1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
N 405 від 26.07.2000
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 вересня 2000 р.
за N 603/4824
( Наказ скасовано на підставі Наказу Державної митної служби N 711 від 27.08.2007 )
Про затвердження Порядку митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень
( Рішення про державну реєстрацію Наказу скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції N 7/80 від 11.07.2007 ) ( Виключено з Державного реєстру нормативно-правових актів 03.08.2007 )
Відповідно до Указу Президента України від 29.11.96 N 1145 "Про Державну митну службу України", зі змінами та доповненнями, і з метою вдосконалення порядку митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів, що переміщуються в міжнародних експрес-відправленнях експрес-перевізниками,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень (далі - Порядок), що додається.
2. Управлінню організації митного контролю (Дьомін Ю.М.), Правовому управлінню (Мельник М.В.) здійснити подання цього наказу на реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Господарсько-експлуатаційному митному управлінню (Буц М.К.) забезпечити виготовлення й тиражування бланків оглядового розпису М 16.
4. Управлінню справами (Карпенко В.П.) після реєстрації в Міністерстві юстиції України забезпечити тиражування та розсилання цього наказу до митних органів.
5. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Держмитслужби від 12.08.99 N 519 "Про затвердження Порядку пропуску вантажів, які переміщуються міжнародними кур'єрськими службами між Бориспільською та Київською спеціалізованою митницями".
6. Після набрання чинності зазначеним нормативно-правовим актом усім управлінням привести власні нормативні акти у відповідність до нього.
7. Начальникам регіональних митниць, митниць:
7.1. Привести технологічні схеми митного контролю у відповідність до цього Порядку.
7.2. Інформувати суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності й митних брокерів, що працюють у зонах діяльності митних органів, про затверджений цим наказом Порядок.
8. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Соболя І.М.
Голова Служби Ю.П.Соловков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
митної служби України
26.07.2000 N 405
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 вересня 2000 р.
за N 603/4824
ПОРЯДОК
митного контролю та митного оформлення міжнародних експрес-відправлень
1. Терміни, що вживаються в цьому Порядку:
1.1. Експрес-перевізник - це транспортна або транспортно-експедиційна компанія, створена відповідно до чинного законодавства України, яка здійснює прискорене перевезення міжнародних вантажів згідно з Конвенцією для уніфікації деяких правил, які стосуються міжнародних повітряних перевезень (Варшава, 1929 р.).
1.2. Міжнародне експрес-відправлення (далі - МЕВ) - товари (предмети), належним чином упаковані (крім заборонених законодавством України до переміщення через митний кордон України), що перевозяться експрес-перевізником будь-яким видом транспорту з метою доставки одержувачу у визначений термін.
1.3. Вантаж експрес-перевізника (далі - вантаж) - консолідовані за єдиним транспортним документом МЕВ або МЕВ, яке не ввійшло до складу цих консолідованих МЕВ за своїм характером чи за розмірами або з інших причин, і переміщувані експрес-перевізниками через митний кордон України.
1.4. МЕВ документального характеру - ділові папери, письмова кореспонденція ділова чи приватна, авіаквитки, а також будь-які повідомлення, інформація або дані на будь-яких носіях інформації (паперових чи електромагнітних, у тому числі на дискетах, компакт-дисках, плівках тощо), що не мають промислової цінності та заявленої вартості й не містять інформації, переміщення якої через митний кордон України заборонено законодавством або на переміщення якої потрібні дозволи відповідних державних органів.
1.5. МЕВ недокументального характеру - МЕВ, умістом якого є товари (предмети) із заявленою вартістю. Таке МЕВ обов'язково супроводжується інвойсом.
1.6. МЕВ некомерційного характеру - МЕВ, у товаросупровідних документах на яке зазначено його некомерційний характер, наприклад "not for sale or resale" ("не для продажу чи перепродажу"), "no commercial value" ("не має комерційної вартості"), "value is for customs purposes only" ("вартість тільки для митниці").
1.7. Єдиний транспортний документ - транспортний документ, за яким здійснюється перевезення вантажу. Як єдиний транспортний документ можуть використовуватися загальні авіанакладні (AWB - airwaybill, MAWB - master airwaybill), CMR, BILL OF LADING (коносамент) тощо.
