1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
КИЇВСЬКА РЕГІОНАЛЬНА МИТНИЦЯ
Н А К А З
04.02.2004 N 125
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Київської регіональної митниці N 871 від 15.10.2007 )
Про затвердження та введення в дію тимчасової Технології митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень у відділі по оформленню кур'єрських служб Київської регіональної митниці
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Київської регіональної митниці N 1100 від 18.11.2004 N 335 від 25.04.2005 N 486 від 27.05.2005 N 731 від 04.08.2005 N 1263 від 14.12.2006 )
На виконання вимог статей 152, 153 Митного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.02 N 1948, з метою вдосконалення митного контролю та митного оформлення товарів та інших предметів, що переміщуються каналами експрес-перевізників у Київській регіональній митниці,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити тимчасову Технологію митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень у відділі по оформленню кур'єрських служб, які розташовані у зоні діяльності Київської регіональної митниці (додається).
2. Зазначену вище тимчасову Технологію ввести в дію з 09.02.2004 р.
3. Вважати такими, що втратили чинність з 09.02.2004 р.: наказ Київської регіональної митниці від 11.06.2003 р. N 608 "Про затвердження та введення в дію Технології митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень у відділі по оформленню кур'єрських служб Київської регіональної митниці", наказ Київської регіональної митниці від 16.10.2003 р. N 1144 "Про внесення змін до наказу Київської регіональної митниці від 11.06.2003 р. N 608".
4. Заступнику начальника загального відділу (Груша В.М.) довести даний наказ до оперативних підрозділів.
5. Контроль за виконанням даного наказу покладаю на Першого заступника начальника митниці Макаренка А.В.
Загальний контроль залишаю за собою.
Заступник Голови Служби -
начальник Київської
регіональної митниці


А.Є.Гутник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Київської регіональної
митниці
04.02.2004 N 125
ТИМЧАСОВА ТЕХНОЛОГІЯ
митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень у відділі по оформленню кур'єрських служб Київської регіональної митниці
Дана технологія розроблена відповідно до положень статей 152, 153 Митного Кодексу України, Постанови від 25.12.2002 КМУ N 1948 з урахуванням положень Конвенції для уніфікації деяких правил, які стосуються повітряних перевезень та наказу ДМСУ N 405 від 26.07.2000 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.09.2000 р. за N 603/4824, в частині, що не суперечить Митному Кодексу України, та визначає загальний порядок митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень у відділі по оформленню кур'єрських служб та його взаємодію з іншими підрозділами митниці.
1. Терміни, що вживаються в Технології:
1.1. У цій Технології поняття "громадяни", "зона митного контролю", "митне оформлення", "митний контроль", "митний режим", "митні органи", "митні процедури", "митна декларація", "підприємство", "предмети", "товари" вживаються у значенні, наведеному у Митному кодексі України.
Інші поняття вживаються у такому значенні:
1.2. експрес-перевізник - транспортна або транспортно-експедиційна компанія, створена відповідно до чинного законодавства України, що здійснює прискорене перевезення міжнародних вантажів та має всесвітню мережу з системою центральних та регіональних сортувальних станцій комп'ютерну мережу відстеження проходження таких вантажів протягом усього часу доставки від відправника до одержувача;
1.3. міжнародне експрес-відправлення (далі - відправлення) - належним чином упаковані товари та інші предмети, що переміщуються (пересилаються) перевізником будь-яким видом транспорту з метою доставки одержувачу у визначений термін;
1.4. вантаж експрес-перевізника (далі - вантаж) - консолідовані за єдиним транспортним документом міжнародні експрес-відправлення чи міжнародні експрес-відправлення, що не ввійшли до складу цих консолідованих міжнародних експрес-відправлень за своїм характером, розмірами або з інших причин, що переміщуються (пересилаються) експрес-перевізником (далі - перевізник) через митний кордон;
1.5. міжнародне експрес-відправлення документального характеру (далі - відправлення документального характеру) - ділові папери, а також будь-які повідомлення, інформація або дані на будь-яких носіях інформації (паперових чи електронних, у тому числі на дискетах, компакт-дисках, плівках тощо), що не мають комерційної цінності, не супроводжуються інвойсом і не містять інформації, переміщення (пересилання) якої через митний кордон заборонено законодавством або потребує дозволу відповідних державних органів;
1.6. міжнародне експрес-відправлення недокументального характеру (далі - відправлення недокументального характеру) - відправлення, вмістом якого є товари та інші предмети із заявленою вартістю. Таке відправлення обов'язково супроводжується інвойсом;
1.7. відправлення некомерційного характеру - відправлення, у товаросупровідних документах на яке зазначено його некомерційний характер, наприклад, "Not for sale or resale" ("не для продажу чи перепродажу"), "No commercial value" ("не має комерційної вартості"), "value is for customs purposes only" (вартість тільки для митниці").
