1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.06.2003 N 352
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 99 від 14.02.2005 )
Про затвердження Орієнтовних критеріїв оцінки діяльності загальноосвітніх навчальних закладів
На виконання статті 40 Закону України "Про загальну середню освіту", наказу Міністерства освіти і науки України від 24.07.2001 р. N 553 "Про затвердження Порядку атестації загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Орієнтовні критерії оцінки діяльності загальноосвітніх навчальних закладів (додаються).
2. Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій організувати протягом 2003-2004 років апробацію Орієнтовних критеріїв оцінки діяльності загальноосвітніх навчальних закладів і до 1 жовтня 2004 року внести Міністерству освіти і науки України пропозиції щодо їх подальшого удосконалення.
3. Дані критерії опублікувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на Державну інспекцію навчальних закладів (Бурлаков О.М.).
Міністр В.Г.Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міносвіти і науки
України
06.06.2003 N 352
ОРІЄНТОВНІ КРИТЕРІЇ
оцінки загальноосвітніх навчальних закладів
N
п/п
Показники освітньої
діяльності
Орієнтовні норми
оцінювання
Макс.
кільк.
залік.
балів
Форми і
методи
збору
інформ.
Рівень освітньої діяльності
Високий
В
Достатній
Д
Середній
С
Низький
Н
1 2 3 4 5 6 7 8 9
1. Результативність
навчально-виховного
процесу
87 87-75 74-55 54-36 35-0
1.1. Рівень навчальних
досягнень учнів та
випускників закладу
61 61-52 51-37 36-23 22-0
1.1.1. Середній бал за
наслідками незалежної
підсумкової атестації,
тестування учнів, інших
видів експертних
контрольних випробувань
з предметів інваріантної
частини навчального
плану, проведених
незалежною експертною
комісією
За критеріями
оцінювання навчальних
досягнень учнів
(12-бальна система з
коефіцієнтом
значимості k = 2)
24 К 24-20 19,9-14,1 14-9 8,9-0
1.1.2. Відсоток учнів,
які засвоїли навчальні
програми на високому
рівні (отримали 10-12
балів за наслідками
атестаційної експертизи,
проведеної незалежною
експертною комісією)
40 % і більше - 12-10
балів
39-30 % - 9,9-7,1
29-20 % - 7-4 менше
20 % - 3,9-0
12 К 12-10 9,9-7,1 7-4 3,9-0
1.1.3. Сформованість в
учнів умінь самостійно
здобувати і
використовувати знання
За наслідками
контрольних
випробувань і
оцінюванням за
12-бальною шкалою
12 К
С
12-10 9,9-7 6,9-4 3,9-0
1.1.4. Участь та успіхи
у міжнародних,
всеукраїнських,
обласних, районних
(міських) олімпіадах,
турнірах, конкурсах МАН
тощо (за останні 3 роки)
Міжнар.,
всеукраїнські - 3-2,7
всеукраїнські,
обл. - 2,6-2
обл., районні
(міські) - 1,9-1,2
районні - 1,1-0
3 Д
Б
3-2,7 2,6-2 1,9-1,2 1,1-0
1.1.5. Продовження
навчання випускників 9-х
класів для здобуття
загальної середньої
освіти (за останні 3
роки)
100-99,8 % - 5-4,5
99,7-98 % - 4,4-3,5
97,9-95 % - 3,4-2,5
менше 95 % - 2,4-0
5 Д 5-4,5 4,4-3,5 3,4-2,5 2,4-0
1.1.6. Вступ
випускників 11 (12)-х
класів до вищих
навчальних закладів
(за останні 3 роки)
Середні
загальноосвітні школи
(гімназії, ліцеї,
колегіуми,
спеціалізовані
школи):
30 (95 % і більше) -
5-4,5
29 (94 %) -
20 (85 %) - 4,4-3,5
19 (84 %) -
15 (80 %) - 3,4-2,5
менше 15 (80 %) -
2,4-0
5 Д 5-4,5 4,4-3,5 3,4-2,5 2,4-0
1.2. Результативність
системи національного
виховання
15 15-13,5 13,4-10,5 10,4-7,5 7,4-0
1.2.1. Сформованість в
учнів загальнолюдських
моральних і духовних
цінностей
5 А
С
5-4,5 4,45-3,5 3,45-2,5 2,45-0
1.2.2. Рівень
соціальної адаптації
учнів (відсутність
правопорушень, стан
відвідування занять
тощо)
Дотримання учнями
норм законодавства,
статуту та правил
внутрішнього
розпорядку закладу і
т. ін.
