1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ІНСПЕКЦІЇ
N 65 від 27.10.2000
Затверджено
наказом УДАІ МВС України
від 27 жовтня 2000 р. N 65
( Наказ скасовано на підставі Наказу МВС N 583 від 23.07.2001 )
Тимчасове положення про порядок розміщення реклами на транспортних засобах
( Додатково див. Рішення Держпідприємництва N 17-106/02 від 23.02.2001 )
Це Положення встановлює основні вимоги щодо порядку, розміщення реклами*, а також здійснення контролю за розміщенням реклами на транспортних засобах, що рухаються по вулицях і автомобільних дорогах.
______________________
* Реклама - спеціальна інформація про осіб чи продукцію, яка розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого або опосередкованого одержання прибутку (ст. 1 Закону України "Про рекламу").
Дозвіл - документ встановленого зразка, виданий відповідно до цього Положення, який засвідчує право розміщувати рекламу на конкретних рекламоносіях з визначеним терміном дії.
1. Основні вимоги до розміщення реклами
1.1. Розміщення реклами на транспортних засобах здійснюється на підставі угод рекламодавця (рекламорозповсюджувача) з власниками транспортних засобів або особами, які володіють майновими правами на транспортні засоби, якщо законом чи договором не передбачено інше по відношенню до осіб, які володіють майновими правами на це майно.
1.2. Зовнішня реклама на транспортних засобах може розміщуватись на таких місцях:
- даху транспортних засобів та капотах;
- на бокових поверхнях легкових автомобілів, пасажирських мікроавтобусів, автобусів, трамваїв і тролейбусів - до лінії вікон;
- на бокових поверхнях кузовів (у тому числі фургонів) вантажних (вантажопасажирських) автомобілів (крім автомобілів з нанесеною білою смугою на боковій поверхні кузова), причепів і напівпричепів до транспортних засобів, цистернах тощо;
- на паливних баках і кришках ящиків для інструментів мотоциклів.
1.3. Реклама повинна займати не більше половини площі фарбованих деталей кузовів транспортних засобів, на яких вона нанесена, і не заважати візуальному сприйняттю кольору транспортного засобу відповідно до його реєстраційних документів.
1.4. Забороняється:
1.4.1. Використовувати з метою реклами зовнішні світлові прилади, установлені на транспортних засобах у відповідності з ГОСТ 8769 "Приборы внешние световые автомобилей, автобусов, троллейбусов, тракторов, прицепов и полуприцепов. Количество, расположение, цвет, углы видимости".
1.4.2. Наносити на транспортні засоби рекламу, яка за зображенням, кольором, місцем розміщення має схожість з кольорографічними схемами пофарбування транспортних засобів оперативних і спеціальних служб.
1.4.3. Застосовувати для нанесення реклами на транспортних засобах покриття і елементи з світлоповертальним ефектом на площі, що перевищує 10% площі, займаної рекламою.
1.4.4. Наносити на транспортні засоби рекламу, що перекриває зовнішні світлові прилади, номерні знаки, інформаційні написи і символи, а також рекламу, що обмежує оглядовість з місця водія.
1.4.5. Під видом реклами наносити написи, які є дискримінаційними за ознаками походження, соціального і майнового стану, расової та національної належності, статі, освіти, ставлення до релігії, за мовними ознаками, родом і характером занять, місцем проживання, за інших обставин, а також використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів України, крім випадків, передбачених законодавством.
1.4.6. Без дозволу УДАІ ГУМВС України в Криму, Київській області та м. Києві, УМВС України в областях та м. Севастополі проведення рекламних заходів за допомогою аудіо- та відеотехнічних засобів, встановлених на транспортних засобах.
1.5. Не потребує узгодження з УДАІ ГУМВС України в Криму, Київській області та м. Києві, УМВС України в областях та м. Севастополі нанесення написів, що не носять рекламного характеру відповідних виробників (наприклад, "Хліб", "Молоко", "Пошта" тощо).
