1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СУДОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.02.2019 № 131
Про затвердження Типового положення про апарат суду
Відповідно до пункту 12 частини першої статті 152, частини другої статті 155 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" за погодженням з Вищою радою правосуддя згідно з рішенням від 17.01.2019 № 140/0/15-19
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про апарат суду, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної судової адміністрації України від 28.09.2012 № 115 "Про затвердження Типового положення про апарат місцевого, апеляційного судів".
3. Управлінню організаційного забезпечення та контролю (Лавер І.Г.) довести копію цього наказу та Типового положення про апарат суду до апеляційних судів та територіальних управлінь Державної судової адміністрації України.
4. Керівникам апаратів апеляційних судів вжити заходів для затвердження положення про апарат відповідного суду. Завірену копію затвердженого положення про апарат суду надіслати до Державної судової адміністрації України.
5. Начальникам територіальних управлінь Державної судової адміністрації України надіслати копію цього наказу та Типового положення про апарат суду до місцевих судів.
6. Прес-службі (на правах сектору) (Пастухова В.М.) оприлюднити цей наказ у розділі "Нормативно-правова база" рубрики "Інше" офіційного сайта ДСА України не пізніше наступного робочого дня за днем його видання.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова З. Холоднюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної судової
адміністрації України
08.02.2019 № 131
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про апарат суду
I. Загальні положення
1. Це Типове положення визначає порядок організації роботи апарату місцевого, апеляційного, вищого спеціалізованого суду.
2. Апарат місцевого, апеляційного, вищого спеціалізованого суду (далі -апарат суду) відповідно до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" здійснює організаційне забезпечення роботи суду.
3. У своїй діяльності апарат суду керується Конституцією України, законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про державну службу", "Про запобігання корупції", Кодексом законів про працю України, іншими кодексами та законами України, постановами Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, Положенням про апарат суду, рішеннями Ради суддів України, рішеннями зборів суддів, а також наказами й розпорядженнями голови суду та керівника апарату суду.
4. Голова суду контролює ефективність діяльності апарату суду, погоджує призначення на посади керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду, вносить в установленому порядку подання про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства.
5. Положення про апарат суду розробляється керівником апарату суду на підставі цього Типового положення та затверджується зборами суддів відповідного суду.
Положення про апарат суду не може суперечити цьому Типовому положенню.
У новоутворених судах до перших зборів суддів діє Тимчасове положення про апарат суду. Тимчасове положення про апарат новоутвореного суду затверджується тимчасово виконуючим обов'язки керівника апарату цього суду.
6. Структура та штатна чисельність апарату (штатний розпис) місцевого суду затверджуються відповідним територіальним управлінням Державної судової адміністрації України.
Структура і штатна чисельність апаратів апеляційних судів, вищих спеціалізованих судів затверджується Державною судовою адміністрацією України.
Структура, штатна чисельність та розроблений на підставі них штатний розпис апаратів цих судів затверджується за погодженням з головою відповідного суду в межах обсягу видатків на утримання відповідного суду.
Структура апарату місцевого, апеляційного суду розробляється на підставі Типової структури апарату апеляційного і місцевого суду, затвердженої Державною судовою адміністрацією України, з урахуванням особливостей організаційного забезпечення діяльності цих судів.
Структура апарату вищого спеціалізованого суду розробляється керівником апарату цього суду з урахуванням особливостей організаційного забезпечення діяльності цих судів.
Тимчасова структура та тимчасова штатна чисельність апарату новоутвореного суду затверджується тимчасово виконуючим обов'язки керівника апарату цього суду за погодженням із Головою Державної судової адміністрації України.
7. Правовий статус працівників апарату суду визначається законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про державну службу", іншими актами законодавства України.
Правовий статус та умови діяльності помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника секретаря судової палати, помічника судді - члена Ради суддів України, помічника судді визначаються також Положенням про помічника судді, затвердженим рішенням Ради суддів України.
Правовий статус та умови діяльності керівника служби судових розпорядників, старшого судового розпорядника, судового розпорядника визначаються також Положенням про порядок створення та діяльності служби судових розпорядників, затвердженим Головою Державної судової адміністрації України за погодженням із Вищою радою правосуддя.
Посадові інструкції працівників апарату апеляційного і місцевого суду розробляються на підставі затверджених Державною судовою адміністрацією України типових посадових інструкцій працівників апарату цих судів і положень про структурні підрозділи апарату суду та цього Типового положення. Посадові інструкції працівників апарату суду затверджуються керівником апарату суду.
Посадові інструкції працівників апарату вищого спеціалізованого суду розробляються та затверджуються на підставі положень про структурні підрозділи апарату відповідного суду та цього Типового положення з урахуванням особливостей організаційного забезпечення його діяльності.
