1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Розпорядження


КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 1501 від 30.09.97
( Розпорядження втратило чинність на підставі Рішення Київміськради N 20/1229 ( ra0020023-04 ) від 12.02.2004 )
Про Програму розвитку
туризму та готельного
господарства у м. Києві до 2010 року
Відповідно до Закону України "Про туризм" ( 324/95-ВР ) та постанови Кабінету Міністрів України від 28.06.97 N 702 ( 702-97-п ) "Про Програму розвитку туризму в Україні до 2005 року" та з метою створення відповідних умов для інтенсифікації туристичної діяльності, посилення взаємозв'язків туризму з іншими сферами соціально-економічного розвитку міста, збереження пам'яток історії та культури, піднесення духовного потенціалу суспільства, підвищення рівня природоохоронної діяльності, залучення інвестицій у розвиток інфраструктури туризму, збільшення фінансових надходжень до бюджету м. Києва:
1. Затвердити Програму розвитку туризму та готельного господарства у м. Києві до 2010 р. згідно з додатком.
2. Управлінню з питань готельного господарства, туризму та екскурсій надавати щорічно інформацію Київській міській державній адміністрації про хід виконання Програми.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови Київської міської державної адміністрації Ялового В.Б.
Голова О.Омельченко
Додаток
до розпорядження Київської міської
державної адміністрації
від 30.09.97 N 1501
Програма
розвитку туризму та готельного господарства у м. Києві
до 2010 року
Прогнозування розвитку туризму в м. Києві до 2010 р.
Туристична сфера у всіх країнах вигідна та прибуткова справа. Сукупність вкладених коштів висока. Але для розвитку туристських маршрутів необхідно закласти відповідну матеріально-технічну базу, розвиток якої на сьогодні можливий за умови відповідних інвестицій.
Згідно з проведеними маркетинговими дослідженнями туристичні організації м. Києва можуть щоденно приймати до 6 тисяч осіб і найближчими роками місто відвідає близько 4 млн. іноземних туристів. За результатами аналогічних досліджень щоденно Україну відвідує 20 тис. осіб, а в найближчі роки - 7-10 млн. іноземних туристів. Число зарубіжних поїздок киян до 2010 р. прогнозується 25 % населення міста.
При прогнозуванні валютних надходжень необхідно враховувати, що при середній тривалості знаходження іноземного туриста при 5-денній програмі на сьогодні витрачається близько 400 доларів США. Згідно з розрахунками, до 2010 р. доходи від іноземного туризму у м. Києві складуть в цілому близько 3 млрд. доларів США в цінах 1996 р.
Виходячи із середніх витрат (200 доларів США) на одну поїздку за кордон, на сьогодні за оцінками спеціалістів, витрати киян на зарубіжні поїздки до 2010 р. складуть 475 млн. доларів США.
Пріоритетними напрямками туристичної діяльності у збільшенні валютних надходжень є діловий, конгресний, пізнавальний, науково-освітній, рекреаційно-лікувальний, релігійно-паломницький, етнічний, круїзний та водний туризм.
Головними заходами реалізації програми розвитку туризму стануть:
- підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації туристичних кадрів, захист їхніх інтересів;
- створення сприятливих умов розвитку матеріально-технічної бази;
- проведення науково-дослідної роботи з питань туризму та екскурсійної справи;
- розробка нових тематичних екскурсійних програм та спеціалізованих маршрутів;
- розробка довгострокових комплексних програм
туристично-екскурсійного обслуговування дітей та молоді з
урахуванням вікових особливостей та рівня знань;
- сертифікація туристичних послуг;
- створення спеціалізованого інформаційно-рекламного і маркетингового туристичного агентства;
- охорона навколишнього природного середовища та використання природних та історико-культурних ресурсів.
Результатом реалізації програми має стати процес прискорення розвитку туризму в нерозривному зв'язку з утвердженням ринкових відносин, про що свідчить міжнародний досвід.
Зростання темпів розвитку туристичної галузі призведе до збільшення у 2010 р. прийому іноземних туристів у 2 рази.
Чисельність вітчизняних туристів має зрости втричі. У даний час у м. Києві зареєстровано 575 туристичних організацій з різними формами власності, що становить 24,9 % від загальної кількості в Україні.