1.8. Маніфест (реєстр) - товаросупровідний документ, у якому заявлено всі МЕВ, що містяться в цьому вантажі, та який може виступати в ролі єдиного транспортного документа при перевезенні консолідованих МЕВ під митним контролем з митниці відправлення до митниці призначення.
Про МЕВ документального характеру в маніфесті можуть зазначатися загальна кількість місць та загальна вага.
1.9. Домашній транспортний документ - індивідуальний номерний транспортний документ на кожне МЕВ у консолідованому вантажі, у якому наведено дані про відправника, одержувача, а також загальний опис товарів (предметів) у МЕВ.
Домашній транспортний документ є водночас угодою між відправником МЕВ та експрес-перевізником про перевезення і пред'явлення МЕВ митниці для проведення митного оформлення.
1.10. Митниця відправлення - будь-який митний орган України, з якого починається переміщення вантажу або його частини.
1.11. Митниця призначення - будь-який митний орган України, де завершується контроль за переміщенням вантажу або його частини.
1.12. Забезпечення експрес-перевізника - пластикова одноразова номерна пломба експрес-перевізника.
1.13. Центральна сортувальна станція (далі - ЦСС) - організаційна структура відповідного експрес-перевізника, створена ним для виконання агентських угод з міжнародними корпораціями в галузі міжнародного прискореного транспортування вантажів.
1.14. Регіональна сортувальна станція (далі - РСС) - організаційна структура, створена для виконання агентських угод з міжнародними корпораціями в галузі міжнародного прискореного транспортування вантажів та підпорядкована ЦСС.
2. Загальні положення
2.1. Цей Порядок визначає:
2.1.1. Порядок митного контролю МЕВ, консолідації МЕВ, а також деконсолідації вантажів відповідно до технології експрес-перевізників щодо оброблення та доставки МЕВ від відправника до одержувача.
2.1.2. Порядок здійснення контролю за переміщенням МЕВ, що перебувають під митним контролем.
2.1.3. Основні права й обов'язки експрес-перевізників при переміщенні МЕВ, що перебувають під митним контролем, а також при їх митному оформленні.
2.2. Відправниками та одержувачами МЕВ можуть бути як фізичні (громадяни України, громадяни іноземних держав та особи без громадянства), так і юридичні особи (суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності будь-якої форми власності, державні та громадські установи, представництва іноземних компаній, дипломатичні представництва, міжнародні організації тощо).
2.3. Митне оформлення товарів (предметів), що підлягають санітарному, ветеринарному, фітосанітарному, радіологічному, екологічному або іншим видам контролю й переміщуються в МЕВ, може бути завершене тільки після закінчення цих видів контролю.
Подання до пунктів пропуску на митному кордоні передбачених законодавством України дозвільних документів на переміщення окремих видів товарів (предметів) здійснюється при проходженні митного контролю в митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС).
2.4. Експрес-перевізник погоджує з митницею, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), порядок зберігання МЕВ під митним контролем.
Експрес-перевізник надає належним чином облаштоване приміщення для підрозділу митниці.
Кількісний склад співробітників підрозділу митниці, у зоні якої розташовано ЦСС (РСС), установлюється митницею з урахуванням обсягів МЕВ і має забезпечувати якість митного контролю, митного оформлення й терміни проходження МЕВ.
2.5. Для здійснення митного контролю МЕВ на території ЦСС (РСС) експрес-перевізник облаштовує зону митного контролю згідно з вимогами п.2.4 Положення про зону митного контролю, затвердженого наказом Державного митного комітету від 06.05.95 N 198 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.05.95 за N 152/688.
2.6. Допускається перебування МЕВ на ЦСС (РСС) "на відповідальному зберіганні" у відповідного експрес-перевізника чи його представника.
3. Декларування МЕВ
3.1. Товари (предмети), що переміщуються в МЕВ на адресу юридичних осіб, підлягають декларуванню митним органам у встановленому порядку.
3.2. Як декларація на товари (предмети), що переміщуються в МЕВ на адреси фізичних осіб, використовуються домашній транспортний документ та інвойс.
