1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


УГОДА
між Україною, з однієї сторони, і Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії, з іншої сторони, про участь України у Рамковій програмі з досліджень та інновацій "Горизонт Європа" та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021-2025), комплементарній до Рамкової програми з досліджень та інновацій "Горизонт Європа"
( Сканована копія ) ( Угоду ратифіковано Законом № 2233-IX від 03.05.2022 )
Україна (далі - Україна),
з однієї сторони.
та
Європейська Комісія (далі - Комісія) від імені Європейського Союзу, та Європейське співтовариство з атомної енергії (далі - Євратом),
з іншої сторони,
(далі разом - Сторони)
ОСКІЛЬКИ Угода про асоціацію між Україною з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони- 1 (далі - Угода про асоціацію), передбачає, що Сторони повинні розвивати та посилювати своє науково-технічне співробітництво з метою сприяння як самому науковому розвитку, так і посиленню їх наукового потенціалу для вирішення національних та глобальних викликів;
__________
-1 OJL 161,29.5.2014, стор. 3.
ОСКІЛЬКИ Угода про асоціацію особливо передбачає сприяння цивільним науковим дослідженням у галузі ядерної безпеки та захисту, включаючи спільні наукові та дослідницькі роботи, а також підготовку та мобільність науковців та передбачає, що співпраця у цивільному ядерному секторі повинна здійснюватися шляхом реалізації конкретних угод в цій галузі;
ОСКІЛЬКИ Протокол III до Угоди про асоціацію передбачає, що конкретні умови щодо участі України у кожній програмі, зокрема фінансовий внесок, що сплачується, та процедури звітування та оцінки, повинні бути визначені в Меморандумі про взаєморозуміння між компетентними органами України та Комісією на основі критеріїв, встановлених відповідними програмами- 2;
__________
-2 Ця Угода становить і має ті ж юридичні наслідки, що і Меморандум про взаєморозуміння, зазначений у Протоколі III до Угоди про асоціацію між Україною з однієї сторони, та Європейським Союзом та його державами-членами, з іншої, щодо Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо загальних принципів участі України у програмах Союзу.
ОСКІЛЬКИ Рамкова програма Європейського Союзу з досліджень та інновацій "Горизонт Європа" (далі - Програма "Горизонт Європа") була визначена Регламентом (ЄС) 2021/695 Європейського Парламенту та Європейської Ради- 3;
__________
-3 Регламент (ЄС) 2021/695 Європейського Парламенту та Європейської Ради від 28 квітня 2021 року про створення Програми "Горизонт Європа" - рамкової програми з досліджень та інновацій, що встановлює правила участі та розповсюдження та скасовує Регламент (ЄС) № 1290/2013 і (ЄС) № 1291/2013 (OJ L 170, 12.5.2021, стор. 1).
ОСКІЛЬКИ Програма з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021-2025), комплементарна до Програми "Горизонт Європа" (далі - Програма "Євратом") була створена Регламентом Ради (Євратом) 2021/765- 4;
__________
-4 Регламент Ради (Євратом) 2021/765 від 10 травня 2021 року про встановлення програми з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії на період 2021-2025 років, що є комплементарною програмою до Програми "Горизонт Європа" - рамкової програми з досліджень та інновацій та скасовує Регламент (Євратом) 2018/1563 (OJ L 1671, 12.5.2021, стор. 81).
