1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
17.02.2004 N 39
Про затвердження Правил внутрішнього трудового розпорядку для працівників центрального апарату Міністерства аграрної політики України
З метою удосконалення організації праці, зміцнення трудової і виконавської дисципліни, встановлення загальних правил діяльності центрального апарату міністерства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників центрального апарату Міністерства аграрної політики України (далі - Правила), що додаються.
2. Керівникам структурних підрозділів міністерства довести Правила до відома працівників центрального апарату та забезпечити їх дотримання. Подати списки про ознайомлення з наказом працівників центрального апарату міністерства Департаменту кадрової політики, аграрної освіти та науки протягом місяця.
3. Наказ Міністерства аграрної політики України від 1 серпня 2002 р. N 220 "Про затвердження "Правил внутрішнього трудового розпорядку для працівників центрального апарату Міністерства аграрної політики України" вважати таким, що втратив чинність.
4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр
ПОГОДЖЕНО:
Голова профспілкового комітету
Мінагрополітики України
Ю.І.Івашкевич
В.А.Слаута



ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Мінагрополітики України
17.02.2004 N 39
ПРАВИЛА
внутрішнього трудового розпорядку для працівників центрального апарату Міністерства аграрної політики України
I. Загальні положення
1. Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників центрального апарату Міністерства аграрної політики України (далі - Правила) розроблені відповідно до статті 43 Конституції України, Закону України "Про державну службу", Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів.
2. Правила визначають функціональні обов'язки працівників, режим праці, засади регулювання трудових відносин та запроваджуються з метою удосконалення організації праці, зміцнення трудової і виконавської дисципліни, забезпечення раціонального використання робочого часу, високої ефективності і якості роботи працівників, умов стимулювання, відповідальності за порушення трудової дисципліни.
3. Правила є обов'язковими для всіх працівників міністерства.
II. Порядок прийняття і звільнення державних службовців та інших категорій працівників
4. Порядок прийняття на державну службу регулюється відповідно до статті 15 Закону України "Про державну службу". Прийняття на державну службу на посади третьої - сьомої категорій, передбачених статтею 25 зазначеного Закону, та на інші прирівняні до них посади проводиться за конкурсним відбором у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. N 169 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців", крім випадків, передбачених іншими законами України. Порядок перебування на державній службі працівників патронатної служби за посадами, передбаченими штатним розписом, регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 19 травня 1999 р. N 851 "Про затвердження Порядку перебування на державній службі працівників патронатної служби членів Кабінету Міністрів України та голів місцевих державних адміністрацій" і здійснюється без проведення конкурсу.
Просування по службі державного службовця, який зарахований до кадрового резерву чи пройшов стажування, а також прийняття на роботу державного службовця, який припинив державну службу у зв'язку з відставкою, може здійснюватися за рішенням Міністра без конкурсного відбору.
За рішенням Міністра без конкурсного відбору або стажування на державну службу можуть також прийматися особи відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 1994 р. N 423 "Про деякі питання застосування статей 4, 15 і 27 Закону України "Про державну службу".
Призначення на посади та звільнення з посад працівників центрального апарату міністерства та працівників патронатної служби здійснюється Міністром.
Погодження кандидатур на посади керівників структурних підрозділів здійснюється відповідно до Порядку погодження в Кабінеті Міністрів України кандидатур на посади керівників структурних підрозділів центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 травня 2003 р. N 676.
5. Прийняття на роботу усіх інших категорій працівників здійснюється на загальних підставах згідно з Кодексом законів про працю України та іншими актами законодавства. Конкурсна основа при цьому не застосовується.
Не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які:
- визнані у встановленому порядку недієздатними;
- мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади;
- у разі прийняття на службу будуть безпосередньо підпорядковані або підлеглі особам, які є їх близькими родичами чи свояками;
- в інших випадках, встановлених законами України
6. При прийнятті на роботу, кандидат повинен пред'явити:
- трудову книжку, оформлену у встановленому порядку;
- паспорт або інший документ, що посвідчує особу та інші документи, передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 1998 р. N 731 "Про затвердження Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади".
Забороняється вимагати від працівника при прийнятті на роботу документи, пред'явлення яких не передбачено законодавством.
7. Укладення трудового договору оформляється наказом по міністерству, з яким працівник ознайомлюється під розписку.
8. При укладенні трудового договору може застосовуватися обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яку йому доручається виконувати.
Випробування встановлюється згідно із законодавством на строк:
- для державних службовців - до шести місяців;
- для інших категорій спеціалістів і службовців - до трьох, а в окремих випадках, за погодженням з профкомом - до шести місяців.
Якщо після закінчення строку випробування працівник продовжує працювати, то він вважається таким, який витримав випробування, і трудовий договір з ним може бути розірвано лише на загальних підставах.
9. Громадяни України, які вперше зараховуються на державну службу, приймають Присягу. Державний службовець підписує текст Присяги, який зберігається в особовій справі. Про прийняття Присяги робиться запис у трудовій книжці.
