного банку України від 22 листопада 2019 року
№ 139 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України";
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Олексія Шабана.
4. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
31.12.2022 № 257
ПОЛОЖЕННЯ
про проведення виїзного та безвиїзного моніторингу об'єктів оверсайту платіжної інфраструктури
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено відповідно до
Закону України "Про Національний банк України",
статей 78,
82 Закону України "Про платіжні послуги", нормативно-правових актів Національного банку України (далі - Національний банк) з питань оверсайту платіжної інфраструктури та визначає порядок здійснення Національним банком виїзного та безвиїзного моніторингу за об'єктами оверсайту платіжної інфраструктури (далі - оверсайт).
2. Терміни в цьому Положенні вживаються в таких значеннях:
1) безвиїзний моніторинг - форма здійснення оверсайту, який проводять на постійній основі працівники Національного банку в дистанційній формі шляхом збору, систематизації та аналізу інформації щодо діяльності об'єктів оверсайту в частині надання ними платіжних послуг з метою дотримання ними вимог законодавства України, що регулює діяльність платіжних систем, використання (обслуговування) платіжних інструментів і платіжних схем, випуск та використання електронних грошей, визначає відносини між об'єктами оверсайту під час надання платіжних послуг (далі - законодавство України);
2) виїзний моніторинг - форма здійснення оверсайту уповноваженими працівниками Національного банку, що проводиться шляхом перевірок об'єктів оверсайту з метою дотримання ними вимог законодавства України та оцінки достатності заходів, що вживаються ними для цілей забезпечення безперервного, надійного та ефективного функціонування платіжної інфраструктури;
3) довідка про виїзний моніторинг об'єкта оверсайту (далі - довідка) -документ, що складають члени робочої групи за результатами перевірки окремих питань, визначених програмою виїзного моніторингу;
4) звіт про результати виїзного моніторингу об'єкта оверсайту (далі - звіт) -документ про результати проведеного виїзного моніторингу, що складає керівник робочої групи з урахуванням довідки(ок) та іншої наявної інформації;
5) керівник об'єкта виїзного моніторингу - особа, яка відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань є керівником об'єкта оверсайту, діяльність якого підлягає перевірці в межах виїзного моніторингу на підставі розпорядчого акта про виїзний моніторинг об'єкта оверсайту (у разі відсутності - особа, яка виконує його обов'язки);
6) керівник робочої групи - працівник Національного банку, визначений у розпорядчому акті про виїзний моніторинг об'єкта оверсайту, який здійснює безпосереднє керівництво процесом перевірки членами робочої групи, підписує звіт, запити та інші документи, які складаються під час виїзного моніторингу (за потреби);
7) куратор - заступник Голови Національного банку, який здійснює загальне керівництво та контролює діяльність Департаменту платіжних систем та інноваційного розвитку;
8) недостовірна інформація - інформація, що суперечить даним первинних документів та/або така, яка не відповідає дійсності або фактичним даним;
9) об'єкт виїзного моніторингу - об'єкт оверсайту, діяльність якого підлягає виїзному моніторингу у визначений період часу відповідно до розпорядчого акта про виїзний моніторинг об'єкта оверсайту;
10) період виїзного моніторингу - строк, за який уповноважені працівники здійснюють аналіз інформації та документів щодо діяльності об'єкта виїзного моніторингу;
11) плановий виїзний моніторинг - виїзний моніторинг, який проводиться уповноваженими працівниками відповідно до затвердженого Національним банком річного плану виїзного моніторингу об'єктів оверсайту та розпорядчого акта Національного банку про проведення планового виїзного моніторингу;
12) позаплановий виїзний моніторинг - виїзний моніторинг, який проводиться уповноваженими працівниками відповідно до розпорядчого акта Національного банку про проведення позапланового виїзного моніторингу за наявності підстав, передбачених цим Положенням;
13) програма виїзного моніторингу - перелік питань щодо діяльності об'єкта виїзного моніторингу з питань надання платіжних послуг, що підлягають перевірці в межах виїзного моніторингу, є додатком до розпорядчого акта про виїзний моніторинг;
14) робоча група - група, що утворюється з уповноважених працівників для проведення виїзного моніторингу, персональний склад та керівник якої визначається в розпорядчому акті про виїзний моніторинг;
15) розпорядчий акт про виїзний моніторинг об'єкта оверсайту (далі -розпорядчий акт про виїзний моніторинг) - наказ Національного банку про проведення виїзного моніторингу;
16) уповноважені працівники - працівники Національного банку, які визначені розпорядчим актом про виїзний моніторинг.
