1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
11.02.2013 № 8гн
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Генеральної прокуратури № 8гн від 22.11.2014 )
Про організацію роботи органів прокуратури України у галузі міжнародно-правового співробітництва
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 № 8гн-2 від 30.01.2014 ) ( У наказі, затвердженій ним інструкції та додатках назву структурного підрозділу Генеральної прокуратури України "Головне управління міжнародно-правового співробітництва" замінено на "Головне управління міжнародно-правового співробітництва та європейської інтеграції" у відповідних відмінках згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 ) ( У текстах Наказу, Інструкції та додатках назву структурного підрозділу Генеральної прокуратури України "Головне управління міжнародно-правового співробітництва та європейської інтеграції" у всіх відмінках замінено на "Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції" у відповідному відмінку згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 8гн-2 від 30.01.2014 )
З метою забезпечення належної організації роботи органів прокуратури України у галузі міжнародно-правового співробітництва під час кримінального провадження, здійснення ефективного нагляду на даному напрямі, додержання відповідно до міжнародних та європейських стандартів прав і свобод людини, а також інтересів держави при вирішенні питань, що регулюються нормами міжнародного права, керуючись статтею 15 Закону України "Про прокуратуру" ,
НАКАЗУЮ:
( Преамбула в редакції Наказу Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
1. Установити, що міжнародно-правове співробітництво під час кримінального провадження, наглядова діяльність на даному напрямі здійснюються органами прокуратури України відповідно до Конституції України , чинного законодавства і міжнародних договорів, а також без договору у випадках, коли для належної реалізації завдань і функцій прокуратури необхідне застосування норм міжнародного права або взаємодія з іноземними державними установами чи міжнародними організаціями. При цьому органи прокуратури України повинні дотримуватися принципів взаємної поваги до національного суверенітету і прав людини, добросовісного виконання зобов'язань та невтручання у внутрішні справи іноземних держав.
2. Визначити головними напрямами взаємодії органів прокуратури України із компетентними установами іноземних держав та міжнародними організаціями:
2.1. Виконання у межах компетенції прокуратури зобов'язань України за міжнародними договорами про міжнародно-правове співробітництво під час кримінального провадження, зокрема щодо надання міжнародної правової допомоги, видачі осіб (екстрадиції), перейняття кримінального провадження та з інших передбачених такими договорами питань.
2.2. Проведення заходів міжнародного співробітництва - зустрічей, переговорів, конференцій та семінарів, реалізацію проектів і програм співпраці у тому числі з метою європейської інтеграції, а також з метою удосконалення механізмів та процедур надання правової допомоги й обміну досвідом, встановлення та розвиток контактів з компетентними установами іноземних держав і міжнародними організаціями.
( Підпункт 2.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
2.3. Удосконалення договірної бази співробітництва шляхом укладання міжвідомчих угод, які стосуються компетенції прокуратури, та участі у підготовці міжнародних договорів України у галузі співробітництва під час кримінального провадження, а також чинного законодавства з цих питань.
3. Першому заступнику та заступникам Генерального прокурора України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованим прокурорам (на правах обласних), прокурорам міст з районним поділом, міським, районним, міжрайонним та іншим прирівняним до них прокурорам, керівникам структурних підрозділів апаратів забезпечити додержання в діяльності підпорядкованих прокуратур і підрозділів, органів досудового розслідування вимог міжнародних договорів та чинного законодавства України у галузі міжнародного співробітництва під час кримінального провадження. Підвищувати та зміцнювати авторитет органів прокуратури України на міжнародній арені.
3.1. Прокурорам обласного рівня, міст з районним поділом, міським, районним та прирівняним до них прокурорам безпосередню участь у галузі міжнародного співробітництва під час кримінального провадження брати винятково у випадках, коли це прямо передбачено відповідними міжнародними договорами України або у межах повноважень, наданих їм чинним законодавством та наказами і дорученнями Генерального прокурора України.
