1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1999, № 5-6, ст.46) ( Із змінами, внесеними згідно із Законами № 662-IV від 03.04.2003, ВВР, 2003, № 27, ст.209 № 762-IV від 15.05.2003, ВВР, 2003, № 30, ст.247 № 3370-IV від 19.01.2006, ВВР, 2006, № 22, ст.184 № 3421-IV від 09.02.2006, ВВР, 2006, № 22, ст.199 № 1872-VI від 11.02.2010, ВВР, 2010, № 18, ст.136 № 2608-VI від 19.10.2010, ВВР, 2011, № 11, ст.69 № 5394-VI від 02.10.2012, ВВР, 2013, № 40, ст.534 № 5462-VI від 16.10.2012, ВВР, 2014, № 6-7, ст.80 № 367-VII від 02.07.2013, ВВР, 2014, № 17, ст.588 № 124-IX від 20.09.2019, ВВР, 2019, № 46, ст.295 № 554-IX від 13.04.2020, ВВР, 2020, № 37, ст.277 - вводиться в дію з 1 січня 2021 року № 1423-IX від 28.04.2021 № 1657-IX від 15.07.2021, ВВР, 2021, № 44, ст.354 № 2247-IX від 12.05.2022 № 2486-IX від 29.07.2022 № 2698-IX від 19.10.2022 № 3065-IX від 02.05.2023 ) ( У тексті Закону слова "Головне управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України" і "нормативно-технічні документи" в усіх відмінках замінено відповідно словами "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності" і "нормативно-технічна документація" у відповідному відмінку, а слова "галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності" замінено словами "сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності" згідно із Законом № 1872-VI від 11.02.2010 ) ( У тексті Закону слова "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності" в усіх відмінках замінено словами "спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин" у відповідному відмінку згідно із Законом № 5394-VI від 02.10.2012 ) ( Зміни в частині заміни слів у тексті Закону див. у підпункті 10 пункту 26 Закону № 5462-VI від 16.10.2012 ) ( У тексті Закону слова "галузь" та "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності" в усіх відмінках замінено відповідно словами "сфера" та "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин" у відповідному відмінку згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021 )
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення основних термінів
У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
геодезична мережа - сукупність геодезичних пунктів;
геодезичний пункт - пристрій і (або) споруда для позначення на місцевості точок земної поверхні з відомими координатами і висотами;
( Абзац четвертий частини першої статті 1 виключено на підставі Закону № 554-IX від 13.04.2020 - вводиться в дію з 1 січня 2021 року )
державна геодезична мережа - мережа геодезичних пунктів, що забезпечує поширення координат на територію держави і є вихідною для створення інших геодезичних мереж;
дистанційне зондування Землі - процес отримання даних про поверхню Землі методом аерофотозйомки або шляхом спостереження і вимірювань із космосу;
кадастрові зйомки - комплекс робіт, спрямованих на вивчення необхідних топографічних елементів місцевості щодо пунктів геодезичної мережі (зокрема меж земельних ділянок з їх найменуваннями, кількісними та якісними показниками) і нанесення їх на планшет для створення планів (карт), що служать основою для кадастрів;
картографічний моніторинг - система безперервного спостереження за земною поверхнею з метою картографічного вивчення стану місцевості;
( Абзац дев'ятий частини першої статті 1 виключено на підставі Закону № 2698-IX від 19.10.2022 )
топографо-геодезична і картографічна діяльність - наукова, виробнича і управлінська діяльність, спрямована на визначення параметрів фігури, гравітаційного поля Землі, координат точок земної поверхні та їх змін у часі, створення і використання державної геодезичної і гравіметричної мереж України, мережі постійно діючих станцій супутникового спостереження, топографічних, тематичних карт (планів), створення та оновлення картографічної основи для державних кадастрів, банків (баз) геопросторових даних та геоінформаційних систем;
топографо-геодезичні та картографічні роботи - процес створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, даних, топографо-геодезичної та картографічної продукції;
результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності - геодезичні, топографічні, картографічні матеріали, продукція, інформація тощо.
Термін "геопросторові дані" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про національну інфраструктуру геопросторових даних".
( Статтю 1 доповнено частиною другою згідно із Законом № 554-IX від 13.04.2020 - вводиться в дію з 1 січня 2021 року ) ( Стаття 1 в редакції Закону № 1872-VI від 11.02.2010 )
Стаття 2. Законодавство про топографо-геодезичну і картографічну діяльність
Відносини в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності регулюються цим Законом та іншими нормативно-правовими актами України.