Інші терміни, що використовуються в цьому Положенні, уживаються в значеннях, визначених у
Законі України "Про платіжні послуги", інших законах України та нормативно-правових актах Національного банку.
3. Виїзний та безвиїзний моніторинг об'єктів оверсайту здійснюється з метою:
1) контролю за дотриманням ними вимог законодавства України;
2) оцінки достатності заходів, що вживаються об'єктами оверсайту для цілей забезпечення безперервного, надійного та ефективного функціонування платіжної інфраструктури.
4. Це Положення визначає порядок організації та проведення Національним банком виїзного та безвиїзного моніторингу об'єктів оверсайту, до яких належать:
1) оператори платіжних систем, розрахункові банки, технологічні оператори платіжних послуг, учасники платіжних систем у частині дотримання ними законодавства, що регулює діяльність платіжних систем, надання послуг технологічними операторами платіжних послуг;
2) надавачі платіжних послуг у частині використання (обслуговування) ними платіжних інструментів, платіжних схем, електронних грошей, взаємодії з іншими учасниками платіжного ринку;
3) емітенти електронних грошей у частині випуску та використання електронних грошей (включаючи відкриття та обслуговування електронних гаманців).
II. Безвиїзний моніторинг
5. Національний банк здійснює безвиїзний моніторинг об'єктів оверсайту шляхом збору, систематизації та аналізу інформації щодо їх діяльності, включаючи статистичні показники діяльності та їх динаміку.
6. Національний банк здійснює безвиїзний моніторинг об'єктів оверсайту на підставі:
1) статистичних звітів та іншої інформації, яка подається об'єктами оверсайту до Національного банку відповідно до законодавства України;
2) інформації, отриманої від об'єктів оверсайту на запит Національного банку;
3) інформації, отриманої від третіх осіб, органів державної влади та користувачів платіжних послуг;
4) інформації, отриманої з відкритих джерел;
5) інформації, отриманої від інших структурних підрозділів Національного банку, а також іншої інформації та документів, отриманих Національним банком під час виконання ним своїх функцій.
7. Національний банк здійснює безвиїзний моніторинг об'єктів оверсайту за такими показниками їх діяльності:
1) кількість учасників платіжної системи в розрізі їх видів (резидент/нерезидент, прямий/непрямий учасник платіжної системи);
2) обсяги та види операцій, виконані в платіжних системах, а також частка операцій окремих платіжних систем у загальному обсязі операцій, здійснених на території України платіжними системами;
3) обсяги та види операцій, виконані учасниками платіжних системах, а також частка операцій окремих учасників платіжної системи у загальному обсязі операцій, що виконуються в платіжній системі;
4) обсяги та види операцій, виконані надавачами платіжних послуг з використанням платіжних інструментів, а також частка операцій окремих надавачів платіжних послуг у загальному обсязі операцій, виконаних надавачами платіжних послуг;
5) обсяги та види операцій, оброблених технологічними операторами платіжних послуг-резидентами, а також частка окремих технологічних операторів платіжних послуг у загальному обсязі оброблених операції;
6) обсяги та види операцій, виконані з використанням електронних грошей, а також частка окремих емітентів електронних грошей у загальному обсязі операцій, виконаних з використанням електронних грошей;
7) плата за еквайринг та комісійна винагорода (інтерчейндж).
