1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про стратегічну екологічну оцінку
(Відомості Верховної Ради (ВВР), 2018, № 16, ст.138) ( Із змінами, внесеними згідно із Законами № 2320-IX від 20.06.2022 № 2389-IX від 09.07.2022 № 2717-IX від 03.11.2022 № 2849-IX від 13.12.2022 ) ( У тексті Закону слова "засоби масової інформації" у всіх відмінках і числах замінено словом "медіа" згідно із Законом № 2849-IX від 13.12.2022 )
Розділ I
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Визначення термінів
1. У цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:
1) громадськість - одна чи більше фізичних або юридичних осіб, їх об’єднання, організації або групи, зареєстровані на території, на яку поширюється дія документа стратегічного планування;
2) держава походження - держава, під юрисдикцією якої здійснюється розроблення документа державного планування;
3) документи державного планування - стратегії, плани, схеми, містобудівна документація, загальнодержавні програми, державні цільові програми та інші програми і програмні документи, включаючи зміни до них, які розробляються та/або підлягають затвердженню органом державної влади, органом місцевого самоврядування;
4) замовник - орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який є відповідальним за розроблення документів державного планування та здійснює загальне керівництво і контроль за їх виконанням, або інший визначений законодавством замовник документів державного планування;
5) зачеплена держава - держава, на яку ймовірно поширяться транскордонні наслідки виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
6) наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, - будь-які ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, надр, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини та взаємодія цих факторів;
7) стратегічна екологічна оцінка - процедура визначення, опису та оцінювання наслідків виконання документів державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виправданих альтернатив, розроблення заходів із запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків, яка включає визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, складання звіту про стратегічну екологічну оцінку, проведення громадського обговорення та консультацій (за потреби - транскордонних консультацій), врахування у документі державного планування звіту про стратегічну екологічну оцінку, результатів громадського обговорення та консультацій, інформування про затвердження документа державного планування та здійснюється у порядку, визначеному цим Законом.
Стаття 2. Сфера дії Закону
1. Цей Закон регулює відносини у сфері оцінки наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, виконання документів державного планування та поширюється на документи державного планування, які стосуються сільського господарства, лісового господарства, рибного господарства, енергетики, промисловості, транспорту, управління відходами, використання водних ресурсів, охорони довкілля, телекомунікацій, туризму, містобудування або землеустрою (схеми) та виконання яких передбачатиме реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі (далі - території з природоохоронним статусом), крім тих, що стосуються створення або розширення територій та об’єктів природно-заповідного фонду.
( Частина перша статті 2 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2320-IX від 20.06.2022 )
2. Дія цього Закону не поширюється на:
1) документи державного планування, що стосуються виключно національної оборони або дій у разі надзвичайних ситуацій;
2) бюджети, бюджетні програми та фінансові плани;
( Пункт 3 частини другої статті 2 втратив чинність - див. пункт 2 розділу VI )
3) план відновлення та розвитку регіонів, плани відновлення та розвитку територіальних громад.
( Частину другу статті 2 доповнено пунктом 3 згідно із Законом № 2389-IX від 09.07.2022 )
3. Здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування виключає необхідність проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи такого документа.
Стаття 3. Мета та принципи стратегічної екологічної оцінки
1. Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.
2. Стратегічна екологічна оцінка здійснюється на основі принципів законності та об’єктивності, гласності, участі громадськості, наукової обґрунтованості, збалансованості інтересів, комплексності, запобігання екологічній шкоді, довгострокового прогнозування, достовірності та повноти інформації у проекті документа, міжнародного екологічного співробітництва.
Стаття 4. Суб’єкти стратегічної екологічної оцінки
1. Суб’єктами стратегічної екологічної оцінки є:
1) замовник;
2) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (відповідні підрозділи з питань охорони навколишнього природного середовища та охорони здоров’я), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони здоров’я;
3) органи виконавчої влади;
4) органи місцевого самоврядування;
5) громадськість;
6) держава походження;
7) зачеплена держава.
Розділ II
ПОВНОВАЖЕННЯ СУБ’ЄКТІВ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Стаття 5. Повноваження замовника документів державного планування
1. Замовник документів державного планування:
1) забезпечує здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування;
2) здійснює інформування та забезпечує вільний доступ до інформації у процесі стратегічної екологічної оцінки;
3) забезпечує своєчасні та ефективні можливості для участі громадськості у стратегічній екологічній оцінці проекту документа державного планування;
4) враховує в документі державного планування звіт про стратегічну екологічну оцінку, результати громадського обговорення та консультацій, проведених згідно із статтями 12 та 13 цього Закону, а також результати транскордонних консультацій, проведених відповідно до статті 14 цього Закону;
5) здійснює у межах компетенції моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
6) вживає заходів з усунення негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, зумовлених виконанням документа державного планування;
7) забезпечує фінансування здійснення стратегічної екологічної оцінки;
8) вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
( Частину першу статті 5 доповнено пунктом 8 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
9) здійснює інші повноваження відповідно до закону.
