N п/п |
Показники освітньої діяльності |
Норми та способи оцінювання |
Форми і методи збору інформації |
Коефіцієнт значимості показника |
Рівень освітньої діяльності |
|
|
|
|
|
Високий |
Достатній |
Середній |
Низький |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
1. Організація навчально-виховного процесу |
1.1 |
Кадрова політика. |
|
|
|
|
|
|
|
1.1.1. |
Укомплектованість закладу педагогічними кадрами, умотивованість їх розстановки |
100-98% - 12-10 97-95% - 9-7 94-90% - 6-4 менше 90% - 3-0 |
Д Б |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.2. |
Освітній рівень педагогічних працівників |
Учителів з вищою педагогічною освітою: 100-95% - 12-10 94-90% - 9-7 89-85% - 6-4 менше 85% - 3-0 |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.3. |
Організація атестації педагогічних працівників. |
Рівень організації і проведення атестації (плановість, безконфліктність тощо), результативність атестації; оформлення відповідних документів |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.4. |
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників (стажування, курси підвищення кваліфікації, перепідготовка тощо) |
Забезпечення права педагогічних працівників на підвищення кваліфікації. Створення умов для підвищення фахової майстерності вчителів |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.5. |
Наявність педагогічних працівників з почесними педагогічними званнями та нагородами (за звітний період) |
Заслужений учитель України - 12-10 Відмінник освіти України, нагрудні знаки ("Василь Сухомлинський", "А.С.Макаренко", "Софія Русова") - 9-7 Вчитель-методист - 6-4 Старший вчитель - 3-0 |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.6. |
Наукова, науково-методична, дослідницька робота педагогічних працівників |
Наявність у педагогічних працівників авторських програм, підручників, посібників, методичних рекомендацій, наукових статей, дисертацій та ін. |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.7. |
Впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Організація науково-дослідної та експериментальної роботи |
Впровадження на рівні: загальнодержавному - 12-10 обласному - 9-7 районному (міському) - 6-4 закладу 3-0 |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.8. |
Організація методичної роботи та її результативність |
Вплив методичних об'єднань (робота із вчителями за результатами моніторингу з базових дисциплін, молодими педагогами та ін.) на підвищення якості навчального процесу діяльності навчального закладу |
Д Б С А |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.1.9. |
Профорієнтаційна робота, спрямована на вибір учнями педагогічної професії |
Проведення професійної орієнтації щодо популяризації професії педагога |
Д Б С |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.2. |
Матеріально-технічна та навчально-методична база |
|
|
|
|
|
|
|
1.2.1. |
Загальний стан будівель та приміщень навчального закладу |
Відповідність стану будівель і приміщень державним санітарним правилами та нормам (з урахуванням особливостей проекту будови навчального закладу) |
С Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.2.2. |
Зовнішня естетична культура загальноосвітнього навчального закладу |
Стан шкільної та пришкільної території |
С |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.2.3. |
Дотримання техніки безпеки, охорони праці |
Рівень забезпечення техніки безпеки та охорони праці у навчальному закладі: пожежним інвентарем, наочністю з техніки безпеки, створення безпечних умов праці та навчання у шкільних кабінетах тощо. Наявність випадків, пов'язаних з порушенням техніки безпеки |
Д С Б |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.2.4. |
Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, лабораторій, майстерень, спортзалів, спортмайданчика, навчально-дослідних ділянок та ін. |
Забезпечення обладнанням, меблями відповідно до типових переліків, передбачених для даного типу навчальних закладів |
Д С Б |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.2.5. |
Забезпеченість сучасною комп'ютерною технікою |
Ефективність використання Запровадження комп'ютерних інформаційних технологій; відповідність програмного забезпечення діючим навчальним програмам |
Д Б С |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.2.6. |
