1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


РАДА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ І ОБОРОНИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
від 25 квітня 2013 року
( Рішення скасовано на підставі Рішення Ради національної безпеки і оборони від 23.03.2021 )
Про комплекс заходів щодо вдосконалення проведення моніторингу довкілля та державного регулювання у сфері поводження з відходами в Україні
( Рішення введено в дію Указом Президента № 572/2013 від 18.10.2013 )
Розглянувши стан функціонування і розвитку державної системи моніторингу довкілля та ситуацію, що склалася у сфері поводження з відходами, Рада національної безпеки і оборони України відзначає відсутність в Україні дієвої державної системи моніторингу довкілля та недосконалість державного регулювання у сфері поводження з відходами.
Відсутні у повному обсязі дані про стан навколишнього природного середовища, відбувається практично неконтрольоване та стрімке накопичення промислових і побутових відходів, що становить загрозу довкіллю та здоров'ю населення, загрозу національним інтересам і національній безпеці України в екологічній сфері.
Ураховуючи викладене, з метою забезпечення конституційного права громадян на безпечне для життя і здоров'я довкілля, створення екологічно і техногенно безпечних умов для життєдіяльності населення, збереження навколишнього природного середовища та забезпечення раціонального використання природних ресурсів, виходячи з нагальної потреби в удосконаленні формування і реалізації державної екологічної політики з питань проведення моніторингу довкілля та державної політики у сфері поводження з відходами, Рада національної безпеки і оборони України
вирішила:
1. Визнати недостатньо ефективною діяльність Кабінету Міністрів України із забезпечення проведення державної політики у сфері поводження з відходами, впровадження дієвих механізмів державного регулювання у цій сфері.
2. Визнати недостатньою роботу Міністерства екології та природних ресурсів України щодо організаційної інтеграції суб'єктів державної системи моніторингу довкілля, методологічного і метрологічного забезпечення об'єднання її складових частин і компонентів.
3. Кабінету Міністрів України:
3.1) з метою вдосконалення державної системи моніторингу довкілля:
1) у двомісячний строк:
а) ужити заходів щодо підвищення ефективності функціонування державної системи моніторингу довкілля, зокрема актуалізувати перелік суб'єктів цієї системи, їх завдання, основні принципи організації державної системи моніторингу довкілля та механізми взаємодії між її суб'єктами;
б) віднести до переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1147, діяльність із забезпечення проведення моніторингу довкілля, зокрема, спрямовану на технічне переоснащення об'єктів, призначених для проведення спостережень за станом довкілля, із проведення моніторингу морського середовища (у тому числі щодо об'єктів і територій природно-заповідного фонду), із ремонту призначених для проведення моніторингу довкілля спеціальних транспортних засобів (у тому числі плавучих), оснащення їх спеціальним обладнанням;
в) ужити з урахуванням міжнародного досвіду заходів щодо вдосконалення нормативно-правового забезпечення ведення спостережень та здійснення контролю за станом об'єктів навколишнього природного середовища;
г) розробити та забезпечити затвердження в установленому порядку:
положення про загальнодержавну екологічну автоматизовану інформаційно-аналітичну систему забезпечення доступу до екологічної інформації;
положення про регіональні центри моніторингу довкілля;
порядок проведення моніторингу навколишнього природного середовища підприємствами, установами та організаціями, діяльність яких призводить або може призвести до погіршення стану навколишнього природного середовища;
д) опрацювати в установленому порядку питання щодо вдосконалення механізму придбання, використання і зберігання прекурсорів, які використовуються для забезпечення проведення моніторингу довкілля організаціями та установами, що належать до сфери управління органів виконавчої влади - суб'єктів державної системи моніторингу довкілля;
2) у тримісячний строк:
а) розробити за участю Національної академії наук України, Національної академії аграрних наук України, Національної академії медичних наук України та затвердити концепцію реформування державної системи моніторингу довкілля;
б) опрацювати разом із Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями питання щодо реалізації пілотних проектів з упровадження автоматизованого моніторингу довкілля;
