- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 5 листопада 2024 р. № 1268 Київ |
Про запровадження системи управління та здійснення контролю за виконанням програм транскордонного, транснаціонального та міжрегіонального співробітництва Interreg та Interreg NEXT
Затвердити Порядок функціонування системи управління та здійснення контролю за виконанням програм транскордонного, транснаціонального та міжрегіональногоспівробітництва Interreg та Interreg NEXT, що додається.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 85 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 листопада 2024 р. № 1268
ПОРЯДОК
функціонування системи управління та здійснення контролю за виконанням програм транскордонного, транснаціонального та міжрегіонального співробітництва Interreg та Interreg NEXT
2. Терміни, що вживаються у Порядку, мають таке значення:
1) адміністративна перевірка - вид управлінської перевірки, що проводиться контролерами, яка передбачена вимогами програм і полягає у перевірці законності та правомірності витрат, задекларованих головними партнерами/партнерами (резидентами) у електронній системі відповідної програми у рамках реалізації проектів;
2) головний партнер (під час державної реєстрації проекту - виконавець) - юридична особа (резидент/нерезидент), яка є одержувачем гранту, укладає грантовий контракт, договір субсидіювання, партнерську угоду та несе відповідальність за реалізацію проекту в цілому;
3) група аудиторів - група, що складається з уповноважених представників країн - учасниць відповідної програми, є незалежною від органу управління та інших робочих органів відповідної програми. Очолює групу аудиторський орган;
4) звіт про хід реалізації проекту - інформація, що регулярно подається головним партнером органу управління та спільному секретаріату для оновлення відомостей про хід реалізації проекту, а також для обґрунтування витрат, що зазначені у заявці на відшкодування витрат/виплату коштів;
5) контролер - посадова особа Держаудитслужби, уповноважена на проведення управлінських перевірок у рамках реалізації проектів програм;
6) моніторинговий комітет - робочий орган програм, який відповідає за здійснення моніторингу, забезпечення якості та ефективності впровадження програм, до складу якого входять представники всіх країн-учасниць, які мають рівні права та обов’язки;
7) Національний контролер - Держаудитслужба, яка забезпечує проведення управлінських перевірок у рамках виконання програм;
8) Національний орган управління - Секретаріат Кабінету Міністрів України, який відповідає за координацію та виконання програм на національному рівні, створення та ефективне функціонування системи управління та контролю, а також забезпечує співпрацю з Європейською Комісією, органами управлінь та іншими робочими органами програм;
9) орган управління - орган влади держави - члена ЄС, уповноважений Європейською Комісією забезпечувати ефективну реалізацію відповідної програми;
10) партнер (резидент) (під час державної реєстрації проекту - реципієнт) - юридична особа, що є одержувачем гранту та несе відповідальність за свою частину проекту;
11) перевірка на місці - вид управлінської перевірки, що проводиться контролером за місцезнаходженням головного партнера/партнера (резидента) або на будь-якому іншому місці (в окремих випадках, як визначено правилами програм, така перевірка також може бути проведена дистанційно) на території України, де реалізується проект, з метою перевірки фінансових, технічних, фізичних та інших аспектів операцій у рамках реалізації проекту, у тому числі шляхом здійснення заходів державного фінансового контролю;
12) представник України у групі аудиторів - Рахункова палата, яка є членом групи аудиторів і за запитом аудиторського органу бере участь у проведенні оцінки системи управління та контролю за відповідною програмою, а також аудитів проектів (операцій) і річної фінансової звітності за відповідною програмою;
14) електронна система - система, що передбачена угодами про фінансування програм, зазначеними в абзаці першому пункту 1 цього Порядку, яка використовується кожним органом управління відповідної програми для забезпечення ефективної реалізації проектів, моніторингу їх результатів використання коштів у рамках проектів, а також для підтвердження контролерами прийнятності витрат у рамках проведення управлінських перевірок;
15) спільний секретаріат - робочий орган програм, створений для допомоги органу управління, моніторинговому комітету та аудиторському органу у виконанні їх функцій;
16) управлінська перевірка - діяльність з визначення прийнятності витрат, результатом якої є оцінка прийнятності задекларованих витрат на реалізацію проектів програм, їх відповідності правилам відповідної програми та національному законодавству, яка проводиться контролерами відповідно до цього Порядку, інших нормативно-правових актів та правил програм, включає адміністративні перевірки та/або перевірки на місцях;
17) звіт про контроль (report) - документ, який формується за результатами проведення контролером управлінської перевірки, невід’ємним додатком якого є чек-лист та/або сертифікат контролю, та який зберігається в електронній системі документообігу Національного контролера.