Стаття 3. Завдання законодавства про топографо-геодезичну і картографічну діяльність
Завданням законодавства про топографо-геодезичну і картографічну діяльність є регулювання відносин у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності для забезпечення потреб держави і громадян результатами топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
( Текст статті 3 в редакції Закону № 1872-VI від 11.02.2010 )
Стаття 4. Об’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Об’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є:
територія України, в тому числі водні об’єкти, міста та інші населені пункти, системи промислових, гідротехнічних та інших інженерних споруд і комунікацій, континентальний шельф і виключна (морська) економічна зона України;
( Абзац другий статті 4 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1872-VI від 11.02.2010 )
територія земної кулі, включаючи Антарктиду, Світовий океан, космічний простір, небесні тіла.
Стаття 5. Суб’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є:
Кабінет Міністрів України;
центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин;
( Абзац третій статті 5 в редакції Законів № 5462-VI від 16.10.2012, № 367-VII від 02.07.2013, № 1423-IX від 28.04.2021 )
Міністерство оборони України та його спеціальні підрозділи;
інші центральні та місцеві органи виконавчої влади;
юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
( Абзац шостий статті 5 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5394-VI від 02.10.2012; в редакції Закону № 367-VII від 02.07.2013 )
Стаття 5-1. Професійна підготовка та кадрове забезпечення у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю за відповідними напрямами можуть займатися особи, які мають вищу освіту у сфері геодезії та/або землеустрою.
( Частину другу статті 5-1 виключено на підставі Закону № 3065-IX від 02.05.2023 )
Топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою). Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Інженер-геодезист для складання кваліфікаційного іспиту за відповідним напрямом подає до Кваліфікаційної комісії:
заяву встановленого зразка із зазначенням напряму робіт;
копію документа про вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра відповідно до закону;
документ, що підтверджує стаж роботи.
Складання кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії інженером-геодезистом та підвищення кваліфікації сертифікованими інженерами-геодезистами за відповідними напрямами здійснюються на базі факультетів геодезичного або землевпорядного профілю у закладах вищої освіти відповідної акредитації, які уклали договір із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційний іспит є процедурою, під час проведення якої підтверджується професійна компетентність особи, рівень її кваліфікації і знань як виконавця топографо-геодезичних і картографічних робіт за відповідним напрямом (крім топографо-геодезичних і картографічних робіт при здійсненні землеустрою).
Вимоги до програм підвищення кваліфікації сертифікованих інженерів-геодезистів встановлюються Кваліфікаційною комісією, склад якої затверджується наказом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Кваліфікаційна комісія здійснює контроль за якістю професійної підготовки сертифікованих інженерів-геодезистів.
До складу Кваліфікаційної комісії включаються десять сертифікованих інженерів-геодезистів, які є представниками центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, та по п’ять сертифікованих інженерів-геодезистів від кожної саморегулівної організації у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Член Кваліфікаційної комісії може бути виключений із складу Кваліфікаційної комісії за поданням органу, закладу, організації, які його делегували.
Особа, яка делегувала члена Кваліфікаційної комісії, має право на його відкликання або заміну. Зміни до складу Кваліфікаційної комісії вносяться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, протягом місяця з дня отримання подання про делегування, відкликання або заміну члена Кваліфікаційної комісії.
Член Кваліфікаційної комісії виключається із складу Кваліфікаційної комісії за поданням органу, закладу вищої освіти, саморегулівної організації, які його делегували, а також у разі втрати відповідним органом, закладом вищої освіти, саморегулівною організацією права делегувати своїх представників до складу Кваліфікаційної комісії.
Члени Кваліфікаційної комісії обирають із свого складу голову і секретаря комісії.
Засідання Кваліфікаційної комісії є правомочним у разі присутності на ньому більше половини складу комісії. Рішення Кваліфікаційної комісії приймаються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів комісії. У разі рівного розподілу голосів голос голови Кваліфікаційної комісії є вирішальним.
Рішення Кваліфікаційної комісії може бути оскаржено до суду.
Інженеру-геодезисту, який склав кваліфікаційний іспит за відповідним напрямом, видається кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста у паперовій або електронній формі, що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно проводити топографо-геодезичні і картографічні роботи.
Особи, які не склали кваліфікаційного іспиту Кваліфікаційній комісії, допускаються до його повторного складення не раніше ніж через два місяці. Сертифіковані відповідно до цього Закону інженери-геодезисти зобов’язані не менш як один раз на чотири роки підвищувати свою кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації.
