- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Угода
між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації щодо заходів з охорони технологій у зв'язку зі співробітництвом у сфері дослідження і використання космічного простору в мирних цілях і в створенні та експлуатації ракетно-космічної і ракетної техніки
( Угоду ратифіковано Законом
N 1769-VI від 17.12.2009 )
Дата підписання: 11.06.2009
Дата ратифікації Україною: 17.12.2009
Дата набрання чинності для України: 21.03.2011
Кабінет Міністрів України та Уряд Російської Федерації, що далі іменуються Сторонами,
виражаючи загальне бажання забезпечити умови для розвитку нових форм співробітництва в сфері космічної діяльності між організаціями України і Російської Федерації,
враховуючи те, що експорт товарів і послуг, пов'язаних з передовими ракетно-космічними технологіями, робить необхідним його правове регулювання в дусі взаємної відповідальності та на основі взаємного сприяння,
бажаючи надати такому регулюванню ефективний характер за допомогою дотримання високих стандартів у застосуванні правових засобів та організаційних методів забезпечення захисту виробів та технологій, що охороняються, у контексті спільної діяльності з дослідження і використання космічного простору та застосування космічної техніки та технологій у мирних цілях,
визнаючи наявність вимог безпеки і нерозповсюдження ракетних технологій стосовно програм і проектів співробітництва,
керуючись законодавством України та законодавством Російської Федерації у сфері експортного контролю,
погодилися про нижченаведене:
Стаття 1
Визначення термінів
Для цілей цієї Угоди терміни, що застосовуються означають наступне:
"вироби і технології, що охороняються" - будь-які товари, що представляють собою предмети, матеріали, продукцію, що постачається або виготовляється, включаючи обладнання різного призначення, будь-які технології, що означають, зокрема, винаходи, корисні моделі, ноу-хау, промислові зразки та програми для ЕОМ, у тому числі у вигляді технічних даних або технічного сприяння, та (або) такі, що містять інформацію (іншу від загальнодоступної інформації) у будь-якій формі, включаючи письмову та усну інформацію, технічні проекти, креслення, фотографії, відеоматеріали, плани, інструкції та документацію, необхідну для технічного проектування, конструювання, розробки, виробництва, обробки, виготовлення, використання, експлуатації, капітального ремонту, поточного ремонту, технічного обслуговування, модифікації, покращення характеристик або модернізації виробів і (або) технологій, що охороняються, відносно яких:
державними органами, уповноваженими відповідно до законодавства держав Сторін, видаються ліцензії (дозволи) на експорт та (або) відносно яких будь-якою із Сторін видаються інші дозволи на вивезення на територію держави іншої Сторони та (або) об'єкти під юрисдикцією та (або) контролем цієї держави і здійснюється контроль Сторони, що експортує, через її уповноважений орган (уповноважені органи) згідно із законодавством держав Сторін та цією Угодою;
державними органами, уповноваженими відповідно до законодавства держав Сторін видаються ліцензії (дозволи) на експорт та (або) відносно яких будь-якою із Сторін видаються інші дозволи на вивезення на територію держави іншої Сторони та (або) об'єкти під юрисдикцією та (або) контролем цієї держави для використання або наступного вивезення у складі спільно виробленої продукції на територію третьої держави та (або) об'єкти під юрисдикцією та (або) контролем третьої держави і здійснюється контроль Сторони, що експортує, через її уповноважений орган (уповноважені органи) згідно із законодавством її держави та на основі цієї Угоди;
державними органами, уповноваженими відповідно до законодавства третьої держави, видаються ліцензії (дозволи) на експорт та (або) відносно яких урядом третьої держави видаються інші дозволи на вивезення на територію держави однієї Сторони та (або) об'єкти під юрисдикцією та (або) контролем цієї держави і наступний реекспорт на територію держави іншої Сторони та (або) об'єкти під юрисдикцією та (або) контролем цієї держави і здійснюється контроль згідно із законодавством третьої держави, маючи на увазі, що до числа виробів і технологій, що охороняються, можуть відноситись вироби і технології, які знаходяться у використанні та (або) управлінні юридичних або фізичних осіб третьої держави, міжнародних організацій або інших суб'єктів міжнародного права;