У разі зазначення відправником загального найменування товарів (предметів) у МЕВ (крім МЕВ документального характеру) експрес-перевізник для здійснення митного оформлення подає супровідні документи та оглядовий розпис М 16 (додаток 1) з наведеним у ньому переліком товарів (предметів), що містяться в МЕВ.
Цей перелік використовується для здійснення нарахування та стягнення належних платежів.
4. Особливості переміщення МЕВ
4.1. Технологія транспортування МЕВ експрес-перевізником:
- забезпечує експрес-транспортування МЕВ від відправника до одержувача в термін, визначений експрес-перевізником (за відсутності надзвичайних, непередбачених обставин);
- визначає порядок консолідації експортних або імпортних МЕВ за єдиним транспортним документом.
4.1.1. Експрес-перевізник забезпечує:
- оформлення домашнього транспортного документа (авіанакладної) на кожне окреме МЕВ;
- наявність мережі міжнародних сортувальних станцій, через які вантаж доставляється до країни призначення, та мережі внутрішніх сортувальних станцій;
- наявність у ЦСС (РСС) інформації в електронному вигляді про кожне МЕВ, що переміщується через митний кордон України.
4.2. ЦСС (РСС) та митниця, у зоні діяльності якої розташована ЦСС (РСС), узгоджують технологічну схему оброблення вантажів та митного оформлення товарів (предметів), що переміщуються в МЕВ, з урахуванням технологічних особливостей відповідного експрес-перевізника.
4.3. Переміщення вантажу з митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), у митницю, у зоні діяльності якої розташовано РСС (ЦСС), здійснюється під забезпеченням експрес-перевізника або під митним забезпеченням.
4.4. Для контролю за доставкою вантажу з митного органу в пункті пропуску на митному кордоні України в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), а також з митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), у митний орган у пункті пропуску на митному кордоні використовується єдиний транспортний документ, засвідчений особистою номерною печаткою інспектора митниці відправлення.
4.5. Підтвердженням факту доставки цього вантажу з митного органу в пункті пропуску в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), є єдиний транспортний документ на вантаж, засвідчений особистою номерною печаткою інспектора митниці призначення.
Відповідальність за надання митниці відправлення підтвердження про доставку вантажу в термін, визначений згідно з митним законодавством, несе експрес-перевізник.
4.6. Для контролю за доставкою вантажів з митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), у митницю призначення (у митницю, у зоні діяльності якої розташовано РСС (ЦСС)) застосовується документ контролю за доставкою вантажу.
4.7. Експрес-перевізник визначає та узгоджує з митницею за місцем розташування ЦСС (РСС) випадки, коли присутність одержувача під час митного контролю є обов'язковою.
У разі відсутності одержувача МЕВ при митному оформленні МЕВ експрес-перевізник несе відповідальність згідно із чинним законодавством за правильність поданих у митний орган необхідних даних про одержувача та за сплату належних платежів.
5. Митний контроль
5.1. МЕВ перебуває під митним контролем:
- при ввезенні, з моменту перетину митного кордону України й до моменту митного оформлення та випуску у вільний обіг митницею призначення;
- при вивезенні, з моменту митного оформлення й до моменту перетину митного кордону України.
5.2. Митний орган у пункті пропуску на митному кордоні України здійснює пропуск на митну територію України та направлення імпортного вантажу в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), без застосування заходів нетарифного регулювання (подання митниці дозволів, ліцензій, сертифікатів тощо) та без подання попередньої акцизної декларації (далі - АД), попередньої декларації (далі - ПД), попереднього повідомлення (далі - ПП), внутрішнього транзитного документа тощо.
5.3. Заходи нетарифного регулювання застосовуються в митницях призначення.
5.4. Підставою для пропуску митними органами в пунктах пропуску на митному кордоні вантажу є подання експрес-перевізниками єдиного транспортного документа та відповідність зазначених у ньому даних (кількості місць, ваги) наявному вантажу.
5.5. Якщо МЕВ з митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС, направляється в митницю, у зоні діяльності якої розташовано РСС, і навпаки, то АД, ПД і ПП не застосовуються. Переміщення цих МЕВ здійснюється з використанням документа контролю доставки вантажу.
