- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
( Щодо виходу України з Угоди див. Постанову КМ
N 317 від 22.03.2024 )
Угода
про міждержавну експертизу проектів будівництва, які становлять взаємний інтерес для держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав
( Щодо припинення дії міжнародного договору
02 жовтня 2024 року див. Лист
Міністерства закордонних справ
N 72/14-612/2-48918 від 09.04.2024 )
Держави-учасниці Співдружності Незалежних Держав в особі урядів, надалі - Сторони,
надаючи великого значення інтеграційним процесам у галузі соціально-економічного розвитку держав,
погодились про таке:
Стаття 1
В цілях цієї Угоди наступні терміни означають:
державна експертиза - етап державного регулювання інвестиційного процесу в цілях встановлення відповідності проектів будівництва вимогам законодавства Сторони, умовам запобігання шкоді правам та інтересам громадян, юридичних осіб і держави, які охороняються законом, а також в цілях здійснення контролю за додержанням соціально-економічної та природоохоронної політики;
міждержавна експертиза - етап державного регулювання інвестиційного процесу в створенні об'єктів, які становлять інтерес для двох та більше Сторін, незалежно від джерел фінансування, форм власності і належності об'єктів в цілях встановлення відповідності проектів будівництва, що намічаються, умовам та вимогам, передбаченим нормативними і правовими актами Сторін, виявлення та вжиття необхідних заходів для запобігання можливим збиткам для зацікавлених Сторін при реалізації об'єкта експертизи;
проект будівництва (об'єкт експертизи) - будь-який з елементів інвестиційного проекту будівництва (реконструкції, технічного переоснащення та ін.) підприємства, будівлі або споруди, включаючи обгрунтування інвестицій, техніко-економічне обгрунтування, проект та інші види документації, пов'язані з проектуванням та будівництвом об'єктів, які становлять інтерес для двох та більше Сторін;
експертний орган - орган державної експертизи, уповноважений Стороною здійснювати державну експертизу всіх частин проектів будівництва (комплексну експертизу) у відповідності з нормативними та правовими актами Сторони;
базовий експертний орган - експертний орган, який забезпечує створення і роботу міждержавної експертної групи, яка складається з представників експертних органів зацікавлених Сторін та інших експертів, що залучаються до проведення експертизи.
Стаття 2
Сторона, на території якої здійснюється проект будівництва, самостійно приймає рішення про проведення його міждержавної експертизи, в тому числі при письмовому зверненні іншої Сторони (Сторін) про проведення такої експертизи, крім випадків, коли проведення міждержавної експертизи передбачене міжнародним договором, учасницею якого є Сторона.
При реалізації проекту будівництва на територіях Сторін об'єкт міждержавної експертизи визначається за взаємною згодою зацікавлених Сторін.
Стаття 3
Сторони забезпечують організацію і проведення міждержавної експертизи проектів будівництва через свої експертні органи у відповідності з Положенням про порядок проведення міждержавної експертизи проектів будівництва (далі - Положення), яке є невід'ємною частиною даної Угоди.
Стаття 4
Експертні органи зацікавлених Сторін утворюють міждержавну експертну групу по кожному об'єкту міждержавної експертизи. При цьому базовим експертним органом є орган Сторони, на території якої передбачається реалізація проекту будівництва, що становить взаємний інтерес для Сторін.
У разі реалізації проекту будівництва на території двох і більше Сторін базовий експертний орган визначається за взаємною згодою зацікавлених Сторін.
Стаття 5
Координація і контроль за реалізацією положень цієї Угоди покладається на центральні органи державного управління будівництвом Сторін, а також Міжурядову раду по співробітництву в будівельній діяльності, яка щорічно подає Міждержавному економічному Комітету Економічної ради доповідь про хід виконання Угоди.
Стаття 6
Ця Угода не зачіпає положення інших міжнародних договорів, учасницями яких є Сторони.
Стаття 7
У цю Угоду можуть бути внесені доповнення і зміни за спільною згодою Сторін, які оформляються окремими протоколами, що набувають чинності в порядку, передбаченому статтею 9 цієї Угоди.