5 А
С
Д
5-4,5 4,45-3,5 3,45-2,5 2,45-0
1.2.3. Ступінь впливу
навчального закладу
на всебічний розвиток
учнів та підготовку
їх до самостійного
життя
Стан реалізації вимог
Закону України "Про загальну середню освіту"
,
положень про різні
типи навчальних
закладів, їх статутів
5 А
С
5-4,5 4,45-3,5 3,45-2,5 2,45-0
1.3. Забезпечення
умов для фізичного
розвитку та зміцнення
здоров'я учнів
За результатами
медичних оглядів,
виконання нормативів
щодо фізичної
підготовки учнів та
ін.
5 Д
А
К
5-4,45 4,4-3,5 3,4-2,5 2,4-0
1.4. Соціальний
авторитет навчального
закладу
За відгуками учнів,
батьків,
громадськості,
керівників установ та
організацій району
(міста)
6 А
Б
6-5,5 5,4-4,5 4,4-3,5 3,4-0
2. Рівень організації
освітньої діяльності
закладу
73 73-65 64-48 47-28 27-0
2.1. Організація
навчально-виховного
процесу
26 26-24 23-18 17-11 10-0
2.1.1. Охоплення
навчання дітей
шкільного віку
100 % - 5 балів
99-98 % - 4,9-4
97-85 % - 3,9-1
менше 85 % - 0
5 Д 5 4,9-4 3,9-1 0
2.1.2. Підготовка
навчальної документації;
відповідність
навчального плану та
програм меті і завданням
діяльності закладу,
фактичний стан їх
виконання
Ступінь дотримання
інструкції щодо
ведення навчальної
документації,Положення про загальноосвіт ній навчальний заклад
3 Д 3-2,7 2,6-2 1,9-1,3 1,2-0
2.1.3. Створення умов
для варіативності
навчання, запровадження
профільного навчання
(комплектування класів,
поділ їх на групи і т.
ін.)
Врахування
інтересів, запитів
та потреб учнів
1 Д
С
А
1-0,9 0,8-0,7 0,65-0,5 0,4-0
2.1.4. Якість
навчального процесу,
перебудова його на
засадах гуманізму,
демократизму та
особистісної
орієнтації,
використання
інноваційних
технологій
Ступінь реалізації
положень Закону
України "Про загальну середню освіту"
,Національної доктрини розвитку освіти
,
Концепції розвитку
загальної середньої
освіти та ін.
