1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода про правила визначення походження
(укр/рос)
Члени,
відзначаючи, що 20 вересня 1986 року Міністри домовилися про те, що Уругвайський раунд багатосторонніх торговельних переговорів повинен мати на меті "забезпечення подальшої лібералізації та поширення світової торгівлі", "посилення ролі ГАТТ" та "підвищення здатності системи ГАТТ адаптуватися до міжнародного економічного середовища, що змінюється";
бажаючи сприяти досягненню цілей ГАТТ 1994;
визнаючи, що ясні та передбачувані правила визначення походження та їх застосування сприяють розвитку міжнародної торгівлі;
бажаючи забезпечити, щоб правила визначення походження самі по собі не створювали невиправданих перепон для торгівлі;
бажаючи забезпечити, щоб правила визначення походження не зводили нанівець або не ушкоджували прав Членів відповідно до ГАТТ 1994;
визнаючи бажаним забезпечення транспарентності законів, нормативних актів та практики, що стосуються правил визначення походження;
бажаючи забезпечити, щоб правила визначення походження розроблялися і застосовувалися об'єктивно, транспарентно, передбачувано, послідовно і нейтрально;
визнаючи наявність механізму та процедур проведення консультацій для оперативного, ефективного та справедливого врегулювання суперечок, що виникають у рамках цієї Угоди;
бажаючи гармонізувати та зробити ясними правила визначення походження;
цим домовляються про наступне:
Частина I
Визначення і сфера застосування
Стаття 1
Правила визначення походження
1. Для цілей Частин I-IV цієї Угоди правила визначення походження визначаються як ті закони, нормативні акти та адміністративні правила загального застосування, які застосовуються будь-яким Членом для визначення країни походження товарів, за умови, що такі правила визначення походження не стосуються договірних або автономних режимів торгівлі, які тягнуть за собою надання тарифних преференцій, що виходять за межі застосування параграфа 1 Статті I ГАТТ 1994.
2. Правила визначення походження, зазначені в параграфі 1, включають усі правила визначення походження, що застосовуються при використанні непреференційних інструментів торговельної політики, зокрема при застосуванні: режиму найбільшого сприяння згідно зі Статтями I, II, III, XI та XIII ГАТТ 1994; антидемпінгових та компенсаційних мит згідно зі Статтею VI ГАТТ 1994; захисних заходів згідно зі Статтею XIX ГАТТ 1994; вимог щодо маркування походження згідно зі Статтею IX ГАТТ 1994; а також будь-яких дискримінаційних кількісних обмежень або тарифних квот. Вони також включають правила визначення походження, які використовуються при державних закупках та у торговельній статистиці.(1)
----------------
(1) Зрозуміло, що дане положення не обмежує тих пояснень, що зроблені для визначення термінів "галузь вітчизняного виробництва" або "аналогічні товари вітчизняного виробництва", або подібних термінів, де б вони не застосовувалися.
Частина II
Принципи застосування правил визначення походження
Стаття 2
Принципи застосування під час перехідного періоду
До завершення робочої програми з гармонізації правил визначення походження, зазначеної в Частині IV, Члени СОТ повинні забезпечити наступне:
(a) коли вони встановлюватимуть адміністративні правила загального застосування, вимоги, що підлягають виконанню, повинні бути чітко сформульовані. Зокрема:
(i) у випадках, коли застосовується критерій зміни тарифної класифікації, таке правило визначення походження та будь-який виняток з нього повинні чітко вказувати на підрозділи або розділи тарифної номенклатури, на які поширюється правило;
(ii) у випадках, коли застосовується критерій адвалорного відсотка, метод розрахунку цього відсотка також повинен наводитися у правилах визначення походження;
(iii) у випадках, коли приписано критерій операцій з виробництва або переробки, операція, що визначає походження даного товару, повинна чітко визначатися;
(b) незалежно від заходів або інструментів торговельної політики, з якими пов'язані їхні правила визначення походження, ці правила не використовуватимуться прямо чи непрямо як інструменти для досягнення цілей торгівлі;
(c) правила визначення походження самі по собі не повинні здійснювати обмежувального, спотворюючого або руйнівного впливу на міжнародну торгівлю. Вони не повинні накладати невиправдано жорстких вимог або вимагати виконання певної умови, яка не стосується виробництва або переробки як основи для визначення країни походження. Проте витрати, що прямо не відносяться до виробництва або переробки, можуть включатися для застосування критерію адвалорного відсотка відповідно до підпараграфа (a);
(d) правила визначення походження, які Члени застосовують до імпортованих або експортованих товарів, не повинні бути більш жорсткими, ніж ті правила визначення походження, що вони застосовують для визначення того, чи є товар вітчизняним, і не повинні бути різними для окремих Членів СОТ незалежно від національної належності виробника даного товару;(2)
----------------
(2) Щодо правил визначення походження, що застосовуються при державних закупках, це положення не накладає на Членів СОТ додаткових зобов'язань, окрім тих, які вони взяли на себе відповідно до ГАТТ 1994.
