- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Ухвала
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
22.01.2009 Справа N 22-а-40583/08
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого - судді Саприкіної І.В., суддів - Дурицької О.М., Литвиної Н.М., при секретарі - Бадріашвілі К.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві
справу за апеляційною скаргою Президента України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 04.11.2008 року у справі за позовом Голови Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією народного депутата України - ОСОБА_1, першого заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією народного депутата України - ОСОБА_2, заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією народного депутата України - ОСОБА_3, заступника Голови Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією народного депутата України - ОСОБА_4, до Президента України, 3-тя особа - ОСОБА_5, про визнання незаконним
Указу НОМЕР_1 від 19.10.2007 року,
В С Т А Н О В И Л А:
Не погоджуючись з вищезазначеною постановою, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить апеляційну інстанцію скасувати незаконну, на його думку, постанову суду першої інстанції та постановити нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити. В своїй апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необґрунтованість та необ'єктивність оскаржуваного рішення, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування судового рішення.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, що з'явилися в судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів знаходить, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (ч. 1 ст.
2 КАС України) .
Відповідно до ч. 1 ст.
9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, Е їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України.
Позивачі вважають, що
Указ Президента України НОМЕР_1 від 19.10.2007 року прийнятий з порушенням вимог діючого законодавства України, оскільки подання т.в.о. Голови Служби безпеки України про призначення ОСОБА_5 не погоджувалося з Комітетом Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією. Крім того, за позицією позивачів, Президентом України порушені вимоги Указу
N 970/2006 від 15.11.2006 року, яким затверджено Положення про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України.
Окружний адміністративний суд м. Києва в своєму рішенні прийшов до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.
Апеляційна інстанція повністю погоджується з такими висновками суду першої інстанції, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 4 ст.
10 Закону України
"Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" начальник Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю Центрального управління Служби безпеки України призначається на посаду і звільняється з посади Указом Президента України за поданням Голови Служби безпеки України, погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією, і є заступником Голови Служби безпеки України.
В матеріалах справи містяться витяги з протоколів засідань Комітету N 1 від 27.12.2007 року; N 2 від 16.01.2008 року; N 13 від 03.09.2008 року, відповідно до яких на засіданнях розглядалося питання про законність призначення ОСОБА_5 на посаду начальника Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю Центрального управління Служби безпеки України. За результатами проведення даних засідань Комітетом було ухвалено визнати незаконними дії т.в.о. Голови СБУ ОСОБА_6 щодо процедури підготовки та направлення Президенту України подання на звільнення з посади заступника Голови СБУ - начальника Головного управління по боротьбі з організованою злочинністю ОСОБА_6, призначення на зазначену посаду ОСОБА_5 та вжити заходів для усунення порушення вимог закону.
Згідно з пп. 2 п. 1 додатка до Постанови Верховної Ради України
"Про перелік, кількісний склад і предмети відання комітетів Верховної Ради України шостого скликання", Комітет Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією здійснює законопроектну роботу, готує, попередньо розглядає питання, віднесені до повноважень Верховної Ради України та виконує контрольні функції у відповідних сферах відання: боротьби з корупцією, боротьби з організованою злочинністю, відповідальності за легалізацію (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, боротьби з тероризмом, призначення на посади та звільнення з посад, що пов'язані з предметом відання, а також здійснення відповідних погоджень у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ч. 1 ст.
1 Закону України
"Про комітети Верховної Ради України" Комітет Верховної Ради України - це орган Верховної Ради України, який утворюється з числа народних депутатів України для здійснення за окремими напрямами законопроектної роботи, підготовки і попереднього розгляду питань, віднесених до повноважень Верховної Ради України, виконання контрольних функцій. Одним із принципів на яких комітети будують свою роботу, є принцип колегіальності.
Колегія суддів не погоджується з доводами апелянта стосовно того, що позивачі не мають права позовної вимоги за даним позовом, і приходить до протилежного висновку з огляду на наступні обставини:
Згідно ст.
104 КАС України до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб'єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.
Правила ст. 171 ч. 1 п. 1 поширюються на розгляд адміністративних справ щодо законності (крім конституційності) указів та розпоряджень Президента України.
За ст. 17 ч. 1 п. 3 компетенція адміністративних судів поширюється на спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління.
Повноваження народного депутата України за своїм змістом становлять сукупність його прав і обов'язків. У ч. 4 ст.
14 Закону України
"Про статус народного депутата України" зазначено, що народний депутат, який є членом Комітету ВР України, має право вносити пропозиції про розгляд на засіданнях відповідного комітету будь-якого питання, що належить до його компетенції, а також брати участь в обговоренні питань, що вносяться на розгляд комітету.
................Перейти до повного тексту