- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 583 від 23.07.2001 | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 серпня 2001 р. за N 652/5843 |
Про порядок узгодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв відповідно до вимог законодавчих та нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху
( Рішення про державну реєстрацію Положення скасовано
на підставі Висновку Міністерства юстиції
N 7/30 від 25.10.2004 )
З метою виконання вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху при розміщенні реклами на транспорті та встановленні рекламних носіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг, здійснення контролю Державтоінспекції за цією діяльністю, на підставі постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р.
N 341 "Про Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ" (із змінами та доповненнями), від 23 вересня 1998 р.
N 1511 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" та від 7 вересня 1998 р.
N 1388 "Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок" (із змінами та доповненнями)
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок узгодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг (далі - Положення), що додається.
2. Управлінню ДАІ (Міленіну О.Л.) МВС України:
2.1. Протягом місяця після підписання цього наказу забезпечити виготовлення в порядку, установленому законодавством, бланків погодження розміщення реклами, які підтверджують відповідність розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламних носіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг (далі - рекламні носії) вимогам законодавчих та нормативних актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
2.2. Здійснити комплекс заходів, спрямованих на організацію безперебійного та своєчасного погодження розміщення реклами на транспорті та встановлення рекламних носіїв з власниками транспортних засобів, рекламодавцями (рекламо-розповсюджувачами), включаючи визначення порядку оформлення, зберігання, обліку відповідних документів, підготовку відповідних фахівців, організацію взаємодії із суб'єктами господарювання, що займаються проектуванням розміщення реклами.
2.3. Організувати широке роз'яснення, у тому числі з використанням засобів масової інформації, на підприємствах, в організаціях, установах незалежно від форм власності та серед населення вимог постанов Кабінету Міністрів України від 23 вересня 1998 р.
N 1511 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами" та від 7 вересня 1998 р.
N 1388 "Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок" (із змінами та доповненнями) у частині погодження встановлення рекламних носіїв або розміщення реклами на транспортних засобах відповідно до вимог законодавчих та нормативних актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
2.4. Під час проведення державного технічного огляду, реєстрації, перереєстрації транспортних засобів, що підлягають обліку в підрозділах ДАІ, постійно проводити роз'яснювальну роботу щодо необхідності погодження реклами на транспортних засобах та здійснювати контроль за дотриманням вимог законодавчих і нормативно-правових актів з безпеки дорожнього руху при її розміщенні.
3. Науково-дослідному центру з безпеки дорожнього руху (Душник В.Ф.) МВС України:
3.1. З метою дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху при розробленні технічних умов на встановлення рекламних носіїв і розміщення реклами на транспорті залучати на договірній основі до їх розробки та надання організаційно-консультаційних послуг з питань розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламних носіїв суб'єктів господарювання незалежно від форми власності, організувати їх облік.
3.2. Забезпечити проведення перевірки на відповідність установленим правилам і нормам з безпеки дорожнього руху розроблених суб'єктами господарювання документів на розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламоносіїв.
3.3. До 1 вересня 2001 р. розробити та впровадити в експлуатацію автоматизований банк даних Державтоінспекції про транспортні засоби, на яких розміщена реклама, та місць установлення рекламних носіїв.
4. Начальникам ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі, начальникам міськрайорганів внутрішніх справ:
4.1. Організувати вивчення Положення працівниками служб і підрозділів Державтоінспекції.
4.2. Включити до планів проведення занять зі службової підготовки працівників Державтоінспекції питання щодо порядку перевірки погодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв, дотримання при цьому вимог чинного законодавства.
4.3. З метою перевірки на відповідність установленим правилам і нормам з безпеки дорожнього руху розміщення реклами на транспорті та встановлення рекламних носіїв забезпечити обстеження транспортних засобів усіх форм власності, вулиць і доріг, здійснити заходи до усунення виявлених порушень.
4.4. Щокварталу проводити перевірку дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів та цього наказу працівниками служб і підрозділів ДАІ, а також здійснювати аналіз ефективності застосування механізму погодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв для забезпечення безпеки дорожнього руху.