4. Організацію роботи на цій ділянці та здійснення нагляду за додержанням законів у міжнародно-правовій галузі під час кримінального провадження покласти на Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції Генеральної прокуратури України, структурні підрозділи прокуратур обласного рівня з міжнародно-правових доручень та спеціально визначених відповідними наказами працівників прокуратур, де такі структурні підрозділи не створені.
( Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 8гн-2 від 30.01.2014 )
5. На Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції Генеральної прокуратури України покласти:
5.1. Забезпечення реалізації функцій органів прокуратури, виконання яких вимагає застосування норм міжнародних договорів України у галузі міжнародного співробітництва під час кримінального провадження або взаємодії з компетентними установами іноземних держав та міжнародними організаціями.
5.2. Здійснення контролю за діяльністю підпорядкованих прокуратур щодо нагляду за додержанням вимог міжнародних договорів та законів України,
якими врегульовано питання міжнародного співробітництва під час кримінального провадження, та їх застосуванням, а також надання необхідної методичної та практичної допомоги.
5.3. Організацію розгляду запитів, безпосередній розгляд у межах компетенції та підготовку рішень за запитами про міжнародну правову допомогу, екстрадицію і перейняття кримінального провадження на підставі міжнародних договорів, законодавства України, відомчих угод, а в окремих випадках - без договору.
5.4. Розгляд матеріалів, підготовку висновків і пропозицій, а також документів, спрямованих на їх реалізацію, щодо:
- додержання вимог міжнародних договорів та чинного законодавства держави з питань правової допомоги українськими органами, дії або рішення яких оскаржуються чи перевіряються;
- можливості та доцільності укладання нових і приєднання до чинних угод про міжнародне співробітництво під час кримінального провадження з огляду на зобов'язання за міжнародними договорами, учасницею яких є Україна.
5.5. Забезпечення участі представників прокуратури України в заходах міжнародного характеру (зустрічах, переговорах, конференціях, семінарах, нарадах тощо), проведення таких заходів із залученням іноземних фахівців в Україні з метою вивчення сучасної прокурорської та слідчої практики, організацію навчання працівників прокуратури за кордоном.
5.6. Організаційне забезпечення службових відряджень працівників органів прокуратури за кордон на підставі наказів Генерального прокурора України відповідно до правил, установлених Інструкцією про організаційно-протокольне забезпечення заходів міжнародного співробітництва, які здійснюються органами прокуратури України.
5.7. Координацію діяльності структурних підрозділів Генеральної прокуратури України у межах реалізації програм та заходів міжнародного співробітництва, обміну досвідом з компетентними установами іноземних держав та міжнародними організаціями, підготовки договорів з питань міжнародного співробітництва під час кримінального провадження, у сфері протидії злочинності та удосконалення правової бази співробітництва, а також надання консультативної і методичної допомоги зазначеним підрозділам.
( Пункт 5.7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
5.8. Організацію та здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів України "Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту" , "Про громадянство України" у випадках вирішення питань про видачу особи (екстрадиції) з України.
( Пункт 5.8 в редакції Наказу Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
5.9. Підготовку та здійснення заходів міжнародно-правового характеру, спрямованих на розвиток міжнародного співробітництва, євроінтеграційних процесів, а також удосконалення ділових стосунків Генеральної прокуратури України з органами прокуратури, іншими компетентними установами іноземних держав та з міжнародними організаціями.
( Пункт 5.9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
5.10. Взаємодію з відповідними підрозділами Міністерства юстиції України, судових органів, а також правоохоронних та інших центральних органів державної влади з питань міжнародно-правового співробітництва у кримінально-правовій сфері.
5.11. Здійснення в установленому порядку та відповідно до компетенції контактів з посольствами та консульськими установами іноземних держав, представництвами міжнародних організацій в Україні, участь за дорученням керівництва Генеральної прокуратури України у зустрічах з представниками цих установ з питань діяльності органів прокуратури.
5.12. Забезпечення зв'язків з міжнародними установами та організаціями, засобами масової інформації, дипломатичними представництвами України за кордоном та іноземними посольствами в Україні з питань, що віднесені до компетенції органів прокуратури.