( Частину першу статті 5 доповнено пунктом 9 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
Стаття 6. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, щодо стратегічної екологічної оцінки
1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, у межах своєї компетенції:
1) надає зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування загальнодержавного рівня;
2) надає зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку;
3) забезпечує здійснення транскордонних консультацій у випадках, передбачених статтями 14 та 15 цього Закону;
4) за потреби звертається до органів, зазначених у статті 8 цього Закону, щодо виконання заходів із забезпечення інформування та участі громадськості України, на яку можуть поширюватися наслідки виконання документа державного планування держави походження;
5) за потреби залучає інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, спеціалістів і науковців до консультацій, що проводяться відповідно до статей 13-15 цього Закону;
( Пункт 5 частини першої статті 6 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
6) здійснює методичне керівництво та методологічно-консультативне забезпечення з питань стратегічної екологічної оцінки;
7) розробляє нормативно-методичні документи з питань стратегічної екологічної оцінки;
8) узагальнює практику здійснення стратегічної екологічної оцінки, застосування новітніх методів екологічної оцінки;
8-1) забезпечує адміністрування Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
( Частину першу статті 6 доповнено пунктом 8-1 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
8-2) вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
( Частину першу статті 6 доповнено пунктом 8-2 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
9) здійснює інші повноваження відповідно до закону.
( Пункт 9 частини першої статті 6 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
Стаття 7. Повноваження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, щодо стратегічної екологічної оцінки
1. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, у межах своєї компетенції:
1) надає зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування загальнодержавного рівня;
2) надає зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування та звіту про стратегічну екологічну оцінку;
3) за потреби залучає інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, спеціалістів і науковців до консультацій, що проводяться відповідно до статті 13 цього Закону;
( Пункт 3 частини першої статті 7 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
4) розробляє нормативно-методичні документи з питань стратегічної екологічної оцінки;
4-1) вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
( Частину першу статті 7 доповнено пунктом 4-1 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
5) здійснює інші повноваження відповідно до закону.
( Пункт 5 частини першої статті 7 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
Стаття 8. Повноваження обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій (відповідних підрозділів з питань охорони навколишнього природного середовища та з питань охорони здоров’я), органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони здоров’я щодо стратегічної екологічної оцінки
1. Обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (відповідні підрозділи з питань охорони навколишнього природного середовища та з питань охорони здоров’я), орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища та орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони здоров’я у межах своєї компетенції:
1) надають зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту документа державного планування місцевого та регіонального рівнів;
2) надають зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування місцевого та регіонального рівнів та звіту про стратегічну екологічну оцінку;
( Пункт 2 частини першої статті 8 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
3) забезпечують інформування та участь громадськості у випадках, передбачених статтею 15 цього Закону;
4) за потреби залучають інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, спеціалістів і науковців до консультацій, що проводяться відповідно до статті 13 цього Закону;
( Пункт 4 частини першої статті 8 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
5) вживають заходів з усунення негативних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, зумовлених виконанням документа державного планування;
5-1) вносять до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
( Частину першу статті 8 доповнено пунктом 5-1 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
6) здійснюють інші повноваження, визначені цим Законом та іншими актами законодавства.
Розділ III
ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ
Стаття 9. Етапи здійснення стратегічної екологічної оцінки та основні вимоги до неї
1. Етапами стратегічної екологічної оцінки є:
1) визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки;
2) складання звіту про стратегічну екологічну оцінку;
3) проведення громадського обговорення та консультацій у порядку, передбаченому статтями 12 та 13 цього Закону, транскордонних консультацій у порядку, передбаченому статтею 14 цього Закону;
4) врахування звіту про стратегічну екологічну оцінку, результатів громадського обговорення та консультацій;
5) інформування про затвердження документа державного планування;
6) моніторинг наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
2. Звіт про стратегічну екологічну оцінку, результати громадського обговорення та консультацій, проведених згідно із статтями 12 та 13 цього Закону, а також результати транскордонних консультацій, проведених відповідно до статті 14 цього Закону, обов’язково враховуються в документі державного планування.
( Частина друга статті 9 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
3. Замовник може проводити громадське обговорення та консультації у порядку, передбаченому статтями 10, 12 та 13 цього Закону, одночасно.
( Статтю 9 доповнено частиною третьою згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
4. Граничний строк надання зауважень і пропозицій під час проведення громадського обговорення та консультацій у порядку, передбаченому статтями 10, 12 та 13 цього Закону, обчислюється з дня, наступного за днем розміщення замовником відповідних документів у Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки, а у разі здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації - з дня отримання органами, зазначеними у статтях 6-8 цього Закону, матеріалів, зазначених у частині другій статті 13 цього Закону.