(e) їхні правила визначення походження повинні застосовуватися послідовно, однаково, об'єктивно і розумно;
(f) їхні правила походження повинні базуватися на позитивному критерії. Правила визначення походження, що визначають ознаки, які не встановлюють походження (негативний критерій), дозволяється застосовувати для пояснення позитивного критерію або в окремих випадках, коли визначення походження на основі позитивного критерію не є необхідним;
(g) їхні закони, нормативні акти, судові рішення та адміністративні розпорядження загального застосування, що відносяться до правил визначення походження, повинні публікуватися таким же чином, як би вони підлягали параграфа 1 Статті X ГАТТ 1994 і відповідали йому;
(h) на запит експортера, імпортера або будь-якої особи, що має для цього достатні мотиви, оцінка походження товару видається у якомога коротший термін, але не пізніше, ніж через 150 днів(3) з моменту запиту на таку оцінку, за умови, що було повідомлено всі необхідні дані про товар. Запити на такі оцінки повинні прийматися до того, як почнеться торгівля даним товаром, і можуть прийматися пізніше у будь-який момент часу. Такі оцінки матимуть силу протягом трьох років, якщо факти та умови, у тому числі правила визначення походження, за яких їх було проведено, залишатимуться порівнюваними. За умови, що зацікавлені сторони буде повідомлено завчасно, такі оцінки втрачають силу після того, як у результаті перегляду, зазначеного у підпараграфі (j), приймається рішення, протилежне даній оцінці. Такі оцінки повинні бути загальнодоступними при дотриманні положень підпараграфа (k).
----------------
(3) Щодо запитів, що робитимуться протягом першого року з моменту набрання чинності Угодою СОТ, від Членів вимагатиметься лише надавати такі оцінки у якомога коротший термін..
(i) у разі внесення змін до правил визначення походження або встановлення нових правил визначення походження ці зміни не матимуть зворотної сили, як це визначено в законах і нормативних актах Членів та без ушкодження цих законів і нормативних актів;
(j) будь-які адміністративні дії, до яких вони вдаються для визначення походження, може бути оперативно переглянуто судовим, арбітражним або адміністративним органом або згідно з процедурами, незалежними від органу, який виносить рішення щодо походження товару, що може викликати зміну або відміну такого рішення.
(k) уся інформація, що за своїм характером є конфіденційною або надається на конфіденційній основі для цілей застосування правил визначення походження, повинна розглядатися відповідними органами як цілком конфіденційна, і вони не розголошуватимуть її без спеціального дозволу особи чи уряду, що надає таку інформацію, за винятком того обсягу, який може бути необхідно розкрити в рамках судових процедур.
