1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
18.05.2022 № 100
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку № 172 від 20.12.2023 )
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України
Відповідно до статей 7, 15, 56 Закону України "Про Національний банк України", з метою удосконалення порядку застосування електронного підпису та електронної печатки Правління Національного банку України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 14 серпня 2017 року № 78 "Про затвердження Положення про застосування електронного підпису в банківській системі України" такі зміни:
1) заголовок постанови викласти в такій редакції:
"Про затвердження Положення про застосування електронного підпису та електронної печатки";
2) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Положення про застосування електронного підпису та електронної печатки, що додається.".
2. Затвердити Зміни до Положення про застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській системі України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 14 серпня 2017 року № 78 (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 лютого 2019 року № 42), що додаються.
3. Департаменту безпеки (Ігор Коновалов) після офіційного опублікування довести до відома банків України інформацію про прийняття цієї постанови.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на Голову Національного банку України Кирила Шевченка.
5. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.

Голова

К. Шевченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
18.05.2022 № 100
ЗМІНИ
до Положення про застосування електронного підпису та електронної печатки в банківській системі України
( Див. текст )
1. У заголовку слова "в банківській системі України" виключити.
2. У розділі I:
1) пункти 1, 2 викласти в такій редакції:
"1. Це Положення розроблено відповідно до Законів України "Про Національний банк України", "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" і визначає організаційно-методологічні умови застосування електронного підпису (далі - ЕП) та електронної печатки під час створення, оброблення та зберігання електронних документів банками України, філіями іноземних банків, платіжними організаціями платіжних систем, учасниками платіжних систем, операторами послуг платіжної інфраструктури (далі - установа), клієнтами установ, контрагентами та комерційними агентами банків.
2. Керівник установи несе відповідальність за організацію застосування ЕП та електронних печаток в установі, якщо інше не встановлено законодавством України.";
2) у пункті 3:
пункт після підпункту 1 доповнити новим підпунктом 1-1 такого змісту:
"1-1) клієнт установи - клієнт банку або користувач платіжної системи;";
підпункт 5 викласти в такій редакції:
"5) суб'єкти електронної взаємодії - Національний банк України, установи, клієнти установ, контрагенти та комерційні агенти банків.";
абзац восьмий доповнити словами ", "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні"";
3) у пункті 7 слова "у банківській системі" виключити;
4) у пункті 10:
в абзацах першому, шостому слова "Банки України", "банку" замінити відповідно словами "Установи", "установи";
абзац восьмий викласти в такій редакції:
"Уповноважена відповідно до статутних документів установи особа затверджує зазначені документи і установа зобов'язана забезпечити до них безперешкодний доступ клієнтів установ та потенційних клієнтів установ.";
5) у підпунктах 4, 5 пункту 11 слово "банку" замінити словом "установі";
6) у пункті 12 слово "банками" замінити словом "установами".
3. У розділі II:
1) у заголовку слова "в банківській системі України" виключити;
2) абзац перший пункту 13 викласти в такій редакції:
"13. Під час створення, оброблення та зберігання електронних документів застосовуються:";
3) абзаци перший та четвертий пункту 14 викласти в такій редакції:
"14. Використання удосконаленого ЕП, удосконаленої електронної печатки та простого ЕП здійснюється на підставі договору між установою і клієнтом установи, який укладається в письмовій формі (у формі паперового документа з власноручними підписами сторін або як електронний документ із кваліфікованими ЕП сторін) після проведення ідентифікації та верифікації клієнта установи відповідно до вимог законодавства України у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.";
"Установа та клієнт установи мають право укласти договір про використання удосконаленого ЕП, удосконаленої електронної печатки та простого ЕП у формі електронного документа з використанням електронних підписів, щодо яких між клієнтом установи та установою вже укладено договір.";
4) у пункті 15 слова "Банк зобов'язаний надати клієнтові" замінити словами "Установа зобов'язана надати клієнтові установи";
5) у пункті 16 слово "Банк" замінити словом "Установа";
6) розділ після пункту 16 доповнити новим пунктом 16-1 такого змісту:
"16-1. Створення електронних документів, що згідно із законодавством України підлягають передаванню на архівне зберігання, здійснюється із застосуванням кваліфікованих ЕП та/або кваліфікованих електронних печаток, що забезпечують можливість перевірки відповідних кваліфікованих ЕП та/або кваліфікованих електронних печаток у довгостроковому періоді згідно з вимогами національних стандартів, визначеними в пунктах 11-18 Переліку стандартів, що застосовуються кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг під час надання кваліфікованих електронних довірчих послуг, що є додатком до вимог у сфері електронних довірчих послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 07 листопада 2018 року № 992 (зі змінами).".

................
Перейти до повного тексту