Готельне господарство
Подальший розвиток м. Києва як центру політичних, економічних, соціальних та історико-культурних зв'язків України сприятиме поширенню регіональних і міжнародних відносин, створенню відповідних умов для забезпечення сучасного рівня пересування мешканців і гостей столиці. Особливо це стосується готельної інфраструктури міста, що поки що не відповідає усталеним вимогам світових стандартів.
На сьогодні у м. Києві нараховується понад 100 об'єктів готельного господарства різного відомчого підпорядкування. Цей показник не є остаточним і вирішальним, крім того, він не дає уявлення про динаміку розвитку галузі в цілому, тому що серед перелічених об'єктів понад половини використовується в якості відомчих гуртожитків, частково переобладнаних під готельні номери. Таке явище поширюватиметься тим більше, чим більше будуть загострюватись проблеми соціального становища населення, яке на сьогодні сприяє збільшенню попиту на дешеві номери з обмеженою комфортністю. Тому загальний рівень життя надалі буде деякою мірою обумовлювати зміщення акцентів у наданні готельних послуг різноманітними організаціями та установами міста.
Однак, така тенденція не є загальногалузевою та перспективною, про що свідчать основні показники функціонування центральних готелів м. Києва, що спроможні надавати більш-менш професійні послуги своїм клієнтам. Таких готелів нараховується 21 із загальною кількістю 5962 номери (11460 ліжко-місць). із цих готелів, відповідно до старих норм-класифікаторів, дванадцять відповідають вищому класу категорії "Б", два - першому класу та шість - другому класу. Але слід зазначити, що рівень обслуговування та вартість номерів дуже відрізняються від практичного досвіду ціноутворення послуг готельних господарств великих міст Західної та Східної Європи. Насамперед, це стосується невідповідності рівня внутрішньої інфраструктури існуючим світовим стандартам. Тому необхідно спрямовувати зусилля на розв'язання проблем щодо якісного поліпшення стану обслуговування.
У сучасних умовах проявляються тенденції погіршення стану послуг готельного господарства м. Києва. Насамперед, проблема обумовлюється зниженням активності туризму, який до недавніх часів відігравав значну роль у розвитку галузі. Якщо порівнювати структурне відношення за кількісними та якісними показниками відвідувачів готелів, то статистика свідчить, що до 1992 р. при середньому завантаженні готелів до 108 %, частка туристів становила понад 50 % від загальної чисельності клієнтів (крім готелів системи "Інтурист"). Результати діяльності за 1995-1996 рр. свідчать, що чисельність туристів, які звернулися за послугами до київських готелів, зменшилась майже в десять разів, що значно поглибило фінансову скруту готельних господарств. Відповідно і середній рівень завантаженості знизився до 50-60 %. Як наслідок, вільні місця поступово перетворюються на офісні приміщення, функціонування яких дає можливість хоч якось підтримувати рівень рентабельності готельних господарств.
Одним із шляхів вирішення проблем розвитку туризму є створення відповідних умов для туристичних фірм, що працюють на внутрішньому ринку. Досвід зарубіжних країн вказує на те, що внутрішній ринок туризму повинен мати пільговий режим оподаткування і ця проблема повинна вирішуватись першочергово.
Водночас у світі спостерігається тенденція до зменшення частки іноземців у готелях за рахунок розташування їх у приватному секторі. Це не вимагає значних капіталовкладень, але може приносити чималі прибутки за рахунок податків. Оцінка використання іноземними громадянами приватних жилих приміщень не може бути об'єктивною через відсутність статистичних даних, але очевидно, що цей вид розселення буде користуватись стійким попитом туристів.
Використання цієї форми розташування вимагає розробки організаційних форм і, насамперед, створення комерційних бюро, через які приватні особи зможуть здавати помешкання туристам, що забезпечить контроль як за якістю наданих послуг, так і за податковими відрахуваннями, в т. ч. валютними, в бюджет міста.
Важливим джерелом фінансування будівництва нових готельних номерів може стати введення у м. Києві податку на проживання приїжджаючих (не туристів), у т. ч. іноземних громадян, що на практиці застосовується в багатьох країнах світу і становить 2 % від вартості проживання, що виправдовує надання цій категорії багатьох міських послуг, які фінансуються містом.
Для підвищення ефективності використання готельного господарства необхідно сприяти подальшому розвитку внутрішнього туризму. Паралельно з цим, потрібно якнайшвидше вирішувати проблеми функціонування діючих готелів як цілісних комплексів. На жаль, ще багато таких, що спроектовані та зведені в системи з відповідною інфраструктурою (ресторани, бари, магазини, автостоянки), а у теперішньому стані функціонують як окремі господарські об'єкти з розірваним циклом виробництва.
