- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
Технічна угода
між Міністерством оборони України та Міністерством охорони краю Литовської Республіки стосовно направлення миротворчого персоналу України для виконання завдань у складі литовського контингенту, що діє в рамках Міжнародних сил сприяння безпеці в Ісламській Республіці Афганістан
( Зміни до Угоди див. в
Протоколі від 13.06.2014 )
Дата підписання: Дата набрання чинності для України: | 13.04.2011 13.04.2011 |
Міністерство оборони України та Міністерство охорони краю Литовської Республіки (далі - Сторони),
ураховуючи положення Угоди щодо спеціальної місії Литовської Республіки з підтримки Групи реконструкції провінції в Ісламській Республіці Афганістан та статус Групи реконструкції провінції Литовської Республіки у формі обміну листами між міністрами закордонних справ Литви і Афганістану від 14 червня 2005 року та від 11 липня 2005 року;
підтверджуючи та визнаючи положення Технічної угоди у військовій сфері (ТУВС) між Міжнародними силами сприяння безпеці (МССБ) та "Тимчасовою владою" Афганістану, підписаної 4 січня 2002 року та затвердженої обміном листами між НАТО та Афганістаном 5 вересня 2004 року та 22 листопада 2004 року;
діючи у рамках власних повноважень,
домовилися про таке:
Стаття 1
Визначення
1. До цієї Технічної угоди (далі - ТУ) застосовуватимуться такі визначення:
1.1. "Міжнародні сили сприяння безпеці" (далі - МССБ) - усі військовослужбовці разом зі своїми літальними апаратами, транспортними засобами, броньованими машинами, майном, військовою технікою, засобами зв'язку, боєприпасами, зброєю та продовольством, а також цивільні компоненти таких сил, повітряні й сухопутні транспортні засоби та їхні служби підтримки, що створені відповідно до Резолюції Ради Безпеки ООН
N 1386 від 20 грудня 2001 року та усіх наступних відповідних резолюцій та що діють під командуванням НАТО в Ісламській Республіці Афганістан (далі - Афганістан) згідно з мандатом Організації Об'єднаних Націй, виданим на основі глави VII
Статуту Організації Об'єднаних Націй (примус до миру);
1.2. "Українські сили" - миротворчий персонал України (у тому числі медичний персонал), укомплектований, оснащений та підготовлений відповідно до цієї Технічної угоди особовий склад, наданий Україною для виконання завдань у складі литовського контингенту, що діє в рамках МССБ. Термін також плює цивільний персонал, якщо такий є.
1.3. "Командир українських сил" - особа, призначена Україною на посаду керівника миротворчого персоналу України;
1.4. "Литовський контингент" - відповідні військові підрозділи Збройних Сил Литовської Республіки, у тому числі військовий та цивільний особовий склад, матеріально-технічне та продовольче забезпечення, склади, військова техніка, боєприпаси, а також повітряні й наземні транспортні засоби разом з допоміжною інфраструктурою, розгорнуті в Ісламській Республіці Афганістан для участі в операції МССБ;
1.5. "Командир литовського контингенту" - командир відповідного військового литовського підрозділу, призначений уповноваженими органами Литовської Сторони, наділений повноваженнями проводити операції в рамках МССБ;
1.6. "Тилове забезпечення" - підтримка діяльності українських сил, що забезпечуватиметься Литовською Стороною;
1.7. "Оперативне управління" - делеговане командиру повноваження здійснювати управління наданими силами таким чином, щоб командир мав змогу виконувати специфічні місії або задачі, що зазвичай обмежуватимуться, завданням, часом або місцем розташування; розгортати відповідні підрозділи, а також залишати за собою або призначати тактичне управління цими підрозділами.
Цього терміну не стосується повноваження призначати застосування окремих компонентів відповідних підрозділів. Термін також не стосується адміністративного або тилового управління;
1.8 "Третя сторона" - будь-яка фізична або юридична особа, що не є Стороною цієї Технічної угоди.
Стаття 2
Мета й сфера застосування
1. Метою цієї Технічної угоди є досягнення домовленості, загальні обов'язки, принципи та процедури, згідно з якими українські сили виконуватимуть завдання у складі литовського контингенту в рамках МССБ.
2. Додатки A, B, C,
D становлять невід'ємну частину цієї ТУ.
3. Якщо інше не визначено цією Технічною угодою, домовленості стосовно надання тилового забезпечення, визначені цією Технічною угодою, застосовуватимуться з моменту прибуття перших підрозділів українських сил до литовського контингенту в Афганістані та продовжуватимуть застосовуватися до відправлення останнього підрозділу українських сил зі складу литовського контингенту в Ісламській Республіці Афганістан.
