1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 16 жовтня 2014 р. № 630
Київ
Про затвердження Положення про Міністерство освіти і науки України
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 743 від 23.09.2015 № 225 від 05.04.2017 № 642 від 22.08.2018 № 838 від 11.09.2019 № 1029 від 11.12.2019 № 1080 від 18.12.2019 № 561 від 01.07.2020 № 143 від 24.02.2021 № 772 від 07.07.2022 № 1211 від 28.10.2022 № 23 від 10.01.2023 № 1188 від 11.08.2023 № 601 від 17.05.2024 )
Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Положення про Міністерство освіти і науки України, що додається.

Прем'єр-міністр України

А.ЯЦЕНЮК

Інд. 18


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 16 жовтня 2014 р. № 630
ПОЛОЖЕННЯ
про Міністерство освіти і науки України
( У тексті Положення слова "навчальний заклад", "загальноосвітній навчальний заклад", "професійно-технічний навчальний заклад", "вищий навчальний заклад" в усіх відмінках і формах числа замінено відповідно словами "заклад освіти", "заклад загальної середньої освіти", "заклад професійної (професійно-технічної) освіти", "заклад вищої освіти" у відповідному відмінку і числі, а слова "навчально-виховний процес" в усіх відмінках і формах числа замінено словами "освітній процес" у відповідному відмінку і числі згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
1. Міністерство освіти і науки України (МОН) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.
МОН є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної діяльності, інноваційної діяльності в зазначених сферах, трансферу (передачі) технологій, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю закладів освіти, підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері освіти або провадять іншу діяльність, пов’язану з наданням таких послуг, незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
( Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 838 від 11.09.2019, № 1029 від 11.12.2019 )
2. МОН у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
3. Основними завданнями МОН є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної діяльності та інноваційної діяльності в зазначених сферах, трансферу (передачі) технологій;
( Підпункт 1 пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 838 від 11.09.2019, № 1029 від 11.12.2019 )
2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю закладів освіти, підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері освіти або провадять іншу діяльність, пов’язану з наданням таких послуг, незалежно від їх підпорядкування і форми власності.
4. МОН відповідно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенції, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) розробляє проекти законів та інших нормативно-правових актів з питань, що належать до його компетенції;
2-1)здійснює підготовку та подання Кабінетові Міністрів України пропозицій щодо застосування, скасування та внесення змін до спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій), що вносяться Кабінетом Міністрів України на розгляд Ради національної безпеки і оборони України відповідно до Закону України "Про санкції", та бере участь у формуванні, реалізації та моніторингу ефективності державної санкційної політики з питань, що належать до його компетенції;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 2-1 згідно з Постановою КМ № 772 від 07.07.2022 )
3) погоджує проекти законів, інших актів законодавства, які надходять на погодження від інших міністерств та центральних органів виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки і пропозиції до проектів законів, інших актів законодавства, які подаються на розгляд Кабінету Міністрів України, та проектів законів, внесених на розгляд Верховної Ради України іншими суб’єктами права законодавчої ініціативи, нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
4) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження і пропозиції до прийнятих Верховною Радою України законів, що надійшли на підпис Президентові України;
5) здійснює нормативно-правове регулювання у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної діяльності, інноваційної діяльності в зазначених сферах, трансферу (передачі) технологій, а також у сфері здійснення державного нагляду (контролю) за діяльністю закладів освіти, підприємств, установ та організацій, які надають послуги у сфері освіти або провадять іншу діяльність, пов’язану з наданням таких послуг, незалежно від їх підпорядкування і форми власності;
( Підпункт 5 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 838 від 11.09.2019, № 1029 від 11.12.2019 )
6) забезпечує інтеграцію вітчизняних освіти і науки, інших сфер, що належать до його компетенції, з неухильним дотриманням принципів збереження і захисту національних інтересів;
7) визначає перспективи і пріоритетні напрями розвитку дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, спеціалізованої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти;
( Підпункт 7 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 143 від 24.02.2021 )
8) розробляє стратегію та програми розвитку вищої освіти і подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
