1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.01.2014 № 23
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної фіскальної служби № 856 від 12.10.2016 )
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку оформлення документів у ході проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, а також реалізації їх матеріалів
Відповідно до підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство доходів і зборів України , затвердженого Указом Президента України від 18 березня 2013 року № 141/2013, та з метою належної організації роботи із проведення документальних перевірок щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо порядку оформлення документів у ході проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, а також реалізації їх матеріалів (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Начальникам головних управлінь Міндоходів в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Міжрегіонального головного управління Міндоходів - Центрального офісу з обслуговування великих платників забезпечити доведення наказу до підпорядкованих структурних підрозділів та неухильне дотримання вимог Методичних рекомендацій у роботі.
3. Координаційно-моніторинговому департаменту (Санжаревська І.С.) внести зміни до Репозиторія звітної і статистичної інформації Міндоходів, затвердженого наказом Міндоходів від 06.09.2013 № 448.
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр О.В. Клименко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міндоходів
16.01.2014 № 23
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо порядку оформлення документів у ході проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, а також реалізації їх матеріалів
I. Основні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації розроблено відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Податковий кодекс) та Митного кодексу України (далі - Кодекс) та є рекомендованими для застосування посадовими (службовими) особами органів доходів і зборів при організації та проведенні документальних перевірок щодо дотримання законодавства з питань державної митної справи (далі - документальні перевірки) підприємствами.
У цих Методичних рекомендаціях під підприємством розуміється будь-яка юридична особа або фізична особа - підприємець, яка при переміщенні товарів через митний кордон України подавала митну декларацію, передбачену законодавством України для підприємств.
1.2. Відповідно до статті 345 Кодексу документальна перевірка дотримання законодавства України з питань державної митної справи проводиться щодо:
1) правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів;
2) обґрунтованості та законності надання (отримання) пільг і звільнення від оподаткування;
3) правильності класифікації згідно з УКТЗЕД товарів, щодо яких проведено митне оформлення;
4) відповідності фактичного використання переміщених через митний кордон України товарів заявленій меті такого переміщення та/або відповідності фінансових і бухгалтерських документів, звітів, договорів (контрактів), калькуляцій, інших документів підприємства, що перевіряється, інформації, зазначеній у митній декларації, декларації митної вартості, за якими проведено митне оформлення товарів у відповідному митному режимі;
5) законності переміщення товарів через митний кордон України, у тому числі ввезення товарів на територію вільної митної зони або їх вивезення з цієї території.
1.3. Відповідальність за правильність оформлення документів при проведенні документальної перевірки несуть керівники уповноважених органів доходів і зборів, керівники структурних підрозділів та посадові особи, що здійснюють (очолюють) таку перевірку.
II. Оформлення документів при організації та проведенні документальних перевірок підприємств
2.1. Прийняття рішень про проведення (продовження строків, зупинення) перевірки підприємства
2.1.1. Наказ про проведення документальної планової, позапланової виїзної та невиїзної перевірки щодо дотримання вимог законодавства з питань державної митної справи підписується керівником уповноваженого органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) перевірку.
Наказ про проведення перевірки видається відповідно до частини 1 статті 346, частини 3 статті 351 Кодексу . При цьому у наказі доцільно зазначати номер, дату наказу, найменування уповноваженого органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) перевірку, посади, прізвища, імена та по батькові посадових осіб, уповноважених на проведення перевірки, основні реквізити та місцезнаходження підприємства, перевірка якого проводиться, мету, вид перевірки, підстави для проведення перевірки, дати початку та дати закінчення перевірки, періоду, за який проводитиметься перевірка, строк, у який керівник групи з проведення перевірки повинен доповісти керівництву уповноваженого органу доходів і зборів про результати перевірки, тощо.
2.1.2. У разі необхідності керівник уповноваженого органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) перевірку, може включити до складу посадових осіб, які проводять (будуть проводити) документальну перевірку, посадових осіб інших органів доходів і зборів за письмовим погодженням з керівником відповідного органу.
2.1.3. Продовження строків проведення документальних перевірок здійснюється відповідно до частини 9 статті 346 та частини 6 статті 351 Кодексу за наказом уповноваженого органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) перевірку.
Рекомендується продовження проведення перевірки розпочинати у перший робочий день за останнім робочим днем здійснення перевірки, зазначеним у посвідченні на перевірку. Доцільно наказ про продовження перевірки видавати у ході проведення перевірки для недопущення перерви між датою закінчення перевірки та датою продовження перевірки, зазначеною у відповідному наказі, на підставі доповідної записки керівника структурного підрозділу уповноваженого органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) перевірку, з викладенням підстав та причин необхідності такого продовження.
Копія наказу про продовження строків перевірки або вручається під розписку керівнику підприємства чи уповноваженій ним особі, або надсилається підприємству рекомендованим листом з повідомленням про вручення (частина 6 статті 346, частини 4 та 7 статті 351 Кодексу ). При цьому в посвідченні на право проведення перевірки доцільно зазначати про таке продовження строків.