5.13. Здійснення нагляду за додержанням і застосуванням законів у діяльності Міністерства закордонних справ України, його представництв та закордонних дипломатичних установ України щодо забезпечення гарантованих Конституцією України та іншими законами, міжнародно-правовими актами прав і свобод громадян, економічної безпеки держави, виявлення та усунення порушень законодавства у сфері зовнішніх відносин України.
( Наказ доповнено пунктом 5.13 згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 8гн-2 від 30.01.2014 )
6. Керівникам відповідних структурних підрозділів Генеральної прокуратури України:
6.1. За зверненням Головного управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції у визначений ним строк надавати висновок про:
- законність та обґрунтованість прийнятого у кожному кримінальному провадженні рішення про його передання за кордон, а також наявність підстав для подальшого розслідування в Україні при надходженні кримінального провадження з-за кордону. У разі прийняття рішення про неможливість забезпечення такого розслідування в Україні висновок з цього приводу погоджувати з відповідним заступником Генерального прокурора України;
- відповідність чинному законодавству України дій або рішень українських органів досудового розслідування під час виконання запиту іноземної компетентної установи, які оскаржуються чи перевіряються;
( Абзац четвертий пункту 2.7 виключено на підставі Наказу Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
- законність рішень щодо набуття особою громадянства України, визнання її біженцем чи особою, яка потребує додаткового або тимчасового захисту при вирішенні питання про видачу особи з України.
6.2. Контролювати стан досудового розслідування та судового розгляду кожного кримінального провадження, що надійшло до Генеральної прокуратури України з-за кордону в порядку перейняття кримінального провадження, а також за рапортом Головного управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції - стосовно особи, виданої в Україну для притягнення до кримінальної відповідальності, у тому числі тимчасово виданої особи. Перевіряти законність та обґрунтованість прийнятих процесуальних рішень.
6.3. З метою забезпечення подальшого повідомлення компетентного органу іноземної держави невідкладно інформувати Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції про остаточне процесуальне рішення у таких кримінальних провадженнях із одночасним наданням висновку про його законність та обґрунтованість, а також долученням належно завіреної копії цього процесуального рішення.
7. Прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованим прокурорам (на правах обласних), прокурорам міст з районним поділом, міським, районним, міжрайонним та прирівняним до них прокурорам у межах компетенції забезпечити нагляд за додержанням законів з питань міжнародно-правового співробітництва під час кримінального провадження, зокрема:
7.1. Забезпечувати виконання підпорядкованими прокурорами та органами досудового розслідування вимог статті 575 КПК України щодо видачі особи (екстрадиції). Вивчати матеріали кримінального провадження стосовно встановленої або затриманої за кордоном особи із складанням висновку щодо обґрунтованості звернення, наявності умов для екстрадиції такої особи та відповідності документів органу досудового розслідування вимогам міжнародних договорів і чинного законодавства України.
7.2. З метою своєчасного надходження від ініціатора розшуку відповідного запиту, не пізніше 60 годин з моменту затримання, у тому числі у порядку статті 208 КПК України, або встановлення на території України особи, яка вчинила злочин за її межами, інформувати про це факсимільним зв'язком і поштою Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції Генеральної прокуратури України або Міністерство юстиції України, якщо питання видачі такої особи належить до його компетенції. Про кожен випадок затримання або взяття під варту громадянина іноземної держави, який розшукується з метою екстрадиції, негайно повідомляти Міністерство закордонних справ України. У разі надходження відповідного звернення забезпечувати співробітникам дипломатичного представництва або консульської установи держави громадянства такої особи побачення із затриманим (заарештованим).
7.3. Здійснювати нагляд за додержанням правоохоронними органами України вимог статей 208, 582 КПК України при затриманні розшукуваної особи за умови наявності звернення компетентного органу іноземної держави, яке повинно містити відповідну інформацію, передбачену міжнародним договором. У разі якщо у зверненні компетентного органу іноземної держави не вказано необхідних даних, невідкладно доручати уповноваженій службовій особі їх отримати.