9) провадить аналітично-прогностичну діяльність у сфері вищої освіти, визначає тенденції її розвитку, вплив демографічної, етнічної, соціально-економічної ситуації, інфраструктури виробничої та невиробничої сфери, формує стратегічні напрями розвитку вищої освіти з урахуванням науково-технічного прогресу та інших факторів, узагальнює світовий і вітчизняний досвід розвитку вищої освіти;
10) здійснює в межах повноважень, передбачених законом, координацію діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування у сферах, що належать до його компетенції;
11) створює умови для здобуття громадянами дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, спеціалізованої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої і вищої освіти, інклюзивного навчання, освіти дорослих, у тому числі післядипломної освіти, наукових ступенів та вчених звань;
( Підпункт 11 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
12) організовує розроблення і затверджує стандарти освіти, оприлюднює їх на своєму офіційному веб-сайті;
( Підпункт 12 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 )
12-1) затверджує положення про форми здобуття освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 12-1 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
13) затверджує типові освітні програми;
( Підпункт 13 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
14) розробляє Державні стандарти загальної середньої освіти та здійснює навчально-методичне забезпечення їх реалізації;
( Підпункт 14 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 225 від 05.04.2017; в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
15) розробляє та затверджує державні освітні стандарти з конкретних професій;
16) координує діяльність місцевих органів управління освітою в частині формування оптимальної мережі закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти та забезпечує формування оптимальної мережі закладів професійної (професійно-технічної) освіти, експериментальних закладів освіти для задоволення освітніх потреб населення з урахуванням потреб особистості і регіональної специфіки;
( Підпункт 16 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
16-1) надає методичні рекомендації щодо освітньої діяльності та управління закладами освіти шляхом затвердження їх наказами;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 16-1 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 23 від 10.01.2023 ) ( Підпункт 17 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 143 від 24.02.2021 )
17-1) затверджує положення про психологічну службу у системі освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 17-1 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
18) визначає основні цілі та завдання виховного процесу в закладах освіти;
19) розробляє та затверджує умови прийому до закладів освіти;
20) здійснює нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення функціонування закладів освіти, організовує і здійснює наукове та методичне забезпечення освіти у межах, визначених спеціальними законами;
( Підпункт 20 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 ) ( Підпункт 20-1 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 143 від 24.02.2021 )
20-2) затверджує типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 20-2 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
20-3) затверджує положення про міжшкільний ресурсний центр;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 20-3 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 ) ( Підпункт 20-4 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 143 від 24.02.2021 )
20-5) затверджує типове положення про філію закладу освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 20-5 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
20-6) затверджує типові штатні нормативи закладів загальної середньої освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 20-6 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
20-7) затверджує порядок зарахування, відрахування та переведення вихованців до державних та комунальних закладів освіти для здобуття дошкільної освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 20-7 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
20-8) затверджує порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 20-8 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
21) погоджує проекти концепцій державних програм розвитку галузей економіки та державних програм у частині трансферу (передачі) технологій;
22) розробляє засади наукового і науково-технічного розвитку;
23) забезпечує розвиток наукового і науково-технічного потенціалу;
24) здійснює заходи щодо проведення єдиної науково-технічної та інноваційної політики у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної діяльності;
( Підпункт 24 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 838 від 11.09.2019; в редакції Постанови КМ № 1029 від 11.12.2019 )
25) формує пріоритетні напрями розвитку науки і техніки та інноваційної діяльності на підставі довгострокових і середньострокових прогнозів науково-технічного та інноваційного розвитку;
( Підпункт 25 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 838 від 11.09.2019, № 1029 від 11.12.2019 )
26) організовує та координує інноваційну діяльність у сферах освіти і науки, наукової, науково-технічної діяльності;