"спільна діяльність" - усі дії, що стосуються поводження з виробами і технологіями, що охороняються, у зв'язку з їх технічним проектуванням, конструюванням, розробкою, виробництвом, обробкою, виготовленням, використанням, експлуатацією, капітальним ремонтом, поточним ремонтом, технічним обслуговуванням, модифікацією, покращенням характеристик або модернізацією виробів і технологій, що охороняються, включаючи обговорення технічних питань, всі стадії поводження з любою спеціальною документацією, підготовку ескізних проектів, виконання проектно-конструкторських робіт, розробку, виготовлення, поставку, монтаж, технічне обслуговування, експлуатацію транспортування та зберігання будь-яких систем та агрегатів, забезпечення технічного керівництва та надання послуг з експлуатації та маркетингу;
"контроль" - будь-яка вимога або умова щодо експорту або реекспорту виробів і технологій, що охороняються, (включаючи ліцензії (дозволи) на експорт, інші дозволи, вимоги ведення обліку, звітування і контролю за доступом до виробів і технологій, що охороняються), що відповідають цілям ефективного здійснення експортного контролю і заходів з охорони технологій;
"консигнатори" - будь-які юридичні та (або) фізичні особи, яким відповідно до законодавства держав Сторін видані ліцензії (дозволи) на експорт та (або) імпорт виробів і технологій, що охороняються, та (або) інші дозволи на їх вивезення та (або) ввезення;
"учасники спільної діяльності" - консигнатори, будь-які інші юридичні та (або) фізичні особи, їхні представники, підрядники або субпідрядники, яким відповідно до законодавства держав Сторін та (або) третіх держав видані ліцензії (дозволи) на експорт та (або) імпорт виробів і технологій, що охороняються, та (або) інші дозволи на їх вивезення та (або) ввезення, та які вказані в таких ліцензіях (дозволах) та (або) інших дозволах, і уповноважених здійснювати спільну діяльність;
"українські представники" - фізичні особи, що перебувають на державній службі в Україні та (або) юридичні та (або) фізичні особи, уповноважені Українською Стороною та (або) її уповноваженим органом (уповноваженими органами) здійснювати спільну діяльність і заходи на виконання цієї Угоди, у тому числі будь-які уповноважені у встановленому порядку представники Української Сторони та (або) уповноваженого органу (уповноважених органів) від Української Сторони, які беруть участь у спільній діяльності та (або) мають або можуть мати доступ до виробів і технологій, що охороняються, і знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем України;
"російські представники" - фізичні особи, що перебувають на державній службі в Російській Федерації та (або) юридичні та (або) фізичні особи, уповноважені Російською Стороною та (або) її уповноваженим органом (уповноваженими органами) здійснювати спільну діяльність і заходи на виконання цієї Угоди, у тому числі будь-які уповноважені у встановленому порядку представники Російської Сторони та (або) уповноваженого органу (уповноважених органів) від Російської Сторони, які беруть участь у спільній діяльності та (або) мають або можуть мати доступ до виробів і технологій, що охороняються, і знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем Російської Федерації;
"представники третьої держави" - фізичні особи, що перебувають на державній службі в третій державі та (або) юридичні та (або) фізичні особи, уповноважені урядом третьої держави здійснювати спільну діяльність і заходи на виконання угод і домовленостей, передбачених пунктом 2 статті 4 цієї Угоди, у тому числі будь-які уповноважені у встановленому порядку представники уряду третьої держави та (або) його компетентних органів, які приймають участь у спільній діяльності та (або) мають або можуть мати доступ до виробів і технологій, що охороняються, і знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем третьої держави;
"представники Сторони, що експортує (імпортує)" - українські представники або російські представники;