7.4. За кожним фактом затримання іноземця або особи без громадянства, розшукуваних компетентними органами іноземних держав для притягнення до кримінальної відповідальності чи виконання вироку суду, проводити перевірку наявності законних підстав для затримання, відповідності процесуального оформлення затримання чинному законодавству України, своєчасності і повноти виконання органом, що здійснив затримання, вимог статей 208, 582 КПК України. Про результати перевірки впродовж 60 годин повідомляти Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції.
7.5. При надходженні звернення іноземного компетентного органу, зазначеного у пункті 7.3 цього наказу, звертатися до слідчого судді з клопотанням про застосування тимчасового арешту такої особи на строк, визначений кримінальним процесуальним законодавством або відповідним міжнародним договором України, до надходження запиту про її видачу. Разом із клопотанням на розгляд слідчого судді надавати відповідні документи, передбачені міжнародним договором України та статтею 583 КПК України. Таким же чином забезпечувати звернення з клопотанням про тримання особи під вартою у порядку статті 597 КПК України.
7.6. Забезпечувати участь прокурора, який має належні знання у галузі міжнародно-правового співробітництва та відповідну фахову підготовку, у розгляді слідчим суддею кожного клопотання про тимчасовий, екстрадиційний арешт, а також про наявність підстав для подальшого тримання особи під вартою. Вживати передбачених КПК України заходів до апеляційного оскарження винесеної слідчим суддею ухвали, яка суперечить вимогам кримінального процесуального законодавства або міжнародного договору України. У разі оскарження до слідчого судді рішень Генеральної прокуратури України або Міністерства юстиції України про видачу особи забезпечувати участь прокурора у судовому розгляді таких скарг. Прокуратурі обласного рівня надавати слідчому судді матеріали, які підтверджують законність і обґрунтованість рішення про видачу особи.
7.7. Забезпечувати додержання законних прав особи у процесі видачі (екстрадиції), а також при перейнятті кримінального провадження від іноземної держави. При надходженні запиту про видачу невідкладно письмово повідомляти особу про її право звертатися з проханням щодо застосування спрощеного порядку видачі згідно з положеннями статті 588 КПК України.
7.8. Керівникам прокуратур обласного рівня у разі прийняття рішення про видачу особи з відстрочкою забезпечувати контроль за досудовим розслідуванням, судовим провадженням, відбуванням особою покарання, ходом її лікування, а також триманням під вартою. Про закінчення досудового розслідування, результати судового провадження, відбуття покарання та закінчення лікування, а також про звільнення особи з-під варти невідкладно інформувати Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції Генеральної прокуратури України. Забезпечувати негайне затримання такої особи та застосування до неї екстрадиційного арешту для здійснення її фактичної передачі запитуючій стороні.
( Наказ доповнено пунктом 7.8 згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 8гн-2 від 30.01.2014 )
7.9. При отриманні прокуратурою районного, міського або обласного рівня повідомлення іноземного правоохоронного органу або іншої іноземної установи, чи органу МВС України, у тому числі Робочого апарату Укрбюро Інтерполу МВС України, про затримання чи встановлення іноземним компетентним органом особи, яка розшукується українськими правоохоронними органами з метою видачі (екстрадиції) в Україну, не пізніше 60 годин з часу отримання такого повідомлення, факсимільним та поштовим відправленням через прокуратури обласного рівня інформувати Генеральну прокуратуру України про намір вимагати видачу (екстрадицію) особи.
7.10. Керівництву прокуратури обласного рівня забезпечувати негайну перевірку матеріалів кримінального провадження та законність дій органів досудового розслідування і прокуратури у разі відмови від підготовки запиту про видачу (екстрадицію) особи в Україну або у разі прохання не виконувати направлений запит. Про результати інформувати Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції.
7.11. Вживати заходів до попередження порушень українськими органами досудового розслідування конституційних прав громадян при оголошенні особи у розшук та вирішенні питань, пов'язаних з її екстрадицією.
7.12. Забезпечувати додержання вимог міжнародних договорів та статті 576 КПК України щодо межі кримінальної відповідальності осіб, виданих в Україну у кримінальному провадженні на стадії досудового розслідування та під час судового провадження.