2.1.4. За наказом керівника уповноваженого органу доходів і зборів, яким було призначено перевірку, проведення документальної виїзної (планової або позапланової) перевірки підприємства може бути зупинено (частина 11 статті 346) на строк, визначений у частині 12 статті 346 Кодексу , з подальшим поновленням проведення на невикористаний строк. У такому наказі доцільно зазначати строк зупинення та обставини, що спричинили таке зупинення.
За необхідності поновлення перевірки керівнику уповноваженого органу доходів і зборів, який видав наказ про зупинення перевірки, рекомендовано видати наказ про поновлення документальної планової або позапланової виїзної перевірки до закінчення терміну, на який її було призупинено. Наказ доцільно видавати на підставі доповідної записки керівника підрозділу уповноваженого органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) перевірку, або за зверненням підприємства, яке перевіряється, у разі усунення (закінчення дії) обставин, що стали підставою для такого зупинення.
2.2. Оформлення посвідчення на право проведення перевірки
2.2.1. Для проведення документальної виїзної перевірки (планової та позапланової) формується посвідчення на право проведення такої перевірки, у якому зазначається дата видачі, назва уповноваженого органу доходів і зборів, за наказом якого буде проведено таку перевірку (навіть за умови залучення до нього посадових осіб інших органів доходів і зборів), мета перевірки, вид (планова, позапланова) та підстави для проведення, визначені Кодексом, дати початку та закінчення перевірки, а також посади (у разі залучення посадових осіб інших органів доходів і зборів посади у посвідченні на перевірку наводяться із зазначенням також назви органу доходів і зборів, у якому вони працюють), спеціальні звання та прізвища, ім'я та по батькові посадових осіб, що проводитимуть таку перевірку (частина 1 статті 349 Кодексу ).
Як зразок для оформлення посвідчення на право проведення перевірки доцільно використовувати форму, наведену у додатку 2 до Порядку оформлення результатів проведення митними органами перевірок , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.03.2012 № 377 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 25 квітня 2012 року за № 622/20935, з урахуванням проведення на даний час перевірок уповноваженими органами доходів і зборів.
Рекомендується дату закінчення перевірки зазначати у посвідченні відповідно до тривалості перевірки, визначеної у наказі про проведення перевірки. Фактичну дату закінчення перевірки доцільно зазначати у акті/довідці про проведення перевірки з урахуванням строку, який не включається у тривалість проведення перевірки відповідно до частини 8 статті 346 Кодексу , строку продовження перевірки відповідно до частини 9 статті 346 Кодексу , строку зупинення перевірки відповідно до частини 11 статті 346 Кодексу .
Посвідчення на право проведення документальної виїзної перевірки засвідчується підписом керівника уповноваженого органу доходів і зборів, який організовує (очолює) перевірку, та гербовою печаткою такого органу (частина 2 статті 349 Кодексу ). У разі залучення до перевірки (перед її початком) посадових осіб інших органів доходів і зборів, доцільно включати їх до загального посвідчення на право проведення перевірки.
2.2.2. Посвідчення на право проведення перевірки реєструється в органі доходів і зборів, що його виписав. Реєструвати доцільно у Журналі обліку видачі направлень/посвідчень на право проведення перевірки посадовими особами органу доходів і зборів, що ведеться згідно з Методичними рекомендаціями щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків , затвердженими наказом Державної податкової служби України від 31.10.2012 № 948 (далі - Методичні рекомендації № 948).
2.2.3. У разі виникнення під час проведення документальної виїзної перевірки необхідності додаткового залучення (або заміни) посадових осіб інших органів доходів і зборів рекомендується уповноваженому органу доходів і зборів, який організовує (очолює) перевірку, видавати відповідний наказ з дотриманням вимог, передбачених п. 2.1 цих Методичних рекомендацій, та відповідно до абзацу першого цього пункту виписувати нове посвідчення на право проведення перевірки, в якому зазначати оновлений склад посадових осіб, які проводять таку перевірку.
Нове посвідчення на право проведення перевірки, в якому зазначаються кандидатури перевіряючих, разом з копією наказу (у разі залучення або заміни посадових осіб інших органів доходів і зборів) доцільно пред'являти керівнику підприємства або уповноваженій ним особі під розписку з урахуванням вимог частини 1 статті 349 Кодексу .
Зміни до складу перевіряючих (додаткове залучення або заміну) як посадових осіб органу доходу і зборів, який організовує (очолює) перевірку, так і інших органів доходів і зборів, доцільно проводити на підставі доповідної записки керівника структурного підрозділу органу доходів і зборів, який здійснює (очолює) таку перевірку, на ім'я керівника (заступника керівника) такого органу з викладенням об'єктивних причин необхідності додаткового залучення або зміни складу перевіряючих (значні обсяги операцій, проведених підприємством у періоді, що перевіряється; виникнення інших питань, що належать до компетенції інших структурних підрозділів або інших органів доходів і зборів (у тому числі митниць); тривала хвороба або звільнення посадової особи органу доходів і зборів, які сталися під час проведення перевірки тощо).

................
Перейти до повного тексту