Забезпеченість, навчально-методичною та довідковою літературою, ефективність їх використання. |
Повнота та своєчасність подання заявки на підручники. Рівень забезпечення навчально-методичною літературою відповідно до вимог навчальних програм |
Д Б |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
1.3. |
Фінансове забезпечення діяльності закладу |
Ефективне використання державних коштів, матеріально-технічних та фінансових ресурсів, залучення додаткових джерел фінансування |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
|
Підсумок оцінювання рівня організації навчально-виховного процесу |
Середнє арифметичне числових значень показників. * |
|
|
14-12 |
11-8 |
7-5 |
4-0 |
2. Ефективність навчально-виховного процесу |
2.1. |
Рівень навчальних досягнень учнів |
|
|
|
|
|
|
|
2.1.1. |
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного (семестрового) оцінювання |
Відсоток учнів, які засвоїли навчальні програми на високому та достатньому рівнях: 40% і більше - 12-10 39-30% - 9-7 29-20% - 6-4 менше 20% - 3-0 |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.1.2. |
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами контрольних випробувань з базових предметів інваріантної складової навчального плану, проведених незалежною експертною комісією у випускних класах кожного ступеню (4-х, 9-х, 11 (12)-х), але не більше, ніж з двох предметів |
Відсоток учнів, які засвоїли навчальні програми на високому та достатньому рівнях: 40% і більше - 12-10 39-30% - 9-7 29-20% - 6-4 менше 20% - 3-0 |
К |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.1.3. |
Розбіжність між рівнем навчальних досягнень за результатами контрольних випробувань, проведених експертною комісією та рівнем навчальних досягнень учнів, що визначений у навчальному закладі |
0-3% - 12-10 4-6% - 9-7 7-9% - 6-4 10% і більше - 3-0 |
Д К |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.1.4. |
Результативність участі учнів у міжнародних, всеукраїнських, обласних, районних (міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні 3 роки) |
міжнародних - 12-11 всеукраїнських - 10-8 обласних - 7-5 районних (міських) - 4-0 |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.1.5. |
Участь учнів у районних (міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні 3 роки) |
Відсоток учасників від загальної кількості учнів класу (паралелі): 20% і більше - 12-10 19%-10% - 9-7 9%-5% - 6-4 4% і менше - 3-0 |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.2. |
Результати виховної роботи |
|
|
|
|
|
|
|
2.2.1. |
Ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів |
Дотримання учнями статуту, правил внутрішнього розпорядку навчального закладу та ін. Результативність роботи щодо покращення стану відвідування учнями навчальних занять, профілактики правопорушень та згубних звичок |
А С |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.2.2. |
Стан розвитку учнівського самоврядування |
Участь дітей у різних формах учнівського самоврядування |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
2.2.3. |
Участь учнів у виховних заходах |
Відсоток учнів від загальної кількості 100 - 80% - 12-10 79 - 60% - 9-7 59 - 40% - 6-4 39% і менше 3-0 |
Д А Б |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
Підсумок оцінювання рівня ефективності навчально-виховного процесу |
Середнє арифметичне числових значень показників * |
|
|
15-13 |
12-9 |
8-5 |
4-0 |
3. Управління навчальним закладом |
3. |
Планування та контроль. |
|
|
|
|
|
|
|
3.1.1 |
Концепція розвитку навчального закладу |
Відповідність концепції розвитку навчального закладу реалізації державної політики у галузі освіти |
Д Б |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.1.2 |
Планування діяльності навчального закладу |
Дієвість і реальність планів, заходів спрямованих на розвиток закладу, взаємодія різних підрозділів закладу (методичних об'єднань, та ін.), у тому числі з органами учнівського та батьківського самоврядування |
Д Б |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.1.3. |
Ефективність управлінських рішень |
Аналіз ефективності прийнятих управлінських рішень (наказів, розпоряджень), їх відповідність діючим нормативним документам та дієвість |
Д С |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.1.4. |
Впровадження інноваційних технологій в управління закладом, інформаційне забезпечення діяльності закладу |