"Сторона, що реекспортує" - Сторона, що імпортує, яка здійснює на законній підставі та відповідно до ліцензій (дозволів) на експорт, виданих державними органами, уповноваженими відповідно до законодавства держави Сторони, що експортує, та (або) інших дозволів Сторони, що експортує, з однієї сторони, та ліцензій (дозволів) на імпорт, виданих державними органами, уповноваженими відповідно до законодавства третьої держави, та (або) інших дозволів уряду третьої держави, з іншої сторони, наступну передачу виробів і технологій, що охороняються, в третю державу для цілей спільної діяльності;
"законодавчо уповноважені посадові особи" - службовці органів внутрішніх справ, митних органів, карантинної служби, судові виконавці, персонал з надзвичайних ситуацій та інші відповідні українські та російські посадові особи, а також посадові особи третіх держав, чиї функції передбачено в законодавчому порядку, яким видаються спеціальні дозволи відповідно від Української Сторони та Російської Сторони через їх уповноважені органи, а також від уряду третьої держави відповідно до прийнятих у цій державі процедур із вказівкою про те, що такі посадові особи здійснюють на території та відповідно до законодавства своїх держав конкретні функції, які можуть торкатися спільної діяльності;
"плани охорони технологій" - плани, що містять у вигляді письмових інструкцій або інших обов'язкових для виконання положень докладний виклад конкретних заходів з дотриманням вимог фізичного та правового захисту виробів і технологій, що охороняються, на постійній основі, включаючи особливі умови та обмеження на випадок надзвичайних ситуацій, опис операцій по відношенню до всіх об'єктів, приміщень, транспортних засобів або їх окремих зон, де знаходяться вироби і технології, що охороняються, із вказівкою процедур безпеки та допуску в такі місця;
"інформація" - відомості (незалежно від форми їх представлення та носія) про осіб, предмети, факти, події, явища і процеси, включаючи відомості комерційного і фінансового характеру, наукові і технічні дані, які стосуються спільної діяльності, ходу її здійснення та отриманих результатів;
"конфіденційна інформація" - інформація обмеженого доступу, що не є таємною інформацією, яка визначається в якості конфіденційної відповідно до порядку, встановленого законодавством України та Російської Федерації, і на носіях якої проставляється відмітка: в Україні - "Для службового користування", в Російській Федерації - "Для служебного пользования";
"ділова конфіденційна інформація" - будь-які відомості в т.ч. ноу-хау, незалежно від форми її представлення та носія, зокрема, технічного, комерційного або фінансового характеру, що не є таємними, які відповідним чином позначаються як ділова конфіденційна інформація та відповідають наступним умовам:
володіння цією інформацією може забезпечувати переваги економічного, наукового або технічного характеру або отримання переваг в конкуренції перед особами, які нею не володіють;
ця інформація не є загальновідомою або широкодоступною з інших джерел на законній підставі;
ця інформація не була раніше повідомлена її власником третім особам без зобов'язання зберігати її конфіденційність;
ця інформація вже не знаходиться в розпорядженні одержувача, у якого не було зобов'язань зберігати її конфіденційність;
володар цієї інформації вживає заходи з охорони її конфіденційності.
"таємна інформація" - інформація, що містить відомості, віднесені в Україні та Російській Федерації до державної таємниці, поширення якої може завдати шкоди безпеці держав Сторін.
Стаття 2
Повноваження та функції з виконання
1. В цілях виконання цієї Угоди уповноваженими органами є:
з Української Сторони - Національне космічне агентство України;
з Російської Сторони - Федеральне космічне агентство, Міністерство оборони Російської Федерації та Федеральна служба з технічного та експортного контролю.
Уповноважені органи діють в межах своєї компетенції, визначеної відповідно до законодавства держав Сторін, і на умовах, визначених цією Угодою.
2. Сторони можуть замінити свої уповноважені органи або додатково призначити інші уповноважені органи, про що повідомляють одна одну дипломатичними каналами.
3. Уповноважені органи можуть залучати інші заінтересовані органи та організації держав Сторін до здійснення діяльності в рамках цієї Угоди.