5.6. Митному оформленню в митниці, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), підлягають:
- МЕВ, які належать юридичним особам, розташованим у зоні діяльності ЦСС, незалежно від заявленої відправником у товаросупровідних документах вартості товарів (предметів);
- МЕВ, які належать юридичним особам, розташованим поза зонами діяльності ЦСС (РСС), якщо фактурна вартість товарів (предметів) не перевищує суму, еквівалентну 100 доларам США;
- МЕВ, які належать фізичним особам, незалежно від місця розташування одержувача (відправника) у разі сплати належних платежів;
- МЕВ документального характеру незалежно від місця розташування одержувача (відправника).
В інших випадках МЕВ оформляються в митниці, у зоні діяльності якої розташований одержувач (відправник) МЕВ.
5.7. Випуск у вільний обіг МЕВ, фактурна вартість яких не перевищує суму, еквівалентну 100 доларам США, і які належать юридичним особам, здійснюється на підставі реєстру, який подається експрес-перевізником інспектору митниці.
У реєстрі обов'язково повинні зазначатися такі відомості:
- номер домашнього транспортного документа;
- відправник;
- одержувач;
- загальний опис товару;
- вартість;
- кількість місць;
- вага.
Реєстр засвідчується особистою номерною печаткою інспектора.
Копії інвойсів на МЕВ, зазначені в реєстрі, додаються до цього реєстру та залишаються в справах митниці.
5.8. Випуск у вільний обіг МЕВ документального характеру здійснюється шляхом вибіркового митного огляду.
5.9. На вимогу власника МЕВ, фактурна вартість якого не перевищує суму, еквівалентну 100 доларам США (крім МЕВ, яке містить підакцизні товари), і яке належить юридичній особі (відправнику або одержувачу), здійснюється митне оформлення. Підставою для здійснення митного оформлення є заява власника (відправника або одержувача) з обгрунтуванням такої необхідності.
5.10. Переміщення експрес-перевізником вантажу з митного органу в пункті пропуску на митному кордоні України в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), здійснюється під митним забезпеченням.
6. Імпорт МЕВ
6.1. Митний орган здійснює пропуск через митний кордон України та направлення імпортного вантажу під митним контролем у митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС).
6.2. У разі надходження вантажу на митну територію України через міжнародні аеропорти перевантаження та направлення його під митним контролем у митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС), здійснюються безпосередньо з борту літака (у разі неможливості - з термінала аеропорту). Перевантаження здійснюється в присутності інспектора митниці, відповідної службової особи аеропорту та експедитора експрес-перевізника.
6.3. Підставою для пропуску через митний кордон України вантажу є подання митним органам належним чином оформлених нижчезазначених товаросупровідних документів на нього (та відповідність наявного вантажу даним, зазначеним у цих документах):
- для консолідованих МЕВ і МЕВ документального характеру - єдиного транспортного документа;
- для МЕВ, що не ввійшло до складу консолідованих МЕВ, - єдиного транспортного документа та інвойса.
6.4. Митний орган у пункті пропуску на митному кордоні України за відсутності зауважень проставляє штамп "Під митним контролем" на єдиному транспортному документі.
На транспортний засіб накладається митне забезпечення.
Вантаж під митним контролем доставляється експрес-перевізниками в митницю, у зоні діяльності якої розташовано ЦСС (РСС).
6.5. На ЦСС (РСС) інспектор митниці:
- перевіряє цілість митних забезпечень;
- перевіряє наявність на супровідних документах відміток митного органу пункту пропуску на кордоні;
- перевіряє відповідність наявного вантажу (кількості місць) даним, зазначеним у єдиному транспортному документі;
- дає дозвіл на розвантаження, сортування та обробку МЕВ.
6.6. Обробка та сортування МЕВ проводяться в зоні митного контролю за категоріями.
До МЕВ І категорії належать:
- МЕВ документального характеру;
- МЕВ, фактурна вартість яких не перевищує суму, еквівалентну 100 доларам США (крім підакцизних товарів), і які належать юридичним особам.
До МЕВ II категорії належать:
- МЕВ, фактурна вартість яких перевищує суму, еквівалентну 100 доларам США, і які належать юридичним особам;
- МЕВ, які належать фізичним особам.

................
Перейти до повного тексту