1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


( Щодо виходу України з Угоди див. Постанову КМ N 205 від 27.02.2024 )
Угода
про співробітництво держав - учасниць СНД у сфері регулювання рекламної діяльності
Статус Угоди див.
( Угоду затверджено Постановою КМ N 1654 від 13.12.2004 ) ( Щодо припинення дії міжнародного договору 04 вересня 2024 року див. Лист Міністерства закордонних справ N 72/14-612/2-35275 від 13.03.2024 )
Офіційний переклад
Уряди держав - учасниць цієї Угоди, які далі називаються Сторони,
ураховуючи необхідність активізації торговельних зв'язків між державами - учасницями СНД і беручи до уваги важливість реклами як засобу вільного обміну інформацією між продавцями й споживачами, що сприяє розповсюдженню та переміщенню товарів, робіт і послуг (далі - товари) через кордони,
виходячи із завдань забезпечення реалізації Договору про проведення узгодженої антимонопольної політики від 25 січня 2000 р. та Угоди про основні напрямки співробітництва держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав у сфері захисту прав споживачів від 25 січня 2000 р.,
визнаючи відповідальність перед суспільством і споживачами за достовірність реклами,
ураховуючи особливості ринку реклами й культурно-історичні традиції Сторін,
маючи намір сприяти подальшому розвитку рекламної діяльності в Співдружності Незалежних Держав (далі - Співдружність),
домовилися про таке:
Стаття 1
Вжиті в цій Угоді терміни мають такі значення:
реклама - розповсюджувана в будь-якій формі, за допомогою будь-яких засобів інформація про фізичну або юридичну особу, товари, ідеї чи починання, що призначена для невизначеного кола споживачів і покликана формувати або підтримувати інтерес до фізичної або юридичної особи, товарів, ідей чи починань і сприяти реалізації товарів, ідей та починань;
неналежна реклама - недобросовісна, недостовірна, неетична, явно неправдива та інша реклама, в якій допущено порушення вимог до її змісту, часу, місцю та способу розповсюдження, установлених національними законодавствами Сторін;
рекламна діяльність - відносини з виробництва, розміщення та розповсюдження реклами;
рекламодавець - юридична або фізична особа, яка є джерелом інформації для виробництва, розміщення та подальшого розповсюдження реклами;
виробник реклами - юридична або фізична особа, що здійснює цілковите або часткове приведення інформації в готову для розповсюдження форму реклами;
розповсюджувач реклами - юридична або фізична особа, що здійснює розміщення та (або) розповсюдження реклами шляхом надання та (або) використання майна, у тому числі технічних засобів радіо-, телевізійного мовлення, а також каналів зв'язку, ефірного часу та в інші способи;
споживачі реклами - юридичні або фізичні особи, до відома яких доводиться або може бути доведена реклама.
Стаття 2
Предметом цієї Угоди є регулювання відносин, що виникають у процесі виробництва, розміщення та розповсюдження реклами на ринках держав - учасниць СНД, у тому числі ринках банківських, страхових та інших послуг, пов'язаних з користуванням грошовими коштами фізичних і юридичних осіб, а також ринках цінних паперів.
Стаття 3
Метою регулювання відносин з виробництва, розміщення та розповсюдження реклами є забезпечення інтересів як підприємців, учасників конкурентних відносин на ринку, так і споживачів реклами.
Стаття 4
Ця Угода визначає основні напрями співробітництва Сторін у сфері регулювання рекламної діяльності, установлює вимоги до реклами, які забезпечують формування цивілізованого ринку реклами, що відповідає потребам суспільства.
Стаття 5
1. Дія цієї Угоди поширюється на всі види й форми реклами.
2. Дія цієї Угоди поширюється на юридичних осіб і громадян Сторін, іноземних юридичних осіб, а також іноземних громадян та осіб без громадянства, які виробляють, розміщують і розповсюджують рекламу на території Сторін.
3. Дія цієї Угоди не поширюється на оголошення фізичних осіб, у тому числі в засобах масової інформації, що не пов'язані зі здійсненням ними підприємницької діяльності.
4. Мова, якою розповсюджується реклама, визначається національним законодавством Сторони.
Стаття 6
Сторони здійснюють співробітництво у сфері рекламної діяльності з урахуванням їхнього національного законодавства, норм міжнародного права в цій сфері за такими основними напрямами:
забезпечення споживачів реклами достовірною інформацією про товари (роботи, послуги), виробників (продавців, виконавців);
вживання заходів для недопущення та усунення неналежної реклами;
зближення національних законодавств Сторін про рекламу;
забезпечення ефективної взаємодії та координації дій учасників рекламної діяльності;
розробка та реалізація системи заходів, спрямованих на формування механізмів суспільного регулювання рекламної діяльності;
створення умов для добросовісної конкуренції між суб'єктами рекламної діяльності;
проведення моніторингу, маркетингових досліджень й аналізу ринку рекламних послуг Співдружності;
створення інформаційної бази нормативно-правових актів з регулювання рекламної діяльності в державах - учасницях СНД;
забезпечення взаємодії органів, що здійснюють державний контроль дотримання законодавства Сторін про рекламу.
Стаття 7
Сторони сприяють створенню організаційних і правових умов для діяльності громадських об'єднань у сфері рекламної діяльності, їхньої участі у формуванні політики у сфері реклами, у тому числі у розробленні проектів законів та інших нормативних актів, проведенні незалежної експертизи та створенні органів саморегулювання реклами.
Стаття 8
Взаємодія органів, що здійснюють державне регулювання, і контроль дотримання національного законодавства Сторін про рекламу та положень цієї Угоди здійснюються відповідно до Положення про взаємодію держав по припиненню монополістичної діяльності, і недобросовісної конкуренції (додаток 1 до Договору про проведення узгодженої антимонопольної політики від 25 січня 2000 р.).
Стаття 9
Реклама може цілком або частково бути об'єктом авторського права й суміжних прав. У цьому випадку авторські й суміжні права підлягають захисту відповідно до національних законодавств Сторін й Угоди про співробітництво у сфері охорони авторського права і суміжних прав від 24 вересня 1993 р.

................
Перейти до повного тексту