4. Сторони через свої уповноважені органи в рамках законодавства держав Сторін вживають відповідні заходи з метою створення і забезпечення належного механізму взаємодії на основі цієї Угоди та розробляють і вводять в дію всі необхідні оперативні виконавчі та розпорядчі процедури.
5. Сторони або їх уповноважені органи можуть за необхідності створювати консультативні групи. До компетенції цих груп, засідання яких проводяться по мірі необхідності, входять питання підготовки оглядів того, як принципи, норми та процедури, передбачені цією Угодою, здійснюються на практиці, а також розгляд пропозицій, направлених на розробку додаткових процедур та механізмів взаємодії в рамках цієї Угоди, у тому числі:
підготовка консультативних висновків та рекомендацій щодо практики співробітництва на виконання цієї Угоди;
підготовка погоджених заяв у формі документів, що приймаються за взаємною згодою Сторін або їх уповноважених органів, які містять плани дій та (або) керівні принципи.
Сторони, діючи через свої уповноважені органи, можуть за необхідності приймати нормативні документи, що регламентують роботу консультативних груп.
Якщо Сторони не дійдуть взаємної домовленості або якщо будь-яка зі Сторін не прийме окремого рішення про інше відповідно до законодавства своєї держави, діяльність консультативних груп не є підставою для здійснення Сторонами будь-яких платежів та відшкодування ними будь-яких витрат та обміну грошовими засобами між Сторонами у зв'язку з такою діяльністю.
Стаття 3
Мета
1. Ця Угода укладається з метою встановлення відносин співробітництва стосовно здійснення заходів з охорони технологій у зв'язку з реалізацією спільних програм і проектів у сфері дослідження та використання космічного простору в мирних цілях і в створенні та експлуатації ракетно-космічної і ракетної техніки. Сторони вживають заходи, щоб така діяльність відповідала потребам забезпечення збереження і безпеки виробів і технологій, що охороняються, та які заявлені в такій якості. Для досягнення цієї мети Сторони задіють наявні в їх розпорядженні засоби, що дозволяють здійснювати комплекс заходів правового, організаційного і технічного характеру, пов'язаних із забезпеченням в Україні та в Російській Федерації та з поданням взаємного сприяння у забезпеченні в третіх державах умов стосовно виробів і технологій, що охороняються, для:
a) запобігання будь-якого несанкціонованого доступу до виробів і технологій, що охороняються, будь-якої їх несанкціонованої передачі та ризику здійснення експорту (реекспорту) виробів і технологій, що охороняються, не за призначенням або їх нецільового використання кінцевим користувачем;
b) здійснення українськими представниками і російськими представниками належних функцій з фізичного та правового захисту виробів і технологій, що охороняються, для того, щоб забезпечити режим їх ефективного контролю і поводження з ними і вжити конкретні заходи з усіх питань, що відносяться до їх компетенції в рамках цієї Угоди.
2. Сторони через свої уповноважені органи на систематичній основі проводять огляд дотримання на практиці умов цієї Угоди і у зв'язку з цим:
a) забезпечують з урахуванням погоджених методів і критеріїв моніторинг потенціальних ризиків і домовляються з урядами третіх держав про забезпечення на території цих держав моніторингу для визначення, оцінки і аналізу на регулярній основі потенційних ризиків порушення порядку поводження з виробами і технологіями, що охороняються, включаючи превентивні заходи та їх виконання;
b) проводять робочі консультації як в плановому порядку, так і на прохання будь-якої зі Сторін або за необхідністю консультації з урядом третьої держави у випадку, якщо мають місце обставини, що викликають у однієї зі Сторін та (або) в уряду третьої держави побоювання, яке стосується поводження з виробами і технологіями, що охороняються;
c) готують і надають на взаємній основі висновки стосовно ефективності практики співробітництва з виконання конкретних принципів та норм, а також процедур, пов'язаних із поводженням з виробами і технологіями, що охороняються;
d) за запитами одна одної оперативно надають роз'яснення та відповідну інформацію з технічних, організаційних, правових та інших питань, що стосується поводження з виробами і технологіями, що охороняються, у тому числі у випадку їхнього реекспорту.
