1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


22.09.2021
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 334/1
(До Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво
Глава 17 . Сільське господарство та розвиток сільських територій)
ДЕЛЕГОВАНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2021/1691
від 12 липня 2021 року
про внесення змін до частини II Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2018/848 щодо вимог ведення документації операторами органічного виробництва
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) 2018/848 від 30 травня 2018 року про органічне виробництво й маркування органічних продуктів і скасування Регламенту Ради (ЄС) № 834/2007 (- 1), і зокрема його статтю 34(8),
Оскільки:
(1) Додаток II до Регламенту (ЄС) 2018/848 визначає певні вимоги щодо ведення документації відносно деяких конкретних правил виробництва. Документація може мати значення для цілей простежуваності, внутрішнього контролю якості та оцінювання відповідності детальним правилам органічного виробництва, встановленим у згаданому додатку.
(2) Незважаючи на положення щодо ведення документації, визначені у статті 9(10), пункті (c), статті 34(5) і статті 39(1) пункті (a) Регламенту (ЄС) 2018/848 , належить уточнити мінімальні вимоги щодо ведення документації в кожній зі сфер виробництва, охоплених різними частинами додатка II до згаданого Регламенту.
(3) Необхідно також додати окремі конкретні елементи, щоб забезпечити послідовність і гармонізовану основу для ведення документації, яка вважається особливо важливою, щоб дати операторам можливість надавати докази ефективного застосування правил органічного виробництва.
(4) Зміни, внесені цим Регламентом, не обмежують вимоги щодо ведення документації, встановлені у інших актах Союзу, зокрема щодо харчових продуктів і їх безпечності, кормів і їх безпечності, здоров’я та добробуту тварин, здоров’я рослин, захисту рослин та репродуктивного матеріалу рослин. Отже, для цілей Регламенту (ЄС) 2018/848 , оператори, які вже виконують вимоги щодо ведення документації згідно з іншими актами Союзу, повинні документувати тільки додаткові елементи, які дозволяють верифікувати дотримання правил органічного виробництва, без необхідності їх дублювати. Проте окремі вимоги щодо ведення документації повторюються в додатку II до Регламенту (ЄС) 2018/848 зі змінами, внесеними цим Регламентом, оскільки вони є актуальними для операторів у третіх країнах.
(5) Що стосується правил щодо рослинництва, для цілей документування даних стосовно використання добрив і меліорантів необхідно включити конкретні параметри застосування, беручи до уваги, що використання добрив у органічному виробництві підлягає обмеженням і за кількістю, і за якістю, які слід враховувати, коли агротехнічних заходів недостатньо для задоволення потреб рослин у живленні.
(6) Використання засобів захисту рослин і продуктів для очищення й дезінфекції, зокрема біоцидів і мийних засобів, підлягає обмеженням в органічному виробництві й обмежується випадками, коли превентивні заходи не попередили появу та поширення шкідників і хвороб, і в усіх випадках продуктами та речовинами, затвердженими відповідно до статті 24 Регламенту (ЄС) 2018/848. Без обмеження вимог щодо ведення документації, встановлених у Регламентах Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1107/2009 (- 2) і (ЄС) № 852/2004 (- 3), необхідно вимагати від операторів документувати детальні умови застосування, коли їм доводиться вдаватися до використання засобу захисту рослин, біоциду або мийного засобу, щоб довести, у відповідних випадках, дотримання чинних обмежень, рекомендацій щодо частоти та періоду до збирання врожаю.
(7) Оскільки земельні ділянки можуть мати різні характеристики й на них можуть вирощувати різні культури, агрономічні умови можуть різнитися. Це означає, що в разі застосування зовнішніх вхідних продуктів їх використання на різних ділянках різнитиметься. Отже, зовнішні вхідні продукти слід документувати для ділянки, на якій використовують такий вхідний продукт, щоб дати операторам можливість контролювати ефективність і надавати відповідні документи для цілей простежуваності, а також, у відповідних випадках, документальні підтвердження, пов’язані з будь-яким відступом від правил щодо рослинництва, отриманим відповідно до пункту 1.8.5 частини I додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 .
