06.06.2003 N 352 |
Міністр | В.Г.Кремень |
N п/п |
Показники освітньої діяльності |
Орієнтовні норми оцінювання |
Макс. кільк. залік. балів |
Форми і методи збору інформ. |
Рівень освітньої діяльності | |||
Високий В |
Достатній Д |
Середній С |
Низький Н |
|||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
1. |
Результативність навчально-виховного процесу |
87 | 87-75 | 74-55 | 54-36 | 35-0 | ||
1.1. Рівень навчальних досягнень учнів та випускників закладу |
61 | 61-52 | 51-37 | 36-23 | 22-0 | |||
1.1.1. Середній бал за наслідками незалежної підсумкової атестації, тестування учнів, інших видів експертних контрольних випробувань з предметів інваріантної частини навчального плану, проведених незалежною експертною комісією |
За критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів (12-бальна система з коефіцієнтом значимості k = 2) |
24 | К | 24-20 | 19,9-14,1 | 14-9 | 8,9-0 | |
1.1.2. Відсоток учнів, які засвоїли навчальні програми на високому рівні (отримали 10-12 балів за наслідками атестаційної експертизи, проведеної незалежною експертною комісією) |
40 % і більше - 12-10 балів 39-30 % - 9,9-7,1 29-20 % - 7-4 менше 20 % - 3,9-0 |
12 | К | 12-10 | 9,9-7,1 | 7-4 | 3,9-0 | |
1.1.3. Сформованість в учнів умінь самостійно здобувати і використовувати знання |
За наслідками контрольних випробувань і оцінюванням за 12-бальною шкалою |
12 |
К С |
12-10 | 9,9-7 | 6,9-4 | 3,9-0 | |
1.1.4. Участь та успіхи у міжнародних, всеукраїнських, обласних, районних (міських) олімпіадах, турнірах, конкурсах МАН тощо (за останні 3 роки) |
Міжнар., всеукраїнські - 3-2,7 всеукраїнські, обл. - 2,6-2 обл., районні (міські) - 1,9-1,2 районні - 1,1-0 |
3 |
Д Б |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,2 | 1,1-0 | |
1.1.5. Продовження навчання випускників 9-х класів для здобуття загальної середньої освіти (за останні 3 роки) |
100-99,8 % - 5-4,5 99,7-98 % - 4,4-3,5 97,9-95 % - 3,4-2,5 менше 95 % - 2,4-0 |
5 | Д | 5-4,5 | 4,4-3,5 | 3,4-2,5 | 2,4-0 | |
1.1.6. Вступ випускників 11 (12)-х класів до вищих навчальних закладів (за останні 3 роки) |
Середні загальноосвітні школи (гімназії, ліцеї, колегіуми, спеціалізовані школи): 30 (95 % і більше) - 5-4,5 29 (94 %) - 20 (85 %) - 4,4-3,5 19 (84 %) - 15 (80 %) - 3,4-2,5 менше 15 (80 %) - 2,4-0 |
5 | Д | 5-4,5 | 4,4-3,5 | 3,4-2,5 | 2,4-0 | |
1.2. Результативність системи національного виховання |
15 | 15-13,5 | 13,4-10,5 | 10,4-7,5 | 7,4-0 | |||
1.2.1. Сформованість в учнів загальнолюдських моральних і духовних цінностей |
5 |
А С |
5-4,5 | 4,45-3,5 | 3,45-2,5 | 2,45-0 | ||
1.2.2. Рівень соціальної адаптації учнів (відсутність правопорушень, стан відвідування занять тощо) |
Дотримання учнями норм законодавства, статуту та правил внутрішнього розпорядку закладу і т. ін. |
5 |
А С Д |
5-4,5 | 4,45-3,5 | 3,45-2,5 | 2,45-0 | |
1.2.3. Ступінь впливу навчального закладу на всебічний розвиток учнів та підготовку їх до самостійного життя |
Стан реалізації вимог Закону України "Про загальну середню освіту" , положень про різні типи навчальних закладів, їх статутів |
5 |
А С |
5-4,5 | 4,45-3,5 | 3,45-2,5 | 2,45-0 | |
1.3. Забезпечення умов для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я учнів |
За результатами медичних оглядів, виконання нормативів щодо фізичної підготовки учнів та ін. |
5 |
Д А К |
5-4,45 | 4,4-3,5 | 3,4-2,5 | 2,4-0 | |
1.4. Соціальний авторитет навчального закладу |
За відгуками учнів, батьків, громадськості, керівників установ та організацій району (міста) |
6 |
А Б |
6-5,5 | 5,4-4,5 | 4,4-3,5 | 3,4-0 | |
2. |
Рівень організації освітньої діяльності закладу |
73 | 73-65 | 64-48 | 47-28 | 27-0 | ||
2.1. Організація навчально-виховного процесу |
26 | 26-24 | 23-18 | 17-11 | 10-0 | |||
2.1.1. Охоплення навчання дітей шкільного віку |
100 % - 5 балів 99-98 % - 4,9-4 97-85 % - 3,9-1 менше 85 % - 0 |
5 | Д | 5 | 4,9-4 | 3,9-1 | 0 | |
2.1.2. Підготовка навчальної документації; відповідність навчального плану та програм меті і завданням діяльності закладу, фактичний стан їх виконання |
Ступінь дотримання інструкції щодо ведення навчальної документації,Положення про загальноосвіт ній навчальний заклад |
3 | Д | 3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,3 | 1,2-0 | |