5. Накази УДАІ МВС України від 21 вересня 2000 р. N 57 "Про порядок видачі узгоджень Державтоінспекції на розміщення на транспортних засобах реклами" та від 27 жовтня 2000 р.
N 65 "Про затвердження Тимчасового положення про порядок розміщення реклами на транспортних засобах" скасувати.
Установити, що дозволи на розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг, видані до набрання чинності цим наказом, є дійсними до закінчення терміну їх дії.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра генерал-майора міліції Варенка В.І. та УДАІ (Міленіна О.Л.) МВС України.
7. Наказ оголосити особовому складу органів і підрозділів внутрішніх справ.
В.о. Міністра генерал-полковник міліції Погоджено В.о.Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва | М.В.Джига В.П.Загородній |
Затверджено
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
23 липня 2001 р. N 583
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
1 серпня 2001 р.
за N 652/5843
( Рішення про державну реєстрацію Положення скасовано на підставі Висновку Міністерства юстиції
N 7/30 від 25.10.2004 )
Положення про порядок узгодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблене на виконання Законів України
"Про дорожній рух",
"Про рекламу", постанов Кабінету Міністрів України від 30.03.94
N 198 "Про затвердження Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони" (із змінами і доповненнями), від 14.04.97
N 341 "Про затвердження Положення про Державну автомобільну інспекцію МВС України" (із змінами і доповненнями), від 23.09.98
N 1511 "Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами", від 7.09.98
N 1388 "Про затвердження Правил державної реєстрації та обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів та мотоколясок" (із змінами і доповненнями) та інших нормативно-правових актів.
1.2. Вимоги цього Положення поширюються на транспортні засоби, на яких розміщено або планується розмістити рекламу та рекламні носії, що встановлюються у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць та доріг (далі - рекламні носії), і визначають порядок погодження їх розміщення з Державною автомобільною інспекцією Міністерства внутрішніх справ відповідно до вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки руху.
1.3. Положення визначає основні вимоги до розміщення реклами на транспортних засобах з урахуванням забезпечення безпеки дорожнього руху; засади взаємовідносин між підрозділами Державтоінспекції та юридичними і фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють розробку або розповсюдження реклами; основи проведення перевірки документів на розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв на відповідність чинним нормативно-правовим актам; порядок здійснення контролю за розміщенням реклами на транспортних засобах або встановленням рекламоносіїв та їх погодження з Державтоінспекцією.
1.4. З метою уникнення зайвих витрат часу та коштів на створення комп'ютерних макетів реклами, планів-схем місця встановлення рекламоносія, дублювання документів та подвійного контролю відповідності технічних умов при розміщенні реклами на транспортних засобах або встановленні рекламоносіїв вимогам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, визначеним законодавчими і нормативно-правовими актами, до виконання проектно-технічних робіт та надання організаційно-консультаційних послуг з цих питань можуть залучатися суб'єкти господарювання будь-яких форм власності, з якими Науково-дослідним центром з безпеки дорожнього руху (далі - НДЦ БДР) МВС України укладено договір про спільну діяльність згідно з чинним законодавством.
1.5. При розробці технічних умов на розміщення реклами на транспортних засобах або встановленні рекламоносіїв необхідно враховувати вимоги щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, визначені законодавчими і нормативно-правовими актами, а порядок погодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламоносіїв з Державтоінспекцією здійснюється на підставі цього Положення.
Вимоги до суб'єктів господарювання та порядок взаємодії з НДЦ БДР МВС України визначені додатком 1 до цього Положення.
1.6. У цьому Положенні подані нижче терміни вживаються у такому значенні:
Погодження розміщення реклами - документ установленого зразка, затверджений Міністерством внутрішніх справ, що видається відповідно до цього Положення на визначений термін і підтверджує відповідність реклами на транспортному засобі та встановлення рекламного носія у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг вимогам Закону України
"Про дорожній рух",
Правил дорожнього руху, інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки руху (зразок погодження подано в додатку 2 до цього Положення).