( Статтю 9 доповнено частиною четвертою згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
Стаття 9-1. Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки
1. Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки - це єдина інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує створення, перегляд, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері стратегічної екологічної оцінки.
2. Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки створюється з використанням програмного забезпечення, яке забезпечує його сумісність та електронну інформаційну взаємодію у режимі реального часу з іншими електронними інформаційними системами і мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, у тому числі з Єдиним реєстром з оцінки впливу на довкілля, містобудівним кадастром, Державним земельним кадастром тощо.
Електронний кабінет є компонентом Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки, який забезпечує електронну взаємодію між суб’єктами стратегічної екологічної оцінки.
Держателем Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.
3. До Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки вносяться:
1) заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та повідомлення про її оприлюднення;
2) проект документа державного планування, звіт про стратегічну екологічну оцінку та повідомлення про оприлюднення зазначених документів;
3) зауваження і пропозиції громадськості, довідка про громадське обговорення;
4) зауваження і пропозиції органів виконавчої влади, довідка про консультації;
5) затверджений документ державного планування (крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом) та рішення про його затвердження;
6) інформація щодо транскордонних консультацій (у разі їх проведення);
7) результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, інформація про не передбачені звітом про стратегічну екологічну оцінку негативні наслідки виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (у разі їх виявлення), та про заходи, вжиті для їх усунення;
8) рекомендації щодо необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, та рішення про нездійснення стратегічної екологічної оцінки таких змін.
Інформація, внесена до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки, є публічною та відкритою. Вільний доступ до неї забезпечується через мережу Інтернет.
4. Порядок ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки затверджується Кабінетом Міністрів України.
( Закон доповнено статтею 9-1 згідно із Законом № 2717-IX від 03.11.2022 )
Стаття 10. Визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
1. Стратегічна екологічна оцінка здійснюється у процесі розроблення документа державного планування до його подання для затвердження. Здійснення стратегічної екологічної оцінки забезпечує замовник.
2. Для визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, що має бути включена до звіту про стратегічну екологічну оцінку, та необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, замовник складає заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки і вносить її до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки для проведення консультацій з органами, зазначеними у статтях 6 і 7 цього Закону, - щодо документа державного планування загальнодержавного рівня, або органами, зазначеними у статті 8 цього Закону, - щодо документа державного планування місцевого та регіонального рівнів, а також оприлюднює її в порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, з метою одержання та врахування пропозицій і зауважень громадськості.
( Частина друга статті 10 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
3. Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки повинна містити інформацію про:
1) замовника;
2) вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
3) те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів);
4) ймовірні наслідки:
а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
б) для територій з природоохоронним статусом;
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
5) виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено;
6) дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки;
7) заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку;
9) орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
4. Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проект документа державного планування (за наявності) оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті замовника та вносяться ним до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості. Замовник повідомляє громадськість про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту документа державного планування (за наявності) у порядку, передбаченому частиною четвертою статті 12 цього Закону, та забезпечує вільний доступ громадськості до таких документів протягом усього строку громадського обговорення, визначеного частиною п’ятою цієї статті.
( Частина четверта статті 10 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
5. Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення.
( Частина п'ята статті 10 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
6. Органи, зазначені у статтях 6 і 7 цього Закону, - щодо проектів документів державного планування загальнодержавного рівня та органи, зазначені у статті 8 цього Закону, - щодо проектів документів державного планування місцевого та регіонального рівнів у строк, що не перевищує 10 днів з дня внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, надають свої зауваження і пропозиції шляхом їх внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки.
( Частина шоста статті 10 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
7. Органи, зазначені у статтях 6 і 7 цього Закону, - щодо документа державного планування загальнодержавного рівня та органи, зазначені у статті 8 цього Закону, - щодо документа державного планування місцевого та регіонального рівнів розглядають заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, в якій передбачена необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, та надають рекомендації щодо необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки таких змін шляхом їх внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки у строк, визначений частиною шостою цієї статті.
Підставою для прийняття рішення про необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, є критерії визначення наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, затверджені органом, зазначеним у статті 6 цього Закону.
( Частина сьома статті 10 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
8. Якщо замовник на підставі рекомендацій, передбачених частиною сьомою цієї статті, прийняв рішення про нездійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, він оприлюднює таке рішення разом з його обґрунтуванням у порядку, передбаченому статтею 16 цього Закону, та розміщує таке рішення у Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки.
( Частина восьма статті 10 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
Стаття 11. Звіт про стратегічну екологічну оцінку
1. Замовник забезпечує складання звіту про стратегічну екологічну оцінку після врахування зауважень і пропозицій, отриманих у процесі громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та наданих органами, зазначеними у статтях 6-8 цього Закону.
2.Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування, вноситься до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
( Абзац перший частини другої статті 11 в редакції Закону № 2717-IX від 03.11.2022 )
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

................
Перейти до повного тексту