Стаття 4
Зв'язок з іншими угодами
1. Співробітництво в рамках цієї Угоди здійснюється без завдання збитку для виконання Сторонами зобов'язань за іншими міжнародними договорами, учасниками яких є Україна та Російська Федерація.
2. Сторони співпрацюють з урядами третіх держав і за необхідності з міжнародними організаціями, що мають відповідну компетенцію, у питаннях забезпечення збереження та безпеки виробів і технологій, що охороняються, стосовно спільної діяльності за участю юридичних і фізичних осіб, що знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем третіх держав. З цією метою Сторони на підставі конкретних погоджених рішень та пропозицій уповноважених органів від обох Сторін застосовують цю Угоду стосовно виробів і технологій, що охороняються, і мають походження з третіх держав і стосовно яких в третіх державах видаються ліцензії (дозволи) на експорт та (або) інші урядові дозволи, шляхом укладання угод або досягнення домовленостей у письмовій формі на основі принципу взаємності з урядами третіх держав та (або) міжнародними організаціями для виконання умов і процедур, які були б у максимально можливому ступені порівнювані з умовами і процедурами, передбаченими цією Угодою.
3. Сторони через свої уповноважені органи співпрацюють у створенні сприятливих умов для укладення угод і досягнення домовленостей між учасниками спільної діяльності в цілях виконання цієї Угоди.
4. Сторони не укладають будь-яких угод і домовленостей на шкоду цій Угоді.
5. Сторони через свої уповноважені органи забезпечують, щоб всі контракти, які укладаються учасниками спільної діяльності, що знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем їхніх держав, відповідали положенням цієї Угоди.
Стаття 5
Плани охорони технологій
1. Плани охорони технологій спільно розробляються учасниками спільної діяльності обох Сторін із залученням у випадку необхідності юридичних та (або) фізичних осіб третіх держав та (або) представників міжнародних організацій, що беруть участь в спільній діяльності, відповідно до:
цієї Угоди в частині, що стосується їхнього застосування на території держав Сторін і об'єктах, що знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем їхніх держав;
угод або домовленостей з третіми державами та (або) міжнародними організаціями в частині, що стосується їхнього застосування на території третіх держав і об'єктах, що знаходяться під юрисдикцією та (або) контролем третіх держав і міжнародних організацій.
План охорони технологій повинен включати:
опис процедур, яким необхідно слідувати у випадку затримки, відміни запуску або невдалого запуску;
порядок здійснення операцій стосовно завантаження (розвантаження) виробів та технологій, що охороняються, вимог до доступу персоналу у робочі зони;
методи і системи технічного контролю та реєстрації;
час, місце та процедури передачі відповідальності при перевезенні вантажів;
порядок охорони і здійснення прав на інтелектуальну власність, пов'язану з виробами і технологіями, що охороняються, а також порядок розробки і реалізації планів оцінки і використання результатів інтелектуальної діяльності, пов'язаних з виробами і технологіями, що охороняються.
План охорони технологій затверджується уповноваженими органами обох Сторін, а також, якщо цього вимагають обставини здійснення спільної діяльності та умови видачі ліцензій (дозволів) на експорт (імпорт) уповноваженим органом третьої держави або міжнародними організаціями завчасно до початку експорту (реекспорту) виробів і технологій, що охороняються.
2. Українська Сторона та Російська Сторона забезпечують через свої уповноважені органи виконання зобов'язань, передбачених планами охорони технологій, відповідно українськими представниками та російськими представниками.
3. Сторони через свої уповноважені органи співпрацюють задля ефективного і своєчасного здійснення контролю та нагляду за виконанням планів охорони технологій.
Стаття 6
Дія ліцензій (дозволів)
1. Сторона, що експортує, забезпечує дотримання вимог безпеки і нерозповсюдження та заходів з охорони технологій шляхом надання відповідно до законодавства своєї держави ліцензій (дозволів) на експорт та (або) інших дозволів стосовно виробів і технологій, які охороняються, або спільної діяльності, а також шляхом реалізації належних заходів, передбачених цією Угодою, та інформує через свій уповноважений орган (свої уповноважені органи) іншу Сторону про зміст таких дозвільних документів.