Стаття 3
Принципи застосування після перехідного періоду
Зважаючи на мету, якої прагнуть досягти всі Члени, - вироблення гармонізованих правил визначення походження як результат робочої програми з гармонізації, викладеної в Частині IV, Члени СОТ повинні після запровадження результатів робочої програми з гармонізації забезпечити наступне:
(a) застосування правил визначення походження однаково для всіх цілей, як зазначено у Статті 1;
(b) відповідно до їхніх правил країною, яка визначається як країна походження певного товару, повинна бути або та країна, де товар було повністю вироблено, або, якщо до виробництва товару залучено більше, ніж одну країну, та країна, де було проведено найбільш суттєву переробку товару;
(c) правила визначення походження, які Члени застосовують до імпортованих або експортованих товарів, не повинні бути більш жорсткими, ніж ті правила визначення походження, що вони застосовують для визначення того, чи є товар вітчизняним, і не повинні бути різними для окремих Членів СОТ незалежно від національної належності виробника даного товару;
(d) їхні правила визначення походження повинні застосовуватися послідовно, однаково, об'єктивно і розумно;
(e) їхні закони, нормативні акти, судові рішення та адміністративні розпорядження загального застосування, що відносяться до правил визначення походження, повинні публікуватися таким же чином, як би вони підлягали дії параграфа 1 Статті X ГАТТ 1994 і відповідали йому;
(f) на запит експортера, імпортера або будь-якої особи, що має для цього достатні мотиви, оцінка походження товару видається у якомога коротший термін, але не пізніше, ніж через 150 днів з моменту запиту на таку оцінку, за умови, що було повідомлено всі необхідні дані про товар. Запити на такі оцінки повинні прийматися до того, як почнеться торгівля даним товаром, і можуть прийматися пізніше у будь-який момент часу. Такі оцінки матимуть силу протягом трьох років, якщо факти та умови, у тому числі правила визначення походження, за яких їх було проведено, залишатимуться порівнюваними. За умови, що зацікавлені сторони буде повідомлено завчасно, такі оцінки втрачають чинність після того, як в результаті перегляду, зазначеного у підпараграфі (h), приймається рішення, протилежне даній оцінці. Такі оцінки повинні бути загальнодоступними при дотриманні положень підпараграфа (i).
(g) у разі внесення змін до правил визначення походження або встановлення нових правил визначення походження ці зміни не матимуть зворотної сили, як це визначено в законах і нормативних актах Членів та без ушкодження цих законів і нормативних актів;
(h) будь-які адміністративні дії, до яких вони вдаються для визначення походження, може бути оперативно переглянуто судовим, арбітражним або адміністративним органом або згідно з процедурами, незалежними від органу, який виносить рішення щодо походження товару, що може викликати зміну або відміну такого рішення.
(i) уся інформація, що за своїм характером є конфіденційною або надається на конфіденційній основі для цілей застосування правил визначення походження, повинна розглядатися відповідними органами як цілком конфіденційна, і вони не розголошуватимуть її без спеціального дозволу особи чи уряду, що надає таку інформацію, за винятком того обсягу, який може бути необхідно розкрити в рамках судових процедур.
Частина III
Домовленості щодо процедур повідомлення, перегляду, консультацій та врегулювання суперечок
Стаття 4
Установи
1. Цією Угодою засновується Комітет із правил визначення походження (який іменується у цій Угоді як "Комітет"), який складається з представників від кожного з Членів. Комітет обирає свого Голову і проводить засідання у міру необхідності, але не менше, ніж раз на рік, для надання можливості Членам здійснити консультації з питань, що стосуються Частин I, II, III і IV або досягнення цілей, викладених у цих Частинах, а також для виконання інших обов'язків, що йому доручаються в рамках цієї Угоди або Радою з торгівлі товарами. У разі необхідності Комітет вимагає інформацію та консультації щодо питань, що стосуються цієї Угоди, від Технічного комітету, зазначеного у параграфі 2. Комітет може також вимагати від Технічного комітету виконання таких завдань, які вважатиме за необхідні для досягнення вищезгаданих цілей цієї Угоди. Функції секретаріату Комітету виконує Секретаріат СОТ.
2. Під егідою Ради з митного співробітництва (ЦЦЦ) повинен бути заснований Технічний комітет із правил визначення походження (який іменується у цій Угоді як "Технічний комітет"), як описано у Додатку I. Технічний комітет веде технічну роботу, зазначену у Частині IV та приписану у Додатку I. У разі необхідності Технічний комітет вимагає інформацію та консультації щодо питань, що стосуються цієї Угоди, від Комітету. Технічний комітет може також вимагати від Комітету виконання таких завдань, які вважатиме за необхідні для досягнення вищезгаданих цілей цієї Угоди. Функції секретаріату Технічного комітету виконує Секретаріат ЦЦЦ.