8. Національний банк здійснює безвиїзний моніторинг системно важливих платіжних систем за такими показниками їх діяльності:
1) ефективність та результативність діяльності системно важливої платіжної системи:
роль в економіці України;
рівень сервісу за часом оброблення операцій;
2) рівень операційного ризику:
щоденне навантаження на системно важливу платіжну систему (за сумою та кількістю операцій, оброблених нею) з метою визначення днів із максимальною та мінімальною сумами та/або кількістю операцій (пікові дні);
погодинне навантаження в пікові дні (за сумою та кількістю операцій);
3) рівень системного ризику:
рівень концентрації учасників системно важливої платіжної системи;
платіжна активність учасників системно важливої платіжної системи;
розподіл операцій між найбільшими учасниками системно важливої платіжної системи;
частка операцій, здійснених системно важливими банками (як учасниками системно важливої платіжної системи).
9. Національний банк здійснює безвиїзний моніторинг важливих платіжних систем та важливих об'єктів оверсайту за такими показниками їх діяльності:
1) обсяг та види операцій, здійснених важливими платіжними системами та важливими об'єктами оверсайту;
2) частка операцій, здійснених важливими платіжними системами та важливими об'єктами оверсайту.
10. Національний банк з метою здійснення безвиїзного моніторингу системно важливих платіжних систем, важливих платіжних систем та важливих об'єктів оверсайту аналізує інформацію про звернення користувачів платіжних послуг/учасників платіжної системи щодо їх роботи, а також інформацію про інциденти у системно важливих платіжних системах, важливих платіжних системах та важливих об'єктах оверсайту, пов'язані з наданням платіжних послуг.
11. Національний банк має право здійснювати безвиїзний моніторинг системно важливих та важливих платіжних систем, а також важливих об'єктів оверсайту за іншими показниками їх діяльності, крім наведених у пунктах 9 та 10 розділу II цього Положення, залежно від специфіки їх діяльності та з урахуванням вимог до системи управління ризиками платіжної інфраструктури, визначеними
Положенням про порядок здійснення оверсайту платіжної інфраструктури в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України від 24 серпня 2022 року № 187.
Національний банк попередньо повідомляє системно важливим, важливим платіжним системам, а також важливим об'єктам оверсайту про перелік цих показників і про потребу отримувати і зберігати зазначені показники під час надання платіжних послуг.
12. Національний банк для здійснення безвиїзного моніторингу вимагає від об'єктів оверсайту надання інформації та документів за показниками, визначеними в пунктах 8-11 розділу II цього Положення, шляхом направлення відповідного запиту.
13. Об'єкти оверсайту зобов'язані надати на запит Національного банку повну та достовірну інформацію, документи та їх копії (за потреби) належної якості (що дає змогу прочитати всі зазначені в них відомості) протягом п'яти робочих днів із дня отримання такого запиту засобами системи електронної пошти Національного банку (у разі підключення)/на офіційну електронну поштову скриньку Національного банку/іншими засобами електронного зв'язку, що використовуються Національним банком для електронного документообігу.
14. Національний банк оприлюднює на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку не рідше двох разів на рік з урахуванням вимог
Закону України "Про платіжні послуги" інформацію про результати безвиїзного моніторингу об'єктів оверсайту щодо:
1) кількості платіжних систем, їх учасників, надавачів платіжних послуг та емітентів електронних грошей;
2) обсягів операцій (кількість та сума), здійснених із використанням платіжних систем;
3) обсягів операцій (кількість та сума), здійснених із використанням електронних платіжних засобів;
4) кількості електронних платіжних засобів за видами та їх користувачів (у розрізі фізичних/юридичних осіб);
5) кількості платіжних пристроїв;
6) обсягів операцій (кількість та сума), здійснених із використанням платіжних інструментів - кредитовий трансфер та прямий дебет;
7) обсягів операцій (кількість та сума), здійснених з використанням електронних грошей;
8) комісійної винагороди (інтерчейндж) та плати за еквайринг в Україні.