4. Ця Технічна угода реалізовуватиметься відповідно до чинного законодавства держав Сторін, а також норм міжнародного права й не повинна суперечити законам та нормативним актам держав Сторін чи будь-яким двостороннім або багатостороннім міжнародним угодам, що можуть бути чинними стосовно Сторін та їхніх держав. У разі виникнення таких суперечностей, чинне законодавство держав Сторін та (або) норми міжнародного права матимуть переважну силу.
Стаття 3
Мандат
1. Згідно з положеннями Резолюції Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй
N 1386 від 20 грудня 2001 року та усіх наступних резолюцій литовський контингент у складі МССБ зобов'язаний надавати підтримку Уряду Афганістану, де це можливо, стосовно забезпечення безпеки та безпечних умов діяльності органів влади Афганістану, Організації Об'єднаних Націй та іншого міжнародного цивільного персоналу, який бере участь у заходах з реконструкції й гуманітарної допомоги, що передбачено Угодою про тимчасові механізми в Ісламській Республіці Афганістан до відновлення постійно діючих урядових інститутів, підписаної в м. Бонн 5 грудня 2001 року (Боннська угода).
2. Завдання медичного персоналу українських сил полягатимуть у такому:
2.1. Надання медичної допомоги представникам литовського контингенту та, за дорученням командира литовського контингенту, іншим представникам МССБ й місцевому населенню Ісламської Республіки Афганістан;
2.2. Надання дорадчої допомоги місцевому медичному персоналу;
2.3. Консультування хворих у місцевих лікарнях та лікарнях організації Червоного хреста, а також інших неурядових медичних установах;
2.4. Організація та надання невідкладної медичної допомоги (у разі масових захворювань, отруєнь, поранень);
2.5. Виконання інших професійно орієнтованих завдань за дорученням командира литовського контингенту.
3. Інші завдання українським силам ставитимуться командиром литовського контингенту в рамках мандату МССБ.
Стаття 4
Командування та управління
1. Командир литовського контингенту відповідає за координацію дій в районі відповідальності його військового підрозділу.
2. Особовий склад українських сил залишатиметься під повним командуванням командира українських сил. Оперативне управління українськими силами в районі відповідальності здійснюватиметься командиром литовського контингенту.
3. Усі практичні питання, пов'язані з розгортанням українських сил, вирішуватимуться між Об'єднаним штабом Литовської Республіки та Генеральним штабом Збройних Сил України.
4. Командир литовського контингенту відповідає за підтримання порядку та дисципліни в литовському контингенті. Командир українських сил відповідає за підтримання порядку та дисципліни в українських силах.
5. Українські сили, у рамках національного мандату, наказів та доручень, дотримуватимуться Стандартних оперативних процедур, Правил застосування сили та зброї, директив та наказів тощо, виданих командиром литовського контингенту;
6. Англійська мова є робочою мовою та управлінською мовою литовського контингенту.
Стаття 5
Вимоги до сил
1. Українська Сторона виділить миротворчий персонал для виконання завдань у складі литовського контингенту відповідно до завдань, визначених пунктами 2 й 3 статті 3 цієї Технічної угоди. Сторони можуть домовляться стосовно спеціалізації представників українських сил.
2. Точний час та тривалість перебування українських сил у складі литовського контингенту будуть погоджені Сторонами не пізніше ніж за місяць до майбутнього розгортання, однак мінімальна тривалість перебування українських сил у складі литовського контингенту становитиме не менше шести місяців.
3. Литовська Сторона в найкоротший строк письмово повідомлятиметься про будь-яку зміну у складі українських сил, однак не пізніше 30 днів до виникнення такої заміни.
4. У разі підозри стосовно вчинення членом українських сил дисциплінарного проступку або неналежного виконання ним покладених обов'язків, або визнання його винним у скоєні серйозного дисциплінарного проступку або дій, що суперечать вимогам цієї Технічної угоди чи відповідних угод стосовно статусу сил, Литовська Сторона може звернутися з вимогою виведення такого члена українських сил. Командир українських сил розглядатиме такі звернення та сприятиме виведенню, в межах дозволеного, відповідно національного законодавства.
5. Перевезення українських сил (особового складу, обладнання, боєприпасів тощо):
5.1. За умови відсутності інших домовленостей, перевезення з/до Афганістану з/до Литви під час ротації забезпечуватиметься Литовською Стороною на основі відшкодування вартості. Перевезення з/до Афганістану з/до Литви медичного персоналу медичного персоналу українських сил під час ротації забезпечуватиметься Литовською Стороною, якщо Сторони не домовляться про інше;
5.2. На вимогу Української Сторони Литовська Сторона забезпечить на основі відшкодування вартості перевезення українського персоналу з/до Афганістану з/до Литви в разі непередбачених обставин (у тому числі під час відпусток);
5.3. Перевезення з/до України з/до Литви організовуватиметься та оплачуватиметься Українською Стороною.