7.13. Забезпечувати додержання вимог міжнародних договорів та статті 598 КПК України щодо межі призначення покарання особі, кримінальне провадження стосовно якої перейнято від іноземного компетентного органу.
7.14. При здійсненні нагляду за додержанням правоохоронними органами України вимог статей 552, 600 КПК України щодо порядку підготовки запиту про міжнародну правову допомогу та передання кримінального провадження особливу увагу звертати на відповідність змісту та форми запиту, додатків до нього положенням міжнародних договорів, у тому числі заявам чи застереженням запитуваної держави.
7.15. За необхідності виконання на території іноземної держави процесуальних дій, дозвіл на проведення яких в Україні надається прокурором або судом, забезпечувати додержання органом досудового розслідування вимог частини 2 статті 562 КПК України.
7.16. Забезпечувати виконання запиту іноземної держави про проведення процесуальних дій, який надійшов з уповноваженого (центрального) органу або безпосередньо з іноземної компетентної установи, відповідно до вимог статті 558 КПК України та з дотриманням місячного строку проведення слідчих (розшукових) дій з дати надходження звернення до безпосереднього виконавця.
7.17. У разі неможливості виконання запитуваних процесуальних дій у встановлений законом строк за п'ять днів до його закінчення забезпечувати надходження до уповноваженого (центрального) органу обґрунтованого клопотання про необхідність продовження строку виконання запиту. При проведенні великої кількості запитуваних процесуальних дій та отриманні значних за обсягами матеріалів невідкладно надсилати їх відповідними частинами до уповноваженого (центрального) органу або іноземного компетентного органу (за наявності вказівки уповноваженого (центрального) органу України).
7.18. Забезпечувати перевірку матеріалів, складених за результатами виконання іноземного запиту, щодо повноти, всебічності, законності виконання
запитуваних процесуальних дій та належності їхнього оформлення, у тому числі наявності підпису уповноваженої службової особи та печатки органу, яким їх складено, а також у передбачених міжнародним договором випадках - перекладу цих документів.
7.19. Забезпечувати перевірку структурними підрозділами з міжнародно-правових доручень та спеціально визначеними відповідними наказами працівниками прокуратур обласного рівня запитів органу досудового розслідування про надання міжнародної правової допомоги та передання кримінального провадження щодо їх відповідності вимогам міжнародних договорів України.
( Пункт 7.19 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 8гн-2 від 30.01.2014 )
7.20. При оскарженні до суду відповідно до вимог статті 572 КПК України рішень, дій або бездіяльності органів досудового розслідування у зв'язку з виконанням запиту про міжнародну правову допомогу забезпечувати обов'язкову участь у судовому засіданні прокурора, який здійснює безпосередній нагляд за додержанням законів під час проведення відповідним органом досудового розслідування.
7.21. До клопотань українського органу досудового розслідування про передання кримінального провадження компетентному органу іншої держави до матеріалів долучати висновок прокуратури обласного рівня щодо законності та обґрунтованості притягнення особи до відповідальності, повноти розслідування в Україні; наявності процесуальних строків (із обов'язковим зазначенням дати їх закінчення), належності оформлення матеріалів кримінального провадження, можливості їх спрямування для перейняття провадження компетентним органам іноземної держави.
7.22. Не допускати випадків порушення клопотання про передання кримінального провадження іноземному компетентному органу до виконання у повному обсязі на території України всіх необхідних та можливих за відсутності підозрюваного процесуальних дій.
7.23. Клопотання слідчого або прокурора про видачу особи в Україну чи про передання кримінального провадження іншій державі надсилати до Генеральної прокуратури України за підписом прокурора обласного рівня.
7.24. Принципово реагувати на порушення чинного законодавства з питань міжнародно-правового співробітництва під час кримінального провадження, вживати заходів щодо їх реального усунення, притягнення винних посадових осіб до відповідальності.