(8) Що стосується заготівлі дикоросів та продуктів з них, необхідно вимагати від операторів документувати відповідні види й кількості, а також періоди заготівлі в конкретному природному середовищі існування, щоб забезпечити простежуваність і верифікацію відповідності умовам природного середовища існування.
(9) Що стосується правил щодо тваринництва, з огляду на можливі винятки з таких правил, що застосовуються згідно з пунктами 1.3.4.3, 1.3.4.4, 1.7.5, 1.7.8, 1.9.3.1(c) та 1.9.4.2(c) частини II додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 , оператори повинні зберігати документальні підтвердження, пов’язані з такими відступами, щоб забезпечити можливість простежити і проконтролювати відповідність умов застосування.
(10) Без обмеження вимог Регламентів Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 852/2004 і (ЄС) 2016/429 (- 4), оператори повинні детально документувати походження тварин, які вводять у господарство, і зберігати їхню відповідну попередню ветеринарну документацію, щоб мати можливість забезпечити простежуваність і довести відповідність конкретним умовам, визначеним у частинах II й III додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 .
(11) Крім цього, щоб документувати відповідність щодо задоволення видоспецифічних харчових потреб, і дотримання правил харчування, встановлених для різних груп тварин у частині II додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 , оператори повинні детально документувати режим годівлі та пасовищних періодів.
(12) Без обмеження вимог щодо ведення документації та ідентифікації, встановлених у Регламентах Європейського парламенту і Ради (ЄС) № 852/2004 і (ЄС) 2016/429, Регламенті (ЄС) № 1760/2000 (- 5), а також в Директиві Європейського Парламенту і Ради 2001/82/ЄС (- 6), з огляду на конкретні обмеження, встановлені згідно з правилами органічного виробництва, доцільно встановити деякі конкретні вимоги щодо документування ветеринарного лікування та очищення й дезінфекції будівель, споруд і тварин, щоб дати операторам можливість довести компетентному органу або органу контролю, що відповідні вимоги виконуються, водночас дозволяючи верифікувати ефективність і дотримання конкретних періодів очікування.
(13) Без обмеження вимог щодо простежуваності, встановлених у Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 178/2002 (- 7), щоб забезпечити простежуваність і верифікацію дотримання правил органічного виробництва, включно з правилами щодо перехідних періодів для різних видів, необхідно, щоб оператори вели детальну документацію щодо кожної тварини, яка потрапляє в господарство або залишає його.
(14) Серед вимог щодо приміщень для утримання та методів утримання птиці є конкретні вимоги, які стосуються певних систем вирощування в частині періодів, коли приміщення мають залишатися порожніми. Необхідно зберігати відповідні документальні докази, щоб забезпечити належний моніторинг.
(15) Враховуючи значення розташування пасік у місцевостях, які мають забезпечити наявність нектару й пилку з органічно вирощених культур або з природних незабруднених площ, або з культур, до яких застосовують методи з незначним впливом на довкілля, щоб уникнути будь-якого забруднення пасік, оператори повинні мати карту площ, які вони використовують, а також документувати використання всіх зовнішніх вхідних продуктів та виконані щодо вуликів операції.
(16) Що стосується правил щодо тварин аквакультури, з огляду на можливі відступи від таких правил, що застосовуються згідно з пунктами 3.1.2.1(d) та (e) частини III додатка II до Регламенту (ЄС) 2018/848 , оператори повинні зберігати документальні підтвердження, пов’язані з такими відступами, щоб забезпечити простежуваність і контроль відповідності умов застосування.