2.1.3. Створення умов для варіативності навчання, запровадження профільного навчання (комплектування класів, поділ їх на групи і т. ін.) |
Врахування інтересів, запитів та потреб учнів |
1 |
Д С А |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,65-0,5 | 0,4-0 | |
2.1.4. Якість навчального процесу, перебудова його на засадах гуманізму, демократизму та особистісної орієнтації, використання інноваційних технологій |
Ступінь реалізації положень Закону України "Про загальну середню освіту" ,Національної доктрини розвитку освіти , Концепції розвитку загальної середньої освіти та ін. |
5 |
С А Б |
5-4,5 | 4,4-3,5 | 3,4-2,6 | 2,5-0 | |
2.1.5. Сформованість та ефективність системи національного виховання |
- " - | 5 |
С Б Д |
5-4,5 | 4,4-3,5 | 3,4-2,6 | 2,5-0 | |
2.1.6. Дотримання законодавства щодо вивчення і використання української мови як державної |
Ступінь виконання нормативно-правових актів з мовних питань |
3 |
С Б Д |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,3 | 1,2-0 | |
2.1.7. Задоволення потреб учнів в організації різних форм позаурочної навчально-виховної роботи |
Відповідність реального стану позакласної і позашкільної роботи запитам учнів |
3 |
А Б Д |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,3 | 1,2-0 | |
2.1.8. Співпраця навчального закладу з батьками і громадськістю |
Ступінь реалізації відповідних статей Закону України "Про освіту" ,"Про загальну середню освіту" таПоложення про загальноосвітній навчальний заклад |
1 |
Б А |
1-0,85 | 0,8-0,7 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.2. Стан матеріально-технічної та навчально-методичної бази |
12 | 12-11 | 10-8 | 7-5 | 4-0 | |||
2.2.1. Відповідність будівель та приміщень навчального закладу реалізації завдань освітніх програм |
За Державними санітарними правилами та нормами | 1 |
С Д |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,4 | 0,35-0 | |
2.2.2. Наявність та стан навчальних кабінетів, лабораторій, бібліотеки, майстерень, спортзалів, спортмайданчика, навчально-дослідних ділянок та ін., передбачених для даного типу навчальних закладів, відповідність їх обладнання типовим перелікам та вимогам навчальних програм |
За нормативами та Типовими переліками |
3 |
С Д |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,15 | 1,1-0 | |
2.2.3. Стан комп'ютеризації навчальної діяльності закладу |
Кількість учнів на один сучасний персональний комп'ютер: 20 учнів і менше - 3-2,7 21-35 учнів - 2,6-2 36-50 учнів - 1,9-1,2 понад 50 учнів - 1,1-0 |
3 |
С Д |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,2 | 1,1-0 | |
2.2.4. Забезпеченість підручниками, навчально-методичною, художньою та довідковою літературою |
100-70 % - 3-2,7 69-60 % - 2,6-2 59-50 % - 1,9-1,15 менше 50 % - 1,1-0 |
3 |
Б Д |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,15 | 1,1-0 | |
2.2.5. Дотримання техніки безпеки, температурного режиму та санітарно-гігієнічних норм |
За Державними санітарними правилами та нормами | 1 | С | 1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,4 | 0,35-0 | |
2.2.6. Фінансове забезпечення діяльності закладу, залучення додаткових джерел, раціональність використання матеріально-технічних та фінансових ресурсів |
Відповідність встановленим нормативам |
1 |
Д Б |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,4 | 0,35-0 | |
2.3. Кадрове забезпечення |
7 | 7-6,5 | 6-5 | 4-3 | 2-0 | |||
2.3.1. Укомплектованість закладу педагогічними кадрами, доцільність їх розстановки |
100-98 % - 3-2,75 97-95 % - 2,6-1,95 94-90 % - 1,9-1,1 менше 90 % - 1-0 |
3 |
Д Б |
3-2,75 | 2,6-1,95 | 1,9-1,1 | 1-0 | |
2.3.2. Якісний склад педагогічних кадрів (освітній рівень, професіоналізм тощо) |
Учителів з вищою спеціальною освітою: 100-95 % - 3-2,75 94-90 % - 2,6-1,95 89-85 % - 1,9-1,1 менше 85 % - 1-0 |
3 |
Д С Б |
3-2,75 | 2,6-1,95 | 1,9-1,1 | 1-0 | |
2.3.3. Організація атестації та підвищення кваліфікації педагогічних працівників |
Якість реалізації планів атестації та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів |
1 |
Б Д |
1-0,95 | 0,8-0,65 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров'я учнів та працівників закладу |
5 | 5-4,5 | 4-3,5 | 3-2,5 | 2-0 | |||
2.4.1. Дотримання прав і свободи учасників навчально-виховного процесу |
Ступінь реалізації положень Конституції України , статей 51, 53, 55, 57 Закону України "Про освіту" та інших законодавчих актів |