15. Національний банк має право оприлюднювати на сторінках офіційного Інтернет-представництва Національного банку дані статистичної звітності або іншу інформацію з питань діяльності об'єктів оверсайту, які не визначені в пункті 14 розділу II цього Положення, з урахуванням вимог Законів України
"Про державну статистику" і
"Про платіжні послуги" (крім інформації, що є комерційною таємницею, банківською таємницею, таємницею надавача платіжних послуг).
III. Виїзний моніторинг
16. Національний банк здійснює виїзний моніторинг шляхом проведення перевірок об'єктів оверсайту.
17. Національний банк має право здійснювати плановий та позаплановий виїзний моніторинг.
18. Плановий виїзний моніторинг проводиться за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу, за винятком випадків, передбачених у пункті 62 розділу VIII цього Положення.
19. Позаплановий виїзний моніторинг проводиться Національним банком за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу або без відвідування об'єкта виїзного моніторингу за його фактичним місцезнаходженням, якщо питання, що підлягають перевірці під час виїзного моніторингу, можна перевірити без відвідування об'єкта виїзного моніторингу.
20. Куратор для здійснення виїзного моніторингу підписує розпорядчий акт про виїзний моніторинг.
21. Уповноважені працівники можуть здійснювати перевірку платіжних пристроїв, пунктів надання фінансових послуг, систем дистанційного обслуговування, які використовуються об'єктами виїзного моніторингу (далі - місця надання платіжних послуг) під час проведення виїзного моніторингу.
IV. Загальні організаційні питання проведення виїзного моніторингу
22. Виїзний моніторинг об'єктів оверсайту проводять уповноважені працівники Національного банку.
Для проведення виїзного моніторингу утворюється робоча група, чисельність якої залежить від періоду та програми виїзного моніторингу.
23. Уповноважені працівники проводять виїзний моніторинг відповідно до програми виїзного моніторингу, яка оформляється як додаток до розпорядчого акта про виїзний моніторинг та є його невід'ємною частиною.
24. Національний банк має право встановлювати строк проведення виїзного моніторингу до 40 робочих днів.
Керівник робочої групи за наявності причин, що можуть свідчити про об'єктивну неможливість виконання програми виїзного моніторингу в повному обсязі та в установлені строки, подає керівникові Національного банку за погодженням з керівником структурного підрозділу, до функцій якого належить здійснення оверсайту, обґрунтоване клопотання щодо продовження строку або відміни розпочатого виїзного моніторингу об'єкта оверсайту.
Куратор на підставі обґрунтованого подання може прийняти розпорядчий акт щодо продовження строку або відміни розпочатого виїзного моніторингу.
Загальний строк виїзного моніторингу об'єкта оверсайту з урахуванням строку, на який продовжується виїзний моніторинг, не може перевищувати 60 робочих днів.
25. Національний банк може включати до періоду поточного виїзного моніторингу об'єкта оверсайту попередній період діяльності об'єкта, який уже був охоплений виїзним моніторингом, якщо є потреба перевірки інформації, зазначеної в зауваженнях (запереченнях) до довідки, що було надано в порядку, передбаченому в пункті 72 розділу X цього Положення.
26. Члени робочої групи розпочинають проведення виїзного моніторингу, що здійснюється за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу з пред'явлення/подання керівникові об'єкта виїзного моніторингу або уповноваженій ним особі засвідченої копії розпорядчого акта про виїзний моніторинг у паперовій формі.
Керівник об'єкта виїзного моніторингу або уповноважена ним особа зобов'язаний(а) зазначити дату і час отримання копії розпорядчого акта про виїзний моніторинг та поставити підпис на іншій засвідченій копії розпорядчого акта про виїзний моніторинг, що залишається в керівника робочої групи та долучається до матеріалів виїзного моніторингу.
