- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Договір
Договір
між Україною та Грузією про економічне співробітництво на 1999 - 2008 роки
( Договір ратифіковано Законом
N 1598-III від 23.03.2000 )
Україна та Грузія, далі "Високі Договірні Сторони",
виходячи з необхідності подальшого зміцнення і розвитку рівноправних та взаємовигідних торгово-економічних і виробничих відносин, надання їм довгострокового і сталого характеру, ефективного використання економічного та науково-технічного потенціалу двох держав і підвищення добробуту їхніх народів,
надаючи важливого значення гармонізації здійснення економічних реформ, створенню умов для поетапного переходу до вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили,
домовились про таке:
Стаття 1
Високі Договірні Сторони будуть здійснювати Міждержавну програму довгострокового економічного співробітництва між Україною та Грузією на 1999 - 2008 роки (далі - Програма), яка є складовою частиною цього Договору.
Порядок фінансування Програми погоджується при необхідності по кожному із заходів Програми окремо.
Стаття 2
Економічне співробітництво Високих Договірних Сторін здійснюється шляхом взаємодії між господарюючими суб'єктами незалежно від їхніх форм власності і підпорядкованості, з додержанням загальновизнаних норм міжнародного права та національного законодавства.
Високі Договірні Сторони створюватимуть сприятливі умови для узгодження основних напрямків соціально-економічних перетворень, структурної перебудови; зближення нормативно-правової бази в галузі зовнішньоекономічної діяльності, митно-тарифної і податкової політики, антимонопольного регулювання; формування окремих проектів і програм, сприяння розвитку кооперації, створенню спільних виробничих структур, взаємній участі у приватизації, в інвестиційних проектах згідно з національним законодавством.
Стаття 3
Кабінет Міністрів України та Виконавча Влада Грузії будуть координувати виконання Програми, здійснювати поетапний контроль за її реалізацією і, у разі необхідності, вноситимуть до неї корективи.
Стаття 4
Хід виконання Програми якнайменш один раз на рік розглядається на засіданні Спільної міжурядової українсько-грузинської комісії по економічному співробітництву.
Стаття 5
Спори щодо тлумачення і застосування положень цього Договору підлягають врегулюванню шляхом консультацій та переговорів.
Стаття 6
До цього Договору можуть вноситися зміни та доповнення, які оформлюються міжурядовими протоколами, що є невід'ємними частинами цього Договору, і набувають чинності у відповідності до положень Статті 8.
Стаття 7
Виконання положень цього Договору не зашкоджує правам та обов'язкам, які випливають із інших міжнародних договорів Високих Договірних Сторін.
Стаття 8
Цей Договір набуває чинності з дати отримання останнього повідомлення, яке підтверджує виконання Високими Договірними Сторонами внутрішньодержавних процедур, необхідних для набуття чинності Договору, і діє до 31 грудня 2008 року.
Кожна з Високих Договірних Сторін може припинити дію цього Договору шляхом письмового повідомлення іншої Високої Договірної Сторони. У цьому випадку Договір припиняє свою дію через 6 (шість) місяців від дати отримання такого повідомлення.
Припинення дії цього Договору не зашкоджує здійсненню проектів, які виконуються згідно з Програмою.
Вчинено у м. Тбілісі 16 квітня 1999 року в двох примірниках, кожний українською, грузинською та російською мовами, при цьому всі тексти є автентичними.
З метою тлумачення положень цього Договору використовується текст російською мовою.
Міждержавна програма
довгострокового економічного співробітництва між Україною і Грузією на 1999-2008 роки Тбілісі 1999
I. Стан і проблеми розвитку українсько-грузинського економічного співробітництва
Між Україною і Грузією укладено більше 70 двосторонніх документів.
Таким чином між Україною і Грузією створена належна двостороння договірно-правова база на принципово нових основах, загальновизнаних правових механізмах. Це буде створювати ефективні правові, економічні передумови для подальшого розвитку торгово-економічного і науково-технічного співробітництва між суб'єктами господарської діяльності на принципах ринкової економіки обох країн.
Водночас, радикальні зміни, що відбулися в економіці України і Грузії після проголошення незалежності обома державами, становлення ринкових механізмів супроводжувалися ослабленням господарських і коопераційних зв'язків, значним падінням обсягів виробництва і ще більш глибоким скороченням взаємного товарообігу.
В умовах порушення сформованих раніше коопераційних зв'язків, нестабільності національних грошових систем і погіршення фінансового становища підприємств, недосконалості системи взаєморозрахунків, несиметричності систем оподатковування погіршилася структура товарообігу.