8. Матеріали, доручення або звернення, у тому числі скарги, заяви і повідомлення, які надходять з-за кордону або стосуються дій іноземних громадян чи установ, розглядаються Головним управлінням міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції виключно у межах положень, передбачених пунктами 5.3, 5.4, 5.8 цього наказу. В інших випадках матеріали, доручення і звернення розглядаються відповідними структурними підрозділами Генеральної прокуратури України, а також підпорядкованими прокурорами в межах їх компетенції.
( Пункт 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
9. Керівникам структурних підрозділів Генеральної прокуратури України, прокурорам обласного рівня інформувати Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції про необхідність проведення заходів міжнародного характеру, надавати допомогу в їх організації, а також забезпечувати своєчасну та якісну підготовку довідкових, аналітичних та інформаційних матеріалів.
10. Основними критеріями оцінки ефективності прокурорського нагляду за додержанням законів у міжнародно-правовій сфері визначити:
10.1. Дотримання встановлених процедур, строків, повноти, а також належної якості підготовки та виконання запитів про правову допомогу у кримінальному провадженні.
10.2. Забезпечення прав громадян та юридичних осіб, інтереси яких зачіпаються при наданні та отриманні міжнародної правової допомоги у кримінальному провадженні. Своєчасність і повнота дій з усунення порушень закону та притягнення винних осіб до відповідальності, а також вжиття передбачених КПК України заходів до оскарження прийнятих слідчим суддею рішень, які суперечать вимогам кримінального процесуального законодавства або міжнародного договору України.
( Пункт 10.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної прокуратури № 3гн-2-8гн-1 від 18.09.2013 )
11. Затвердити і ввести в дію Інструкцію про організаційно-протокольне забезпечення заходів міжнародного співробітництва, які здійснюються органами прокуратури України.
Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника та заступників Генерального прокурора України, відповідно до розподілу обов'язків, прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованих прокурорів (на правах обласних).
Наказ надіслати прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованим прокурорам (на правах обласних), ректору Національної академії прокуратури України, прокурорам міст з районним поділом, міським, районним, міжрайонним та іншим прирівняним до них прокурорам, довести його до відома всіх прокурорсько-слідчих працівників.
Наказ Генерального прокурора України від 5 травня 2011 року № 8гн "Про організацію роботи органів прокуратури України у галузі міжнародно-правового співробітництва" вважати таким, що втратив чинність.
Генеральний
прокурор України
державний радник
юстиції України

В. Пшонка
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генерального
прокурора України
11.02.2013 № 8гн
ІНСТРУКЦІЯ
про організаційно-протокольне забезпечення заходів міжнародного співробітництва, які здійснюються органами прокуратури України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок:
- організації в органах прокуратури зустрічей, переговорів, консультацій та інших протокольних заходів з представниками іноземних держав і міжнародних організацій, а також їх візитів в Україну;
- виїздів працівників органів прокуратури у закордонні службові відрядження та організації зарубіжних візитів керівництва Генеральної прокуратури України;
- листування з органами прокуратури, юстиції та іншими державними установами зарубіжних країн, а також міжнародними організаціями та їх представництвами в Україні.
2. Порядок організації в органах прокуратури України зустрічей з представниками іноземних держав та міжнародних організацій
2.1. Офіційні контакти працівників органів прокуратури з представниками іноземних держав і міжнародних організацій здійснюються виключно у порядку та обсягах, передбачених чинним законодавством України, міжнародними договорами нашої держави та міжвідомчими угодами Генеральної прокуратури України.
2.2. Зустрічі з представниками іноземних держав і міжнародних організацій в органах прокуратури України за своєю метою та тематичною спрямованістю поділяються на:
а) візити знайомства;
б) робочі зустрічі;
в) консультації, переговори та бесіди;
г) протокольні заходи.
2.3. Візити знайомства здійснюються керівниками представництв іноземних держав і міжнародних організацій в Україні та мають на меті знайомство і налагодження ділових контактів з Генеральним прокурором України, його заступниками, а також з іншими керівниками органів прокуратури.
2.4. Робочі зустрічі передбачають обговорення стану та перспектив співробітництва, підписання за їх наслідками підсумкових дво- або багатосторонніх документів, а також участь у заходах міжнародного співробітництва (конференції, семінари, форуми, симпозіуми тощо).