II. Основні функції апарату суду
8. Відповідно до основних завдань, визначених Законом України "Про судоустрій і статус суддів", апарат суду:
1) створює належні умови діяльності суду для ефективного виконання суддями покладених на них повноважень;
2) здійснює організаційне, інформаційно-довідкове й документальне забезпечення підготовки справ і матеріалів для розгляду суддями;
3) забезпечує ведення журналів (протоколів) судового засідання, фіксування судового процесу (судових засідань) технічними засобами, проведення відеоконференцій;
4) забезпечує надсилання адресатам в установленому порядку копій судових рішень, а також судових повідомлень, повісток і викликів;
5) організовує та забезпечує ведення діловодства в суді, забезпечує підготовку й складання документів відповідно до інструкції з діловодства в суді, інших актів законодавства України;
6) забезпечує належну організацію експедиційної обробки документів;
7) забезпечує ведення, облік, формування, опрацювання, надсилання, друкування, тиражування, використання, зберігання та знищення матеріалів, документів та інших матеріальних носіїв інформації, пов'язаних із діяльністю суду;
8) аналізує службову кореспонденцію;
9) організовує комплектування архіву, підготовку документів та архівних справ для передачі їх у встановленому порядку на постійне зберігання чи знищення;
10) забезпечує дотримання вимог до ведення обліку, зберігання, використання, знищення документів та інших матеріальних носіїв інформації, що містять інформацію з обмеженим доступом;
11) забезпечує дотримання вимог Закону України "Про державну таємницю";
12) складає та подає в установленому порядку статистичну звітність про роботу суду, формує огляди статистичних даних про підсумки діяльності суду;
13) бере участь в аналізі судової статистики, вивченні та узагальненні судової практики, забезпечує підготовку аналітичних довідок, таблиць, інформації з питань судової статистики;
14) упроваджує передові технології організації роботи з документами в суді, забезпечує впровадження електронного суду;
15) здійснює інформаційно-технічне забезпечення судових засідань, зборів суддів;
16) забезпечує функціонування у суді інформаційно-телекомунікаційних систем, систем електронних комунікацій, програмного забезпечення та баз даних;
17) забезпечує функціонування автоматизованої системи документообігу суду, автоматизованого розподілу справ між суддями (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);
18) вживає заходів до забезпечення контролю за дотриманням вимог Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему (до початку її функціонування - Положення про автоматизовану систему документообігу суду), у тому числі в частині застосування автоматизованого розподілу судових справ між суддями;
19) здійснює організацію доступу суддів і працівників апарату суду до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування у визначеному чинним законодавством порядку, а також контроль за дотриманням вимог щодо захисту інформації;
20) у визначених законом випадках забезпечує надсилання електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень;
21) забезпечує надсилання відомостей про набрання судовим рішенням законної сили до Єдиного державного реєстру судових рішень;
22) вживає заходів щодо забезпечення суддів і працівників апарату суду ключами електронного цифрового підпису;
23) забезпечує у взаємодії з Державною судовою адміністрацією України суддів, працівників апарату суду необхідними засобами інформатизації;
24) забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної служби з питань управління персоналом апарату суду;
25) здійснює добір персоналу апарату суду, організовує роботу щодо його мотивації;
26) веде кадрове діловодство суду, в тому числі особові справи суддів у порядку, визначеному Державною судовою адміністрацією України за погодженням з Радою суддів України;
27) веде автоматизовану систему обліку кадрів суду (до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи);
28) забезпечує належну роботу конкурсної та дисциплінарної комісії;
29) організовує в суді належні умови для діяльності працівників Служби судової охорони;
30) бере участь у взаємодії зі Службою судової охорони у заходах щодо додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил і підтримання громадського порядку в залі судового засідання та в приміщенні суду;
31) бере участь у взаємодії зі Службою судової охорони у заходах щодо забезпечення безпеки суддів, працівників апарату суду, учасників судового процесу;
32) забезпечує ведення військового обліку та здійснення бронювання працівників суду;
33) бере участь у здійсненні заходів з мобілізаційної підготовки й мобілізації, здійснює контроль за здійсненням цих заходів;
34) організовує бібліотечно-інформаційну роботу в суді;
35) здійснює облік печаток і штампів та контроль за їх зберіганням, використанням та знищенням;
36) забезпечує взаємодію суду з громадськістю, засобами масової інформації;
37) забезпечує у взаємодії з суддями-спікерами підготовку й поширення матеріалів про діяльність суду;
38) здійснює інформаційне наповнення веб-сайту суду;
39) організовує та забезпечує внутрішній облік сплати, повернення й зарахування судового збору до Державного бюджету України;
40) розробляє проект структури та штатного розпису суду;
41) забезпечує підготовку пропозицій до бюджетного запиту;
42) організовує прийом громадян, забезпечує розгляд пропозицій, заяв і скарг, запитів відповідно до вимог Законів України "Про звернення громадян", "Про адвокатуру та адвокатську діяльність", "Про статус народного депутата України", "Про доступ до публічної інформації", "Про інформацію";
43) забезпечує дотримання вимог законів України "Про охорону праці", "Про захист персональних даних", "Про запобігання корупції";
44) забезпечує перевірку факту подання декларацій суб'єктами декларування та інформування Національного агентства з питань запобігання корупції факту неподання чи несвоєчасного подання декларацій суб'єктами декларування відповідно до вимог Закону України "Про запобігання корупції";
45) надсилає до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України повідомлення щодо змін, які відбулися у загальних відомостях суддів відповідного суду для належного ведення, наповнення та оновлення суддівського досьє;
46) виконує накази й розпорядження голови суду, керівника апарату суду;
47) забезпечує розроблення проектів актів стосовно організації внутрішньої діяльності суду;
48) забезпечує організацію та проведення загальних зборів працівників апарату суду, робочих нарад, міжнародних зустрічей, прес-конференцій та інших заходів;
49) забезпечує дотримання заходів пожежної безпеки;
50) здійснює господарське обслуговування суду, забезпечує належну експлуатацію приміщення суду, контролює санітарно-технічний стан робочих приміщень, інженерних систем і комунікацій;
51) забезпечує збереження матеріальних цінностей;
52) організовує та забезпечує виконання в суді організаційно-технічних заходів у сфері інформаційної безпеки, технічного захисту інформації та протидії кіберзагрозам;
53) виконує інші функції, пов'язані із забезпеченням діяльності суду.