1.8. єдиний транспортний документ - документ, за яким здійснюється перевезення вантажу (як єдиний транспортний документ можуть використовуватися загальні авіанакладні (AWB - airwaybill, MAWB - master airwaybill, CMR, BILL OF LADING (коносамент) тощо);
1.9. маніфест (реєстр) - перелік міжнародних експрес-відправлень недокументального характеру та/або відомості про міжнародні експрес відправлення документального характеру (кількість місць та їх загальна вага), що містяться у вантажі. Маніфест може використовуватися під час митного оформлення товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) через митний кордон у міжнародних експрес-відправленнях (далі - товари та інші предмети), а також як єдиний транспортний документ під час переміщення (пересилання) вантажів у разі перебування товарів та інших предметів під митним контролем;
Про відправлення документального характеру в маніфесті можуть зазначатися загальна кількість та загальна вага.
1.10. домашній транспортний документ - індивідуальний номерний транспортний документ на кожне відправлення у консолідованому вантажі, у якому наведено данні про відправника, одержувача, а також загальний опис товарів (предметів) у відправленні.
Домашній транспортний документ є водночас угодою між відправником відправлення та експрес-перевізником про перевезення і пред'явлення відправлення митниці для проведення митного оформлення.
1.11. митниця відправлення - будь-який митний орган України, з якого починається переміщення вантажу або його частини.
1.12. митниця призначення - будь-який митний орган України, де завершується контроль за переміщенням вантажу або його частини.
1.13. забезпечення перевізника - пластикова одноразова номерна пломба перевізника;
1.14. центральна сортувальна станція (далі - ЦСС) - утворений для виконання угод з міжнародними корпораціями у галузі міжнародного прискореного транспортування вантажів підрозділ перевізника, на території якого визначено зону митного контролю;
1.15. регіональна сортувальна станція (далі - РСС) - утворений у конкретному регіоні країни для виконання міжнародного прискореного транспортування вантажів і підпорядкований центральній сортувальній станції підрозділ перевізника, на території якого визначено зону митного контролю;
1.16. відправник - підприємство або громадянин, яке (який) подає перевізнику для переміщення (пересилання) міжнародне експрес-відправлення;
1.17. одержувач - підприємство або громадянин, якому адресується відправлення;
1.18. інвойс - документ, що містить відомості про товари та інші предмети, які входять до складу міжнародного експрес-відправлення;
2. Загальні положення
2.1. Відправниками та одержувачами відправлень можуть бути як фізичні (громадяни України, громадяни іноземних держав та особи без громадянства), так і юридичні особи (суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності будь-якої форми власності, державні та громадські установи, представництва іноземних компаній, дипломатичні представництва, міжнародні організації тощо).
2.2. Митне оформлення товарів (предметів), що підлягають санітарному, ветеринарному, фітосанітарному, радіологічному, екологічному або іншим видам контролю й переміщуються в відправленнях, може бути завершене тільки після закінчення цих видів контролю.
2.3. Для здійснення митного контролю відправлень на території ЦСС експрес-перевізник облаштовує зону митного контролю (далі - ЗМК) згідно з вимогами ПКМУ від 25.12.02 N 1947 "Про затвердження Порядку надання дозволу на розміщення у зонах митного контролю споруд та об'єктів інфраструктури, що належать іншим, ніж митні, органам державної влади" та п. 2.4 Положення про зону митного контролю, затвердженого наказом ДМКУ N 198 від 06.05.95 р. і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.05.95 р. за N 152/688.