2. Регулювання діяльності у сфері розміщення реклами на
транспортних засобах
2.1. До повноважень НДЦ БДР МВС України належать:
- виготовлення та видача дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах;
- узгодження розміщення реклами на носіях, які потребують внесення змін в конструкцію автомобіля, буксируються транспортними засобами чи установлюються на них;
- узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, що мають кольорографічне пофарбування, виконане відповідно до ДСТУ 3849-99 "Дорожній транспорт. Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали транспортних засобів оперативних і спеціальних служб. Загальні вимоги";
- узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, призначених для перевезення небезпечних вантажів;
- узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, обладнаних спеціальними світловими і звуковими сигналами;
- впровадження встановленого відповідно до цього Положення порядку розміщення реклами на транспорті;
- приймання, реєстрація та розгляд заявок на надання дозвільної документації на розміщення реклами;
- оформлення та видача дозвільної документації на розміщення реклами на транспортних засобах відповідно до цього Положення;
- узгодження та затвердження формулярів до дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах;
- ведення загальнодержавної бази обліку виданої дозвільної документації;
- контроль рекламної діяльності відповідно до цього Положення;
- консультування та надання послуг по попередній підготовці документів щодо розміщення реклами на транспортних засобах;
- вивчення умов та можливостей розміщення реклами на транспортних засобах;
- у разі необхідності делегування регіональним представникам своїх функцій (крім затвердження) щодо розміщення реклами на транспортних засобах.
2.2. До повноважень УДАІ ГУМВС України в Криму, Київській області та м. Києві, УМВС України в областях та м. Севастополі належать:
- приймання, реєстрація та розгляд заявок на надання дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах;
- здійснення попереднього узгодження можливості нанесення реклами;
- оформлення, реєстрація та видача дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах;
- ведення та своєчасне поповнення загальнодержавної бази обліку виданих дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах.
2.3. Остаточне погодження розміщення реклами на транспортних засобах покладається:
2.3.1. На НДЦ БДР МВС України:
- у разі розміщення реклами на носіях, які потребують внесення змін в конструкцію автомобіля;
- на транспортних засобах, що мають кольорографічне пофарбування, виконане відповідно до ДСТУ 3849-99 "Дорожній транспорт. Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали транспортних засобів оперативних і спеціальних служб. Загальні вимоги";
- на транспортних засобах, призначених для перевезення небезпечних вантажів;
- на транспортних засобах, обладнаних спеціальними світловими і звуковими сигналами.
2.3.2. На УДАІ ГУМВС України в Криму, Київській області та м. Києві, УМВС України в областях, м. Севастополі - у разі розміщення реклами на транспортному засобі без внесення змін в його конструкцію, за винятком випадків, передбачених п. 2.3.1.
3. Порядок отримання дозволу на розміщення зовнішньої
реклами на транспортних засобах
3.1. Власник транспортного засобу, який бажає розмістити (встановити) рекламу (рекламне оголошення) на своєму транспортному засобі, або рекламодавець за погодженням з власником транспортного засобу повинен особисто або через довірену особу подати:
- заявку встановленого зразка (додаток 1) (не додається);
- креслення та формуляр, узгоджений та затверджений НДЦ БДР МВС України, встановленого зразка у 2-х примірниках (додаток 2) (не додається) реклами на транспортному засобі, у тому числі і малюнки та зміст напису, його розміри, а також пропозиції щодо конструктивного рішення нанесення реклами;
- технічну документацію щодо конструкції способу розміщення (кріплення, нанесення, буксирування) реклами і рекламоносіїв на транспортних засобах;
- копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу в органах Державтоінспекції (на кожний транспортний засіб, на якому буде встановлено зазначену рекламу).
3.2. УДАІ ГУМВС України в Криму, Київській області та м. Києві, УМВС України в областях та м. Севастополі:
3.2.1. Отримує під звіт в НДЦ БДР МВС України бланки дозволів на розміщення реклами на транспортних засобах в порядку, передбаченому для бланків суворого обліку.
3.2.2. За наявності всіх документів заявка реєструється в журналі реєстрації заявок та дозволів на розміщення зовнішньої реклами, який ведеться за формою згідно з додатком 3 до цього Положення. Журнал має бути прошитим, а його сторінки пронумерованими. Кількість сторінок у журналі зазначається на останній сторінці і скріплюється підписом керівника робочого органу та печаткою.
3.2.3. Під час роботи з рекламодавцем та власником транспортного засобу:
- приймає та реєструє заяву в журналі реєстрації заявок;
- перевіряє наявність необхідної документації;
- вивчає можливість нанесення реклами на даному транспортному засобі та проводить експертизу діючої реклами;
- видає власнику транспортного засобу затверджений дозвіл встановленого зразка на розміщення реклами на транспортному засобі;
- готує інформацію в електронному вигляді і подає її в порядку, визначеному НДЦ БДР МВС України.
3.2.4. Щомісячно звітує перед НДЦ БДР МВС України про видані дозволи на розміщення реклами на транспортних засобах.
3.3. В дозволі на розміщення реклами на транспортному засобі вказується:

................
Перейти до повного тексту