ВРАХОВУЮЧИ зусилля Європейського Союзу в об’єднанні зі своїми міжнародними партнерами для вирішення глобальних викликів відповідно до плану дій для людей, планети та процвітання відповідно до резолюції Генеральної Асамблеї ООН "Перетворення нашого світу: Порядок денний в області сталого розвитку на період до 2030 року", і визнаючи, що дослідження та інновації є ключовими рушіями та основними інструментами для сталого зростання, інноваційного розвитку, економічної конкурентоспроможності та привабливості;
ВИЗНАЮЧИ загальні принципи, викладені в Регламенті (ЄС) 2021/695 та Регламенті (Євратом) 2021/765;
ОСКІЛЬКИ загальною метою Програми "Євратом" є проведення ядерних досліджень та забезпечення навчання, зокрема спрямованих на постійне вдосконалення ядерної безпеки, охорони та радіаційного захисту, а також досягнення цілей Програми "Горизонт Європа", зокрема, у контексті енергетичного переходу;
ВИЗНАЮЧИ цілі оновленого Європейського дослідницького простору щодо побудови спільного науково-технічного простору, створення єдиного ринку для досліджень та інновацій, розвитку та сприяння співпраці між університетами та обміну передовим досвідом, сприянню транскордонній міжгалузевій мобільності дослідників, сприяння вільному руху наукових знань та інновацій, сприяння академічній свободі та свободі наукових досліджень, підтримка освіти та комунікативної діяльності, заохочення конкурентоспроможності та привабливості економік залучених країн, а також те, що асоційовані країни є ключовими партнерами у цих прагненнях;
ПІДКРЕСЛЮЮЧИ роль європейських партнерств у вирішенні деяких найактуальніших викликів, що постають перед Європою, шляхом узгоджених дослідницьких та інноваційних ініціатив, що суттєво сприяють тим пріоритетам Європейського Союзу та Євратому в галузі досліджень та інновацій, які вимагають критичної маси та довгострокового бачення та участі країн у цих партнерствах;
ПРАГНУЧИ встановити взаємовигідні умови для створення гідних робочих місць, зміцнення та підтримки інноваційних екосистем Сторін, допомагаючи підприємствам впроваджувати інновації та масштабуватися на ринках Сторін та полегшуючи впровадження, а також розгортання і доступність інновацій, включаючи розвиток спроможності;
ВИЗНАЮЧИ що взаємна участь у науково-дослідних та інноваційних програмах повинна забезпечувати взаємну вигоду; визнаючи, що Сторони залишають за собою право обмежувати або окреслювати участь у своїх науково-дослідних та інноваційних програмах, включаючи, зокрема, дії, пов'язані з їх стратегічними активами, інтересами, автономією або безпекою;
ВРАХОВУЮЧИ спільні цілі, цінності та спільну взаємодію Сторін у галузі досліджень та інновацій, у тому числі в ядерному секторі, створені в минулому за допомогою домовленостей про участь України в Програмі з досліджень та навчання "Євратом" (2014-2018) та наступній Програмі "Євратом", а також численних інших міжнародних угод, що лежать в основі відносин між Сторонами- 5, і визнаючи загальне бажання Сторін і надалі розвивати, зміцнювати, стимулювати та розширювати свої відносини та співпрацю в них,
__________
-5 Угода про співробітництво між Кабінетом Міністрів України та Європейським співтовариством з атомної енергії в галузі керованого термоядерного синтезу (OJ L 322, 27.11.2002, стор. 40.), Угода про співробітництво між Кабінетом Міністрів України та Європейським співтовариством з атомної енергії в галузі ядерної безпеки (OJ L 322, 27.11.2002, стор. 33.) та Угода між Кабінетом Міністрів України та Європейським Співтовариством з атомної енергії про співробітництво у сфері мирного використання ядерної енергії (OJ L 261,2.9.2006, стор. 27.).
ДОМОВИЛИСЬ ПРО ТАКЕ:
Стаття 1. Сфера застосування програми
1. Україна бере участь як асоційована країна у всіх частинах Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій "Горизонт Європа" (Програма "Горизонт Європа"), зазначених у статті 4 Регламенту (ЄС) 2021/695 та реалізуються через програми, встановлені Рішенням Ради (ЄС) 2021/764- 6, в найсучасніших версіях та завдяки фінансовому внеску до Європейського інституту інновацій та технологій. Україна братиме участь як асоційована країна та вноситиме внесок у всі частини програми з досліджень та навчання "Євратом" (Програма "Євратом"), створеної Регламентом (Євратом) 2021/765, в її найновішій версії.
__________
-6 Рішення Ради (ЄС) 2021/764 від 10 травня 2021 року про заснування Спеціальної програми реалізації Програми "Горизонт Європа" - рамкової програми з досліджень та інновацій, та про скасування Рішення 2013/743/ЄС (OJ L 1671, 12.5.2021, стор. 1).
2. Регламент (ЄС) 2021/819 Європейського Парламенту та Європейської Ради- 7, Рішення (ЄС) 2021/820- 8, в їх найновіших версіях, застосовуються для участі юридичних, фізичних осіб України у освітніх та інноваційних товариствах.
__________
-7 Регламент (ЄС) 2021/819 Європейського Парламенту та Європейської Ради від 20 травня 2021 року про Європейський інститут інновацій та технологій (у новій редакції) (OJ L 189, 28.5.2021, стор. 61).
-8 Рішення (ЄС) 2021/820 Європейського Парламенту та Європейської Ради від 20 травня 2021 року про Стратегічну програму інновацій Європейського інституту інновацій та технологій (ЕІТ) 2021-2027: Підвищення інноваційного таланту та спроможності Європи та скасування Рішення № 1312/2013/ЄС (OJ L 189,28.5.2021, стор. 91.).