3) у шестимісячний строк:
а) розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проекти Законів України:
про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективного функціонування єдиної державної системи моніторингу довкілля, передбачивши, зокрема, законодавче закріплення суб'єктів цієї системи та їх повноважень, об'єктів моніторингу; законодавчого визначення охоронних зон навколо постів (пунктів, станцій) спостережень за об'єктами моніторингу довкілля; установлення обов'язку суб'єктів господарювання - власників лісів, лісокористувачів щодо ведення моніторингу лісів; включення підприємств, установ, організацій національної гідрометеорологічної служби до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації; установлення адміністративної відповідальності посадових осіб суб'єктів єдиної державної системи моніторингу довкілля за порушення законодавства про моніторинг довкілля;
про затвердження загальнодержавної цільової екологічної програми розвитку єдиної державної системи моніторингу довкілля, передбачивши, зокрема, завдання щодо вдосконалення та забезпечення уніфікації науково-методичного і технічного забезпечення єдиної державної системи моніторингу довкілля; удосконалення проведення спостережень за станом довкілля шляхом упровадження новітніх геоінформаційних технологій, методик і обладнання відповідно до стандартів Європейського Союзу; запровадження єдиних підходів до формування суб'єктами єдиної державної системи моніторингу довкілля інформаційних ресурсів про стан навколишнього природного середовища, забезпечення створення та ведення єдиної електронної бази даних про стан природних та природно-антропогенних об'єктів, яка б передбачала автоматизований обмін даними між суб'єктами єдиної державної системи моніторингу довкілля на основі уніфікованого програмно-методичного забезпечення; удосконалення методики комплексної оцінки та прогнозування змін стану навколишнього природного середовища, у тому числі із застосуванням геоінформаційних технологій, технологій дистанційного зондування Землі, геопросторового аналізу даних, тематичного картографування і прогнозування;
б) ужити заходів щодо:
проведення інвентаризації належних суб'єктам державної системи моніторингу довкілля постів (пунктів, станцій) спостережень за об'єктами довкілля та за результатами інвентаризації - щодо оптимізації з урахуванням міжнародних зобов'язань України кількості, місць розташування і технічного переоснащення таких постів (пунктів, станцій), щодо перегляду програм проведення моніторингу і показників моніторингу довкілля;
підвищення кваліфікації кадрів, які забезпечують проведення моніторингу довкілля;
в) забезпечити розроблення з урахуванням міжнародного досвіду та затвердження в установленому порядку національних стандартів у сфері проведення моніторингу довкілля;
г) ужити заходів щодо проведення консультацій з міжнародними організаціями стосовно залучення фінансових та інших ресурсів для проведення технічного і технологічного переоснащення мереж спостережень за станом довкілля;
4) передбачити під час підготовки законопроекту про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2013 рік" видатки на фінансування заходів щодо вдосконалення Державної системи гідрометеорологічних спостережень та базової мережі спостережень за забрудненням навколишнього природного середовища, передбачених Загальнодержавною цільовою програмою захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки, затвердженою Законом України від 7 червня 2012 року № 4909-VI;
5) забезпечити створення реєстру постів (пунктів, станцій) спостережень за об'єктами довкілля, для чого, зокрема, розробити та затвердити до 1 лютого 2014 року порядок формування і ведення такого реєстру;
6) передбачати під час підготовки проектів законів України про Державний бюджет України на 2014 та наступні роки видатки у повному обсязі на фінансування заходів:
Загальнодержавної цільової програми захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на 2013-2017 роки, затвердженої Законом України від 7 червня 2012 року № 4909-VI;
Державної цільової програми "Ліси України" на 2010-2015 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 16 вересня 2009 року № 977;
3.2) з метою вдосконалення державного регулювання у сфері поводження з відходами:
1) розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проекти законів України:
а) у місячний строк:
про затвердження Загальнодержавної програми поводження з відходами в Україні на 2013-2020 роки;
про упаковку та відходи упаковки;

................
Перейти до повного тексту