6. Литовська Сторона несе відповідальність за забезпечення безпеки та українських сил на умовах, передбачених для литовського контингенту.
7. За домовленістю між відповідними органами відповідних Сторін, Литовська Сторона забезпечить остаточну підготовку до участі у місії українських сил у Литовській Республіці. Точні терміни проведення та заходи підготовки до місії, а також необхідна підтримка з боку сторони, що приймає, будуть узгоджені та погоджені між Сторонами заздалегідь.
8. Вимоги до українських сил:
8.1. Українська Сторона несе відповідальність за медичну та стоматологічну придатність особового складу українських сил до направлення для виконані завдань у складі литовського контингенту та за проведення необхідних щеплень. Особовий склад українських сил матиме необхідні документи, що засвідчуватимуть проведення необхідної вакцинації;
8.2. Українська Сторона несе відповідальність за забезпечення належної підготовленості та оснащеності свого особового складу до виконання покладених на нього обов'язків. Члени медичного персоналу українських сил повинні мати відповідні дипломи та документи, що посвідчують їх право, згідно з українським законодавством, виконувати завдання, визначені у пунктах 2.1-2.4 статті 3 цієї Технічної угоди, засвідчені переклади таких документів англійською мовою, а також біографічні довідки.
9. Засоби зв'язку:
9.1. Литовський контингент забезпечить українські сили засобами зв'язку в місці проведення місії. Українські сили можуть мати засоби зв'язку національного зразка відповідно до рішення Української Сторони;
9.2. На вимогу Української Сторони та основі відшкодування вартості Литовська Сторона може забезпечити українські сили додатковими засобами зв'язку за тарифами, передбаченими для литовського контингенту.
10. Українська Сторона самостійно забезпечуватиме виплату зарплат та добових власному особовому складу.
11. Страхування особового складу українських сил забезпечуватиметься Українською Стороною.
12. Українські сили можуть мати військові транспортні засоби за рішенням Української Сторони. Сторони погоджуються, що вся військова техніка українських сил, у тому числі військові автомобілі відповідатимуть вимогам Литовської Сторони.
13. Українським силам може бути дозволено керування військових транспортних засобів Литовської Сторони на території Ісламської Республіки Афганістан та навпаки. Особовий склад Сторін може керувати військовими транспортними засобами лише після проходження відповідної підготовки на спеціальних військових транспортних засобах. Підготовка здійснюватиметься Стороною, що надаватиме такі транспортні засоби.
Стаття 6
Фінансові питання
1. Якщо немає інших домовленостей у цій Технічній угоді, тилове забезпечення та обслуговування, передбачені в додатку A, забезпечуватимуться на безкоштовній основі, а в додатку B - на компенсаційній основі. Тилове забезпечення та обслуговування медичного персоналу українських сил під час виконання завдань у складі литовського контингенту здійснюватиметься безкоштовно, якщо Сторони не домовляться про інше.
2. На вимогу Української Сторони Литовська Сторона, в межах наявних засобів та можливостей, може забезпечити Українську Сторону тиловою підтримкою та обслуговуванням, що не наведені в додатках A та B на основі відшкодування вартості, якщо Сторони не домовляться про інше.
3. Відшкодування вартості здійснюватиметься українськими силами шляхом перерахування коштів на рахунок відповідних органів Литовської Сторони (додаток C). Розрахунки мають проводитися не пізніше 60 днів після отримання відповідного рахунку-фактури.
4. У разі передачі Литовською Республікою власних ресурсів, сплачена українськими силами сума за отримання тилової підтримки, постачання та послуг відповідатиме сумі, сплачуваній Литовській Республіці власними силами, на день прийняття заявки.
5. На виконання своєї координуючої ролі стосовно сприяння постачанню з комерційних джерел, військові органи Литовської Республіки не придбаватимуть послуги або не братимуть зобов'язань за жодним комерційним контрактом від імені українських сил, крім випадків, коли українські сили за власною волею погоджуються отримати такі послуги, постачання тощо, та сплатити визначену суму за них. Всі послуги та постачання від комерційних джерел отримуватимуться на договірних засадах.
6. Військові органи України та Литовської Республіки вестимуть реєстрацію всіх фінансових операцій.
7. Рахунки-фактури за забезпечення тиловою підтримкою, постачанням та послугами надаватимуться за стандартною формою НАТО стосовно запиту, отримання та оплати, або у вигляді рахунку-фактури, зазначеному у
додатку D стандарту STANAG 2034 та застосовується до цієї Технічної угоди, а також іншого відповідного замовлення. Рахунки-фактури супроводжуватимуться свідоцтвами про отримання українськими силами.
................Перейти до повного тексту