Стаття 5
Повідомлення та процедури щодо зміни і введення нових правил визначення походження
1. Кожен Член СОТ через 90 днів після набрання для нього чинності Угодою СОТ подає до Секретаріату свої правила визначення походження, судові рішення та адміністративні розпорядження загального застосування, що стосуються правил визначення походження, що є чинними на день подання. Якщо в результаті недогляду яке-небудь правило не було подано до Секретаріату, такий Член СОТ повинен надати його негайно після того, як виявиться цей факт. Переліки інформації, отримані Секретаріатом, розповсюджуються ним серед Членів СОТ.
2. Протягом періоду, зазначеного у Статті 2, Члени, що вносять зміни до своїх правил визначення походження, окрім змін de minimis, або встановлюють нові правила визначення походження, які, для цілей цієї Статті, повинні включати будь-яке правило визначення походження, згадане у параграфі 1 і не подане до Секретаріату, повинні опублікувати повідомлення про це принаймні за 60 днів до набрання чинності зміненим або новим правилом з тим, щоб зацікавлені сторони мали змогу ознайомитися з наміром змінити правило визначення походження або ввести нове правило визначення походження, якщо тільки для Члена СОТ не виникають або не загрожують виникненням надзвичайні обставини. У таких надзвичайних випадках цей Член СОТ повинен опублікувати змінене або нове правило якомога скоріше.
Стаття 6
Перегляд
1. Комітет щорічно переглядає застосування і дію Частин II і III цієї Угоди, зважаючи на її цілі. Комітет щорічно інформує Раду з торгівлі товарами про події, що відбулися протягом періоду, який охоплюється такими переглядами.
2. Комітет переглядає положення Частин I, II і III та у разі необхідності пропонує поправки, що відображають результати робочої програми з гармонізації.
3. Комітет у співробітництві з Технічним комітетом встановлює механізм розгляду і пропонування поправок до результатів робочої програми з гармонізації, зважаючи на цілі й принципи, викладені у Статті 9. Сюди може бути включено випадки, коли існує потреба зробити правила більш практичними або більш сучасними з тим, щоб урахувати нові виробничі процеси, на які здійснюють вплив будь-які технологічні зміни.
Стаття 7
Консультації
До цієї Угоди застосовуються положення Статті XXII ГАТТ 1994 у тому вигляді, у якому вони розроблені і застосовуються згідно з Домовленістю про врегулювання суперечок.
Стаття 8
Врегулювання суперечок
До цієї Угоди застосовуються положення Статті XXIII ГАТТ 1994 у тому вигляді, у якому вони розроблені і застосовуються згідно з Домовленістю про врегулювання суперечок.
Частина IV
Гармонізація правил визначення походження
Стаття 9
Цілі та принципи
1. З метою гармонізації правил визначення походження та, inter alia, забезпечення більшої визначеності у веденні світової торгівлі, Конференція Міністрів спільно з ЦЦЦ повинна запровадити робочу програму, викладену нижче, грунтуючись на таких засадах:
(a) правила визначення походження повинні застосовуватися однаково для всіх цілей, як зазначено у Статті 1;
(b) правила визначення походження повинні забезпечувати, щоб країною, яка визначається як країна походження певного товару, була або та країна, де товар було повністю вироблено, або, якщо до виробництва товару залучено більше, ніж одну країну, та країна, де було проведено найбільш суттєву переробку товару;
(c) правила визначення походження повинні бути об'єктивними, зрозумілими та передбачуваними;
(d) незалежно від заходів або інструментів торговельної політики, з якими пов'язані правила визначення походження, вони не повинні використовуватися прямо чи непрямо як інструменти для досягнення цілей торгівлі. Вони не повинні самі по собі здійснювати обмежувального, спотворюючого або руйнівного впливу на міжнародну торгівлю. Вони не повинні накладати невиправдано жорстких вимог чи вимагати виконання певної умови, яка не стосується виробництва або переробки, як основи для визначення країни походження. Проте витрати, що прямо не відносяться до виробництва або переробки, можуть включатися для застосування критерію адвалорного відсотка;
(e) правила визначення походження повинні застосовуватися послідовно, однаково, об'єктивно і розумно;
(f) правила визначення походження повинні бути узгоджені між собою;
(g) правила визначення походження повинні базуватися на позитивному критерії. Негативні критерії можуть застосовуватися для пояснення позитивного критерію.