2.5. Консультації, переговори та бесіди мають конкретну цільову спрямованість, зокрема: обговорення проектів відомчих угод прокуратури, стану співпраці у конкретному кримінальному провадженні, визначення більш ефективних та прийнятних форм застосування окремих норм міжнародних договорів, центральним органом з виконання яких є Генеральна прокуратура України, тощо.
2.6. Протокольні заходи - прийоми з нагоди візитів іноземних делегацій, свят та ювілейних дат, офіційні обіди (вечері), зустрічі та проводи іноземного гостя (делегації) при прибутті та від'їзді з України.
2.7. Звернення щодо організації в органах прокуратури зустрічей з представниками іноземних держав або міжнародних організацій (іноземними делегаціями) разом з необхідними пропозиціями щодо їх реалізації доповідаються керівництву Генеральної прокуратури України Головним управлінням міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції, а керівнику прокуратури обласного рівня - старшим прокурором прокуратури області з міжнародно-правових доручень або спеціально визначеними відповідними наказами працівниками прокуратур обласного рівня, де такі посади не введені. Такі звернення підлягають реєстрації в порядку, встановленому для службової кореспонденції.
2.8. Організація в органах прокуратури зустрічей з іноземними гостями здійснюється за умови погодження відповідних пропозицій з посадовими особами, зазначеними в п. 2.9 цієї Інструкції, за загальним правилом не пізніше ніж за 10 календарних днів до запропонованої (можливої) дати зустрічі. У зверненні обов'язково повинна міститись інформація щодо мети зустрічі, переліку питань для обговорення, осіб, які будуть брати участь у зустрічі, із зазначенням їх посад, за можливості - біографічна довідка керівника делегації, а також довідкові матеріали інформаційного характеру.
2.9. Рішення про згоду на зустріч приймається:
а) Генеральним прокурором України, його першим заступником або заступником - при проведенні заходу у Генеральній прокуратурі України;
б) прокурорами Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованими прокурорами (на правах обласних) за погодженням з керівництвом Генеральної прокуратури України у разі проведення зустрічей в очолюваних ними прокуратурах.
За дорученням керівництва відповідної прокуратури зустріч з представниками іноземних держав або міжнародних організацій може бути проведена начальником структурного підрозділу з урахуванням відповідності його посади службовому статусу гостя (керівника делегації).
2.10. У кожному конкретному випадку з керівництвом відповідної прокуратури погоджуються питання щодо мети зустрічі, тематики або предмета переговорів, представників прокуратури, які братимуть у ній участь, позиції з обговорюваних питань.
2.11. Відповідно до категорії зустрічі може бути передбачено підписання спільних документів, проведення офіційного обіду (сніданку, вечері) на честь особи, яка очолює іноземну делегацію (на честь делегації), обмін пам'ятними подарунками та сувенірами, фотографування, прес-конференція тощо.
2.12. У Генеральній прокуратурі України протокольне та організаційне забезпечення зустрічей покладається на Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції, яке взаємодіє з іншими підрозділами Генеральної прокуратури України. У територіальних органах прокуратури ця робота здійснюється старшими прокурорами прокуратур областей з міжнародно-правових доручень або спеціально визначеними відповідними наказами працівниками прокуратур обласного рівня, де такі посади не введені, у взаємодії з іншими підрозділами.
2.13. Головне управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції Генеральної прокуратури України, відповідальний працівник прокуратури обласного рівня вносять пропозиції стосовно:
- складу учасників з боку прокуратури;
- необхідності залучення окремих підрозділів прокуратури до підготовки тематичних матеріалів для зустрічі;
- приміщення, в якому буде проводитися цей захід;
- запрошення представників засобів масової інформації;
- закупівлі сувенірів для взаємного обміну тощо,
а також забезпечують:
- завчасне узгодження з ініціаторами місця, дати, часу та тривалості заходу;
- участь у ньому представників української сторони, а також у разі необхідності перекладачів;
- подання комендатурі Генеральної прокуратури України (охороні прокуратури обласного рівня) списку запрошених;
- зустріч та супровід іноземних учасників до місця проведення заходу;
- у разі необхідності фотографування (відеозйомку) зустрічі.