2.4. Експрес-перевізник представляє належним чином облаштоване приміщення для здійснення, інспекторським складом відділу по оформленню кур'єрських служб КРМ, митних процедур при переміщенні відправлень експрес-перевізником.
2.5. Відділ по оформленню кур'єрських служб (далі - ВОКС) КРМ проводить митне оформлення вантажів, які надходять (відправляються) каналами таких експрес-перевізників:
- ЗАТ "ДХЛ Інтернешнл Україна" (DHL), з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Васильківська, 1;
- ДП "Форінтос", з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Васильківська 1;
- ТОВ "Ейр-Експрес", з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Інститутська, 28. Блок "Е";
- ДП МЕП "Юкрейніен Парсел Сервіс" (UPS), з ЦСС за адресою: м. Київ, Повітрофлотський проспект, 96, аеропорт "Київ" /Жуляни/;
- ТОВ "Скайнет Ворлдвайд Експрес", з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Дегтярівська, 21;
( Абзац шостий пункту 2.5 розділу 2 в редакції Наказу Київської регіональної митниці N 335 від 25.04.2005 )
- ТОВ "Скайнет Ворлдвайт Експрес" (SKYNET Worldwide Express), з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Княжий Затон, 16В;
- ТОВ "Аеро-Експрес" (TNT), з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Клименка, 23;
- ТОВ "Поні Експрес", з ЦСС за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Лугова, 12.
( Абзац дев'ятий пункту 2.5 розділу 2 в редакції Наказу Київської регіональної митниці N 1100 від 18.11.2004 )
Митний контроль та митне оформлення відправлень співробітники ВОКС проводять безпосередньо в ЗМК ЦСС відповідних експрес-перевізників згідно затверджених положень про зони митного контролю.
Кількісний склад інспекторів, розташованих в кожній зоні митного контролю відповідного експрес-перевізника, визначається керівництвом ВОКС в межах штатного розкладу підрозділу, обсягів відправлення і має забезпечувати якість митного контролю, митного оформлення й терміни проходження відправлень.
3. Декларування відправлень
3.1 Товари (предмети), що переміщуються в відправленнях підлягають обов'язковому декларуванню в порядку визначеному Державною Митною Службою України.
4. Технологічні особливості транспортування відправлень експрес-перевізником та його взаємодія з Київською регіональною митницею
4.1 Технологія транспортування відправлень експрес-перевізником:
- забезпечує експрес-транспортування відправлень від відправника до одержувача в термін, визначений експрес-перевізником (за відсутності надзвичайних, непередбачених обставин);
- визначає порядок консолідації експортних відправлень за єдиним транспортним документом.
4.1.1. Експрес-перевізник забезпечує:
- оформлення домашнього транспортного документа (авіанакладної);
- наявність мережі міжнародних сортувальних станцій, через які вантаж доставляється до країни призначення та мережі внутрішніх сортувальних станцій;
- наявність у ЦСС інформації в електронному вигляді про кожне відправлення, що переміщується через митний кордон України.
4.2. Переміщення вантажу з ЗМК ЦСС у митницю, у зоні діяльності якої розташована РСС (одержувач відправлення), здійснюється під митним забезпеченням або забезпеченням експрес-перевізника з використанням документу контролю доставки.
4.3. Для контролю за доставкою вантажу з митного органу в пункті пропуску на митному кордоні України в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС, а також з митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС, у митний орган у пункті пропуску на митному кордоні використовується єдиний транспортний документ.
4.4. Відповідальність за надання митниці відправлення підтвердження про доставку вантажу в термін, визначений згідно з митним законодавством, несе експрес-перевізник, про що робиться запис на єдиному транспортному документі.
4.5. Експрес-перевізник визначає та узгоджує з митницею за місцем розташування ЦСС випадки, коли присутність одержувача під час митного контролю є обов'язковою.