Сторона, що імпортує, забезпечує дотримання вимог безпеки і нерозповсюдження та заходів з охорони технологій шляхом надання відповідно до законодавства своєї держави ліцензій (дозволів) на імпорт, міжнародних імпортних сертифікатів, сертифікатів кінцевого споживача та інших дозволів, які вона видає стосовно виробів і технологій, які охороняються, або дозволів стосовно спільної діяльності, вживаючи належні заходи, передбачені цією Угодою, та інформує через свій уповноважений орган (свої уповноважені органи) іншу Сторону про зміст таких гарантійних документів.
Сторони погоджуються, що Сторона, яка реекспортує, забезпечує дотримання вимог безпеки і нерозповсюдження та заходів з охорони технологій шляхом надання відповідно до законодавства своєї держави ліцензій (дозволів) на експорт та інших дозволів стосовно виробів і технологій, що охороняються, а також реалізації належних заходів на виконання угод та домовленостей в письмовій формі з урядами третіх держав, які повинні передбачати умови поводження з виробами і технологіями, що охороняються, які є у максимально можливому ступені порівнювальними з умовами і процедурами, передбаченими цією Угодою.
2. Сторони докладають всіх можливих зусиль для забезпечення безперервної дії виданих у їх державах документів, зазначених в пункті 1 цієї Статті, на передбачених у них умовах.
3. Якщо будь-яка зі Сторін встановить, що які-небудь положення цієї Угоди, в тому числі в частині, яка стосується планів охорони технологій, могли бути порушені, або буде мати відомості, що безпосередньо вказують на обставини, які тягнуть за собою можливість такого порушення, вона може призупинити дію або відкликати будь-яку ліцензію (будь-який дозвіл) на експорт і запровадити відповідні обмеження на експорт (реекспорт) виробів і технологій, що охороняються.
4. Якщо Сторона, що експортує, встановить, що будь-які положення угоди Сторони, що реекспортує, з урядом третьої держави та (або) міжнародною організацією, у тому числі в частині, що стосується планів охорони технологій, могли бути порушені, або буде мати відомості, що безпосередньо вказують на обставини, які тягнуть за собою можливість такого порушення або не відображають належним чином умови і процедури поводження з виробами і технологіями, що охороняються, передбачені цією Угодою, вона може призупинити дію або відкликати власну ліцензію (власний дозвіл) на експорт і ввести відповідні обмеження на експорт (реекспорт) виробів і технологій, що охороняються.
5. У випадку настання подій, передбачених пунктами 3 і 4 цієї Статті, Сторони негайно проводять консультації щодо здійснення подальшої взаємодії та вживання заходів правового характеру, що є адекватними до ситуації, що склалася, включаючи введення мораторію чи заборони на здійснення спільної діяльності чи її окремих видів.
6. Ніщо в цій Угоді не обмежує повноважень Сторін здійснювати будь-які дії та (або) приймати рішення щодо ліцензування та (або) дозволу на здійснення спільної діяльності відповідно до законодавства держав Сторін та їхньої політики.
7. Кожна зі Сторін через свій уповноважений орган (свої уповноважені органи) вживає усі необхідні заходи з тим, щоб забезпечити дотримання і захист прав та інтересів іншої Сторони та її учасників спільної діяльності, у тій мірі, в якій це стосується виконання цієї Угоди у випадку ліквідації (закриття) або реорганізації (перереєстрації) її власних учасників спільної діяльності.