Формуляр на розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія - технологічний документ установленого зразка, затверджений Міністерством внутрішніх справ, до якого вноситься опис розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія, зображення комп'ютерного макета реклами, інформація про місце встановлення рекламного носія. Зазначений документ є додатком до погодження розміщення реклами, наведені в ньому дані перевіряються фахівцями НДЦ БДР МВС України на відповідність установленим вимогам з питань забезпечення безпеки дорожнього руху, після чого він затверджується керівництвом НДЦ БДР МВС України (зразок формуляра подано в додатку 3 до цього Положення).
Терміни, не визначені в пункті 1.6 цього Положення, вживаються в значенні, наведеному в статті
1 Закону України
"Про рекламу" та пункті 2 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.98
N 1511.
1.7. Вимоги цього Положення не поширюються на транспортні засоби, що належать зарубіжним перевізникам та здійснюють транзитні перевезення територією України.
2. Основні вимоги до розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв
2.1. На бажання рекламодавця (рекламорозповсюджувача) чи власника транспортного засобу або на підставі угод між рекламодавцем (рекламорозповсюджувачем) чи іншою зацікавленою особою з власником транспортного засобу або уповноваженою ним особою розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламоносіїв здійснюється відповідно до вимог Законів України
"Про рекламу",
"Про дорожній рух",
Правил дорожнього руху, Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94
N 198 (із змінами і доповненнями), інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
2.2. Реклама, яка розміщується на транспортних засобах або інших рекламоносіях, повинна відповідати вимогам Закону України
"Про рекламу". Відповідальність за порушення Закону України "Про рекламу" несуть рекламодавці, виробники та розповсюджувачі реклами відповідно до статті 27 зазначеного Закону. Погоджуючи розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв, працівники Державтоінспекції не мають права втручатись у форму та зміст цієї реклами.
2.3. Загальні обмеження на розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв та особливості рекламування деяких видів продукції, а також обмеження щодо реклами, розрахованої на неповнолітніх, визначені Законом України
"Про рекламу".
2.4. Вимоги до розміщення реклами на транспортних засобах
2.4.1. Забороняється розміщення реклами на таких частинах транспортних засобів:
на стеклах транспортних засобів (за винятком прозорого даху), дзеркалах заднього виду;
на передній і задній поверхні транспортного засобу (за винятком капотів двигуна та багажника, які мають нахил до вертикальної площини, що не перевищує 45 градусів);
на бічних поверхнях кузовів (у тому числі фургонів) вантажних (вантажопасажирських) автомобілів з нанесеною білою смугою.
2.4.2. Реклама на транспортному засобі не повинна перевищувати більше половини площі фарбованих зовнішніх поверхонь транспортних засобів, на яких вона нанесена, і не заважати візуальному сприйняттю кольору транспортного засобу, зазначеному в реєстраційних документах.
2.4.3. При розміщенні реклами на транспортних засобах забороняється:
використовувати для розміщення реклами зовнішні освітлювальні прилади, установлені на транспортних засобах;
наносити на транспортні засоби рекламу, яка має схожість із нанесенням та розміщенням кольорографічних схем, емблем, написів оперативних і спеціальних транспортних засобів, а також реклами, яка повторює (імітує) дорожні чи розпізнавальні знаки;
застосовувати для нанесення реклами на транспортних засобах покриття і елементи з світлоповертальним ефектом на площі, що перевищує 5 відсотків площі фарбованих зовнішніх поверхонь транспортного засобу;
наносити на транспортні засоби рекламні зображення, які перекривають зовнішні освітлювальні прилади, номерні знаки, інформаційні написи і символічні зображення пасажирського транспорту та обмежують оглядовість;
без погодження з управліннями Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м. Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі проведення рекламних заходів за допомогою аудіо- та відео- технічних засобів, установлених на транспортних засобах, які вносять зміни в їх конструкцію або буксируються на причепах.