( Підпункт 26 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 838 від 11.09.2019; в редакції Постанови КМ № 1029 від 11.12.2019 )
26-1) організовує проведення наукових досліджень у сфері освіти, необхідних для формування та реалізації державної політики у зазначеній сфері;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 26-1 згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 )
27) формує державні цільові наукові та науково-технічні програми з пріоритетних напрямів розвитку науки і техніки;
28) забезпечує формування державної політики щодо трансферу технологій, передачі майнових прав на технології та/або їх складові;
29) здійснює керівництво системою наукової і науково-технічної експертизи;
30) забезпечує інтеграцію вітчизняної науки у світовий науковий простір із збереженням і захистом національних пріоритетів;
31) забезпечує організацію діяльності у сфері науково-технічної інформації;
32) здійснює функціональне управління національною системою науково-технічної інформації;
33) організовує використання державних ресурсів науково-технічної інформації, здійснює її пошук і передачу на безприбуткових засадах;
34) погоджує рішення про створення наукових парків та затверджує пріоритетні напрями їх діяльності;
34-1) забезпечує реєстрацію та облік науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт та реалізацію міжнародних науково-технічних програм і проектів відповідно до міжнародних договорів;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 34-1 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
34-2) забезпечує координацію співробітництва між Україною та НАТО в сфері науки відповідно до компетенції Спільної робочої групи Україна - НАТО зі співробітництва з питань науки та довкілля;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 34-2 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
34-3) забезпечує координацію міжнародного білатерального науково-технічного співробітництва та роботу відповідно до компетенції спільних комісій з науково-технічного співробітництва;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 34-3 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
35) подає державним замовникам пропозиції до проектів державних програм розвитку галузей економіки стосовно набуття або передачі майнових прав на технології та/або їх складові;
36) готує пропозиції щодо законодавчого стимулювання діяльності із створення та впровадження високих технологій;
37) визначає порядок та проводить державну акредитацію фізичних і юридичних осіб на право проведення наукової та науково-технічної експертизи, а також визначає форму свідоцтва на право проведення зазначеної експертизи та перелік документів державного зразка, що дають фізичним особам право на провадження експертної діяльності і надання експертних послуг без отримання свідоцтва;
37-1) затверджує порядок акредитації та ведення реєстру громадських фахових об’єднань та інших юридичних осіб, що здійснюють незалежне оцінювання якості освіти та освітньої діяльності закладів освіти (крім закладів вищої освіти), порядок ведення їх реєстру;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 37-1 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
38) забезпечує розвиток наукового і науково-технічного потенціалу у сфері генетично-інженерної діяльності, розробляє критерії безпеки поводження з генетично модифікованими організмами та провадження генетично-інженерної діяльності в замкнених системах, розробляє та вдосконалює систему контролю за дотриманням правил безпеки генетично-інженерної діяльності;
39) затверджує типове положення про комісію з біологічної та генетичної безпеки проведення генетично-інженерних робіт;
40) установлює разом з Мінприроди порядок утилізації, знищення та знешкодження облікового матеріалу генетично модифікованих організмів, отриманого під час випробувань, непридатних або заборонених до використання генетично модифікованих організмів, а також тари від них;
41) розробляє та затверджує перелік альтернативних методів та об’єктів для використання замість експериментальних тварин;
42) установлює порядок проведення наукових дослідів, експериментів на тваринах, затверджує альтернативні методи та об’єкти для отримання наукових даних;
43) затверджує порядок, види та форми проведення моніторингу якості освіти;
( Підпункт 43 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
44) здійснює ліцензування освітньої діяльності у сферах вищої, післядипломної, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти;
( Підпункт 44 пункту 4 в редакції Постанов КМ № 225 від 05.04.2017, № 642 від 22.08.2018, № 143 від 24.02.2021 )
44-1) розробляє проекти ліцензійних умов провадження освітньої діяльності і змін до них та подає їх в установленому порядку на затвердження Кабінету Міністрів України;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 44-1 згідно з Постановою КМ № 225 від 05.04.2017; в редакції Постанов КМ № 642 від 22.08.2018, № 143 від 24.02.2021 )
44-2) здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов провадження освітньої діяльності у сферах вищої, післядипломної, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти шляхом проведення планових та позапланових перевірок;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 44-2 згідно з Постановою КМ № 225 від 05.04.2017; в редакції Постанови КМ № 143 від 24.02.2021 )
