1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Закон України


ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законів України щодо порядку здійснення стратегічної екологічної оцінки
(Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2023, № 28, ст.101)
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законів України:
1. Абзац другий пункту "а" частини першої статті 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., № 41, ст. 546 із наступними змінами) після слів "про оцінку впливу на довкілля" доповнити словами "про стратегічну екологічну оцінку".
2. У Законі України "Про стратегічну екологічну оцінку" (Відомості Верховної Ради України, 2018 р., № 16, ст. 138; із змінами, внесеними Законом України від 9 липня 2022 року № 2389-IX):
1) частину першу статті 5 доповнити пунктами 8 і 9 такого змісту:
"8) вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
9) здійснює інші повноваження відповідно до закону";
2) у частині першій статті 6:
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5) за потреби залучає інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, спеціалістів і науковців до консультацій, що проводяться відповідно до статей 13-15 цього Закону";
доповнити пунктами 8-1 і 8-2 такого змісту:
"8-1) забезпечує адміністрування Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки;
8-2) вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки";
пункт 9 викласти в такій редакції:
"9) здійснює інші повноваження відповідно до закону";
3) у частині першій статті 7:
пункт 3 викласти в такій редакції:
"3) за потреби залучає інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, спеціалістів і науковців до консультацій, що проводяться відповідно до статті 13 цього Закону";
доповнити пунктом 4-1 такого змісту:
"4-1) вносить до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки";
пункт 5 викласти в такій редакції:
"5) здійснює інші повноваження відповідно до закону";
4) у частині першій статті 8:
пункти 2 і 4 викласти в такій редакції:
"2) надають зауваження і пропозиції до проекту документа державного планування місцевого та регіонального рівнів та звіту про стратегічну екологічну оцінку";
"4) за потреби залучають інші органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування, спеціалістів і науковців до консультацій, що проводяться відповідно до статті 13 цього Закону";
доповнити пунктом 5-1 такого змісту:
"5-1) вносять до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки відомості відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки";
5) у статті 9:
частину другу після слів і цифр "статті 14 цього Закону" доповнити словом "обов’язково";
доповнити частинами третьою та четвертою такого змісту:
"3. Замовник може проводити громадське обговорення та консультації у порядку, передбаченому статтями 10, 12 та 13 цього Закону, одночасно.
4. Граничний строк надання зауважень і пропозицій під час проведення громадського обговорення та консультацій у порядку, передбаченому статтями 10, 12 та 13 цього Закону, обчислюється з дня, наступного за днем розміщення замовником відповідних документів у Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки, а у разі здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації - з дня отримання органами, зазначеними у статтях 6-8 цього Закону, матеріалів, зазначених у частині другій статті 13 цього Закону";
6) доповнити статтею 9-1 такого змісту:
"Стаття 9-1. Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки
1. Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки - це єдина інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує створення, перегляд, збирання, внесення, накопичення, обробку, використання, розгляд, зберігання, захист, облік та надання інформації у сфері стратегічної екологічної оцінки.
2. Єдиний реєстр стратегічної екологічної оцінки створюється з використанням програмного забезпечення, яке забезпечує його сумісність та електронну інформаційну взаємодію у режимі реального часу з іншими електронними інформаційними системами і мережами, що становлять інформаційний ресурс держави, у тому числі з Єдиним реєстром з оцінки впливу на довкілля, містобудівним кадастром, Державним земельним кадастром тощо.
Електронний кабінет є компонентом Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки, який забезпечує електронну взаємодію між суб’єктами стратегічної екологічної оцінки.
Держателем Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища.
3. До Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки вносяться:
1) заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та повідомлення про її оприлюднення;
2) проект документа державного планування, звіт про стратегічну екологічну оцінку та повідомлення про оприлюднення зазначених документів;
3) зауваження і пропозиції громадськості, довідка про громадське обговорення;
4) зауваження і пропозиції органів виконавчої влади, довідка про консультації;
5) затверджений документ державного планування (крім інформації, яка відповідно до закону становить державну таємницю або належить до інформації з обмеженим доступом) та рішення про його затвердження;
6) інформація щодо транскордонних консультацій (у разі їх проведення);
7) результати моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, інформація про не передбачені звітом про стратегічну екологічну оцінку негативні наслідки виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (у разі їх виявлення), та про заходи, вжиті для їх усунення;
8) рекомендації щодо необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, та рішення про нездійснення стратегічної екологічної оцінки таких змін.
Інформація, внесена до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки, є публічною та відкритою. Вільний доступ до неї забезпечується через мережу Інтернет.
4. Порядок ведення Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки затверджується Кабінетом Міністрів України";
7) частини другу, четверту - восьму статті 10 викласти в такій редакції:
"2. Для визначення обсягу досліджень, методів екологічної оцінки, рівня деталізації інформації, що має бути включена до звіту про стратегічну екологічну оцінку, та необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, замовник складає заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки і вносить її до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки для проведення консультацій з органами, зазначеними у статтях 6 і 7 цього Закону, - щодо документа державного планування загальнодержавного рівня, або органами, зазначеними у статті 8 цього Закону, - щодо документа державного планування місцевого та регіонального рівнів, а також оприлюднює її в порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, з метою одержання та врахування пропозицій і зауважень громадськості";
"4. Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проект документа державного планування (за наявності) оприлюднюються шляхом розміщення на офіційному веб-сайті замовника та вносяться ним до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки з метою одержання та врахування зауважень і пропозицій громадськості. Замовник повідомляє громадськість про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки та проекту документа державного планування (за наявності) у порядку, передбаченому частиною четвертою статті 12 цього Закону, та забезпечує вільний доступ громадськості до таких документів протягом усього строку громадського обговорення, визначеного частиною п’ятою цієї статті.
5. Строк громадського обговорення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки встановлюється замовником і не може становити менш як 10 днів з дня її оприлюднення.
6. Органи, зазначені у статтях 6 і 7 цього Закону, - щодо проектів документів державного планування загальнодержавного рівня та органи, зазначені у статті 8 цього Закону, - щодо проектів документів державного планування місцевого та регіонального рівнів у строк, що не перевищує 10 днів з дня внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, надають свої зауваження і пропозиції шляхом їх внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки.
7. Органи, зазначені у статтях 6 і 7 цього Закону, - щодо документа державного планування загальнодержавного рівня та органи, зазначені у статті 8 цього Закону, - щодо документа державного планування місцевого та регіонального рівнів розглядають заяву про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки, в якій передбачена необхідність здійснення стратегічної екологічної оцінки незначних змін до документа державного планування, щодо якого раніше здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, та надають рекомендації щодо необхідності здійснення стратегічної екологічної оцінки таких змін шляхом їх внесення до Єдиного реєстру стратегічної екологічної оцінки у строк, визначений частиною шостою цієї статті.

................
Перейти до повного тексту