Стаття 2. Умови участі у Програмі "Горизонт Європа" та Програмі "Євратом"
1. Україна бере участь у Програмі "Горизонт Європа" та Програмі "Євратом" відповідно до умов, викладених у Протоколі III до Угоди про асоціацію між Україною з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, та відповідно до умов та положень, викладених в цій Угоді, у правових актах, зазначених у статті 1 цієї Угоди, а також у будь-яких інших правилах, що стосуються реалізації цих Програм, в їх найновіших версіях.
2. Якщо інше не передбачено положеннями та умовами, зазначеними у пункті 1 цієї статті, включаючи виконання статті 22(5) Регламенту (ЄС) 2021/695, юридичні, фізичні особи, зареєстровані в Україні, можуть брати участь у непрямих діях Програми "Горизонт Європа" та Програми "Євратом" за умов, еквівалентних тим, що застосовуються до юридичних, фізичних осіб, зареєстрованих у Європейському Союзі, включаючи дотримання обмежувальних заходів ЄС- 9.
__________
-9 Обмежувальні заходи ЄС приймаються відповідно до статті 29 Договору про Європейський Союз або статті 215 Договору про функціонування Європейського Союзу.
3. Перш ніж прийняти рішення щодо того, чи мають юридичні, фізичні особи, зареєстровані в Україні, право брати участь у заходах, що стосуються стратегічних активів, інтересів, автономії чи безпеки Європейського Союзу відповідно до статті 22 (5) Регламенту (ЄС) 2021/695, Комісія може надіслати запит на отримання інформації або гарантій, таких як:
a) інформація про те, чи був або буде наданий взаємний доступ юридичним, фізичним особам, зареєстрованим у Європейському Союзі, до існуючих та запланованих програм, проектів чи заходів України, еквівалентних програмі "Горизонт Європа";
b) інформація про те, чи існує в Україні національний механізм перевірки інвестицій, та гарантії, що Уряд України повідомлятиме та консультуватиме Комісію з усіх можливих випадків, коли при застосуванні такого механізму їм стало відомо про заплановані іноземні інвестиції/злиття із суб’єктом господарювання, створеного або контрольованого за межами України, юридичної, фізичної особи України, яка отримала фінансування в рамках дій програми "Горизонт Європа", що пов'язані зі стратегічними активами, інтересами, автономією чи безпекою Європейського Союзу, за умови, що Комісія надасть Україні перелік відповідних юридичних, фізичних осіб, зареєстрованих в Україні після підписання грантових угод з цими суб’єктами; та
c) гарантії, що жоден із результатів, технологій, послуг та продуктів, розроблених під час відповідних дій суб’єктами господарювання, зареєстрованими в Україні, не підлягають обмеженню щодо їх експорту до держав-членів ЄС під час реалізації дії та протягом чотирьох років після її завершення. Україна буде надавати інформацію щодо актуального переліку суб'єктів національних експортних обмежень щороку, під час реалізації дії та протягом чотирьох років після її закінчення.
4. Юридичні, фізичні особи, створені в Україні, можуть брати участь у діяльності Об’єднаного дослідницького центру (JRC) на умовах, еквівалентних тим, що застосовуються до юридичних, фізичних осіб, створених в Європейському Союзі, якщо не застосовуються обмеження для забезпечення узгодженості обсягу участі, що випливають із впровадження пунктів 2 та 3 цієї статті.
5. Якщо Європейський Союз реалізує Програму "Горизонт Європа" шляхом застосування статей 185 та 187 Договору про функціонування Європейського Союзу, Україна та юридичні, фізичні особи України можуть брати участь у правових структурах, створених відповідно до цих положень, відповідно до Європейських нормативно-правових актів Союзу, які були або будуть прийняті для створення цих правових структур.
6. Ця Угода не надає права Україні на участь в Європейських спільних діях програми Міжнародного експериментального термоядерного реактора (ITER) та Розвитку термоядерної енергетики, або долучення до Угоди про створення Міжнародної організації з термоядерної енергії ITER для спільної реалізації проекту ITER.
7. Представники України мають право брати участь у ролі спостерігачів у комітеті, зазначеному у статті 14 Рішення (ЄС) 2021/764, та у комітеті, зазначеному у статті 16 Регламенту (Євратом) 2021/765, без права голосу і лише щодо пунктів, що стосуються України.