Інші терміни, що використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в
Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами - членами, з іншої сторони, та
додатках до неї,
Порядку залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 р. № 153 "Про створення єдиної системи залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги" (Офіційний вісник України, 2022 р., № 8, ст. 340), угодах про фінансування програм, зазначених в абзаці першому пункту 1 цього Порядку, та інших нормативно-правових актах з питань міжнародної технічної допомоги.
3. Основними завданнями Національного органу управління є:
1) створення, забезпечення та координація ефективного функціонування системи управління та контролю за виконанням програм на національному рівні;
2) координація співробітництва та забезпечення комунікації з органом управління, який є органом влади держави - члена ЄС та уповноважений Європейською Комісією забезпечувати ефективну реалізацію відповідної програми, спільним секретаріатом, Національним контролером, представником України у групі аудиторів, органами державної влади, головними партнерами/партнерами (резидентами), що беруть участь у виконанні функцій відповідно до цього Порядку, щодо виконання програм в Україні;
3) подання від Української сторони кандидатур до складу моніторингових комітетів, спільних оціночних комітетів та інших робочих органів, що можуть створюватися в рамках програм, а також представлення позиції Української сторони під час засідань таких органів;
4) проведення у разі необхідності внутрішніх консультацій у рамках підготовки до засідань моніторингових комітетів, зокрема щодо формування спільної позиції Української сторони;
5) участь у проведенні перевірки відповідності головних партнерів та партнерів (резидентів) критеріям програм Interreg та Interreg NEXT;
6) забезпечення координації роботи та співпраці з відповідними органами з питань організації проведення управлінських перевірок у рамках реалізації проектів програм на території України;
7) здійснення в межах повноважень заходів з метою надання роз’яснень на запити органу управління шляхом залучення компетентних органів державної влади України;
8) підтримка органу управління у відшкодуванні неправомірних витрат, що були використані не за призначенням або з порушенням процедур та не можуть бути вирахувані з наступних платежів за рахунок гранту, і поверненні невикористаної частини гранту головними партнерами/партнерами (резидентами);
9) сприяння органу управління та спільному секретаріату у проведенні навчань та тренінгів для контролерів, зокрема щодо роз’яснення правил звітності, реалізації проектів, управлінських перевірок, правил та процедур підтвердження витрат за проектами в рамках програм;
10) забезпечення зберігання офіційних документів, пов’язаних з виконанням програм на території України.