27. Керівник об'єкта виїзного моніторингу має бути поінформований про виїзний моніторинг, що проводиться уповноваженими працівниками без відвідування фактичного місцезнаходження об'єкта виїзного моніторингу, шляхом надсилання копії розпорядчого акта про виїзний моніторинг електронною поштою Національного банку на адресу електронної пошти об'єкта виїзного моніторингу, зазначену в Реєстрі платіжної інфраструктури, а в разі неотримання - поштою на адресу місцезнаходження об'єкта виїзного моніторингу (з відміткою про вручення).
28. Копія нового розпорядчого акта про виїзний моніторинг, що видається у випадках, передбачених у пункті 30 розділу IV цього Положення, пред'являється/подається особам, зазначеним у пункті 26 розділу IV цього Положення, не пізніше останнього дня проведення виїзного моніторингу, що здійснюється за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу.
29. Інформація про новий розпорядчий акт про виїзний моніторинг доводиться до відома керівника об'єкта виїзного моніторингу в порядку, визначеному в пункті 27 розділу IV цього Положення, не пізніше останнього дня проведення виїзного моніторингу в разі прийняття нового розпорядчого акта про виїзний моніторинг після його початку, якщо виїзний моніторинг проводиться уповноваженими працівниками без відвідування фактичного місцезнаходження об'єкта виїзного моніторингу.
30. Новий розпорядчий акт про виїзний моніторинг приймається в разі:
1) продовження строку або зупинення проведення виїзного моніторингу;
2) зміни складу робочої групи.
31. Керівник об'єкта виїзного моніторингу має бути поінформований про продовження строку проведення виїзного моніторингу не пізніше останнього дня його проведення в порядку, передбаченому в пунктах 26, 27 розділу IV цього Положення.
32. Керівник об'єкта виїзного моніторингу зобов'язаний:
1) забезпечити доступ членів робочої групи до об'єкта виїзного моніторингу за наявності в уповноважених працівників розпорядчого акта про виїзний моніторинг та забезпечити на строк проведення виїзного моніторингу кожному уповноваженому працівнику вільний (на першу вимогу) вхід/вихід до/із будівлі та інших приміщень об'єкта виїзного моніторингу для здійснення виїзного моніторингу протягом усього робочого дня;
2) забезпечити членам робочої групи безоплатний доступ у режимі перегляду до інформаційних систем, включаючи операційно-облікові системи, що використовуються для забезпечення виконання платіжних операцій та їх обліку, що потрібні для проведення виїзного моніторингу, вибірки та вивантаження необхідної інформації для її подальшого аналізу в межах оверсайту, консультаційну підтримку з питань функціонування таких систем;
3) забезпечити безоплатне надання на письмовий запит членів робочої групи письмових пояснень із питань діяльності об'єкта виїзного моніторингу, інформації, копій документів, витягів із них (включаючи ті, що зберігаються в інформаційних системах об'єкта виїзного моніторингу та виготовлених методом сканування або створення фотокопій), засвідчених особистим підписом керівника об'єкта виїзного моніторингу або відповідальною особою об'єкта виїзного моніторингу із зазначенням найменування його посади, власного імені та прізвища, дати засвідчення та проставленням напису "Згідно з оригіналом";
4) забезпечити оперативний зв'язок членів робочої групи з відповідальною особою об'єкта виїзного моніторингу та працівниками, до обов'язків яких належить виконання відповідних операцій (процесів), що підлягають виїзному моніторингу впродовж усього часу здійснення виїзного моніторингу;
5) забезпечити можливість проведення відеоконференцій за запитом керівника робочої групи в разі проведення виїзного моніторингу без відвідування фактичного місцезнаходження об'єкта виїзного моніторингу.
33. Вхід/вихід до/із приміщень, що використовуються для зберігання документів, а також для комп'ютерного оброблення даних здійснюється членами робочої групи разом з відповідальним працівником об'єкта виїзного моніторингу.