8. Кожна Сторона або її уповноважений орган (уповноважені органи) у випадку призупинення дії або відкликання дозвільних або гарантійних документів, передбачених пунктом 1 цієї Статті і виданих в державі цієї Сторони або цією Стороною, повідомляє(ють) відповідно іншу Сторону або її уповноважений орган (уповноважені органи) і пояснює(ють) причини такого рішення. При виникненні такої події Сторона, що імпортує (реекспортує), не перешкоджає, і за необхідності сприяє невідкладному поверненню виробів і технологій, що охороняються, і ввезені на територію її держави (третьої держави), на територію держави Сторони, що експортує, або в інше місце, ухвалене Стороною, що експортує. Аналогічний порядок діє стосовно невідкладного повернення Стороною, що імпортує (реекспортує), виробів і технологій, що охороняються, на територію держави Сторони, що експортує, або в інше місце, ухвалене Стороною, що експортує, у випадку припинення конкретного виду спільної діяльності в силу завершення програм та проектів співробітництва, у зв'язку з якими така спільна діяльність здійснювалась.
Стаття 7
Сертифікація кінцевого використання
1. Сторони на виконання цієї Угоди та угод і домовленостей, передбачених пунктом 2 Статті 4 цієї Угоди, забезпечують відповідність кінцевого використання виробів і технологій, що охороняються, в рамках здійснення спільної діяльності заявам, які учасники спільної діяльності в якості імпортерів та кінцевих споживачів надають Сторонам або їх уповноваженим органам.
2. Сторони зобов'язують учасників спільної діяльності, які є імпортерами та кінцевими користувачами, за умови дотримання законодавства держав Сторін оформляти та представляти Стороні, що експортує, сертифікати кінцевих споживачів, які підписані компетентними посадовими особами Сторони, що імпортує, та офіційно завірені відповідним уповноваженим органом (відповідними уповноваженими органами), Сторони, що імпортує, а у випадку реекспорту виробів і технологій, що охороняються, у третю державу - сертифікати кінцевого користувача, що підписані компетентними посадовими особами від уряду третьої держави та офіційно завірені відповідним компетентним органом (відповідними компетентними органами) третьої держави, в яких учасники спільної діяльності зобов'язуються:
a) використовувати експортовані з території держави Сторони, що експортує, вироби і технології, що охороняються, тільки в обумовлених цілях здійснення спільної діяльності;
b) не здійснювати, не дозволяти і запобігати модифікації, копіюванню, репродукції (відтворенню), зворотному проектуванню (розбір конструкції, відновлення), модернізації (як з використанням виробів, вироблених у державі Сторони, що експортує, так і з використанням будь-яких інших виробів, вузлів і компонентів), реекспорту виробів і технологій, що охороняються, або їхніх похідних, включаючи вивезення з території своєї держави на адресу будь-яких юридичних осіб, що контролюються, філій, представництв, компаньйонів або партнерів чи будь-яку іншу наступну передачу таких виробів і технологій, що охороняються, третім країнам або фізичним та (або) юридичним особам без попередньої згоди в письмовій формі Сторони, що експортує, і видачі державними органами, уповноваженими відповідно до законодавства її держави відповідної ліцензії (відповідного дозволу).
3. Текст міжнародного імпортного сертифіката складається з урахуванням вимог Сторони, що експортує, стосовно гарантій Сторони, що імпортує (реекспортує), щодо того, що вироби і технології, що охороняються, використовуються тільки в заявлених цілях і не підлягають наступній передачі без дозволу в письмовій формі Сторони, що експортує.
4. Сторона що імпортує (реекспортує), невідкладно інформує Сторону, що експортує, про отримані від учасника спільної діяльності відомості про будь-які зміни фактів чи намірів, викладених у міжнародному імпортному сертифікаті, включаючи зміни стосовно кінцевого використання, копіювання або модифікації виробів і технологій, що охороняються, маючи на увазі, що така процедура здійснюється через уповноважені органи Сторін, і не розглядає такі зміни фактів чи намірів у якості правомірних за відсутності підтвердження Сторони, що експортує, у письмовій формі. Шляхом угод та домовленостей, передбачених пунктом 2 Статті 4 цієї Угоди, Сторони забезпечують дотримання такої норми у взаєминах з урядом третьої держави.