Подальший розвиток галузі тісно пов'язаний з приватизацією, яка відкриває можливості для поглиблення економічних зв'язків, та зовнішніми фінансовими установами в пошуках інвестиційних партнерів. На сьогодні змінили форму власності вже 11 готелів міста, серед яких 10 готелів стали акціонерними товариствами та один набув статусу приватної власності. Планується, що до кінця 1997 р. цей процес набуде остаточного завершення, за винятком 5-6 готелів, які залишаться в державній власності. Крім того, необхідно до 2000 р. завершити роботу щодо сертифікації готельних послуг, тобто впровадження "зіркової" системи класифікації, яка є найпоширенішою у світі, ідентифікації рівня та класу готелів. Це дозволить Україні увійти до міжнародної системи готельного бізнесу, що сприятиме поширенню ділових та туристичних зв'язків на регіональному та міжнародному рівнях.
На сьогодні м. Київ, як столиця європейської держави, має бути забезпечений 3-4 п'ятизірковими, 12-15 чотиризірковими та 40-50 тризірковими готелями. Цей показник набагато перевищує існуючі норми (СНІП 11-60-75, ч.111, гл.60-10 місць на 1000 мешканців), так як перевищує забезпеченість місцями, що становить 6 місць на 1000 осіб. Але розбудовувати галузь необхідно і робити це слід у комплексі з розв'язанням нагальних питань, як на макротак і на мікроекономічному рівнях (додатки 2, 3, 4, 6).
Тенденції розвитку туризму у м. Києві
Туризм може й повинен стати одним із ефективних засобів виходу країни з тяжкого економічного становища, стимулювання ринкових відносин, зайнятість населення, захист навколишнього середовища, поліпшення роботи з охорони пам'яток історії та культури, підвищення фізичного та культурного рівня населення.
Програма розвитку туризму у м. Києві має комплексний і довготерміновий характер.
В даний час:
- існує великий потенційний попит на поїздки в Україну, а відповідно і у м. Київ як її столицю. Туризм має вирішальне значення у формуванні уявлення про країну. Сьогодні більш ніж будь-коли необхідно підтримувати інтерес туристів до нашої країни, намагатися сформувати сприятливий імідж України та м. Києва. Невизнання цього фактору та невиділення на це фінансів може призвести до послаблення попиту на турпоїздки:
- зростає індивідуальний, діловий, конгресний і спеціалізований туризм;
- серед учасників поїздок в цілому по Україні стане більше осіб середнього та молодого віку і зменшиться туризм осіб похилого віку, оскільки в роки економічної та політичної нестабільності для них фактор безпеки під час подорожі є вирішальним;
- подальшого розвитку набуває процес поляризації попиту: з одного боку, зростає попит на тури дорогої вартості, а з іншого - популярністю користуються дешеві тури;
- прогнозується зростання популярності турів за індивідуальним набором послуг при забезпеченні можливості вибору різноманітних (за якістю та видами) послуг на місці;
- зростання конкуренції на всіх рівнях туристичного бізнесу йтиме шляхом кардинального поліпшення якості наданих послуг і використання гнучкого цінового механізму.
Введення на початку 1993 р. Єдиного європейського ринку відкрило нові можливості для подальшого розвитку туризму та туристичного бізнесу. Слід відзначити, що створення європейського ринку підвищило стандарти туристичних послуг, при цьому якість наданих послуг перетворилась на могутній важіль конкурентної боротьби за клієнта.
Перспективні види туризму у м. Києві
За прогнозами, найбільший розвиток у найближче десятиріччя матимуть такі види туризму:
- діловий туризм, включаючи конгресний та інсентивтуризм:
- культурно-пізнавальний туризм;
- туризм за інтересами (відвідання театрів, музеїв, фестивалів мистецтв, спортивних заходів);
- релігійний туризм.
Одним із найбільш перспективних і високоприбуткових сегментів ринку вважається конгресний туризм. Так, біля 20 % ділових людей у світі подорожують з метою взяти участь у різноманітних конгресах і конференціях. Київ за своїм розташуванням має зайняти відповідне місце серед міст, що приймають туристів на конгреси, симпозіуми та інші заходи. Для цього має бути модернізована існуюча база, а також потрібно передбачити будівництво хоча б одного конгресного центру. Вартість будівництва подібних центрів становить близько 30-50 млн. доларів США.