4.6. У разі відсутності одержувача відправлення, при митному оформленні відправлень експрес-перевізник несе відповідальність згідно чинного законодавства, за правильність поданих у митний орган необхідних даних про одержувача та за нарахування і сплату належних платежів, у випадках сплати експрес-перевізником платежів за одержувача відправлення.
5. Митний контроль
5.1. Товари та інші предмети перебувають під митним контролем:
- у разі ввезення - з моменту перетинання митного кордону до моменту закінчення в повному обсязі митного оформлення;
- у разі вивезення - з моменту їх пред'явлення до моменту перетинання митного кордону.
5.2. Митний орган у пункті пропуску на митному кордоні України здійснює пропуск на митну територію України та направлення імпортного вантажу в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС, без застосування заходів нетарифного регулювання (подання митниці дозволів, ліцензій, сертифікатів тощо) та без подання попередньої декларації (далі - ПД), попереднього повідомлення (далі - ПП), внутрішнього транзитного документа тощо.
5.3. Заходи нетарифного регулювання застосовуються безпосередньо у митницях призначення, або в митниці проведення митного оформлення. У разі коли відправлення містять товари та інші предмети, які підлягають іншим передбаченим законодавством видам контролю, посадовою особою митного органу на супровідних документах до відправлення робиться відмітка про необхідність здійснення таких видів контролю.
5.4. Підставою для пропуску відправлень через митний кордон є подання експрес-перевізниками єдиного транспортного документа та відповідність зазначених у ньому даних (кількості місць, ваги) наявному вантажу.
5.5. У разі відмови в пропуску на митну територію України чи митного оформлення відправлення, інспектором митниці вживаються заходи згідно чинного законодавства.
5.6. Якщо відправлення з митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС, направляється в митницю, у зоні діяльності якої розташовано РСС (одержувач відправлення), і навпаки, то ПД і ПП не застосовуються. Переміщення цих відправлень здійснюється з використанням документа контролю доставки вантажу.
5.7. Під час надходження відправлень, вантажів, незалежно від мети переміщення та режиму, каналами експрес-перевізників, митному оформленню у ВОКС КРМ підлягають:
- відправлення, які належать юридичним особам, акредитованим у Київській регіональній митниці, незалежно від заявленої відправником у товаросупровідних документах вартості товарів (предметів);
- відправлення, які належать юридичним особам, акредитованим в інших митницях, якщо декларування товарів та інших предметів здійснюється без використання вантажної митної декларації та не потребує здійснення заходів нетарифного регулювання, або згідно з листами узгодженнями, наданими для проведення митного оформлення у КРМ іншими митницями;
- відправлення, які належать фізичним особам, незалежно від місця розташування одержувача (відправника) у разі сплати належних платежів;
- відправлення документального характеру незалежно від місця розташування одержувача (відправника).
Не підлягають митному оформленню у ВОКС КРМ вантажі, які потребують або переміщуються згідно з дозволами ДСЕК, по операціям з давальницькою сировиною та виробів з нею, технічної допомоги, окремо слідуючий багаж та інші операції, що потребують подальшого контролю по місцю обліку в оперативному підрозділі КРМ, або оформлення яких передбачено за окремими технологічними схемами у відповідному підрозділі.
Митне оформлення товарів, які надходять на адресу дипломатичних представництв іноземних держав, міжнародних організацій та їх співробітників, здійснюється у відділі митного оформлення дипломатичних представництв та виставок (далі ВМОДПтаВ).
( Пункт 5.7 доповнено абзацом згідно з Наказом Київської регіональної митниці N 1263 від 14.12.2006 )
За рішенням керівництва ВМОДПтаВ, при умові надання пільг, передбачених Митним кодексом України, оформлення проводиться без переміщення зазначених вантажів в ЗМК ВМОДПтаВ. Видача вантажів із місця зберігання міжнародних експрес-відправлень здійснюється на підставі ксерокопії оформленої ВМД або інших документів (лист, заява, інше) при необхідності. Копія документа має бути перекреслена з обов'язковим надписом "Дійсна лише для видачі вантажу із місця зберігання міжнародних експрес-відправлень у ВМОМЕВ" та завірена ОНП уповноваженої особи ВМОДПтаВ.