5. Міжнародний імпортний сертифікат після його схвалення державним органом, уповноваженим відповідно до законодавства держави Сторони, що імпортує, направляється учаснику спільної діяльності як імпортеру для наступного представлення його уповноваженому органу (уповноваженим органам) Сторони, що експортує.
Стаття 8
Функції контролю і супроводу
1. Сторони для забезпечення постійного дотримання умов виконання виданих в їх державах ліцензій (дозволів) на експорт та інших дозволів стосовно виробів і технологій, що охороняються, надають (за умови дотримання конфіденційності у випадку надходження відповідного запиту) можливість проводити інспекції порядку поводження з виробами і технологіями, що охороняються. Керівні принципи і докладні процедури оперативного проведення таких інспекцій погоджуються уповноваженими органами обох Сторін за представленням консигнаторів.
2. Українські представники та російські представники мають право здійснювати на постійній основі неозброєне супроводження виробів і технологій, що охороняються, стосовно яких видані ліцензії (дозволи) на експорт та (або) інші дозволи відповідно в Україні та Російській Федерації, під час їхнього знаходження на території держави Сторони, що імпортує та здійснювати свої повноваження з контролю і нагляду, інспектування та регулювання поводження з такими виробами і технологіями, що охороняються, відповідно до цієї Угоди. Сторони в рамках угод та домовленостей з урядами третіх держав передбачають у разі реекспорту виробів і технологій, що охороняються, в треті держави здійснення Сторонами вказаних вище повноважень і доручають учасникам спільної діяльності передбачати таке право українських представників та російських представників.
3. Сторони через свої уповноважені органи вживають заходи для забезпечення того, щоб тільки ті учасники спільної діяльності, чиє право здійснювати процедури, пов'язані з поводженням з виробами і технологіями, що охороняються, підтверджено відповідно до порядку, що діє у державі Сторони, що експортує, цілодобово контролювали доступ до виробів і технологій, що охороняються та експортуються, протягом їх транспортування, зберігання, виконання з ними будь-яких технологічних робіт, включаючи у відповідних випадках повернення виробів і технологій, що охороняються, на територію держави Сторони, що експортує, або інше місце, схвалене Стороною, що експортує, відповідно до умов ліцензій (дозволів) на експорт та (або) інших дозволів стосовно виробів і технологій, що охороняються, виданих в державі цієї Сторони.
4. Сторона, що імпортує, надає належне сприяння в'їзду та перебуванню на території її держави представників Сторони, що експортує, для цілей спільної діяльності та своєчасного здійснення ними своїх прав і виконання ними своїх функцій у рамках цієї Угоди.
Стаття 9
Керівні принципи стосовно доступу
1. Роботи з виробами і технологіями, що охороняються, здійснюються в умовах, що забезпечують їх необхідний захист. За взаємною домовленістю учасників спільної діяльності створюються захищенні зони, доступ до яких обмежується та (або) контролюється представниками Сторони, що експортує.
2. Сторони, діючи через свої уповноважені органи, доручають учасникам спільної діяльності розробляти, застосовувати і підтримувати процедури та систему забезпечення регульованого доступу на об'єкти, у приміщення і до транспортних засобів або в окремі захищенні зони, спеціально відведені для робіт виключно з виробами і технологіями, що охороняються, маючи на увазі, що такий доступ, що регулюється, надається за запитом представників Сторони, що імпортує, і здійснюється з дозволу та у присутності представників Сторони, що експортує.
3. Сторони виходять із розуміння, що основні вимоги, які застосовуються до організації доступу на об'єкти, в приміщення, до транспортних засобів або в окремі захищенні зони, вказані у пункті 2 цієї Статті, включають в себе:
a) ідентифікацію всіх фізичних осіб, що входять (виходять), які повинні мати при собі відповідним чином зареєстровані перепустки та ідентифікаційні нагрудні картки;
b) контроль за виконанням правил стосовно доступу до виробів і технологій, що охороняються, та перебування фізичних осіб в захищених зонах з метою забезпечення впевненості у відсутності порушень технологічних функцій та стороннього втручання стосовно виробів і технологій, що охороняються;
................Перейти до повного тексту