34. Керівник об'єкта виїзного моніторингу зобов'язаний виділити робочій групі в перший робочий день проведення виїзного моніторингу робочі місця в окремому від працівників своєї установи та сторонніх осіб службовому приміщенні або окремі робочі місця (за згодою керівника робочої групи), що відповідають встановленим санітарно-гігієнічним нормам та обладнані необхідними меблями, шафою для зберігання документів, а також забезпечити можливість користуватися комп'ютерною та копіювально-розмножувальною технікою, телефоном.
Особам, які не є членами робочої групи, вхід у зазначене приміщення/доступ до окремих робочих місць уповноважених працівників на весь строк проведення виїзного моніторингу без дозволу керівника робочої групи забороняється, за винятком настання обставин непереборної сили.
Установлення та/або використання в зазначеному приміщенні об'єктом виїзного моніторингу будь-яких технічних пристроїв для здійснення фото-, аудіо-, відеофіксації, крім випадків, передбачених законодавством України, забороняється.
35. Національний банк має право надсилати до об'єкта виїзного моніторингу запит, що містить перелік інформації (у паперовій або електронній формі у визначеній структурі та форматі) та документів (їх копій та/або витягів з них) щодо діяльності об'єкта виїзного моніторингу з надання платіжних послуг, які об'єкт виїзного моніторингу зобов'язаний підготувати та подати Національному банку в терміни, обсягах та порядку, визначених у такому запиті.
36. Керівник об'єкта виїзного моніторингу або уповноважена ним особа зобов'язаний(а) своєчасно та в повному обсязі надавати у визначених форматі, структурі та вигляді на запит уповноважених працівників достовірну та розбірливу для читання інформацію, письмові пояснення, документи (їх копії та/або витяги з них), а також не створювати перешкод проведенню виїзного моніторингу та надати на першу вимогу доступ керівнику та членам робочої групи до оригіналів всіх документів, інформації (включаючи інформацію, що містить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг та комерційну таємницю).
37. Отримання та повернення документів і матеріалів під час проведення виїзного моніторингу за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу здійснюється шляхом підписання уповноваженим працівником та керівником об'єкта виїзного моніторингу та/або уповноваженою ним особою копії запиту/відповіді на запит/супровідного листа, разом з яким передаються документи/матеріали, із зазначенням дати та часу отримання або повернення таких документів/матеріалів.
38. Керівник робочої групи зобов'язаний письмово повідомити керівника об'єкта виїзного моніторингу про зупинення проведення виїзного моніторингу в разі протидії об'єкта виїзного моніторингу або створення ним перешкод у проведенні виїзного моніторингу шляхом:
1) незабезпечення робочій групі визначених цим Положенням умов для проведення виїзного моніторингу;
2) фізичного недопущення робочої групи до проведення виїзного моніторингу;
3) відмови в доступі до приміщень, об'єктів, що використовуються під час надання платіжних послуг;
4) неодноразового ненадання, неодноразового несвоєчасного надання або надання недостовірної, не в повному обсязі інформації та документів на запит членів робочої групи;
5) незабезпечення безпосереднього доступу членів робочої групи під час проведення виїзного моніторингу до інформації, яка розміщена в інформаційних, операційно-облікових системах, що використовуються для забезпечення виконання платіжних операцій та їх обліку;
6) відсутності керівника об'єкта виїзного моніторингу впродовж першого дня перевірки.
Керівник робочої групи зобов'язаний в разі протидії об'єкта виїзного моніторингу або створення ним перешкод у проведенні виїзного моніторингу скласти акт про створення перешкод проведенню виїзного моніторингу відповідно до пункту 78 розділу X цього Положення та відобразити в ньому інформацію про факти та обставини протидії та/або створення перешкод посадовою особою та/або працівниками об'єкта виїзного моніторингу проведенню виїзного моніторингу.