44-3) здійснює ведення Реєстру суб’єктів освітньої діяльності у сферах вищої, післядипломної, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 44-3 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
44-4) утворює експертні комісії для проведення виїзних ліцензійних експертиз у сферах фахової передвищої та вищої освіти та бере участь в їх проведенні;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 44-4 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
44-5) організовує та забезпечує проведення процедури державного визнання документів про вищу духовну освіту, наукові ступені та вчені звання, виданих закладами вищої духовної освіти, та відзначення здобувачів вищої освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 44-5 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
44-6) здійснює атестацію закладів професійної (професійно-технічної) освіти на право провадження освітньої діяльності незалежно від їх підпорядкування і форми власності;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 44-6 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 ) ( Підпункт 45 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 225 від 05.04.2017 ) ( Підпункт 46 пункту 4 виключено на підставі Постанови КМ № 225 від 05.04.2017 )
47) формує та забезпечує функціонування системи атестації педагогічних, зокрема керівних, наукових і науково-педагогічних кадрів, організовує їх атестацію щодо присвоєння їм кваліфікаційних категорій, педагогічних та вчених звань і підвищення їх кваліфікації;
47-1) подає за погодженням з Мінекономрозвитку на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції про державні пріоритети з підготовки фахівців, педагогічних, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів у розрізі галузей знань;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 47-1 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
47-2) формує та забезпечує функціонування системи сертифікації педагогічних працівників, забезпечує створення умов для підвищення їх кваліфікації, затверджує положення про акредитацію центрів сертифікації педагогічних працівників;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 47-2 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
48) утворює атестаційну колегію, яка на принципах прозорості та відкритості затверджує рішення вчених рад закладів вищої освіти (наукових установ) про присвоєння науковим і педагогічним працівникам вчених звань старшого дослідника, доцента та професора, організовує її роботу, розглядає питання про позбавлення зазначених звань, оформляє та видає відповідні атестати, а також розглядає апеляції на рішення атестаційної колегії;
49) за поданням Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти схвалює порядок присудження наукових ступенів спеціалізованими вченими радами закладів вищої освіти (наукових установ) та подає його на розгляд Кабінету Міністрів України;
49-1) погоджує за поданням МКІП порядок здобуття освітньо-творчого ступеня доктора мистецтва та навчання в асистентурі-стажуванні;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 49-1 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 561 від 01.07.2020 )
49-2) затверджує положення про акредитацію спеціалізованих вчених рад (спеціалізованих рад з присудження ступеня доктора мистецтва);
( Пункт 4 доповнено підпунктом 49-2 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
49-3) розробляє порядок підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах) та подає їх Кабінетові Міністрів України для затвердження;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 49-3 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
50) встановлює порядок присвоєння вченими радами закладів вищої освіти та науково-технічними радами наукових установ вчених звань науковим і науково-педагогічним працівникам, а також порядок позбавлення вчених звань;
51) затверджує за поданням Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти положення про акредитацію освітніх програм вищої освіти та порядок проведення інституційної акредитації;
( Підпункт 51 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
52) призначає в установленому порядку на посади директорів державних закладів загальної середньої та позашкільної освіти;
( Підпункт 52 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
53) призначає на посаду за результатами конкурсу та звільняє з посади керівників закладів вищої та професійної (професійно-технічної) освіти, що перебувають у сфері його управління;
( Підпункт 53 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
54) затверджує статути закладів вищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої та позашкільної освіти, що перебувають у сфері його управління;
( Підпункт 54 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 642 від 22.08.2018 )
55) погоджує статути закладів професійної (професійно-технічної) освіти державної форми власності, що підпорядковані іншим центральним органам виконавчої влади, закладів професійної (професійно-технічної) освіти, що належать Автономній Республіці Крим, закладів професійної (професійно-технічної) освіти комунальної форми власності;