Стаття 8
Спірні питання, пов'язані із застосуванням та тлумаченням статей цієї Угоди, вирішуються шляхом консультацій і переговорів центральних органів державного управління будівництвом Сторін.
При неможливості врегулювати спірні питання шляхом переговорів Сторони звертаються до Економічного Суду Співдружності Незалежних Держав або до інших компетентних міжнародних судових інстанцій.
Стаття 9
Ця Угода набуває чинності з дати її підписання, а для Сторін, законодавство яких потребує виконання внутрішньодержавних процедур, - з дня здачі депозитарію відповідного повідомлення.
Стаття 10
Ця Угода діє протягом 5 років з дня набуття нею чинності. Після закінчення цього терміну Угода автоматично продовжується кожного разу на п'ятирічний період, якщо Сторони не приймуть іншого рішення.
Стаття 11
Кожна Сторона може вийти з цієї Угоди, направивши письмове повідомлення про це депозитарію не пізніше ніж за 6 місяців до виходу.
Стаття 12
Ця Угода відкрита для приєднання інших держав, які поділяють її положення, шляхом передачі депозитарію документів про приєднання.
Вчинено в місті Саратові 13 січня 1999 року в одному дійсному примірнику російською мовою. Дійсний примірник зберігається у Виконавчому Секретаріаті Співдружності Незалежних Держав, який направить кожній державі, що підписала цю Угоду, її завірену копію.
Угода підписана:
Республіка Молдова
Республіка Вірменія
Російська Федерація
Республіка Білорусь
Республіка Таджикистан
Грузія
Республіка Казахстан
Киргизька Республіка
Україна (з застереженням)
Додаток
до Угоди про міждержавну експертизу проектів будівництва,
що представляють взаємний інтерес для
держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав,
від 13 січня 1999 року
Положення
про порядок проведення міждержавної експертизи проектів будівництва
I. Загальні положення
1. Це Положення є невід'ємною частиною Угоди про міждержавну експертизу проектів будівництва, що представляють взаємний інтерес для держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав (далі - Угода), і встановлює порядок проведення міждержавної експертизи проектів будівництва об'єктів на територіях держав-учасниць цієї Угоди (далі - Сторони), що здійснюється спільно експертними органами Сторін.
2. Положення регулює взаємовідносини експертних органів Сторін при проведенні міждержавної експертизи проектів будівництва об'єктів при зберіганні чинного в кожній державі порядку проведення державної експертизи проектів відповідно до їх нормативних і правових актів.
3. Міждержавній експертизі підлягають обгрунтування інвестицій, техніко-економічні обгрунтування, проекти і завдання на їхню розробку, інші види документів, пов'язані з проектуванням і будівництвом таких об'єктів, що зачіпають інтереси двох і більше Сторін:
лінійно-протяжні об'єкти - споруди, що проходять по територіях двох і більше Сторін (трубопроводи, автомобільні дороги та залізниці, мости, лінії електропередачі тощо);
прикордонні об'єкти - об'єкти, що споруджуються на території однієї із Сторін, розрахункова зона впливу яких на навколишнє середовище перетинає кордони суміжних держав (металургійні, хімічні, нафтохімічні підприємства, водогосподарчі, повітряного транспорту, радіокомунікаційні об'єкти тощо);
спільні об'єкти - об'єкти, що споруджуються на кошти інвесторів двох і більше Сторін;
об'єкти, що споруджуються на території однієї Сторони на кошти однієї або декількох інших Сторін.
За узгодженням зацікавлених Сторін допускається проведення міждержавної експертизи проектів договорів, угод і контрактів, за якими передбачається будівництво об'єктів різного призначення, і відповідних обгрунтувань (документації) до них, а також проектів міждержавних інноваційних програм в області будівництва, обгрунтовуючих матеріалів до них та інших документів по проектах, зазначених у цьому пункті.
................Перейти до повного тексту