2.5. Вимоги до встановлення рекламоносіїв
2.5.1. Загальні правила встановлення рекламоносіїв у межах червоних ліній міських вулиць і доріг та в межах смуг відчуження автомобільних доріг визначені Єдиними правилами ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правилами користування ними та охорони, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.94
N 198 (із змінами та доповненнями), деякими положеннями, визначеними Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.98
N 1511, а також іншими нормативно-правовими актами щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
2.5.2. При встановленні рекламоносіїв необхідно враховувати такі вимоги:
розміщення рекламоносіїв дозволяється за межами тротуарів або узбіч на відстані не менше 2 метрів від них, але не ближче ніж 5 метрів від краю проїзної частини вулиць і доріг;
на вулицях і дорогах, де існуючі будинки, споруди та огорожі розташовані на відстані менше 5 метрів від проїзної частини вулиці та дороги, рекламоносії дозволяється розміщувати в одну лінію з фасадом будівлі, споруди або огорожі;
рекламоносії можуть розміщуватися на опорах вуличного освітлення і над проїзною частиною вулиць і доріг з дотриманням вимог техніки безпеки і забезпечення видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехрещень, пішохідних переходів, зупинок маршрутних транспортних засобів, а також за умови, що така реклама не повторює (не імітує) зображення дорожніх і наказових знаків;
нижній край рекламоносіїв, установлених над проїзною частиною дороги, повинен розміщуватися на висоті не менше ніж 5 м від поверхні проїзної частини;
наземні рекламоносії, розміщені збоку від дороги, повинні:
а) мати прозору конструкцію висотою не менше ніж 1,5 метра від поверхні землі;
б) розміщуватися паралельно до руху автотранспорту або під кутом не більше 45 градусів до осі проїзної частини;
в) не перешкоджати сприйняттю водіями технічних засобів організації дорожнього руху (дорожніх знаків, світлофорів, вертикальної розмітки тощо);
г) фундамент рекламоносія повинен бути на одному рівні з поверхнею землі;
ґ) світлове оформлення рекламоносія не повинно перевищувати середньої освітленості проїзної частини протяжністю 500 метрів в обидва боки від місця встановлення рекламоносія, яка повинна становити не більше 20 люксів.
Елементи рекламної конструкції, встановленої з боку від дороги, вулиці, повинні мати нанесену світлоповертальними матеріалами вертикальну дорожню розмітку заввишки до 2 метрів від поверхні землі.
2.5.3. Забороняється встановлювати рекламоносії:
на тротуарах, пішохідних доріжках і алеях;
ближче ніж за 20 метрів до перехресть вулиць, підземних пішохідних переходів, входів до станції метро;
на зупинках громадського транспорту ближче ніж за 20 метрів у межах видимості в обидва боки по тротуару від установлених дорожніх знаків, що їх позначають;
ближче ніж за 100 метрів від залізничних переїздів;
загальна площа яких перевищує 20 квадратних метрів;
на відстані менше ніж 10 метрів від проїзної частини на мостах, естакадах, шляхопроводах, а також на конструкціях дорожніх знаків і світлофорів, дорожніх огорожах, деревах тощо;
на аварійно-небезпечних ділянках доріг, у місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод та на підходах до них - на відстані не менше ніж 350 метрів в обидва боки від межі цієї ділянки.
3. Регулювання діяльності щодо порядку узгодження розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв
3.1. Розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв здійснюється після погодження їх розміщення з Державтоінспекцією. Узгодження розміщення реклами підтверджується видачею погодження розміщення реклами (далі - погодження).
3.2. Погодження оформляються, реєструються, видаються і скасовуються НДЦ БДР МВС України та підрозділами Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі відповідно до порядку, визначеному цим Положенням.