Стратегія розвитку туризму у м. Києві передбачає комплексний підхід, який має поєднати різноманітні компоненти туристичної індустрії та її інфраструктури. Такий план має включити декілька підпрограм, а саме:
- програму розвитку готельної бази міста;
- спеціальну програму з окремих видів туризму;
- програму благоустрою м. Києва із врахуванням перспектив розвитку туризму;
- програму розвитку інфраструктури (автошляхів із наданням різних послуг, модернізацією комунального обслуговування, модернізацією аеропортів);
- програму розвитку індустрії розваг;
- програму професійної підготовки кадрів для сфери туризму;
- розробку та впровадження комплексної комп'ютерної інформаційної системи, в результаті чого стане можливим аналіз показників темпів росту туризму, його ефективності, тенденції розвитку зайнятості, фінансових відносин та організаційної структури.
Певну роль у подальшому розвитку туризму у м. Києві має відігравати створений при Київській міській державній адміністрації фонд розвитку туризму. Напрямки, фінансування яких необхідно вести за рахунок фонду:
- програма міста, створення його туристичного іміджу;
- захист і охорона навколишнього природного середовища та культурно-історичних пам'яток;
- розробка планів, проектів, програм, організація конкурсів; - підвищення кваліфікації кадрів.
Слід відзначити, що в цілому індустрія туризму відрізняється високою капіталомісткістю.
Серед позитивних факторів впливу туризму на економіку необхідно визначити наступне: збільшення надходжень іноземної валюти, внесок у платіжний баланс, збільшення доходів населення, зростання зайнятості, розвиток економічної інфраструктури та сфери послуг, диверсифікація економіки, збільшення бюджетних платежів.
До негативних моментів слід віднести появу небажаних соціальних груп (злодії, наркомани, жебраки, шахраї, проституція і т. д.).
Правове забезпечення функціонування галузі туризму
Правовою основою функціонування туризму в м. Києві є Конституція України ( 254к/96-ВР ), Закон України "Про туризм" ( 324/95-ВР ) та розроблені й затверджені на його підставі підзаконні акти.
У даний час особливого значення набувають законодавчі акти щодо оподаткування, порядку в'їзду і виїзду іноземних громадян та громадян України, видачі в'їзних віз, забезпечення охорони життя та здоров'я туристів, атестації, сертифікації та стандартизації туристичних послуг. Деякі документи підлягають вдосконаленню та доопрацюванню.
Для забезпечення функціонування галузі туризму розробити та подати на затвердження до Київської міської державної адміністрації:
нове Положення про міський фонд розвитку туризму при Київській міській державній адміністрації.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
фінансове управління,
управління юстиції м.
Києва
III квартал 1997 р.
заходи по підготовці до проведення сертифікації туристичних, готельних послуг і послуг, пов'язаних з харчуванням.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
управління у справах
захисту прав споживачів
у м. Києві
вересень 1997 р.
На виконання вимог Закону України "Про туризм" ( 324/95-ВР ) вжити заходів щодо запровадження страхування туристів (медичне та від нещасного випадку), що передбачає компенсацію шкоди, заподіяної життю чи здоров'ю туриста або його майна.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
1997 р.
Довести до відома туристичних організацій міста:
- Методичні рекомендації щодо використання єдиного туристичного ваучера, які затверджені Держкомтуризмом України;
- Методичні рекомендації щодо організації поїздок вітчизняних туристів за кордон, які затверджені Держкомтуризмом України;
- Інструкцію про порядок видачі суб'єктам підприємництва спеціальних дозволів (ліцензій) на діяльність, пов'язану з наданням туристичних послуг ( z0428-96 );
- Інструкцію про умови та правила здійснення підприємницької діяльності, пов'язаної з наданням туристичних послуг і контролю за їхньою діяльністю ( z0428-96 );
- Інформаційний лист про порядок реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності;
- Постанову Кабінету Міністрів України від 18.02.97 N 176 ( 176-97-п ) "Про правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту" щодо туристичних транспортних мандрівок;
- Положення про порядок видачі референсу суб'єктам туристичної діяльності України ( z0761-96 );
- Положення про пошуково-рятувальну службу суб'єктів туристичної діяльності, що спеціалізуються на організації туристичних подорожей з використанням активних форм відпочинку туристів;
- Інструкцію про порядок заповнення річного, піврічного звітів за формою N 1-ТУР "Звіт про діяльність туристичної організації", затверджену наказом Мінстату України від 07.06.96 N 170.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
1997 р.