Робоча програма
2. (a) Робоча програма повинна розпочатися одразу ж після набрання чинності Угодою СОТ і бути закінчена протягом трьох років після її початку;
(b) Комітет і Технічний комітет, передбачені у Статті 4, є відповідними органами з проведення цієї роботи;
(c) для забезпечення повної участі ЦЦЦ у цій роботі Комітет повинен звернутися до Технічного комітету із запитом про надання свого бачення та думки щодо описаної нижче роботи, які ґрунтуються на принципах, перелічених у параграфі 1. Для забезпечення вчасного завершення робочої програми з гармонізації така робота проводитиметься за секторами товарів, які представлено різними главами або розділами номенклатури Гармонізованої системи (ГС).
(i) Товари, повністю вироблені в країні, мінімальні операції або обробка
Технічний комітет повинен розробити гармонізовані визначення для:
- товарів, що розглядаються як такі, що їх було повністю вироблено в одній країні. Ця розробка повинна бути якомога детальнішою;
- мінімальних операцій або обробки, які самі по собі не визначають походження товару.
Результати цієї роботи повинні бути передані до Комітету протягом трьох місяців після отримання запиту з Комітету.
(ii) Значна переробка - зміна тарифної класифікації
- на підставі критерію значної переробки Технічний комітет повинен розглянути і вивчити можливість застосування змін у розділах чи підрозділах тарифної номенклатури при розробці правил визначення походження для окремих товарів або сектору товарів, а також, у разі необхідності, мінімальних змін в рамках номенклатури, що відповідає цьому критерію;
- Технічний комітет повинен розподілити вищезгадану роботу за товарами з урахуванням глав або розділів номенклатури ГС таким чином, щоб подавати результати своєї роботи до Комітету принаймні кожного кварталу. Технічний комітет повинен закінчити вищезгадану роботу протягом одного року і трьох місяців після отримання запиту з Комітету.
(iii) Значна переробка - додаткові критерії
Після закінчення роботи за підпараграфом (ii) по кожному з секторів товарів або окремих категорій товарів, де використання винятково номенклатури ГС не дозволяє визначити значної переробки, Технічний комітет:
- при розробці правил визначення походження для окремих товарів або сектору товарів повинен на підставі критерію значної переробки розглянути і вивчити можливість додаткового або виняткового застосування інших вимог, включаючи критерій адвалорного відсотка(4) та/або критерій операцій з виробництва або переробки;(5)
----------------
(4) Якщо застосовується критерій адвалорного відсотка, метод розрахунку цього відсотка також повинен наводитися у правилах визначення походження.
(5) Якщо приписано критерій операцій з виробництва або переробки, операція, що визначає походження даного товару, повинна чітко визначатися.
- може надати пояснення щодо своїх пропозицій;
- повинен розподілити вищезгадану роботу за товарами з урахуванням глав або розділів номенклатури ГС таким чином, щоб подавати результати своєї роботи до Комітету принаймні кожного кварталу. Технічний комітет повинен закінчити вищезгадану роботу протягом двох років і трьох місяців після отримання запиту з Комітету.