Ці комітети можуть проводити спільні засідання без присутності представників від України під час голосування. Україну інформують за результатами проведеного засідання.
8. Участь, зазначена у попередньому пункті, має таку саму форму, включаючи процедури отримання інформації та документації, як і для представників держав-членів Європейського Союзу. Права України на представництво та участь у Комітеті Ради Європейського Союзу з питань європейського дослідницького простору та інновацій та його підгрупах такі самі як і для інших асоційованих країн.
9. Представники України мають право брати участь як спостерігачі у Раді управління Об’єднаного дослідницького центру, без права голосу. За умови дотримання цієї умови така участь регулюється тими самими правилами та процедурами, які застосовуються до представників держав-членів Європейського Союзу, включаючи права висловлювання та процедури отримання інформації та документації, які стосуються України.
10. Україна може брати участь у Європейському консорціумі дослідницьких інфраструктур (ERIC) відповідно до Регламенту Ради (ЄС) 723/2009- 10, в його найновішій версії, та з нормативно-правовим актом про заснування ERIC.
__________
-10 Регламент Ради (ЄС) № 723/2009 від 25 червня 2009 року про правову базу Співтовариства Європейського консорціуму дослідницьких інфраструктур (ERIC) (ОВ L 206, 8.8.2009, стор. 1.).
11. Витрати на проїзд та прожиткові витрати, що були використані представниками та експертами України з метою участі в якості спостерігачів у роботі комітету, зазначеного у статті 14 Рішення (ЄС) 2021/764, та у комітеті, зазначеному у статті 16 Регламенту (Євратом) 2021/765 або на інших зустрічах, пов'язаних з виконанням Програми "Горизонт Європа" або Програми "Євратом", відшкодовуються Європейським Союзом на тій же основі, і відповідно до процедур, що діють для представників держав-членів Європейського Союзу.
12. Сторони докладають усіх зусиль в рамках існуючих положень для полегшення вільного пересування та проживання науковців, які беруть участь у діяльностях, що охоплюється цією Угодою, та сприяння транскордонному переміщенню товарів та послуг, призначених для використання у таких діяльностях.
13. Україна вживає всіх необхідних заходів для забезпечення того, щоб товари та послуги, придбані в Україні або імпортовані в Україну, які частково або повністю фінансуються відповідно до угод про гранти та/або контрактів, укладених для реалізації діяльності відповідно до цієї Угоди, звільняються від митних зборів, імпортних мит та інших фіскальних зборів, включаючи ПДВ, які застосовуються в Україні.
Стаття 3. Фінансові внески
1. Участь України або українських юридичних, фізичних осіб у Програмі "Горизонт Європа" та Програмі "Євратом" здійснюється за умови, що Україна сплачує фінансові внески до кожної з відповідних Програм та пов'язані з цим витрати на управління, реалізацію та операційні витрати в рамках загального бюджету Союзу (далі - "Союзний бюджет").
2. Фінансовий внесок України до кожної з Програм складається з суми:
a) операційного внеску; і
b) членського внеску.
3. Фінансовий внесок України до кожної з двох Програм має форму щорічного внеску, що здійснюється двома платежами, і повинен бути сплачений не пізніше ніж у червні та вересні.
4. Операційний внесок України до кожної з Програм покриває операційні та допоміжні витрати цієї Програми, а також є додатковим як до асигнувань на зобов'язання, так і до асигнувань до сум, внесених до бюджету Союзу, остаточно прийнятого для відповідної Програми, включаючи будь-які асигнування, що відповідають звільненню від зобов'язань, що надаються, як зазначено згідно зі статтею 15(3) Регламенту (ЄС, Євратом) 2018/1046 Європейського Парламенту та Європейської Ради- 11, в її найновішій версії (далі - Фінансовий регламент), і збільшений за рахунок зовнішніх доходів, які не є результатом фінансових внесків до відповідної програми від інших донорів- 12.
__________
-11 Регламент (ЄС, Євратом) 2018/1046 Європейського Парламенту та Європейської Ради від 18 липня 2018 року про фінансові правила, що застосовуються до загального бюджету Союзу, що вносить зміни до Регламенту (ЄС) № 1296/2013, (ЄС) № 1301/2013, (ЄС) № 1303/2013, (ЄС) № 1304/2013, (ЄС) № 1309/2013, (ЄС) № 1316/2013, (ЄС)№ 223/2014, (ЄС) № 283/2014 та Рішення № 541/2014/ЄС та скасування Регламенту (ЄС, Євратом) № 966/2012 (OJ L 193, 30.7.2018, crop. 1.).