У відповідності до Закону України "Про туризм" ( 324/95-ВР ) спільно з зацікавленими організаціями внести пропозиції до Держкомтуризму України щодо методики складання статистичної звітності туристичних потоків та валютних надходжень від них.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Київське міське
управління
статистики
II півріччя 1997 р.
Підготувати та подати на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції про вдосконалення механізму взаємодії центральних органів Київської міської державної адміністрації та суб'єктів туристичної діяльності у розвитку підприємництва в галузі туризму.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
управління економіки,
управління юстиції в
місті Києві
1997 р.
Економічно-фінансова підтримка Київською міською
державною
адміністрацією туристичної галузі
Економіко-фінансова політика у туристичній галузі здійснюватиметься шляхом залучення коштів різних джерел фінансування. Шляхи здійснення:
- цільове виділення коштів;
- гнучка податкова політика, що стимулюватиме надання якісних туристичних послуг;
- залучення коштів приватних фірм, благодійних і громадських організацій, іноземних інвестицій, субсидій тощо;
- акціонування, господарювання на умовах оренди, створення підприємств малого та середнього бізнесу;
- відрахування від прибутків міського фонду розвитку туризму.
З цією метою передбачається вживати таких заходів:
Продовжити роботу, пов'язану з корпоратизацією та акціонуванням підприємств туристичної галузі, зміною форм власності, роздержавленням туристичних підприємств.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Регіональне відділення
Фонду державного майна
України по м. Києву
1997-1998 рр.
Спрямувати інвестиції на зміцнення матеріально-технічної бази туристичних підприємств; залучати національний та зарубіжний капітал у туристичний бізнес м. Києва, створювати спільні підприємства.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Київське інвестиційне
агентство
Постійно
Вивчити питання можливості державного регулювання цін на туристичні послуги.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
управління з питань
цінової політики,
Київське міське
територіальне відділення
антимонопольного
комітету України
Відповідно до Закону України "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні" ( 2998-12 ) підготувати пропозиції про можливість запровадження пільгових тарифів для обслуговування на залізничному, автомобільному та водному транспорті, а також розміщення, харчування, культурно-видовищне та екскурсійне обслуговування дитячих і молодіжних груп.
Управління в справах
молоді, управління
транспорту, фінансове
управління, Головне
управління освіти
II півріччя 1997 р.
Напрями туристичної діяльності
З метою всебічного задоволення потреб населення в туристичних послугах, збільшення валютних надходжень основну увагу необхідно зосередити на ефективному використанні туристичного потенціалу м. Києва, вирішенні першочергових завдань розвитку внутрішнього та міжнародного туризму.
Провідна роль належатиме маршрутно-пізнавальному туризму. Використовуватимуться наявні можливості для розвитку оздоровчого, спортивного, спеціалізованого туризму. Активно розвиватиметься екскурсійна діяльність.
У даний час існує ряд особливостей і проблем розвитку туризму в м. Києві, а саме:
- відбувається перехід до нових форм господарювання, які ще не склалися. За цих умов зростає потреба в державному контролі за розвитком та координацією туристичної діяльності, створенні сприятливих умов для її подальшого розвитку;
- відсутня система загальної інформації;
- для інвестицій у готельне господарство умови несприятливі; - погіршена суспільна безпека.
Особливості, що характеризують в'їзний туризм
У період 1970-1991 рр. за розмірами прибутків в'їзний туризм в Україні розвивався вищими темпами, ніж у цілому в світі. Середньорічні темпи зростання прибутків за цей період становили 5,8 %.
Основні причини спаду в'їзного туризму:
- нерозвиненість інфраструктури;
- недостатня кількість готельних місць і невідповідність їх структурі попиту;
- відсутність комплексної рекламно-інформаційної програми щодо створення іміджу м. Києва в світі як туристичного центру (як правило, це фінансується з бюджету міста і країни);
- відсутність системи управління туризмом;
- відсутність комплексної програми розвитку туризму в місті; - відсутність належного громадського порядку в місцях перебування та проживання іноземних громадян.