39. Керівник або посадова особа об'єкта виїзного моніторингу в разі настання обставин, про які йдеться в пункті 38 розділу IV цього Положення, зобов'язаний(а) у триденний строк надати керівникові робочої групи пояснення в письмовій формі щодо причин протидії та/або створення перешкод проведенню виїзного моніторингу.
V. Права та обов'язки уповноваженого працівника
40. Уповноважений працівник має право:
1) безперешкодно входити/виходити до/із приміщення об'єкта виїзного моніторингу, а до приміщень, що використовуються для зберігання документів, комп'ютерного оброблення даних об'єкта виїзного моніторингу, - у присутності відповідального(их) працівника(ів) об'єкта виїзного моніторингу;
2) користуватися власними технічними засобами (комп'ютерами, носіями інформації, калькуляторами, телефонами) та виносити/вносити їх з/до об'єкта виїзного моніторингу;
3) отримувати від керівника і працівників об'єкта виїзного моніторингу інформацію, документи та матеріали щодо діяльності об'єкта виїзного моніторингу з надання платіжних послуг щодо питань, перелік яких наведений у програмі виїзного моніторингу, у паперовій та/або електронній формі на письмовий запит з питань, що належать до компетенції оверсайту;
4) зберігати документи та матеріали, надані об'єктом виїзного моніторингу під час проведення виїзного моніторингу за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу в паперовій формі, у службовому приміщенні, що виділене для розміщення робочої групи;
5) виносити під час проведення виїзного моніторингу за фактичним місцезнаходженням об'єкта виїзного моніторингу за межі об'єкта виїзного моніторингу копії документів, що містять інформацію з питань, перелік яких наведений у програмі виїзного моніторингу;
6) отримувати від керівника і працівників об'єкта виїзного моніторингу документи, письмові пояснення з питань діяльності об'єкта оверсайту щодо питань, перелік яких наведений у програмі виїзного моніторингу невиконання або неналежного виконання вимог законодавства України;
7) безоплатно ознайомлюватися з роботою технічних засобів та програмних комплексів, які використовуються об'єктом перевірки;
8) здійснювати перевірку місць надання платіжних послуг;
9) здійснювати фото- та відеофіксацію під час перевірки місць надання платіжних послуг;
10) мати безпосередній доступ під час проведення виїзного моніторингу до інформації, яка розміщена в автоматизованих системах обліку об'єкта виїзного моніторингу, з можливістю її вибірки/обробки, отримувати від об'єкта виїзного моніторингу консультаційну підтримку з питань її вибірки/обробки та функціонування таких систем;
11) одержувати доступ у режимі перегляду до інформаційних систем, включаючи операційно-облікові системи, що використовуються для забезпечення виконання платіжних операцій та їх обліку, що потрібні для проведення виїзного моніторингу, вибірки та вивантаження необхідної інформації для її подальшого аналізу в межах оверсайту;
12) запитувати в об'єкта виїзного моніторингу і перевіряти інформацію з питань програми виїзного моніторингу, про контрагентів об'єкта виїзного моніторингу стосовно діяльності об'єкта виїзного моніторингу як учасника платіжного ринку;
13) за попереднім погодженням із керівником об'єкта виїзного моніторингу проводити інтерв'ю з відповідальними особами об'єкта виїзного моніторингу з оформленням відповідних протоколів;
14) запитувати в об'єкта виїзного моніторингу інформацію, матеріали, документи щодо діяльності об'єкта виїзного моніторингу з надання платіжних послуг щодо питань, програми виїзного моніторингу, які не належать до періоду поточного проведення виїзного моніторингу, та письмові пояснення щодо них з метою уточнення фактів і обставин, які стосуються періоду проведення поточного виїзного моніторингу.
41. Уповноважений працівник під час проведення виїзного моніторингу (з відвідуванням та без відвідування фактичного місцезнаходження об'єкта виїзного моніторингу) має право здійснити перевірку місць надання платіжних послуг об'єкта виїзного моніторингу, про що зазначається в розпорядчому акті про виїзний моніторинг.
................Перейти до повного тексту