Роль Комітету
3. На основі принципів, перелічених у параграфі 1:
(a) Комітет періодично розглядає бачення та думки Технічного комітету в рамках часових обмежень, передбачених у підпараграфах (i), (ii) та (iii) параграфа 2(c) з метою прийняття цього бачення та думок. Комітет може вимагати від Технічного комітету уточнити або поглибити свою роботу та/або розробити нові підходи до неї. Для сприяння Технічному комітетові Комітет повинен навести свої причини для того, щоб вимагати додаткової роботи та, якщо можливо, запропонувати альтернативні підходи;
(b) після закінчення всієї роботи, означеної у підпараграфах (i), (ii) та (iii) параграфа 2(c), Комітет повинен розглянути її результати з точки зору їхньої загальної взаємоузгодженості.
Результати робочої програми з гармонізації та подальша робота
4. Конференція Міністрів повинна викласти результати робочої програми з гармонізації у додатку, який становитиме невід'ємну частину цієї Угоди.(6) Конференція Міністрів повинна встановити термін для набрання чинності цим додатком.
----------------
(6) Разом з тим, повинно бути розглянуте питання про врегулювання суперечок, що стосуються митної класифікації.
Додаток I
Технічний комітет з правил визначення походження
Обов'язки
1. Постійні обов'язки Технічного комітету включають наступне:
(a) на запит будь-якого члена Технічного комітету вивчати конкретні технічні проблеми, що виникають у повсякденному застосуванні правил визначення походження Членів СОТ, і надавати консультативні висновки щодо придатного рішення, ґрунтуючись на представлених фактах;
(b) надавати інформацію або консультації з будь-яких питань, які стосуються визначення походження товарів, на запит будь-якого Члена СОТ або Комітету;
(c) підготовлювати і розповсюджувати періодичні звіти з технічних аспектів дії і статусу цієї Угоди;
(d) щорічно переглядати технічні аспекти застосування і дії Частин II і III.
2. Технічний комітет повинен виконувати інші обов'язки, виконання яких вимагатиме від нього Комітет.
3. Технічний комітет повинен намагатися завершити свою роботу з конкретних питань, особливо таких, що йому їх доручають Члени СОТ або Комітет, у розумно короткий термін.
Представництво
4. Кожен Член СОТ має право бути представленим у Технічному комітеті. Кожен Член СОТ може призначити одного делегата та одного або більше заступників, що будуть його представниками у Технічному комітеті. Такий Член СОТ, якого представлено у Технічному комітеті таким чином, надалі іменується "член" Технічного комітету. Представники членів Технічного комітету на засіданнях Технічного комітету можуть користуватися допомогою радників. Секретаріат СОТ також має право відвідувати такі засідання у ролі спостерігача.
5. Члени ЦЦЦ, які не є Членами СОТ, можуть бути представлені на засіданнях Технічного комітету одним кандидатом та одним або більше заступниками. Такі представники відвідують засідання Технічного комітету у ролі спостерігачів.
6. За умови наявності згоди Голови Технічного комітету Генеральний секретар ЦЦЦ (який у цьому Додатку іменується як "Генеральний секретар") може запросити представників урядів країн, які не є ані Членами СОТ, ані членами ЦЦЦ, та представників міжнародних урядових та торговельних організацій відвідати засідання Технічного комітету у ролі спостерігачів.
7. Призначення делегатів, заступників та радників на засідання Технічного комітету робиться на ім'я Генерального секретаря.
Засідання
8. Технічний комітет проводить засідання у міру необхідності, але не менше, ніж раз на рік.
Процедури
9. Технічний комітет обирає свого Голову і встановлює власні процедури.
Додаток II
Спільна декларація щодо преференційних правил визначення походження
1. Визнаючи, що деякі Члени СОТ застосовують преференційні правила визначення походження, які відрізняються від непреференційних правил визначення походження, Члени СОТ цим домовляються про наступне.
2. Для цілей цієї Спільної заяви преференційні правила визначення походження визначаються як такі закони, нормативні акти та адміністративні правила загального застосування, які застосовуються будь-яким Членом для визначення того, чи підлягають товари преференційному розгляду згідно з договірними або автономними торговими режимами, які тягнуть за собою надання тарифних преференцій, що виходять за межі застосування параграфа 1 Статті I ГАТТ 1994.