( Пункт 5.7 доповнено абзацом згідно з Наказом Київської регіональної митниці N 1263 від 14.12.2006 )
У випадках обмеженого терміну доставки відправлення, на підставі рішення керівництва відділу ВОКС митне оформлення відправлення, що потребує подальшого контролю в оперативному підрозділі КРМ по місцю обліку суб'єкта ЗЕД, може проводитись в ВОКС.
В інших випадках товари та інші предмети оформляються в митному органі, у зоні діяльності якого розташована регіональна сортувальна станція, або за місцем розташування одержувача (відправника).
5.8. У разі проведення митного оформлення вантажу суб'єкта ЗЕД який надійшов каналами експрес-перевізника, в оперативному підрозділі КРМ по місцю обліку, суб'єкт ЗЕД звертається з мотивованою заявою у відділ обліку. У заяві повинна бути вказана мета перевезення відправлення в зону митного контролю відділу обліку для подальшого митного оформлення. Перевезення такого вантажу проводиться на підставі узгодженої керівництвом відділу обліку та ВОКС, заяви, що надається суб'єктом ЗЕД, по документу передачі вантажів між зонами митного контролю (додаток N 1). Контроль за доставлянням вантажу до ЗМК відповідного оперативного підрозділу виконує оперативний підрозділ, в зону митного контролю якого перевозиться вантаж. Вантаж переміщується під митним забезпеченням. У разі надходження вантажу до ЗМК відповідного оперативного підрозділу, інспектор, який приймає даний вантаж на контроль, проставляє відбиток штампу ПМК на документі передачі вантажів між ЗМК та надсилає його, через загальний відділ митниці, до ВОКС КРМ. На підставі такого документу з проставленим відбитком штампу ПМК інспектор ВОКС знімає вантаж з контролю. У випадку проведення митного оформлення вантажу (під час вивезення) безпосередньо в оперативному підрозділі, оформлений вантаж згідно з документом передачі вантажів між зонами митного контролю, разом з комплектом оформлених документів (ВМД, домашній транспортний документ, інвойс тощо), направляється до ЗМК відповідного експрес-перевізника для консолідації та подальшого направлення отримувачу (без надання узгодження).
5.9. Випуск у вільний обіг відправлень, декларування яких здійснюється без використання вантажної митної декларації і які надходять в адресу юридичних осіб здійснюється на підставі реєстру (маніфесту), який надається експрес-перевізником. Реєстр повинен містити інформацію лише про вантажі, які будуть випускатись у вільний обіг (без врахування вантажів, які надходять на адреси приватних осіб, відправлень, вміст яких підлягає декларуванню із застосуванням вантажної митної декларації, вантажів які прийняті експрес-перевізником на зберігання під митним контролем). У реєстрі обов'язково повинні зазначатись такі відомості:
- номер домашнього транспортного документа;
- відправник;
- одержувач;
- загальний опис товарів (предметів);
- вартість;
- кількість місць;
- вага.
Після проведення митного оформлення реєстр засвідчується особистою номерною печаткою (ОНП) інспектора. Копії інвойсів та домашніх авіанакладних на відправлення зазначених в реєстрі, додаються до цього реєстру, відтиском ОНП та штампом "ПМК" не засвідчуються та залишаються у справах відділу.
5.10. Випуск у вільний обіг відправлення документального характеру здійснюється шляхом вибіркового митного огляду (у цих випадках відбиток ОНП проставляється лише на товаросупровідних документах, які стосуються тільки відправлення, митне оформлення якого проводилось з розпакуванням).
5.11. На вимогу отримувача відправлення, вміст якого не підлягає декларуванню із застосуванням вантажної митної декларації (крім відправлення, яке містить підакцизні товари і яке надходить в адресу юридичної особи), підтвердження митного оформлення здійснюється на підставі заяви отримувача з обґрунтуванням такої необхідності. У такому випадку на заяві робиться відмітка про дату та номер реєстру згідно з яким проведене митне оформлення з проставлянням відбитку ОНП інспектора.

................
Перейти до повного тексту