При прийнятті на державну службу державний службовець ознайомлюється із Загальними правилами поведінки державного службовця, затвердженими наказом Головдержслужби України від 23 жовтня 2000 р. N 58, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 7 листопада 2000 р. за N 783/5004, про що робиться письмове засвідчення в його особовій справі.
10. При прийнятті працівника на роботу чи при переведенні його у встановленому порядку на іншу роботу керівник структурного підрозділу зобов'язаний:
- ознайомити працівника з його посадовою інструкцією (під розписку), а також з умовами та оплатою його праці;
- ознайомити його з цими Правилами;
- визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;
- проінструктувати працівника щодо порядку - використання комп'ютерних програм в органах виконавчої влади згідно з постановою Кабінету Міністрів України під 10 вересня 2003 р. N 1433 "Про затвердження Порядку використання комп'ютерних програм в органах виконавчої влади",
- проінструктувати працівника з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці, протипожежної охорони та інших правил по охороні праці тощо.
11. На кожного працівника, який відпрацював понад п'ять днів виписується трудова книжка в порядку, встановленому законодавством.
12. Переведення працівників на іншу роботу здійснюється згідно із законодавством.
13. Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах та у порядку, визначених законодавством.
Державні службовці та інші працівники центрального апарату міністерства мають право розірвати трудовий договір, укладений на невизначений строк, попередивши про це керівництво міністерства письмово за два тижні. У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу через причини, передбачені частиною першою статті 38 Кодексу законів про працю України, керівництво міністерства повинно розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.
За домовленістю між працівником і керівництвом міністерства трудовий договір може бути розірваний і до закінчення строку попередження про звільнення.
Розірвання трудового договору за ініціативою адміністрації міністерства не допускається без попередньої згоди профспілкового комітету міністерства, за виключенням випадків, передбачених законодавством України.
Крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється згідно з положеннями Закону України "Про державну службу", а саме:
1) порушення умов реалізації права на державну службу (стаття 4);
2) недотримання пов'язаних із проходженням державної служби вимог, передбачених статтею 16;
3) досягнення державним службовцем граничного віку проходження державної служби (стаття 23);
4) відставки державних службовців, які займають посади першої або другої категорії (стаття 31);
5) виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню державного службовця на державній службі (стаття 12);
6) відмови державного службовця від прийняття або порушення Присяги, передбаченої статтею 17;
7) неподання або подання державним службовцем неправдивих відомостей щодо його доходів, передбачених статтею 13.
Зміна керівників або складу державних органів не може бути підставою для припинення державним службовцем державної служби на займанні посаді з ініціативи новопризначених керівними, крім державних службовців патронатної служби.
Припинення трудового договору оформляється наказом по міністерству.
Керівник структурного підрозділу при звільненні працівника повинен забезпечити передачу цим працівником всіх службових документів та матеріальних цінностей іншій особі, визначеній керівником.
14. В день звільнення адміністрація міністерства зобов'язана видати працівнику його трудову книжку з внесеним до неї записом про звільнення і провести з ним повний розрахунок. Записи про причини звільнення у трудову книжку повинні вноситись у повній відповідності з наказом та законодавством з посиланням на відповідну статтю (пункт) закону Днем звільнення вважається останній день роботи.
15. Невиконання службових обов'язків, що призвело до людських жертв або заподіяло значної матеріальної шкоди громадянинові, державі, підприємству, установі, організації чи об'єднанню громадян, є підставою для відсторонення державного службовця від виконання повноважень за посадою із збереженням заробітної плати. Рішення про відсторонення державного службовця від виконання повноважень за посадою приймається Міністром та оформлюється наказом.
Тривалість відсторонення від виконання повноважень за посадою не повинна перевищувати часу службового розслідування. Службове розслідування проводиться відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 р. N 950.
Якщо правомірність рішення про відсторонення державного службовця від виконання повноважень за посадою не підтверджується результатами службового розслідування, такий наказ скасовується.
III. Основні обов'язки і права державних службовців та інших категорій працівників
16. Основними обов'язками державних службовців та інших категорій працівників центрального апарату міністерства є:
- додержання Конституції України, інших актів законодавства України, положень про Мінагрополітики і структурні підрозділи міністерства, а також посадових інструкцій і цих Правил;
- забезпечення ефективної роботи та виконання завдань, поставлених державними органами відповідно до їх компетенції;
- сумлінне виконання покладених на них обов'язків відповідно до посадових інструкцій, своєчасне і точне виконання рішень державних органів вищого рівня чи їх посадових осіб, наказів, розпоряджень і доручень керівництва міністерства та керівників відповідних структурних підрозділів у межах визначених повноважень;
- ініціатива та творчість у роботі;
- недопущення порушень прав і свобод людини та громадянин;
- збереження державної таємниці, інформації про громадян, що стала їм відома під час виконання обов'язків, а також іншої інформації, яка згідно із законодавством не підлягає розголошенню,
- постійне вдосконалення організації скоп роботи і підвищення професійної кваліфікації;

................
Перейти до повного тексту