У суді, який є розпорядником бюджетних коштів, апарат суду також:
забезпечує ведення бухгалтерського обліку відповідно до встановлених норм законодавства;
організовує планування фінансово-господарської діяльності;
здійснює контроль за збереженням товарно-матеріальних цінностей, правильним використанням грошових коштів і матеріальних ресурсів;
складає та подає в установленому порядку статистичну, бюджетну, податкову та бухгалтерську звітність.
III. Керівник апарату суду, його заступники
9. Апарат суду очолює керівник апарату суду.
Керівника апарату місцевого суду, його заступників за погодженням з головою відповідного суду призначає на посаду та звільняє з посади начальник відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України.
Керівника апарату апеляційного, вищого спеціалізованого суду та його заступників за погодженням з головою відповідного суду призначає на посаду та звільняє з посади Голова Державної судової адміністрації України.
Керівник апарату місцевого, апеляційного, вищого спеціалізованого суду може мати двох заступників, якщо кількість працівників апарату суду перевищує 50 осіб. У місцевих загальних судах кількість заступників може дорівнювати кількості віддалених робочих місць, в яких утворюються відокремлені структурні підрозділи (окремі посадові особи за напрямками діяльності) цих судів.
10. На посаду керівника апарату місцевого, апеляційного, вищого спеціалізованого суду, його заступника призначається особа, яка відповідає вимогам до професійної компетентності для зайняття посади, які складаються із загальних і спеціальних вимог.
Особа, яка претендує на зайняття посади керівника апарату суду, його заступника (заступників), повинна відповідати таким загальним вимогам:
місцевого загального суду - вища освіта з освітнім ступенем магістра (або прирівняна до неї вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста), досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше одного року, вільне володіння державною мовою;
місцевого адміністративного суду, місцевого господарського суду, апеляційного суду - вища освіта з освітнім ступенем магістра (або прирівняна до неї вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста), досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В" або досвід служби в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності не менше двох років, вільне володіння державною мовою;
вищого спеціалізованого суду - вища освіта з освітнім ступенем магістра (або прирівняна до неї вища освіта за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста), загальний стаж роботи не менше семи років; досвід роботи на посадах державної служби категорій "А" чи "Б" або на посадах не нижче керівників структурних підрозділів в органах місцевого самоврядування, або досвід роботи на керівних посадах у відповідній сфері не менш як три роки; вільне володіння державною мовою, володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.
Спеціальні вимоги до осіб, які претендують на зайняття посад керівника апарату місцевого суду та його заступника визначаються начальником відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України, на зайняття посад керівника апарату апеляційного суду та його заступника - Головою Державної судової адміністрації України, на підставі типових вимог, затверджених Державною судовою адміністрацією України.
Особи, які претендують на зайняття посад керівника апарату вищого спеціалізованого суду та їх заступників мають відповідати типовим вимогам (включаючи спеціальні), затвердженим Вищою радою правосуддя за поданням Комісії з питань вищого корпусу державної служби в системі правосуддя.
11. Заохочення або накладення дисциплінарного стягнення стосовно керівника апарату суду, його заступника застосовуються за поданням голови відповідного суду:
начальником територіального управління Державної судової адміністрації України - стосовно керівника апарату місцевого суду та його заступників;
Головою Державної судової адміністрації України - стосовно керівника апарату апеляційного суду, вищого спеціалізованого суду, їх заступників, а також стосовно керівника апарату місцевого суду та його заступників щодо нагородження відомчими заохочувальними відзнаками Державної судової адміністрації України.
12. Керівник апарату суду призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення. Добір працівників апарату суду здійснюється на конкурсній основі (крім помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника секретаря судової палати, помічника судді - члена Ради суддів України, помічників суддів, прес-секретаря, працівників, які виконують функції з обслуговування, робітників) і в порядку переведення державних службовців відповідно до законодавства про державну службу. Призначення на посаду та звільнення з посади помічника голови суду, помічника заступника голови суду, помічника секретаря судової палати, помічника судді - члена Ради суддів України, помічника судді здійснюється відповідно до Положення про помічника (помічників) судді.

................
Перейти до повного тексту