Наявність сформованої нормативно-правової освітянської бази. Ефективність впровадження інноваційних управлінських технологій в навчально-виховний процес, рівень комп'ютеризації закладу, тощо |
Д Б С |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.1.5. |
Якість внутрішкільного контролю. |
Ефективність системи контролю з боку директора та його заступників |
Д Б |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.1.6. |
Ведення ділової документації |
Дотримання Інструкції з ведення ділової документації: правильність оформлення класних журналів, книг контролю тощо. |
Д |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.1.7. |
Взаємодія з органами місцевого самоврядування, громадськістю (радою, учнівським комітетом, батьківським комітетом, піклувальною радою навчального закладу, та ін.). |
Результативність співпраці та взаємодії громадських організацій, підприємств, установ та ін. із загальноосвітнім навчальним закладом (покращення матеріально-технічної бази, соціальний захист учасників навчально-виховного процесу, матеріальне заохочення, тощо) |
Д А Б |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
3.2. |
Суспільний рейтинг навчального закладу |
За відгуками батьків, учнів, випускників закладу, громадськості, керівників установ та організацій району (міста) щодо діяльності навчального закладу, рівень співробітництва та взаємоповаги між учасниками навчально-виховного процесу. |
А Б С |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
|
Підсумок оцінювання рівня управління навчальним закладом |
Середнє арифметичне числових значень показників * |
|
|
18-15 |
14-10 |
9-6 |
5-0 |
4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я учнів та працівників закладу. |
4.1. |
Створення умов для забезпечення прав і свобод учасників навчально-виховного процесу |
Дотримання керівництвом закладу прав учасників навчально-виховного процесу, визначених у нормативно-правових актах, посадових обов'язках, угодах з працівниками; стан охоплення дітей навчанням; заходи, що вживаються для поліпшення ситуації |
С Б Д А |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.2. |
Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей та інших учнів із соціально вразливих категорій |
Стан здійснення зазначеної роботи |
Д Б |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.3. |
Організація медичного обслуговування учнів та педагогічних працівників |
Систематичність, плановість, безоплатність та ін. Наявність медичної сестри, психолога |
Д Б С |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.4. |
Організація харчування учнів |
Рівень організації харчування, дотримання норм харчування окремих категорій учнів (організація дієтичного харчування) тощо |
Д Б С |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.5. |
Стан дитячого травматизму |
Наявність випадків, пов'язаних з дитячим травматизмом серед учнів під час навчально-виховного процесу; стан організації роботи щодо вивчення правил з техніки безпеки під час проведення уроків і позаурочних заходів |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.6. |
Забезпечення умов для збереження здоров'я учнів |
Створення умов для профілактики захворювань; рівень захворюваності учнів протягом навчального року; наявність медичної сестри, психолога |
Д Б С |
2 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.7. |
Стан фізичного виховання (фізично-оздоровчі заходи, спортивно-масова робота тощо) |
Створення умов для фізичного розвитку учнів. Аналіз плану спортивно-масової роботи закладу (у т.ч. участі у спортивних змаганнях районного, регіонального, всеукраїнського рівнів) |
Д Б С |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
4.8. |
Організація відпочинку та оздоровлення учнів, педагогічних працівників |
Ступінь забезпечення реалізації програм з оздоровлення та відпочинку |
Д |
1 |
12-10 |
9-7 |
6-4 |
3-0 |
|
Підсумок оцінювання рівня соціального захисту, збереження та зміцнення здоров'я учнів та працівників закладу |
Середнє арифметичне числових значень показників * |
|
|
15-13 |
12-9 |
8-5 |
4-0 |
4. Додаткові напрями та показники освітньої діяльності, характерні для даного закладу |
|
|
|
|
|
|
|
Результативність освітньої діяльності навчального закладу |
Сумарна кількість балів у розділах |
|
|
62-52 |
51-35 |
34-20 |
19-0 |