2.14. Протокольний порядок проведення в органах прокуратури України зустрічей представників іноземних держав і міжнародних організацій та їх делегацій, а також опис окремих видів протокольних заходів наводиться у додатках 1, 2 до цієї Інструкції.
2.15. Підготовка місця проведення протокольних заходів, відповідне обладнання приміщення, забезпечення чаєм, кавою, мінеральною водою учасників та придбання у разі необхідності подарунків та сувенірів здійснюється Головним управлінням міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції у взаємодії з Головним управлінням забезпечення діяльності органів прокуратури Генеральної прокуратури України (відповідним підрозділом прокуратури обласного рівня).
2.16. Після закінчення зустрічі відповідальний за її проведення працівник складає письмовий звіт (протокол), у якому фіксується хід та результати обговорення, досягнуті домовленості, а також викладаються пропозиції щодо їх реалізації.
2.17. За загальним правилом, повідомлення про зустрічі керівництва Генеральної прокуратури України, після погодження з ним тексту, передається відділом зв'язків із засобами масової інформації до засобів масової інформації та розміщується на офіційному Інтернет-порталі Генеральної прокуратури України.
2.18. Відомості та інформація, у тому числі конфіденційного характеру, можуть бути надані представникам іноземних держав або міжнародних організацій виключно на підставі письмового запиту, який за своїм змістом і формою відповідає чинному законодавству України, міжнародним договорам нашої держави, міжвідомчим угодам Генеральної прокуратури та у передбачених ними межах.
2.19. Про всі спроби представників компетентних установ іноземних держав і міжнародних організацій отримати відомості та інформацію без законних підстав, намагання перевести офіційні контакти з працівниками органів прокуратури України на неформальну основу невідкладно повідомляти керівництво Генеральної прокуратури України.
3. Порядок організації органами прокуратури візитів іноземних делегацій в Україну
3.1. Візити до органів прокуратури України за своїм значенням, статусом особи, яка очолює іноземну делегацію (Генеральний прокурор, керівник установи юстиції, правоохоронного органу іноземної держави або особа, що виконує аналогічні функції, інші представники іноземних держав та міжнародних організацій) поділяються на:
а) офіційні візити;
б) робочі візити;
в) візити проїздом;
г) візити у статусі особистого гостя.
3.2. Офіційні візити в органи прокуратури України належать до вищої категорії візитів. У їх рамках передбачається проведення зустрічей, переговорів, підписання спільних документів та офіційний обід (сніданок, вечеря). Можлива організація для делегації культурної програми, зокрема відвідання театрів та музеїв. Якщо програмою офіційного візиту передбачено організацію поїздок у регіони України, то делегацію супроводжує представник Головного управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції та/або працівник іншого структурного підрозділу, визначений керівництвом Генеральної прокуратури України.
3.3. До категорії робочих візитів належать такі, що мають конкретну цільову спрямованість, у тому числі проведення консультацій, робочих зустрічей, а також участь у заходах міжнародного співробітництва (конференції, семінари, форуми) та святкуванні ювілейних дат.
3.4. У разі проїзду (прольоту) іноземних гостей (візит проїздом) через місто Київ їх зустрічає на вокзалі (в аеропорту), залежно від рангу керівника делегації, заступник Генерального прокурора України, начальник Головного управління міжнародно-правових зв'язків та європейської інтеграції або інший працівник Генеральної прокуратури України. В окремих випадках, за наявності попередньої домовленості, можуть бути організовані зустрічі (бесіди) глави іноземної делегації з Генеральним прокурором України, іншими посадовими особами органів прокуратури України. Офіційні протокольні заходи при цьому не проводяться. Якщо делегація зупиняється не в Києві, а в іншому місті України, її зустрічають та проводжають керівники відповідних прокуратур обласного рівня.

................
Перейти до повного тексту