( Частина дев'ятнадцята статті 5-1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3065-IX від 02.05.2023 )
Видача кваліфікаційного сертифіката особам, які склали кваліфікаційний іспит, видача свідоцтва про підвищення кваліфікації, а також їх дублікатів здійснюється закладом вищої освіти, на базі якого складається кваліфікаційний іспит або підвищується кваліфікація за рішенням Кваліфікаційної комісії.
Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста не обмежений у часі, крім випадків, визначених законом. Невиконання вимоги щодо підвищення кваліфікації у встановлений законом строк є підставою для зупинення дії сертифіката на період до одержання свідоцтва про підвищення кваліфікації.
Рішення про зупинення дії кваліфікаційного сертифіката сертифікованого інженера-геодезиста приймається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у разі:
невиконання вимог цього Закону щодо підвищення кваліфікації;
зазначення завідомо неправдивих даних, що призвело до викривлення інформації у Державному реєстрі сертифікованих інженерів-геодезистів.
Дія кваліфікаційного сертифіката поновлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у тижневий строк після усунення відповідним інженером-геодезистом наявних зауважень.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста анулюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин:
а) за зверненням сертифікованого інженера-геодезиста;
б) у разі набрання законної сили рішенням суду про обмеження дієздатності особи, яка є сертифікованим інженером-геодезистом, визнання її недієздатною, безвісно відсутньою;
в) у разі встановлення Кваліфікаційною комісією факту порушення сертифікованим інженером-геодезистом законодавства у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що призвело до порушення прав та/або законних інтересів юридичних, фізичних осіб, держави, територіальної громади, на підставі розгляду письмових звернень таких осіб, органів державної влади та органів місцевого самоврядування;
г) у разі смерті сертифікованого інженера-геодезиста.
Кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста може бути також анульований за рішенням суду.
Рішення про зупинення дії чи анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста може бути оскаржено до суду.
Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-геодезиста, форма кваліфікаційного сертифіката встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин.
( Закон доповнено статтею 5-1 згідно із Законом № 5394-VI від 02.10.2012; в редакції Законів № 367-VII від 02.07.2013, № 1423-IX від 28.04.2021 )
Стаття 5-2. Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, веде Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів, які отримали кваліфікаційний сертифікат.
У Державному реєстрі сертифікованих інженерів-геодезистів зазначається така інформація про інженера-геодезиста:
1) прізвище, ім’я та по батькові;
2) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків);
3) дата видачі та номер кваліфікаційного сертифіката;
4) напрям (напрями) виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт;
5) назва закладу вищої освіти, на базі якого складався кваліфікаційний іспит та який здійснював підвищення кваліфікації;
6) дата та номер протоколу рішення Кваліфікаційної комісії про видачу кваліфікаційного сертифіката;
7) інформація про підвищення кваліфікації;
8) інформація щодо зупинення дії чи позбавлення кваліфікаційного сертифіката;
9) місце роботи особи.
Інформація з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів у формі витягу надається фізичним і юридичним особам за їхнім письмовим зверненням на безоплатній основі.
Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, крім відомостей про реєстраційний номер облікової картки платника податків, серії та номера паспорта громадянина України.
Технологічні та програмні засоби, необхідні для оприлюднення відомостей Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів, повинні забезпечувати юридичним та фізичним особам можливість безоплатного анонімного перегляду, копіювання та роздрукування даних реєстру на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних чи програмних засобів, цілодобово, без обмежень.
( Закон доповнено статтею 5-2 згідно із Законом № 5394-VI від 02.10.2012; із змінами, внесеними згідно із Законом № 367-VII від 02.07.2013; в редакції Закону № 1423-IX від 28.04.2021 )
Стаття 5-3. Саморегулювання у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Саморегулівними організаціями у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності є громадські організації, що об’єднують фізичних осіб, визнаних сертифікованими інженерами-геодезистами у порядку, встановленому цим Законом, отримали свій статус відповідно до вимог цього Закону та здійснюють повноваження з громадського регулювання топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Утворення та порядок діяльності саморегулівних організацій у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності регулюються відповідно до закону.
Саморегулівні організації у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичними особами, які діють на засадах самоврядування і діяльність яких не має на меті отримання прибутку.