В розвитку внутрішнього туризму:
першочергове значення надаватиметься активізації екскурсійної справи, маршрутно-пізнавальному та спортивно-оздоровчому туризму, поліпшенню організації активного відпочинку населення, в тому числі дітей та молоді. Для цього передбачається:
- розробити нові тематичні екскурсійні програми та спеціалізовані маршрути історико-краєзнавчої, воєнно-історичної, літературно-мистецтвознавчої, архітектурної, історико-релігієзнавчої, природничої та іншої тематики.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
культури, Головне
управління освіти,
управління охорони
пам'яток історії,
культури та історичного
середовища м. Києва,
управління у справах
сім'ї та молоді,
управління по фізичній
культурі і спорту,
управління у справах
релігій
1997-1999 рр.
Видати каталог екскурсій та типових турів для туристичного обслуговування гостей м. Києва, включаючи нетрадиційні види туризму - діловий, спортивний, релігійний і т. п.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
II півріччя 1997 р.
Відновити роботу 2-3 екскурсійних пунктів для екскурсантів у центральних районах м. Києва.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
містобудування та
архітектури, річковий
вокзал (за згодою),
Головне управління
контролю за благоустроєм
міста, управління
транспорту
Поетапно 1998 р.
Створити на базі існуючого автокемпінгу "Київ" сучасний мотель-кемпінг європейського рівня.
Відкрите акціонерне
товариство "Укрпрофтур"
(за згодою), управління
з питань готельного
господарства, туризму та
екскурсій
1998-2000 рр.
Здійснити заходи, спрямовані на створення інфраструктури оздоровчого та спортивного туризму (туристичних таборів, баз, стоянок, туристичних притулків).
Підготувати каталог категорійних спортивних маршрутів України.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
разом з Туристично-
спортивною спілкою (за
згодою)
1997-1998 рр.
Забезпечувати організацію та проведення туристично-спортивних заходів (зльотів, олімпіад, раллі, чемпіонатів, першостей, інших спортивних змагань з різних видів туризму).
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
управління по фізичній
культурі і спорту,
Головне управління
освіти
Постійно
Розвиток молодіжного туризму та дитячого відпочинку
Пріоритет інтересів і добробуту дітей та підлітків у всіх сферах життя держави, закріплений у Конвенції про права дитини, що прийнята Генеральною Асамблеєю ООН у 1989 р., Всесвітній декларації про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей та Національній програмі "Діти України" ( 63/96 ).
Туризм є одним із джерел соціального, особистісного та духовного розвитку молоді.
Головна мета - створення системи дитячого і молодіжного туризму, заснованої на розвитку міжнародного і внутрішнього ринків туризму, забезпечення підтримки соціальних програм для дітей і молоді, збільшення доходів в економіку і залучення іноземних капіталовкладень, збільшення кількості об'єктів інфраструктури туризму і нових робочих місць, зокрема, зайнятості молоді, збереження і раціональне використання культурного і природного спадкоємництва.
Основні завдання програми:
- створення умов для пріоритетного розвитку внутрішнього й іноземного туризму для дітей і молоді;
- організація спеціалізованих обмінів дитячими і молодіжними групами, розвиток міжнародних зв'язків із зарубіжними молодіжними та студентськими об'єднаннями;
- організація оздоровчих та лікувальних турів для дітей на курорти і в лікувальні установи України;
- сприяння розвитку інфраструктури туризму м. Києва;
- рекламно-інформаційне забезпечення українського
туристичного продукту для дітей та підлітків на внутрішньому та
зовнішньому ринках.
Для розвитку молодіжного і дитячого відпочинку передбачається:
Підготувати та внести на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо зниження вартості і пільг на квитки для учнівської молоді та студентів при відвідуванні музеїв, виставок, закладів культури.
Головне управління
культури
1997-1998 рр.
Проведення заходів щодо організації відпочинку дітей і підлітків засобами туризму, забезпечення державних гарантій організації відпочинку й оздоровлення дітейсиріт і дітей із малозабезпечених сімей.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
освіти
1997-2010 рр.
Провести між туристичними організаціями м. Києва конкурс на кращу туристично-екскурсійну програму для дітей.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
1999 р.
Проводити місячники екскурсійної роботи з учнівською та студентською молоддю м. Києва за різноманітною тематикою.