У минулі роки слабко розвивалося одне з важливих напрямків розвитку співробітництва України і Грузії в економічній сфері - створення спільних виробничих структур, що сприяють відновленню і розвитку коопераційних і технологічних зв'язків підприємств і галузей, зберіганню і більш ефективному використанню сформованої раніше спеціалізації підприємств в галузі машинобудування, хімії, паливно-енергетичного і військово-промислового комплексів, мобілізації фінансових і інвестиційних ресурсів за допомогою створення фінансово-промислових груп. Правова основа для організації і діяльності таких структур у законодавчих актах України і Грузії поки істотно відрізняється, що є серйозним гальмом на шляху їхнього створення.
Аналогічне становище склалося з розробкою довгострокових міждержавних цільових комплексних програм з вирішення проблем, що представляють взаємний інтерес, в області виробництва різноманітних видів, у тому числі технічно складної і наукомісткої продукції, у проведенні фундаментальних досліджень, в розвитку метрології і удосконаленні еталонної бази України і Грузії.
При прояві взаємного інтересу українських і грузинських суб'єктів, що господарюють, до участі в акціонуванні підприємств, розташованих на територіях обох держав, і насамперед у таких галузях, як енергетика, чорна і кольорова металургія, переробна галузь АПК через розходження в нормативно-правовій базі їхня участь у цьому процесі не одержує розвитку.
Між Україною і Грузією не повністю врегульовані проблеми, пов'язані з узгодженням транзитних режимів, систем стягування місцевих податків і портових зборів, недостатньо використовуються можливості взаємовигідного співробітництва в області торгового судноплавства в тому числі можливостей поромної переправи, повітряного сполучення, трубопровідного транспорту.
Проблеми, що існують, в економічних відносинах України і Грузії потребують їхнього адекватного вирішення, вироблення довгострокової стратегії взаємовигідного економічного співробітництва на основі цієї Програми.
II. Цілі і задачі Програми
Програма розроблена з метою здійснення Україною і Грузією на довгостроковій основі узгодженого комплексу заходів, у тому числі нормативно-правових, по наданню державного сприяння розвитку взаємовигідних економічних, науково-технічних і інших зв'язків між двома країнами, досягненню суттєвого прогресу у виробничому співробітництві провідних галузей національних економік і щорічного росту на цій основі взаємного товарообігу.
Для реалізації цих цілей Програма передбачає взаємодію державних органів України і Грузії по таких головних напрямках:
- спільне вишукування шляхів, що забезпечують розвиток економічного співробітництва, спрямованого на підняття економік обох держав в інтересах підвищення рівня життя населення;
- узгоджена взаємодія в здійсненні інституціональних перетворень при формуванні ринкової економіки держав, і в першу чергу в області проведення приватизації, створення умов для сумлінної конкуренції, регулювання діяльності природних монополій і т.п.;
- зближення концептуальних підходів у структурній перебудові економіки обох держав, створення господарюючим суб'єктам стимулів для розширення виробництва, збільшення інвестицій у його розвиток, упровадження новітніх досягнень в області науки і передових технологій, підвищення якості і конкурентноздатності продукції, яку випускають, а також забезпечення достовірності та вимірів під час виробництва, поставок і контролю якості продукції.
У процесі виконання Програми треба буде розв'язати такі задачі:
- зближення нормативно-правової бази в області регулювання зовнішньоекономічної діяльності і податкової системи, здійснення заходів для взаємного захисту національних товаровиробників, розвитку міжрегіонального співробітництва,
- формування окремих міждержавних проектів і програм економічного співробітництва, створення спільних підприємств різноманітних видів і форм власності, розвитку виробничої кооперації, активізації взаємної діяльності національних і іноземних інвесторів на території обох держав;
- ефективного використання і розвитку транспортних комунікацій і зв'язку;
- удосконалення платіжно-розрахункових і кредитно-фінансових відносин;
- взаємодії в розвитку фондових ринків.
III. Співробітництво в області економіки України і Грузії
Даною Програмою намічається здійснити поглиблення співробітництва між Україною і Грузією з метою синхронізації умов господарської діяльності і закласти основу для подальшого розвитку інтеграційних процесів в економіці.
Сторони будуть гармонізувати нормативно-правову базу, маючи на увазі створення рівних умов для господарюючих суб'єктів обох держав і в першу чергу що стосується:
- формування єдиного порядку здійснення кооперованих поставок продукції, включаючи застосування непрямих податків;
- зближення законодавчо-нормативної бази держав в області створення міждержавних фінансово-промислових груп і інших спільних структур;
- організація кореспондентських відносин між ЦБ і НБУ, а також міждержавних розрахунків і співробітництва банківських систем.
Важливим напрямком співробітництва між Україною і Грузією Сторони визнають створення і функціонування Євро-Азіатського транспортного коридора, що є надзвичайно важливим для розширення торгово-економічних відносин Сторін з регіоном Закавказзя в цілому, а також з країнами Європи й Азії.
До головних напрямків, по яких пропонується координувати дії Сторін у проведенні економічних реформ, відноситься:
- розробка і підписання міжурядових Угод по здійсненню конкурентної політики, здійснення підтримки підприємництва;
................Перейти до повного тексту