Громадська організація, що об’єднує фізичних осіб, визнаних сертифікованими інженерами-геодезистами у порядку, встановленому цим Законом, для надання їй статусу саморегулівної організації у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності повинна відповідати таким критеріям:
кількісний склад налічує не менше 100 інженерів-геодезистів;
не менше 90 відсотків її загального складу є сертифікованими інженерами-геодезистами;
внутрішніми документами громадської організації встановлено процедури внутрішньої сертифікації своїх членів з метою контролю якості проведених ними топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Статус саморегулівної організації у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності надається громадським організаціям центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Саморегулівні організації у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності здійснюють такі повноваження щодо громадського регулювання топографо-геодезичної і картографічної діяльності:
визначення правил і стандартів підприємницької та професійної діяльності, обов’язкових для виконання всіма членами таких організацій, а також механізму відшкодування збитків, завданих споживачам внаслідок надання членами саморегулівної організації товарів, виконання робіт (послуг) неналежної якості;
контроль за виконанням положень нормативно-технічних документів, норм і правил у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, за забезпеченням належної якості топографо-геодезичної і картографічної продукції, що складається сертифікованими інженерами-геодезистами - її членами;
участь у розробленні нормативно-правових актів з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
участь у професійній підготовці та сертифікації інженерів-геодезистів;
участь у складі Кваліфікаційної комісії;
захист своїх членів у питаннях судового та досудового вирішення спорів, пов’язаних із топографо-геодезичною і картографічною діяльністю, відповідно до закону;
сприяння розвитку конкуренції у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
підвищення професійного рівня членів саморегулівної організації шляхом внутрішньої сертифікації за процедурою, встановленою саморегулівною організацією;
сприяння розвитку інформаційних технологій у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
встановлення інших вимог щодо сумлінного виконання своїми членами топографо-геодезичних і картографічних робіт, забезпечення виконання ними вимог цього Закону, нормативно-технічних документів у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
Інженер-геодезист може бути членом лише однієї саморегулівної організації у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності.
( Розділ I доповнено статтею 5-3 згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021 )
Розділ II
ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ В СФЕРІ ТОПОГРАФО-ГЕОДЕЗИЧНОЇ І КАРТОГРАФІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Стаття 6. Органи державного управління в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Державне управління у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності здійснюють Кабінет Міністрів України, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, Міністерство оборони України, інші органи виконавчої влади.
( Стаття 6 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1872-VI від 11.02.2010; зміни до статті 6 див. в Законі № 5462-VI від 16.10.2012; текст статті 6 в редакції Закону № 1423-IX від 28.04.2021 )
Стаття 7. Компетенція Кабінету Міністрів України в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Кабінет Міністрів України в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності:
затверджує державні цільові програми щодо забезпечення потреб України в топографо-геодезичній і картографічній продукції;
( Абзац другий статті 7 із змінами, внесеними згідно із Законом № 3421-IV від 09.02.2006 )
встановлює єдині державні системи координат, висот, гравіметричних вимірювань;
визначає порядок надходження, ведення обліку, зберігання та використання матеріалів Державного картографо-геодезичного фонду України, їх валідації;
( Абзац четвертий частини першої статті 7 в редакції Законів № 1872-VI від 11.02.2010, № 2698-IX від 19.10.2022 )
приймає рішення щодо використання на території України інших геодезичних систем координат, висот та гравіметричних вимірювань, масштабного ряду державних топографічних карт та планів;
( Частину першу статті 7 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1872-VI від 11.02.2010 )
визначає порядок ведення державного обліку, реєстрації та проведення експертизи топографо-геодезичних і картографічних робіт та їх результатів;
( Частину першу статті 7 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 1872-VI від 11.02.2010 )
організовує державний контроль за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю;
встановлює порядок охорони геодезичних пунктів;
вирішує інші питання.
Стаття 8. Компетенція центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин
( Назва статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021 )
До компетенції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, належить:
розроблення державних цільових програм у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
затвердження нормативно-технічних документів з питань геодезії, картографії, геоінформаційних систем;
затвердження положення про авторське право в картографії;
вирішення інших питань, визначених законами України та покладених на нього актами Президента України.
До компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить:
( Абзац перший частини другої статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1423-IX від 28.04.2021 )
організація топографо-геодезичних і картографічних робіт;
( Абзац третій частини другої статті 8 виключено на підставі Закону № 2486-IX від 29.07.2022 )
визначення адміністратора геопорталів Державної геодезичної мережі та бази топографічних даних;
( Частину другу статті 8 доповнено новим абзацом згідно із Законом № 554-IX від 13.04.2020 - вводиться в дію з 1 січня 2021 року )
ведення картографічного моніторингу території України, включаючи шельфову зону та населені пункти;
виконання астрономо-геодезичних, гравіметричних, інженерно-геодезичних, топографічних, картографічних, картовидавничих робіт, проведення супутникових радіонавігаційних спостережень, аеро- та космічних зйомок для дистанційного зондування Землі;
координація топографо-геодезичної і картографічної діяльності та здійснення методичного керівництва топографо-геодезичними і картографічними роботами;
створення, розвиток та забезпечення функціонування національної інфраструктури геопросторових даних;
( Абзац шостий частини другої статті 8 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019 )
визначення сталих географічних об’єктів на території України;
проведення державної експертизи програм з питань топографо-геодезичної і картографічної діяльності, проектів топографо-геодезичних і картографічних робіт та їх результатів;
підготовка пропозицій щодо створення у встановленому порядку спеціальних установ і організацій, необхідних для забезпечення топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
організація участі України у міжнародному співробітництві в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності;
сприяння забезпеченню топографо-геодезичних, картографічних підприємств, установ, організацій висококваліфікованими спеціалістами;
вдосконалення методів організації топографо-картографічного виробництва;
здійснення державного контролю за топографо-геодезичною і картографічною діяльністю;
розроблення нормативно-технічних документів з питань геодезії, картографії, геоінформаційних систем;
вирішення інших питань, визначених законами України та покладених на нього актами Президента України.
( Стаття 8 із змінами, внесеними згідно із Законами № 1872-VI від 11.02.2010, № 2608-VI від 19.10.2010; в редакції Закону № 5462-VI від 16.10.2012 )
Стаття 9. Компетенція Міністерства оборони України та інших органів виконавчої влади в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Міністерство оборони України організовує виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт у межах території держави і картографування закордонної території в інтересах забезпечення обороноздатності та безпеки України, здійснює контроль за якістю топографо-геодезичних і картографічних робіт, результати яких використовуються Збройними Силами України.
( Частина перша статті 9 в редакції Закону № 1872-VI від 11.02.2010 )
Компетенція інших органів виконавчої влади в сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності визначається законами України.
( Частина друга статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 5462-VI від 16.10.2012 )
Розділ III
ВИДИ І УМОВИ ЗДІЙСНЕННЯ ТОПОГРАФО-ГЕОДЕЗИЧНОЇ І КАРТОГРАФІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Стаття 10. Основні вимоги щодо здійснення топографо-геодезичної і картографічної діяльності
Під час здійснення топографо-геодезичних, картографічних робіт повинні забезпечуватися:
додержання вимог нормативно-технічної документації;
( Абзац другий статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-IX від 20.09.2019 )
впровадження прогресивних технологій і методів організації топографо-геодезичного і картографічного виробництва;
розроблення, впровадження та організація програмного, технологічного і технічного забезпечення ефективного використання цифрових карт і геоінформаційних систем;
виконання робіт методами і способами, безпечними для життя і здоров’я людей, стану довкілля та об’єктів, що мають історико-культурну цінність;
графічне зображення на картах державних кордонів України та меж адміністративно-територіального устрою, а також кордонів іноземних держав та інших політико-адміністративних і географічних елементів;
зберігання та облік топографо-геодезичних, картографічних, аерозйомочних і космічних матеріалів;
систематичний аналіз державної астрономо-геодезичної основи на території України та відповідності картографічних матеріалів сучасному стану місцевості;
виконання топографічних, картографічних, кадастрових зйомок та оновлення карт і планів, зйомок континентального шельфу та водних об’єктів в єдиній системі координат і висот.
Стаття 11. Топографо-геодезичні і картографічні роботи загальнодержавного призначення
До загальнодержавних топографо-геодезичних і картографічних робіт належать:
вивчення і визначення параметрів фігури Землі та гравітаційного поля для цієї мети;
створення та оновлення державних топографічних карт і планів у графічній, цифровій, фотографічній та інших формах, точність і зміст яких забезпечують вирішення загальнодержавних, оборонних, науково-дослідних та інших завдань, видання цих карт і планів;
створення, розвиток і підтримка в робочому стані державної геодезичної і висотної геодезичної мереж, у тому числі гравіметричної фундаментальної і першого класу, щільність і точність яких забезпечують створення державних топографічних карт і планів, вирішення загальнодержавних, оборонних, науково-дослідних та інших завдань;
створення та оновлення кадастрових карт (планів), надання їх, а також необхідної топографо-геодезичної інформації користувачам для ведення Державної реєстраційної системи землі та іншого нерухомого майна, ведення банку даних;

................
Перейти до повного тексту