Управління з питань готельного
господарства, туризму та
екскурсій, Головне управління
освіти, управління у справах сім'ї
та молоді
Щорічно у травні
Розробити довготривалі комплексні програми
туристсько-екскурсійного обслуговування дітей та молоді з
урахуванням вікових особливостей та рівня їх знань.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
освіти, управління у
справах молоді, Головне
управління культури,
управління з фізичної
культури і спорту
1998 р.
Внести пропозиції Міністерству освіти України щодо запровадження до навчальних програм загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних та вищих закладів освіти вивчення дисципліни туристсько-екскурсійного профілю: основ туризмознавства, краєзнавства, внутрішнього та міжнародного туризму.
Головне управління
освіти, управління з
питань готельного
господарства, туризму та
екскурсій
1998 р.
Масовий та оздоровчо-спортивний туризм
Масовий та оздоровчо-спортивний туризм (самодіяльний туризм) як соціальне явище являє собою дієвий засіб організації раціонального та змістовного використання вільного часу і проведення дозвілля, ознайомлення з національною історико-культурною спадщиною, природним середовищем, активний відпочинок і оздоровлення.
До недавнього часу м. Київ був одним із провідних центрів розвитку масового і оздоровчо-спортивного туризму не тільки в Україні, а й у колишньому СРСР. Активно працювала Федерація туризму м. Києва, міський туристичний клуб, школа туризму, бібліотека туристичної літератури, пункт прокату туристського спорядження та інвентаря, була створена мережа туристичних клубів, відомчих клубів туристів у колективах фізичної культури підприємств та установ міста, діяли туристичні секції та групи при ЖЕКах за місцем проживання. Щорічно проводились туристські змагання та зльоти з усіх видів туризму в колективах фізичної культури в районах міста. Тільки Федерація туризму м. Києва та міський туристичний клуб щорічно проводили понад 20 змагань і зльотів з туризму. Збірні команди міста з туризму неодноразово ставали переможцями та призерами республіканських та всесоюзних змагань і зльотів. Дуже популярними були походи вихідного дня за оголошеннями для всіх бажаючих. Щорічно проводились понад 200 складних категорійних туристських походів для виконання розрядних вимог з туризму. Проводилась велика робота щодо підготовки спортсменів-розрядників з туризму, громадських туристичних кадрів - керівників походів, інструкторів та тренерів з туризму, суддів з туристських змагань.
В останні роки зруйнувалася система масового та оздоровчо-спортивного туризму, але в місті залишився могутній потенціал висококваліфікованих туристичних громадських кадрів та фахівців, здатних розпочати роботу з відновлення масового та оздоровчо-спортивного туризму в м. Києві.
Для вдосконалення масового та оздоровчо-спортивного туризму управлінню з питань готельного господарства, туризму та екскурсій, управлінню по фізичній культурі і спорту міськдержадміністрації в установленому порядку:
- підготувати та внести на розгляд Київській міській державній адміністрації та Туристично-спортивній спілці пропозиції щодо створення федерації туризму м. Києва;
1998 р.
- створити міський туристичний клуб;
1998 р.
- створити міську школу туризму для підготовки громадських кадрів (керівників походів, тренерів, інструкторів, суддів туристських змагань);
1998 р.
- подати та внести на розгляд Київській міській державній адміністрації пропозиції щодо створення міської бібліотеки туристичної літератури;
1998 р.
- відкрити пункти прокату туристського спорядження та інвентаря;
1999 р.
- створити туристичні клуби в районах міста та клуби туристів, туристичні секції в колективах фізичної культури;
1998-2010 рр.
- розробити календар масових туристичних оздоровчо-спортивних заходів;
1998 р.
- проводити щорічні традиційні туристські видові змагання, зльоти, спартакіади, чемпіонати, кубки;
1997-2010 рр.
Передбачати виділення коштів для проведення масових оздоровчих спортивно-туристичних заходів; дотримання безпеки туристів; організації роботи міського туристичного клубу; підготовки туристичних кадрів; проведення змагань та зльотів; придбання туристського спорядження та інвентаря, спираючись на фінансові можливості міськдержадміністрації.
Управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
фінансове управління,
управління економіки,
управління по фізичній
культурі і спорту,
Київське інвестиційне
агентство
Щорічно
Вирішити питання надання приміщення для роботи федерації туризму м. Києва, міського туристичного клубу, школи туризму, бібліотеки, турлітератури, пункту прокату туристського спорядження та інвентаря.
Головне управління
житлового господарства
та
майна міста, управління
з питань готельного
господарства, туризму та
екскурсій
1998 р.