5 С
А
Б
5-4,5 4,4-3,5 3,4-2,6 2,5-0
2.1.5. Сформованість
та ефективність
системи національного
виховання
- " - 5 С
Б
Д
5-4,5 4,4-3,5 3,4-2,6 2,5-0
2.1.6. Дотримання
законодавства щодо
вивчення і використання
української мови як
державної
Ступінь виконання
нормативно-правових
актів з мовних питань
3 С
Б
Д
3-2,7 2,6-2 1,9-1,3 1,2-0
2.1.7. Задоволення
потреб учнів в
організації різних форм
позаурочної
навчально-виховної
роботи
Відповідність
реального стану
позакласної і
позашкільної роботи
запитам учнів
3 А
Б
Д
3-2,7 2,6-2 1,9-1,3 1,2-0
2.1.8. Співпраця
навчального закладу з
батьками і
громадськістю
Ступінь реалізації
відповідних статей
Закону України "Про освіту"
,"Про загальну середню освіту"
таПоложення про загальноосвітній навчальний заклад
1 Б
А
1-0,85 0,8-0,7 0,6-0,5 0,4-0
2.2. Стан
матеріально-технічної та
навчально-методичної
бази
12 12-11 10-8 7-5 4-0
2.2.1. Відповідність
будівель та приміщень
навчального закладу
реалізації завдань
освітніх програм
За Державними санітарними правилами та нормами 1 С
Д
1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,4 0,35-0
2.2.2. Наявність та стан
навчальних кабінетів,
лабораторій, бібліотеки,
майстерень, спортзалів,
спортмайданчика,
навчально-дослідних
ділянок та ін.,
передбачених для даного
типу навчальних
закладів, відповідність
їх обладнання типовим
перелікам та вимогам
навчальних програм
За нормативами та
Типовими переліками
3 С
Д
3-2,7 2,6-2 1,9-1,15 1,1-0
2.2.3. Стан
комп'ютеризації
навчальної діяльності
закладу
Кількість учнів на
один сучасний
персональний
комп'ютер:
20 учнів і менше -
3-2,7
21-35 учнів - 2,6-2
36-50 учнів - 1,9-1,2
понад 50 учнів -
1,1-0
3 С
Д
3-2,7 2,6-2 1,9-1,2 1,1-0
2.2.4. Забезпеченість
підручниками,
навчально-методичною,
художньою та довідковою
літературою
100-70 % - 3-2,7
69-60 % - 2,6-2
59-50 % - 1,9-1,15
менше 50 % - 1,1-0
3 Б
Д
3-2,7 2,6-2 1,9-1,15 1,1-0
2.2.5. Дотримання
техніки безпеки,
температурного режиму та
санітарно-гігієнічних
норм
За Державними санітарними правилами та нормами 1 С 1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,4 0,35-0
2.2.6. Фінансове
забезпечення діяльності
закладу, залучення
додаткових джерел,
раціональність
використання
матеріально-технічних та
фінансових ресурсів
Відповідність
встановленим
нормативам
1 Д
Б
1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,4 0,35-0
2.3. Кадрове
забезпечення
7 7-6,5 6-5 4-3 2-0
2.3.1. Укомплектованість
закладу педагогічними
кадрами, доцільність їх
розстановки
100-98 % - 3-2,75
97-95 % - 2,6-1,95
94-90 % - 1,9-1,1
менше 90 % - 1-0
3 Д
Б
3-2,75 2,6-1,95 1,9-1,1 1-0
2.3.2. Якісний склад
педагогічних кадрів
(освітній рівень,
професіоналізм тощо)
Учителів з вищою
спеціальною
освітою:
100-95 % - 3-2,75
94-90 % - 2,6-1,95
89-85 % - 1,9-1,1
менше 85 % - 1-0
3 Д
С
Б
3-2,75 2,6-1,95 1,9-1,1 1-0
2.3.3. Організація
атестації та підвищення
кваліфікації
педагогічних працівників
Якість реалізації
планів атестації та
підвищення
кваліфікації
педагогічних кадрів
1 Б
Д
1-0,95 0,8-0,65 0,6-0,5 0,4-0
2.4. Соціальний захист,
збереження та зміцнення
здоров'я учнів та
працівників закладу
5 5-4,5 4-3,5 3-2,5 2-0
2.4.1. Дотримання
прав і свободи
учасників
навчально-виховного
процесу
Ступінь реалізації
положень Конституції України ,
статей 51, 53, 55, 57
Закону України "Про освіту"
та інших законодавчих
актів
1 А
Б
1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,5 0,4-0
2.4.2. Надання
соціальної підтримки та
допомоги дітям-сиротам,
дітям, позбавленим
батьківського
піклування, дітям з
малозабезпечених сімей
Фактичний стан
виконання завдань КМУ
(за відповідними
постановами та
нормативами)
1 Д
Б
1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,5 0,4-0
2.4.3. Організація
медичного
обслуговування та
харчування учнів
Дотримання
нормативних вимог
та рекомендацій
1 С
Д
Б
1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,5 0,4-0
2.4.4. Моральне та
матеріальне стимулювання
учнів і педагогічних
працівників, організація
їх відпочинку та
оздоровлення
Ступінь реалізації
нормативних актів
МОН України та
ініціативи закладу
2 А
Б
1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,5 0,4-0
2.4.5. Стан дитячого
травматизму
Фактичний стан
виконання Закону
України "Про пожежну безпеку"
,"Про охорону праці"
,
реалізація навчальної
програми ОБЖ
1 Д 1-0,9 0,8-0,7 0,6-0,5 0,4-0
2.5. Система-управління.