-12 Це включає, зокрема, для Програми "Горизонт Європа" ресурси з Інструменту відновлення Європейського Союзу, створеного Регламентом Ради (ЄС) 2020/2094 від 14 грудня 2020 року про створення Інструменту відновлення Європейського Союзу для підтримки відновлення після наслідків кризи COVID-19 (OJ L 4331, 22.12.2020, стор. 23.).
Щодо зовнішнього цільового доходу, виділеного програмою "Горизонт Європа" згідно зі статтею 3(1) Регламенту Ради (ЄС) 2020/2094- 13, збільшення повинно відповідати річним асигнуванням, визначеним у документах, які додаються до Проекту бюджету Європейської Комісії Програми "Горизонт Європи".
__________
-13 Регламент Ради (ЄС) 2020/2094 від 14 грудня 2020 року про створення Інструменту відновлення Європейського Союзу для підтримки відновлення після кризи COVID-19 (OJ L 4331, 22.12.2020, стор. 23.).
5. Початковий операційний внесок України до кожної з програм складається з ключа внеску (коефіцієнт), який визначається як відношення валового внутрішнього продукту (ВВП) України за ринковими цінами до ВВП Союзу за ринковими цінами. ВВП за ринковими цінами, які застосовуватимуться, визначаються спеціальними службами Комісії на основі найновіших статистичних даних, доступних для розрахунків бюджету в році, що передує року, в якому має бути сплачено щорічний внесок. Винятком є нарахування операційного внеску України до кожної з Програм за 2021 рік, для якого застосовується значення ВВП за ринковими цінами 2019 року. Врегулювання цього ключа внеску викладено в Додатку I.
6. Початковий операційний внесок України до кожної з Програм обчислюється із застосуванням відрегульованого ключа внеску до початкових асигнувань на зобов'язання, внесених до Бюджету Союзу, остаточно прийнятого на відповідний рік для фінансування відповідної Програми, збільшеного відповідно до пункту 4 цієї статті.
7. Членський внесок України до кожної з Програм повинен становити 4% початкового річного операційного внеску до відповідної Програми, розрахованого згідно з пунктами 5 та 6 цієї статті, і повинен застосовуватися поетапно, як зазначено у Додатку I. Членський внесок не підлягає застосуванню механізмів ретроспективного врегулювання або корегування.
8. Початковий операційний внесок України до кожної з програм на рік N може бути відрегульований у сторону збільшення або зменшення ретроспективно протягом одного або декількох наступних років на основі бюджетних зобов'язань, прийнятих для асигнованих коштів цього року К, збільшених відповідно до пункту 4, їх виконання через юридичні зобов'язання та дезобов'язання. Детальні положення щодо реалізації цієї статті викладені в Додатку I.
9. Європейський Союз надає Україні інформацію щодо її фінансової участі, згідно до даних про бюджет, бухгалтерський облік, результати діяльності та оцінку, що надається органам бюджету Союзу щодо Програми "Горизонт Європа" та Програми "Євратом". Ця інформація надається за умов належного врахування правил конфіденційності та захисту даних України, Союзу і Євратому, та не може поставити під загрозу інформацію, яку Україна має право отримувати відповідно до Додатку III.
10. Усі внески України або платежі від Європейського Союзу, а також розрахунок коштів, що підлягають сплаті або мають бути отримані, здійснюються в євро.
Стаття 4. Правила застосування механізму автоматичного корегування до операційного внеску України до Програми "Горизонт Європа"
1. Механізм автоматичного корегування застосовується до операційного внеску України до Програми "Горизонт Європа".
2. Застосовується механізм автоматичного корегування до початкового операційного внеску України до програми "Горизонт Європа" за рік М, врегульованого відповідно до статті 3(8), і розраховується в N+2 році. Він базується на результатах участі України та українських суб’єктів у частинах Програми "Горизонт Європи", які реалізуються за рахунок конкурсних грантів, що фінансуються за рахунок асигнувань на зобов’язання з року N, збільшених згідно зі статтею 3(4).
Сума автоматичного корегування розраховується на основі різниці між:
a) початковою сумою юридичних зобов'язань щодо отримання коштів за конкурсними грантовими договорами програми "Горизонт Європа", фактично укладених з Україною або українськими юридичними, фізичними особами, що фінансуються за рахунок асигнувань за рік N, збільшеними відповідно до статті 3(4); і
b) відповідним операційним внеском за рік N, сплаченим Україною та врегульованим відповідно до статті 3(8), за винятком витрат на невтручання, що фінансуються з асигнувань на зобов'язання з року N, збільшених відповідно до статті 3(4).