Реалізація цих заходів дозволить з одного боку ефективно та досить швидко відновити систему масового та оздоровчо-спортивного туризму в м. Києві завдяки великому, не задіяному на даний час потенціалу туристичних кадрів і активу, що є в м. Києві, а з іншого - розвиток масового туризму не потребує залучення значних централізованих коштів та великих капіталовкладень, дозволить ефективно впроваджувати серед широких верств населення, передусім серед молоді, фізкультурно-масову роботу, сприятиме культурно-освітньому розвитку громадян, організації активного відпочинку, раціональному використанню вільного часу, змістовному проведенню дозвілля, розвитку національної гідності, духовності, фізичному розвитку населення.
Основні напрями розвитку іноземного туризму
З метою забезпечення подальшого розвитку міжнародного туризму в м. Києві та активного залучення іноземних туристів і збільшення валютних надходжень до державного та місцевого бюджетів передбачається:
- розробити мережу туристських маршрутів і відповідні комерційні пропозиції іноземним туристичним фірмам;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
культури
1997 р.
- забезпечувати випуск іноземними мовами високоякісної рекламно-інформаційної продукції, що висвітлюватиме туристичні можливості, історію і культуру м. Києва, для розповсюдження серед іноземних туристів та громадськості;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
культури
1997 р.
- розробити заходи щодо впорядкування прийому та обслуговування туристів-хасидів у м. Києві;
управління з питань
готельного
господарства, туризму та
екскурсій,
управління у справах
релігій, Головне
управління культури,
управління транспорту,
Управління МВС України у
м. Києві,
управління СБУ в м.
Києві і Київській
області (за згодою),
спеціалізована митниця
м. Києва
1997 р.
- з урахуванням поліконфесійності м. Києва розглянути питання щодо повернення релігійним організаціям культових будівель: синагоги Бродського (громада Хасидів), Лютеранської кірхи (німецько-лютеранська громада);
управління у справах релігій
1998 р.
- підготувати екскурсійну програму для учасників щорічних зборів ЄБРР у травні 1998 року;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
Головне управління
культури
1997 р.
- розробити пропозиції щодо участі турорганізацій у щорічному святкуванні Дня Києва та Всесвітнього Дня туризму;
управління з питань готельного
господарства, туризму та екскурсій,
Головне управління
культури, міжвідомча міська рада з
туризму та екскурсій
Щорічно
- розробити програму проведення в 1998 р. Міжнародної туристичної біржі "Київ - древня і нова столиця України";
управління з питань готельного
господарства, туризму та
екскурсій, Головне управління
культури, управління у справах
молоді III квартал 1997 р.
- розробляти програми участі туристичних організацій м. Києва в основних міжнародних туристичних біржах, ярмарках і виставках у зарубіжних країнах;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
Постійно на кожний рік у
грудні
- скласти та видати загальний довідник туристичних організацій м. Києва;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
III квартал 1997 р.
- скласти перелік об'єктів культурної спадщини історії та архітектури, що потребують реконструкції, з метою їх подальшого використання для формування турпродукту;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
II півріччя 1997 р.
- розробити програму благоустрою об'єктів, що найбільш інтенсивно відвідуються туристами і гостями м. Києва;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
райдержадміністрації,
НДІСЕП, ДКО
"Київзеленбуд", ДКО
"Київміськгідрошляхміст"
1997 р.
- розробити генеральну схему транспортного забезпечення туристичних маршрутів;
управління транспорту,
управління з питань
готельного господарства,
туризму та
екскурсій
1997 р.
Виїзний туризм
Після відміни в 1988 р. державного регулювання і бюджетного фінансування туризму за кордон пройшло різке, майже двократне його збільшення.
На сьогоднішній день на подальший розвиток виїзного туризму негативно впливає:
- постійна зміна валютних умов і податків;
- послаблення системи управління туризмом.
З метою вдосконалення цього напрямку розвитку туризму передбачається:
- проводити наради-семінари з керівниками туристичних організацій м. Києва за участю провідних спеціалістів, науковців, керівників відомств та установ, управлінь міської держадміністрації;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій
Постійно один раз у
квартал
- провести науково-практичну конференцію з тенденцій і характеру розвитку виїзного туризму;
управління з питань
готельного господарства,
туризму та екскурсій,
міжвідомча міська рада
з туризму та екскурсій
1999 р.

................
Перейти до повного тексту