Оцінка діяльності
керівників навчального
закладу
23 23-20 19-15 14-10 9-0
2.5.1. Особисті якості
керівників навчального
закладу; компетентність,
професіоналізм,
організаторські
здібності,
комунікабельність,
ініціативність тощо
За результатами
співбесід,
анкетування,
спостереження в
різних педагогічних
ситуаціях
3 А
Б
С
3-2,7 2,6-2 1,9-1,2 1,1-0
2.5.2. Визначення мети,
завдань і перспектив
розвитку навчального
закладу в контексті
реалізації державної
політики в галузі
освіти. Скоординованість
та дієвість планування
усіх основних напрямів
діяльності навчального
закладу
Фактичний стан
виконання відповідних
положень Законів
України "Про освіту"
, "Про загальну середню освіту"
,Національної доктрини розвитку освіти
,
Концепції розвитку
загальної середньої
освіти, Положення про загальноосвітній навчальний заклад
та
інших нормативних
актів
3 А
Б
С
3-2,7 2,6-2 1,9-1,2 1,1-0
2.5.3. Роль керівників
закладу у забезпеченні
ефективної діяльності,
професійного
вдосконалення та
творчого росту
педагогічних
працівників.
Ефективність
впровадження
інноваційних
педагогічних та
управлінських технологій
- " - 5 А
К
Б
С
5-4,5 4,4-3,5 3,4-2,5 2,4-0
2.5.4. Роль керівників
закладу у створенні
сприятливих
навчально-методичних,
матеріально-технічних і
санітарно-гігієнічних
умов для організації
навчального процесу
Рівень забезпечення
навчально-виховного
процесу згідно з
нормативами,
навчально-методичними
матеріалами,
обладнанням і т. ін.
4 С
Б
Д
4-3,5 3,4-2,5 2,4-1,5 1,4-0
2.5.5. Здійснення
системного і
комплексного підходу до
управління навчальним
закладом. Взаємодія
керівників закладу з
органами громадського
самоврядування (радою
закладу, учнівським
комітетом, батьківським
комітетом, піклувальною
радою)
Наявність Концепції
розвитку навчального
закладу. Стан
взаємодії різних
підрозділів закладу,
у тому числі органів
самоуправління.
Виконання положень
про органи
самоврядування
навчального закладу
3 А
Б
С
Д
3-2,7 2,6-2 1,9-1,2 1,1-0
2.5.6. Стиль
керівництва.
Забезпечення
сприятливого
соціально-психологічного
клімату в навчальному
закладі
Ступінь формування
співробітництва та
взаємоповаги між
учасниками
навчально-виховного
процесу
1 А
С
1-0,8 0,7-0,6 0,5-0,4 0,3-0
2.5.7. Якість
внутрішкільного контролю
та педагогічного аналізу
усіх основних напрямів
роботи закладу.
Ефективність
управлінських рішень
Ефективність системи
внутрішкільного
контролю з боку
директора та його
заступників,
спрямованість його на
надання практичної
допомоги педагогам
3 Д
Б
С
3-2,7 2,6-2 1,9-1,2 1,1-0
2.5.8. Роль керівників у
створенні іміджу,
формуванні позитивної
громадської думки про
діяльність навчального
закладу
За відгуками батьків,
учнів, громадськості,
керівників установ та
організацій району
(міста). Виступи з
питань управління ЗНЗ
на нарадах,
методоб'єднаннях,
конференціях, в
засобах масової
інформації
1 А
Б
Д
1-0,9 0,8-0,6 0,5-0,3 0,2-0
3. Додаткові напрями та
показники освітньої
діяльності, характерні
для даного закладу
РАЗОМ 160 160-140 139-103 102-63 62-0

................
Перейти до повного тексту