3. Якщо сума, зазначена в пункті 2 цієї статті, незалежно від того, позитивна чи від’ємна, перевищує 8% відповідного початкового операційного внеску України до програми "Горизонт Європа", врегульованого відповідно до статті 3(8), початковий операційний внесок України до програми "Горизонт Європа" за рік N має бути скорегований. Сума, яку Україна повинна отримати або яка має бути отримана як додатковий внесок чи зменшення внеску України до програми "Горизонт Європа" за механізмом автоматичного корегування, має становити суму, що перевищує цей 8%-й поріг, сума нижче цього порогового значення 8% не враховуватиметься при розрахунку додаткового внеску, нарахованого або відшкодованого.
4. Детальні правила щодо механізму автоматичного корегування, що застосовується до операційного внеску України до Програми "Горизонт Європа" викладені в Додатку I.
Стаття 5. Взаємний доступ
1. Юридичні, фізичні особи, засновані в Європейському Союзі, можуть брати участь у програмах, проектах та заходах України, еквівалентних Програмі "Горизонт Європа" або Програмі "Євратом", відповідно до законодавства України.
2. Перелік еквівалентних програм, проектів чи заходів України, відкритих для участі юридичних, фізичних осіб Європейського Союзу наведено у частині I Додатку II. Україна докладає всіх зусиль для поступового відкриття своїх програм, проектів та заходів, визначених у частині II Додатку II до Угоди, для участі юридичних осіб, створених у Європейському Союзі.
3. Фінансування Україною юридичних, фізичних осіб, створених в Європейському Союзі, регулюється законодавством України, що визначає діяльність програм з досліджень та інновацій та/або проектів, заходів. Якщо фінансування не надається, то юридичні, фізичні особи, зареєстровані в Європейському Союзі, можуть брати участь за власні кошти.
Стаття 6. Відкрита наука
Сторони взаємно заохочують та підтримують практику відкритої науки у своїх програмах, проектах, заходах, відповідно до правил Програми "Горизонт Європа", Програми "Євратом" та законодавства України.
Стаття 7. Моніторинг, оцінювання та надання звітності
1. Без шкоди для повноважень Комісії, Європейського управління з питань запобігання зловживанням та шахрайству та Європейській рахунковій палаті, стосовно контролю та оцінки Програми "Горизонт Європа" та Програми "Євратом", участь України в цих програмах знаходитиметься під постійним спільним контролем України та Комісії на партнерських засадах.
2. Правила щодо фінансового контролю, відшкодувань та інших заходів протидії шахрайству, викладені у Додатку III до цієї Угоди.
Стаття 8. Комітет Україна - ЄС/Євратом з досліджень та інновацій
1. Відповідно до цієї Угоди створюється Комітет України та Європейського Союзу з досліджень та інновацій (далі - Спільний Комітет). Функції Спільного Комітету включають:
a) оцінка, оцінювання та огляд виконання цієї Угоди, зокрема:
i. участі та результатів діяльності юридичних, фізичних осіб України в програмах "Горизонт Європа" та "Євратом";
ii. можливості та рівня (взаємної) відкритості для участі у програмах, проектах та діях іншої Сторони для юридичних, фізичних осіб, створених у кожній зі Сторін;
iii. впровадження механізму фінансових внесків та механізму автоматичного корегування відповідно до статей 3 та 4 цієї Угоди;
iv. обміну інформацією та вивчення будь-яких можливих питань щодо використання результатів, включаючи права інтелектуальної власності;
b) обговорення на вимогу будь-якої зі Сторін обмежень, що застосовуються або плануються Сторонами щодо доступу до їх відповідних дослідницьких та інноваційних програм, включаючи, зокрема, дії, що стосуються їх стратегічних активів, інтересів, автономії чи безпеки;
c) вивчення способів покращення та розвитку співпраці;
d) спільне обговорення майбутніх пріоритетів політик, що стосуються досліджень та інновацій та планування досліджень, що становлять спільний інтерес; та
e) обмін інформацією, зокрема, про нове законодавство, нормативно-правові акти або національні програми досліджень та інновацій, які відносяться до реалізації цієї Угоди.
2. Спільний комітет Україна - ЄС/Євратом, до складу якого входять представники України і Європейського Союзу та Євратому, ухвалює свій Регламент.

................
Перейти до повного тексту