4. Основними завданнями Національного контролера у рамках реалізації проектів програм є:
1) здійснення на національному рівні контролю за витратами головних партнерів/партнерів (резидентів) шляхом проведення управлінських перевірок, підтримка органу управління у виконанні завдань із здійснення контролю на території України;
2) співробітництво з Національним органом управління, органами державної влади, іншими державними органами, головними партнерами/партнерами (резидентами), що беруть участь у виконанні функцій відповідно до цього Порядку, з метою формування та ефективного функціонування системи управління і контролю на національному рівні;
3) проведення перевірки на місці головного партнера/партнера (резидента), керуючись правилами відповідної програми;
4) розроблення розпорядчих документів, згідно з якими проводяться управлінські перевірки з урахуванням правил програм та національного законодавства за погодженням із Національним органом управління;
5) подання Національному органу управління списку контролерів з уповноважених працівників Держаудитслужби та її міжрегіональних територіальних органів для забезпечення надання їм доступу до електронної системи;
6) видача чек-листа та/або сертифіката контролю в електронній системі відповідної програми, в якому визначена сума підтверджених витрат за відповідний звітний період та який підтверджує законність та правомірність понесених головним партнером/партнером (резидентом) витрат відповідно до правил ЄС, правил на програмному та національному рівні;
7) забезпечення комунікації з Національним органом управління, органом управління, спільним секретаріатом програм з питань електронної системи;
8) співробітництво з Національним органом управління, органами державної влади, головними партнерами/партнерами (резидентами), що беруть участь у виконанні функцій відповідно до цього Порядку, з метою здійснення належного контролю за виконанням програм;
9) інформування Національного органу управління про план проведення управлінських перевірок відповідної програми;
10) надсилання до державних органів та органів місцевого самоврядування, юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, фізичних осіб - підприємців, фізичних осіб, які беруть участь у реалізації проектів відповідної програми, запитів стосовно інформації, документів і матеріалів, необхідних для виконання покладених на них повноважень з виконання завдань, та інших отримувачів коштів у рамках програм;
11) отримання від головних партнерів/партнерів (резидентів) пояснення щодо реалізації проектів програм;
12) участь у навчаннях та тренінгах, зокрема щодо правил звітності, реалізації проектів, перевірки витрат, задекларованих головними партнерами/партнерами (резидентами), а також правил та процедур підтвердження витрат за проектами у рамках програм;
13) сприяння Національному органу управління та органу управління у поверненні неналежно витрачених коштів та невикористаної частини гранту головними партнерами/партнерами (резидентами) - бюджетними установами.
5. До повноважень представника України у групі аудиторів належить:
1) надання аудиторському органу держави - члена ЄС, який відповідає за проведення аудитів систем управління та контролю в рамках виконання програм, аудитів проектів (операцій), а також річної фінансової звітності за відповідними програмами, переліку посадових осіб Рахункової палати для включення їх до складу групи аудиторів;
2) участь у засіданнях групи аудиторів;
3) участь за відповідними запитами аудиторського органу у проведенні аудитів у рамках відповідної програми, зокрема аудиті національної системи управління та контролю, аудитах проектів (операцій), а також річної фінансової звітності;
4) інформування аудиторського органу про результати аудитів, проведених за відповідною програмою, у тому числі щодо оцінки національної системи управління та контролю, а також про порушення та помилки, виявлені під час проведення аудитів проектів (операцій) і річної фінансової звітності;
5) обговорення та погодження на національному рівні із головними партнерами/партнерами (резидентами), іншими робочими органами відповідної програми результатів аудитів, проведених за відповідними запитами аудиторського органу;
6) участь у підготовці та затвердженні групою аудиторів аудиторської думки щодо річної фінансової звітності за відповідною програмою, аудиторського звіту, який повинен містити підсумкову інформацію про результати всіх проведених протягом року аудитів за відповідною програмою, в тому числі про результати аналізу виявлених порушень та недоліків, вжиті та заплановані заходи щодо їх усунення на програмному рівні та на рівні проектів;
7) участь у розробленні процедур групи аудиторів, стратегії аудиту за відповідною програмою, а також змін до них;
8) подання в межах компетенції пропозицій Національному органу управління, пов’язаних із функціонуванням на національному рівні системи управління та контролю.
6. Основними завданнями місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у рамках виконання програм є:
1) участь у робочих органах, що можуть створюватися в рамках програм за поданням Національного органу управління;
2) співпраця з Національним органом управління та контролерами з питань забезпечення здійснення належного нагляду за цільовим та ефективним використанням грантів у рамках проектів програм на території України;
3) сприяння Національному контролеру, Національному органу управління у:
проведенні моніторингу реалізації проектів;
................Перейти до повного тексту