1 |
А Б |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.4.2. Надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей |
Фактичний стан виконання завдань КМУ (за відповідними постановами та нормативами) |
1 |
Д Б |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.4.3. Організація медичного обслуговування та харчування учнів |
Дотримання нормативних вимог та рекомендацій |
1 |
С Д Б |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.4.4. Моральне та матеріальне стимулювання учнів і педагогічних працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення |
Ступінь реалізації нормативних актів МОН України та ініціативи закладу |
2 |
А Б |
1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.4.5. Стан дитячого травматизму |
Фактичний стан виконання Закону України "Про пожежну безпеку" ,"Про охорону праці" , реалізація навчальної програми ОБЖ |
1 | Д | 1-0,9 | 0,8-0,7 | 0,6-0,5 | 0,4-0 | |
2.5. Система-управління. Оцінка діяльності керівників навчального закладу |
23 | 23-20 | 19-15 | 14-10 | 9-0 | |||
2.5.1. Особисті якості керівників навчального закладу; компетентність, професіоналізм, організаторські здібності, комунікабельність, ініціативність тощо |
За результатами співбесід, анкетування, спостереження в різних педагогічних ситуаціях |
3 |
А Б С |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,2 | 1,1-0 | |
2.5.2. Визначення мети, завдань і перспектив розвитку навчального закладу в контексті реалізації державної політики в галузі освіти. Скоординованість та дієвість планування усіх основних напрямів діяльності навчального закладу |
Фактичний стан виконання відповідних положень Законів України "Про освіту" , "Про загальну середню освіту" ,Національної доктрини розвитку освіти , Концепції розвитку загальної середньої освіти, Положення про загальноосвітній навчальний заклад та інших нормативних актів |
3 |
А Б С |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,2 | 1,1-0 | |
2.5.3. Роль керівників закладу у забезпеченні ефективної діяльності, професійного вдосконалення та творчого росту педагогічних працівників. Ефективність впровадження інноваційних педагогічних та управлінських технологій |
- " - | 5 |
А К Б С |
5-4,5 | 4,4-3,5 | 3,4-2,5 | 2,4-0 | |
2.5.4. Роль керівників закладу у створенні сприятливих навчально-методичних, матеріально-технічних і санітарно-гігієнічних умов для організації навчального процесу |
Рівень забезпечення навчально-виховного процесу згідно з нормативами, навчально-методичними матеріалами, обладнанням і т. ін. |
4 |
С Б Д |
4-3,5 | 3,4-2,5 | 2,4-1,5 | 1,4-0 | |
2.5.5. Здійснення системного і комплексного підходу до управління навчальним закладом. Взаємодія керівників закладу з органами громадського самоврядування (радою закладу, учнівським комітетом, батьківським комітетом, піклувальною радою) |
Наявність Концепції розвитку навчального закладу. Стан взаємодії різних підрозділів закладу, у тому числі органів самоуправління. Виконання положень про органи самоврядування навчального закладу |
3 |
А Б С Д |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,2 | 1,1-0 | |
2.5.6. Стиль керівництва. Забезпечення сприятливого соціально-психологічного клімату в навчальному закладі |
Ступінь формування співробітництва та взаємоповаги між учасниками навчально-виховного процесу |
1 |
А С |
1-0,8 | 0,7-0,6 | 0,5-0,4 | 0,3-0 | |
2.5.7. Якість внутрішкільного контролю та педагогічного аналізу усіх основних напрямів роботи закладу. Ефективність управлінських рішень |
Ефективність системи внутрішкільного контролю з боку директора та його заступників, спрямованість його на надання практичної допомоги педагогам |
3 |
Д Б С |
3-2,7 | 2,6-2 | 1,9-1,2 | 1,1-0 | |
2.5.8. Роль керівників у створенні іміджу, формуванні позитивної громадської думки про діяльність навчального закладу |
За відгуками батьків, учнів, громадськості, керівників установ та організацій району (міста). Виступи з питань управління ЗНЗ на нарадах, методоб'єднаннях, конференціях, в засобах масової інформації |
1 |
А Б Д |
1-0,9 | 0,8-0,6 | 0,5-0,3 | 0,2-0 | |
3. |
Додаткові напрями та показники освітньої діяльності, характерні для даного закладу |
|||||||
РАЗОМ | 160 | 160-140 | 139-103 | 102-63 | 62-0 |