- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
від 18 грудня 1996 р. N 1525 Київ |
Про затвердження Положення про державну систему обліку та контролю ядерних матеріалів
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
N 1006 від 09.08.2001
N 257 від 25.03.2009 )
Затвердити Положення про державну систему обліку та контролю ядерних матеріалів, що додається.
Прем'єр-міністр України | П.ЛАЗАРЕНКО |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 18 грудня 1996 р. N 1525
(у редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 25 березня 2009 р. N 257 ( 257-2009-п )
ПОЛОЖЕННЯ
про державну систему обліку та контролю ядерних матеріалів
Загальна частина
1. Це Положення визначає засади функціонування державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів і вимоги щодо виконання Угоди між Україною та Міжнародним агентством з атомної енергії про застосування гарантій у зв'язку з
Договором про нерозповсюдження ядерної зброї, ратифікованої Законом України від 17 грудня 1997 р.
N 737/97-ВР, та Додаткового протоколу до
Угоди, ратифікованого Законом України від 16 листопада 2005 р.
N 3092-IV (далі - міжнародні угоди).
2. Терміни, що вживаються у цьому Положенні, мають таке значення:
зона балансу ядерних матеріалів - ділянка території, на якій ведеться державний облік ядерних матеріалів і згідно з установленою процедурою визначається фактично наявна кількість ядерних матеріалів та їх кількість при кожній передачі в зону (із зони) балансу ядерних матеріалів;
контроль ядерних матеріалів - контроль за наявністю та переміщенням ядерних матеріалів з метою своєчасного виявлення і запобігання їх втраті або несанкціонованому використанню, який здійснюється суб'єктами державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів в межах їх повноважень;
облік ядерних матеріалів - визначення фактично наявної кількості ядерних матеріалів, складення, реєстрація та ведення облікових і звітних документів;
фізична інвентаризація - визначення фактично наявної кількості на даний момент ядерних матеріалів у відповідній зоні балансу ядерних матеріалів.
3. Метою функціонування державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів є створення умов для виконання міжнародних угод і забезпечення мирного використання ядерних та неядерних матеріалів, обладнання та технологій, що підпадають під вимоги міжнародних угод і використовуються на території України під її юрисдикцією або перебувають під її контролем.
4. Основою функціонування державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів є дозвільний принцип в сфері використання ядерної енергії.
5. Суб'єктами державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів є:
1) компетентний орган державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів;
2) міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Національна академія наук, повноваження яких відповідно до законодавства пов'язані з забезпеченням реалізації державної політики щодо обліку та контролю ядерних матеріалів;
3) юридичні та фізичні особи, що провадять згідно з ліцензією діяльність, пов'язану з використанням, виробництвом, зберіганням, придбанням і збутом ядерних матеріалів (далі - ліцензіати);
4) інші юридичні та фізичні особи, що виробляють, експортують, імпортують товари, які підпадають під вимоги міжнародних угод, або провадять діяльність на об'єкті, стосовно надання доступу до якого МАГАТЕ надіслало до Держатомрегулювання запит згідно з вимогами міжнародних угод.
6. Завданнями державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів є:
1) ведення обліку ядерних матеріалів та їх постійний контроль у зоні балансу ядерних матеріалів;
2) упровадження ефективного механізму взаємодії з системою фізичного захисту під час контролю ядерних матеріалів;
3) підтримання в належному стані і удосконалення інфраструктури забезпечення безперервності обліку та контролю ядерних матеріалів у зоні їх балансу;
4) забезпечення професійної підготовки, підтримання та планового підвищення кваліфікації фахівців з обліку та контролю ядерних матеріалів;
5) застосування єдиної процедури обліку ядерних матеріалів, єдиної системи обліково-звітної документації;
6) збір, узагальнення і подання до МАГАТЕ інформації згідно з вимогами міжнародних угод;
7) забезпечення взаємодії суб'єктів державної системи обліку та контролю ядерних матеріалів у разі виявлення випадків їх незаконного обігу або несанкціонованого використання.
................Перейти до повного тексту