56) погоджує статути закладів професійної (професійно-технічної) освіти приватної форми власності;
57) формує перелік галузей знань і перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти, зокрема за поданням Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, та подає їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
58) затверджує перелік спеціальностей, прийом на навчання за якими здійснюється з урахуванням рівня творчих та/або фізичних здібностей вступників;
59) за дорученням і в межах, встановлених Кабінетом Міністрів України, реалізує права і обов’язки уповноваженого органу стосовно заснованих державою закладів вищої освіти;
60) розробляє положення про порядок реалізації права на академічну мобільність та подає його на розгляд Кабінету Міністрів України;
61) систематично відстежує та аналізує потреби вітчизняного ринку праці, вносить пропозиції щодо обсягів і напрямів державної підтримки підготовки фахівців з вищою освітою;
62) формує щороку пропозиції та доводить до підпорядкованих закладів освіти державне замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, на підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів для державних потреб з урахуванням середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці у порядку, встановленому законодавством;
63) сприяє працевлаштуванню випускників закладів вищої освіти;
64) здійснює заходи щодо матеріального та морального стимулювання працівників освіти і науки, інших учасників освітнього процесу та вживає заходів до поліпшення матеріальних і житлових умов студентів, учнів, слухачів, вихованців, молодих вчених, працівників освіти, науки і науково-технічної сфери, організації їх медичного та побутового обслуговування;
65) бере участь у визначенні мінімальних нормативів матеріально-технічного, фінансового забезпечення закладів освіти;
66) організовує навчання державних службовців з питань, що належать до його компетенції;
67) затверджує порядок проведення експертизи освітніх програм, поданих до Державної служби якості освіти для затвердження;
( Підпункт 67 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018; в редакції Постанови КМ № 143 від 24.02.2021 )
68) організовує проведення експертизи та апробації навчальної літератури для закладів дошкільної та загальної середньої освіти, визначає види навчальної літератури, що підлягають експертизі та апробації, забезпечує підготовку і видання підручників, посібників, методичної літератури для закладів освіти, у тому числі схвалює їх видання для закладів загальної середньої освіти;
( Підпункт 68 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 )
68-1) установлює вимоги до інтерактивного електронного додатка до підручника для повної загальної середньої освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 68-1 згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 )
68-2) визначає вимоги щодо забезпечення дотримання принципів академічної доброчесності у процесі створення навчальної літератури;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 68-2 згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 )
69) затверджує порядок надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам і відповідно до зазначеного порядку надає рекомендації для їх використання в освітньому процесі, визначає необхідність та порядок проведення експертизи навчальної літератури;
( Підпункт 69 пункту 4 в редакції Постанови КМ № 143 від 24.02.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1211 від 28.10.2022 )
69-1) розробляє та затверджує примірні переліки матеріально-технічного оснащення закладів дошкільної освіти, ігрового, навчально-дидактичного обладнання;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 69-1 згідно з Постановою КМ № 642 від 22.08.2018 )
69-2) затверджує типові та примірні переліки обов’язкового навчального та іншого обладнання закладів освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, навчально-методичних та навчально-наочних посібників, підручників, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 69-2 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
69-3) координує підготовку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників, які забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 69-3 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
69-4) затверджує порядок заохочення та відзначення учнів, педагогічних та інших працівників системи освіти відомчими заохочувальними відзнаками;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 69-4 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
69-5) координує діяльність структурних підрозділів з питань освіти місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування;
( Пункт 4 доповнено підпунктом 69-5 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
69-6) затверджує порядок надання професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам (здійснення супервізії);
( Пункт 4 доповнено підпунктом 69-6 згідно з Постановою КМ № 143 від 24.02.2021 )
69-7) затверджує вимоги до рівня володіння українською мовою як іноземною та порядок проведення сертифікаційного іспиту з української мови;

................
Перейти до повного тексту