3.3. На НДЦ БДР МВС України покладається:
перевірка на відповідність законодавчим та іншим нормативно-правовим актам з безпеки дорожнього руху та вимогам цього Положення документів на розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв з оформленням відповідних документів;
організація виготовлення та забезпечення управлінь Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м. Києві та Київській області, УМВС України в областях та м. Севастополі необхідною кількістю бланків погоджень;
створення та забезпечення функціонування баз даних обліку транспортних засобів, на яких розміщена реклама, та місць установлення рекламоносіїв, а також надання відомостей зазначених баз даних відповідно до законодавства;
визначення та залучення суб'єктів господарювання різних форм власності до виконання проектно-технічних робіт та надання організаційно-консультаційних послуг щодо розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв на підставі договорів про спільну діяльність, а також організація проведення підготовки їх представників (вимоги до суб'єктів господарювання наведені в додатку 1 до цього Положення);
контроль за дотриманням вимог цього Положення як підрозділами Державтоінспекції, так і власниками транспортних засобів або встановлених рекламоносіїв;
аналіз можливості нанесення реклами на транспортний засіб (закріплення спеціальної конструкції) або встановлення рекламоносія, світлоповертальні властивості, розміри, освітлення, параметри конструкції, а також місце розташування на відповідність вимогам законодавчих та нормативно-правових актів з безпеки дорожнього руху;
узгодження розміщення реклами на носіях, які потребують внесення змін у конструкцію автомобіля, буксируються транспортними засобами або встановлюються на них, що призводить до зміни ваги, габаритних розмірів, аеродинамічних характеристик транспорту тощо;
узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, що мають спеціальне кольорографічне пофарбування (схеми, емблеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали транспортних засобів оперативних і спеціальних служб);
узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, що здійснюють перевезення небезпечних вантажів;
узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, обладнаних спеціальними світловими і (або) звуковими сигналами.
3.4. На управління Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі покладається:
узгодження розміщення реклами на транспортних засобах, за винятком випадків, передбачених пунктом 3.3;
збирання інформації, формування та своєчасне поповнення баз даних обліку транспортних засобів, на яких розміщена реклама, та місць установлення рекламоносіїв;
перевірка відповідності транспортних засобів вимогам Закону України
"Про дорожній рух",
Правил дорожнього руху, інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху при розміщенні реклами на транспортних засобах, в частині її погодження з Державтоінспекцією (при здійсненні контролю за дорожнім рухом, обстеженні автогосподарств, проведенні технічного огляду) та відповідне реагування на виявлені недоліки і контроль за їх усуненням;
перевірка відповідності встановлення рекламних носіїв у межах червоних ліній міських вулиць і доріг та в межах смуг відчуження автомобільних доріг чинним правилам і нормам щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, узгодження їх установлення, видача приписів власникам у разі виявлення порушень та контроль за їх виконанням і усуненням виявлених недоліків;
забезпечення формування та надання до 5-го числа наступного місяця до Управління ДАІ МВС України щомісячної звітності про погодження розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламоносіїв.
3.5. Для забезпечення діяльності щодо узгодження розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв у НДЦ БДР МВС України та управліннях Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі визначаються відповідальні працівники, на яких покладається надання інформаційної та консультаційної допомоги юридичним і фізичним особам з питань відповідності розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв законодавчим та нормативно-правовим актам з безпеки дорожнього руху.
Зазначені працівники при зверненні власника транспортного засобу, рекламодавця (розповсюджувача реклами) або уповноваженої ним особи із заявою про необхідність узгодження розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія (додаток 4 до цього Положення):
приймають і реєструють заяву в журналі реєстрації заяв (додаток 5 до цього Положення);
перевіряють наявність та відповідність установленим вимогам необхідних документів;
видають власнику транспортного засобу, рекламодавцю (розповсюджувачу реклами) або уповноваженій ним особі відповідно оформлене погодження.
Погодження на розміщення реклами оформляється у строк не пізніше п'яти робочих днів з дати реєстрації заявки.
3.6. Журнали реєстрації та видачі погоджень повинні бути прошнуровані, аркуші - пронумеровані. На внутрішньому боці обкладинки журналу робиться відмітка про загальну кількість аркушів у журналі, яка підписується керівником канцелярії та скріплюється печаткою.
3.7. Бланки погоджень отримують у НДЦ БДР МВС України, вони зберігаються і видаються у порядку, передбаченому для документів суворого обліку (вимога стосується НДЦ БДР та управлінь Державтоінспекції МВС України).
4. Загальні вимоги та порядок оформлення формуляра на розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія
4.1. Формуляр на розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія (далі - формуляр) оформляється та видається НДЦ БДР МВС України або уповноваженим суб'єктом господарювання, з яким НДЦ БДР МВС України укладено договір про спільну діяльність згідно з вимогами цього Положення, або виробником чи розповсюджувачем реклами, які забезпечують виконання вимог цього пункту та додатка 1 у повному обсязі.