3. Члени СОТ домовляються забезпечити наступне:
(a) коли вони встановлюватимуть адміністративні правила загального застосування, вимоги, що підлягають виконанню, повинні бути чітко сформульовані. Зокрема:
(i) у випадках, коли застосовується критерій зміни тарифної класифікації, таке правило визначення походження та будь-який виняток з нього повинні чітко вказувати на підрозділи або розділи тарифної номенклатури, на які поширюється правило;
(ii) у випадках, коли застосовується критерій адвалорного відсотка, метод розрахунку цього відсотка також повинен наводитися у правилах визначення походження;
(iii) у випадках, коли приписано критерій операцій з виробництва або переробки, операція, що визначає преференційне походження, повинна чітко визначатися;
(b) їхні преференційні правила походження повинні базуватися на позитивному критерії. Преференційні правила визначення походження, що визначають ознаки, які не встановлюють преференційного походження (негативний критерій) дозволяється застосовувати для пояснення позитивного критерію або в окремих випадках, коли визначення преференційного походження на основі позитивного критерію не є необхідним;
(c) їхні закони, нормативні акти, судові рішення та адміністративні розпорядження загального застосування, що відносяться до преференційних правил визначення походження, повинні публікуватися таким же чином, як би вони підлягали параграфа 1 Статті X ГАТТ 1994 і відповідали йому;
(d) на запит експортера, імпортера або будь-якої особи, що має для цього достатні мотиви, оцінка преференційного походження товару видається у якомога коротший термін, але не пізніше, ніж через 150 днів(7) з моменту запиту на таку оцінку, за умови, що було повідомлено всі необхідні дані про товар. Запити на такі оцінки повинні прийматися до того, як почнеться торгівля даним товаром, і можуть прийматися пізніше у будь-який момент часу. Такі оцінки матимуть силу протягом трьох років, якщо факти та умови, у тому числі преференційні правила визначення походження, за яких їх було проведено, залишатимуться порівнюваними. За умови, що зацікавлені сторони буде повідомлено завчасно, такі оцінки втрачають чинність після того, як в результаті перегляду, зазначеного у підпараграфі (f), приймається рішення, протилежне даній оцінці. Такі оцінки повинні бути загальнодоступними при дотриманні положень підпараграфа (g).
----------------
(7) Щодо запитів, що робитимуться протягом першого року з моменту набрання чинності Угодою СОТ, від Членів вимагатиметься лише надавати такі оцінки у якомога коротший термін.
(e) у разі внесення змін до преференційних правил визначення походження або встановлення нових преференційних правил визначення походження ці зміни не матимуть зворотної сили, як це визначено в законах та нормативних актах Членів і без ушкодження цих законів та нормативних актів;
(f) будь-які адміністративні дії, до яких вони вдаються для визначення преференційного походження, може бути оперативно переглянуто судовим, арбітражним або адміністративним органом або згідно з процедурами, незалежними від органу, який виносить рішення щодо походження товару, що може викликати зміну або відміну такого рішення;
(g) уся інформація, що за своїм характером є конфіденційною або надається на конфіденційній основі для цілей застосування преференційних правил визначення походження, повинна розглядатися відповідними органами як цілком конфіденційна, і вони не розголошуватимуть її без спеціального дозволу особи чи уряду, що надає таку інформацію, за винятком того обсягу, який може бути необхідно розкрити в рамках судових процедур.
4. Члени СОТ домовляються оперативно подавати до Секретаріату свої преференційні правила визначення походження, у тому числі перелік преференційних домовленостей, до яких вони застосовуються, судових рішень, а також адміністративні правила загального застосування, що відносяться до преференційних правил визначення походження і є чинними на день набрання чинності Угодою СОТ для такого Члена. Крім того, Члени СОТ домовляються в найкоротші терміни подавати до Секретаріату будь-які зміни преференційних правил визначення походження або нові преференційні правила визначення походження. Переліки інформації, отримані Секретаріатом, розповсюджуються ним серед Членів СОТ.
"Результати Уругвайського раунду
багатосторонніх торговельних
переговорів"
Тексти офіційних документів
Соглашение по правилам происхождения

................
Перейти до повного тексту