27.12.2021 |
(1) |
На підставі статті 45(5) Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2018/848 (- 2), офіційний контроль у державах-членах з метою встановити дотримання умов і вжиття заходів для імпортування до Союзу продуктів, призначених для введення в обіг у Союзі як органічних продуктів або продуктів перехідного періоду, здійснюють у пунктах прикордонного контролю відповідно до статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625. |
(2) |
Стаття 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625 встановлює категорії тварин і товарів, які надходять до Союзу з третіх країн, щодо яких компетентні органи повинні проводити офіційний контроль у пунктах прикордонного контролю першого прибуття до Союзу. Органічні продукти та продукти перехідного періоду, зазначені у статті 45(5) Регламенту (ЄС) 2018/848, належать до категорій тварин і товарів, зазначених у статті 47(1), пункті (f) Регламенту (ЄС) 2017/625, в силу згаданого положення Регламенту (ЄС) 2018/848 . Крім цього, органічні продукти та продукти перехідного періоду можуть належати до категорій тварин і товарів, зазначених у статті 47(1), пункті (f) Регламенту (ЄС) 2017/625, також у силу актів або правил, зазначених у згаданому положенні, крім статті 45(5) Регламенту (ЄС) 2018/848. Аналогічно, органічні продукти та продукти перехідного періоду також можуть належати до категорій тварин і товарів, зазначених у пунктах (a)-(e) статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625, за умови їх відповідності застосовним вимогам. |
(3) |
Відповідно до статті 48, пункту (h) Регламенту (ЄС) 2017/625 тварини й товари, які становлять низький ризик або не становлять конкретного ризику, можуть бути звільнені від офіційного контролю в пунктах прикордонного контролю. Стаття 3, пункт (24) Регламенту (ЄС) 2017/625 визначає "ризик", пов’язуючи його з негативним впливом на здоров’я людей, тварин або рослин, благополуччя тварин або довкілля, але не з якістю харчових продуктів. Органічні продукти та продукти перехідного періоду, які надходять до Союзу, можуть вважатися такими, що становлять низький ризик або не становлять конкретного ризику для здоров’я людей, тварин або рослин, благополуччя тварин або довкілля, якщо вони не належать до категорії тварин і товарів, які підлягають офіційному контролю в пунктах прикордонного контролю на підставі пунктів (a)-(e) статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625, або до категорій тварин і товарів, зазначених у статті 47(1), пункті (f) Регламенту (ЄС) 2017/625, для надходження яких до Союзу встановлені умови та заходи, відповідно, згідно зі статтею 126 або 128 Регламенту (ЄС) 2017/625 або з правилами, зазначеними у пунктах (a)-(h) і (j) статті 1(2) згаданого Регламенту, які вимагають встановлення дотримання таких умов або вжиття заходів у момент надходження тварин і товарів до Союзу. Отже доцільно звільнити такі продукти від офіційного контролю в пунктах прикордонного контролю. |
(4) |
Офіційний контроль призначених для введення в обіг у Союзі органічних продуктів і продуктів перехідного періоду, звільнених від офіційного контролю в пунктах прикордонного контролю відповідно до цього Регламенту, здійснюють у пункті випуску для вільного обігу. Держави-члени інформують Комісію про пункти випуску для вільного обігу, у яких здійснюють такий контроль. Комісія повинна вести актуальний список пунктів випуску для вільного обігу в електронній системі контролю торгівлі та експертизи (TRACES), зазначеній у статті 133(4) Регламенту (ЄС) 2017/625. |
(5) |
Делегований Регламент Комісії (ЄС) 2019/2123 (- 3) дає компетентним органам у пунктах прикордонного контролю можливість дозволяти проведення ідентифікаційної та фізичної перевірки в пункті контролю, іншому ніж пункт прикордонного контролю, для відправлень рослин, рослинних продуктів та інших об’єктів, зазначених у пунктах (c) та (e) статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625, і для відправлень харчових продуктів і кормів не тваринного походження, по відношенню до яких застосовують заходи, передбачені в актах, зазначених у пунктах (d) , (e) та (f) статті 47(1) згаданого Регламенту. Аналогічно, Делегований Регламент (ЄС) 2019/2123 дає компетентним органам можливість здійснювати контроль документів на відстані від пунктів прикордонного контролю для відправлень рослин, рослинних продуктів та інших об’єктів, зазначених у статтях 72(1) і 74(1) Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2016/2031 (- 4). Проте Делегований Регламент (ЄС) 2019/2123 не застосовується до відправлень рослин, рослинних продуктів і інших об’єктів, зазначених у пунктах (c) та (e) статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625, якщо вони є органічними продуктами або продуктами перехідного періоду, які підлягають офіційному контролю в пунктах прикордонного контролю на підставі статті 45(5) Регламенту (ЄС) 2018/848. |
(6) |
Щоб забезпечити застосування Делегованого Регламенту (ЄС) 2019/2123 до відправлень рослин, рослинних продуктів та інших об’єктів, зазначених у пунктах (c) та (e) статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625, які є органічними продуктами або продуктами перехідного періоду, що підлягають офіційному контролю в пунктах прикордонного контролю на підставі статті 45(5) Регламенту (ЄС) 2018/848, необхідно розширити його сферу застосування. Крім цього в Делегований Регламент (ЄС) 2019/2123 належить включити положення, що встановлюють випадки, у яких дозволено здійснювати ідентифікаційну та фізичну перевірку у пункті контролю, відмінному від пункту прикордонного контролю, та умови, за яких це можливо, для відправлень конкретних продуктів, які підлягають офіційному контролю в пунктах прикордонного контролю на підставі статті 45(5) Регламенту (ЄС) 2018/848. |
(7) |
Щоб полегшити швидке опрацювання тварин і товарів, які надходять до Союзу, компетентним органам у пунктах прикордонного контролю слід дозволити авторизувати подальше транспортування до кінцевого пункту призначення до отримання результатів лабораторного аналізу та тестів відправлень рослин, рослинних продуктів та інших об’єктів, зазначених у пунктах (c) та (e) статті 47(1) Регламенту (ЄС) 2017/625, відповідно до глави II Делегованого Регламенту Комісії (ЄС) 2019/2124 (- 5), у тому числі якщо такі товари є органічними продуктами або продуктами перехідного періоду, що підлягають офіційному контролю в пунктах прикордонного контролю на підставі статті 45(5) Регламенту (ЄС) 2018/848. |
(8) | У зв’язку з цим належить внести відповідні зміни до Делегованих Регламентів (ЄС) 2019/2123 та (ЄС) 2019/2124. |
(9) |
З метою забезпечення ясності та юридичної визначеності цей Регламент застосовується з дати застосування Регламенту (ЄС) 2018/848 . |