4.2. Для оформлення формуляра власнику транспортного засобу (засобів), який бажає розмістити рекламу на належному йому транспорті, або власнику рекламоносія, або рекламодавцю (розповсюджувачу реклами) за погодженням з власником транспортного засобу (рекламоносія) особисто або уповноваженій ним особі необхідно надати:
ескізи реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія, у тому числі пропозиції щодо використання світлоповертальних матеріалів (у разі їх застосування), розмірів, місцезнаходження, конструктивного розв'язання нанесення реклами або встановлення рекламоносія;
копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу в органах Державтоінспекції (на кожний транспортний засіб, на якому буде встановлено зазначену рекламу);
відомості про місце встановлення рекламоносія (назва населеного пункту, автошляху, вулиці, площі, перехрестя, конкретний кілометр або номер будинку, технічне виконання тощо).
4.3. НДЦ БДР МВС України або вповноважений ним суб'єкт господарювання з урахуванням побажань замовника та вимог законодавчих і нормативних актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху розробляє технічні умови на розміщення реклами на транспортних засобах та встановлення рекламоносіїв, які включають:
креслення та технічну документацію на рекламоносії, що встановлюються у межах відведення автомобільних доріг або червоних ліній міських вулиць і доріг, або на транспортний засіб (опис конструкції, спосіб розміщення, кріплення, технічні розрахунки щодо надійності кріплення конструкції, стійкості транспортного засобу (спеціальної конструкції) тощо);
комп'ютерні макети транспортного засобу або іншого рекламоносія з нанесеною рекламою в необхідних проекціях;
відповідно оформлений формуляр.
4.4. До формуляра з використанням комп'ютерних технологій заноситься така інформація:
відомості про юридичну або фізичну особу - розповсюджувача реклами;
дані про транспортний засіб (марка, модель, реєстраційний номер);
зазначається точне місце розміщення реклами на транспортному засобі або місце встановлення рекламоносія (назва населеного пункту, автошляху, вулиці, площі, перехрестя, конкретний кілометр або номер будинку, технічне виконання тощо);
указується характеристика реклами (технічне виконання, розміри, спосіб нанесення, світлоповертальні властивості тощо);
описується спеціальна конструкція для реклами (при її використанні) та в разі необхідності вносяться обмеження щодо експлуатації транспортного засобу з установленою конструкцією;
розміщуються комп'ютерні макети транспортного засобу або іншого рекламоносія з нанесеною рекламою в необхідних проекціях.
4.5. Після оформлення формуляр подається до НДЦ БДР МВС України для проведення перевірки на відповідність розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія вимогам Закону України
"Про дорожній рух",
Правил дорожнього руху, інших нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки руху.
У разі відповідності розміщення реклами зазначеним вимогам формуляр затверджується підписом уповноваженої посадової особи та скріплюється печаткою НДЦ БДР МВС України. З метою унеможливлення підробки формуляра до нього, у разі затвердження уповноваженою посадовою особою, вклеюється марка з голографічним захистом, яка при спробі переклеювання руйнується.
4.6. При узгодженні розміщення аналогічної реклами на транспортних засобах, що належать одному суб'єкту господарювання, у разі її розміщення на всіх транспортних засобах відповідно до встановлених вимог, формуляр оформляється на кожну одиницю транспорту. При цьому у вартість видачі формулярів (крім одного) включаються лише витрати, пов'язані з оформленням та собівартістю формулярів (вартість створення комп'ютерного макета, проведення технічних розрахунків та експертної оцінки не включаються).
4.7. НДЦ БДР МВС України та підрозділами Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі з метою сприяння добросовісній конкуренції вживаються заходи щодо інформування власників транспортних засобів (рекламоносіїв), рекламодавців та розповсюджувачів реклами про адреси суб'єктів господарювання, яким надано право оформлення формулярів відповідно до цього Положення із зазначенням годин їх роботи та контактних телефонів.
5. Загальні вимоги щодо порядку оформлення погодження розміщення реклами на транспортних засобах або встановлення рекламоносіїв
5.1. При розміщенні реклами на транспортних засобах або встановленні рекламних носіїв власнику транспортного засобу, рекламодавцю або розповсюджувачу реклами (далі - заявник) необхідно узгодити їх розміщення на конкретному транспортному засобі або визначеному місці дороги, вулиці. Узгодження розміщення реклами здійснюється НДЦ БДР МВС України та управліннями Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі відповідно до порядку, визначеному цим Положенням.