(17) Зокрема, використання зовнішніх вхідних продуктів підлягає обмеженням згідно з Регламентом (ЄС) 2018/848 і має документуватися, як у випадку добрив або поживних речовин, які використовують у виробництві органічних водоростей, які можуть бути використані тільки тоді, якщо вони погоджені відповідно до статті 24 згаданого Регламенту, і таке використання обмежене закритими приміщеннями та застосовується за певних умов. Отже, оператори повинні документувати такі випадки використання, щоб довести відповідність умов застосування.
(18) Необхідно також встановити вимоги до ведення документації по відношенню до конкретних положень щодо молодняка для цілей розведення та нагулу, зокрема щодо точного часу їх появи протягом циклу виробництва тварин і початкового перехідного періоду.
(19) Режими годівлі тварин аквакультури спрямовані на задоволення конкретних харчових потреб кожного виду на різних етапах розвитку. Отже, враховуючи детальні положення щодо дозволених кормових матеріалів, включно з матеріалами неорганічного походження, слід документувати режим годівлі кожного відповідного виду, включно з даними для різних етапів розвитку.
(20) В основі охорони здоров’я тварин аквакультури лежить профілактика та моніторинг добробуту тварин. Тому необхідно документувати різні заходи, вжиті з метою звести до мінімуму проведення ветеринарного лікування, яке підлягає суворим обмеженням щодо частоти та кількості, залежно від тривалості життєвого циклу відповідного виду. Необхідно сформулювати відповідні вимоги щодо ведення документації.
(21) Належні практики господарювання визначають добробут тварин. У контексті аквакультури важливим фактором для добробуту тварин є якість води й обмеження щільності розміщення та відповідні фізико-хімічні параметри. Отже, необхідно документувати такі дані, а також тип і час втручань, проведених із метою моніторингу підтримання найкращих умов для тварин аквакультури, та заходи, вжиті для дотримання правил органічного виробництва на різних етапах розвитку таких тварин. В органічній аквакультурі дозволене використання аерації, але використання кисню обмежене конкретними випадками. Отже, необхідно документувати ці типи втручань.
(22) Без обмеження вимог щодо ведення документації згідно з Регламентом (ЄС) № 852/2004, оператори, які виробляють органічні перероблені харчові продукти та/або органічні перероблені корми, повинні вести детальну документацію з метою довести дотримання правил органічного виробництва, зокрема в частині запобіжних заходів, які вживають для забезпечення справжності органічних продуктів, конкретних умов використання зовнішніх вхідних продуктів та продуктів для очищення і дезінфекції. Крім цього, щоб забезпечити належну верифікацію балансу вхідних і вихідних продуктів, оператори повинні зберігати наявні дані щодо використаних вхідних продуктів, а у випадку багатоінгредієнтних продуктів - повну рецептуру/склад, а також, у відповідних випадках, документальні підтвердження погоджень на використання неорганічних сільськогосподарських інгредієнтів відповідно до статті 25 Регламенту (ЄС) 2018/848.
(23) Без обмеження вимог щодо ведення документації згідно з Регламентом (ЄС) № 852/2004, оператори, які виробляють органічне вино, повинні вести детальну документацію з метою довести дотримання правил органічного виробництва, зокрема в частині будь-яких зовнішніх продуктів і речовин, використаних у виробництві вина та для очищення й дезінфекції.
(24) Без обмеження вимог щодо ведення документації згідно з Регламентом (ЄС) № 852/2004, оператори, які виробляють органічні дріжджі, повинні вести детальну документацію з метою довести дотримання правил органічного виробництва, зокрема в частині продуктів і речовин, використаних у виробництві дріжджів та для очищення й дезінфекції.
(25) У зв’язку з цим до додатка II до Регламенту (ЄС) № 2018/848 необхідно внести відповідні зміни.
(26) З метою забезпечення ясності та юридичної визначеності цей Регламент застосовується з дати застосування Регламенту (ЄС) 2018/848 ,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1.
Внести зміни до додатку II до Регламенту (ЄС) 2018/848 згідно з додатком до цього Регламенту.
Стаття 2.

................
Перейти до повного тексту