5.2. Після перевірки наданих згідно з цим Положенням документів на відповідність розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія вимогам Закону України
"Про дорожній рух",
Правил дорожнього руху, інших нормативно-правом актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, у разі дотримання зазначених вимог заявнику видається оформлене погодження (додаток 2), затверджене підписом уповноваженої посадової особи та скріплене печаткою НДЦ БДР МВС України або управління Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м.Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі.
При оформленні погодження на розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія до нього заносяться номер та серія формуляра, а також указується термін його дії.
5.3. В узгодженні розміщення реклами може бути відмовлено, якщо:
подані документи оформлені з порушенням вимог пунктів 5.7.1, 5.8.1 цього Положення;
у документах, поданих заявником, указані недостовірні дані;
відсутня технічна можливість розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія;
розміщення реклами або встановлення рекламоносія негативно впливатиме на безпеку дорожнього руху (відповідно до вимог пункту 2.5 цього Положення).
5.4. У разі відмови в узгодженні розміщення реклами на транспортному засобі або встановленні рекламоносія замовнику реклами (власнику транспортного засобу, рекламоносія) надсилається мотивоване повідомлення.
5.5. Відмова в узгодженні розміщення реклами на транспортному засобі або встановлення рекламоносія може бути оскаржена в установленому законодавством порядку.
5.6. Узгодження з Державтоінспекцією нанесення написів та схем, які не мають рекламного характеру, а мають цільове призначення (наприклад, "Хліб", "Молоко", "Пошта", "Таксі", "Медична допомога", "Меблі", "Навчальна", "Аварійна", "Технічна допомога", назва АТП тощо) на транспортних засобах не здійснюється за умови їх відповідності вимогам законодавчих та нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху.
Розміщення соціальної реклами на транспортних засобах та встановлення рекламних носіїв із соціальною рекламою (визначення соціальної реклами подано в статті
11 Закону України
"Про рекламу") проводиться після перевірки працівниками Державтоінспекції документів на розміщення реклами або встановлення рекламоносія щодо їх відповідності вимогам законодавчих та нормативно-правових актів забезпечення безпеки руху без оформлення погодження. При цьому Державтоінспекції надається інформація в електронному вигляді для її включення до бази даних обліку транспортних засобів або місць установлення рекламоносіїв у порядку, визначеному НДЦ БДР МВС України, а до відповідно затвердженого формуляра вноситься запис "Соціальна реклама".
5.7. Вимоги щодо порядку оформлення погодження на розміщення реклами на транспортних засобах
5.7.1. Власник транспортного засобу (засобів), який бажає розмістити (установити) рекламу на належному йому транспорті, а також рекламодавець за погодженням з власником транспортного засобу особисто або уповноважена ними особа подають до управлінь Державтоінспекції ГУМВС України в АР Крим, м. Києві та Київській області, УМВС України в областях та м.Севастополі або до НДЦ БДР МВС України (при розміщенні реклами на транспортних засобах відповідно до пункту 3.3 до цього Положення):
заяву встановленого зразка (додаток 4);
копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу в органах Державтоінспекції (на кожний транспортний засіб, на якому буде встановлено зазначену рекламу);
відповідно оформлений формуляр.
5.7.2. Після уточнення об'єктивності даних, зазначених у документах, та перевірки на відповідність установленим правилам і нормам з безпеки дорожнього руху розроблених проектів розміщення реклами у п'ятиденний термін видається відповідно оформлене погодження на розміщення реклами та повертається затверджений в установленому порядку формуляр.
Погодження видається заявнику на кожний транспортний засіб після сплати платежу за послуги при його оформленні відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.05.01
N 556 "Про затвердження переліку платних послуг, що надаються підрозділами Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ" у розмірі, затвердженому наказом Міністерства внутрішніх справ, Міністерства фінансів та Міністерства економіки України від 16.07.01
N 549/333/147, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.07.01 за N 612/5803.
................Перейти до повного тексту