- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
П О С Т А Н О В А
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про Рекомендації парламентських слухань на тему: "Про інтенсифікацію співробітництва України з Європейським Союзом у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва"
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2007, N 45, ст.523 )
Верховна Рада України
постановляє:
1. Схвалити Рекомендації парламентських слухань на тему: "Про інтенсифікацію співробітництва України з Європейським Союзом у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва" (додаються).
2. Комітетам Верховної Ради України з питань європейської інтеграції, у закордонних справах, з питань економічної політики, з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування у першому півріччі 2008 року поінформувати Верховну Раду України про стан виконання зазначених Рекомендацій парламентських слухань.
3. Контроль за виконанням цієї Постанови покласти на Комітет Верховної Ради України з питань європейської інтеграції.
Голова Верховної Ради України | О.МОРОЗ |
м. Київ, 27 червня 2007 року N 1242-V |
СХВАЛЕНО
Постановою Верховної Ради України
від 27 червня 2007 року N 1242-V
РЕКОМЕНДАЦІЇ
парламентських слухань на тему: "Про інтенсифікацію співробітництва України з Європейським Союзом у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва"
Заслухавши та проаналізувавши питання співробітництва України з Європейським Союзом (ЄС) у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва, учасники парламентських слухань на тему: "Про інтенсифікацію співробітництва України з Європейським Союзом у рамках єврорегіонів та перспективи транскордонного співробітництва" (далі - парламентські слухання), що відбулися 16 травня 2007 року, зазначають, що розвиток сучасного транскордонного співробітництва регіонів України у формі прикордонного співробітництва і міжрегіонального партнерства з відповідними структурами держав - членів ЄС, Російської Федерації, Білорусі, Республіки Молдова та інших країн, зокрема у рамках єврорегіонів, за умов відповідної державної підтримки є дієвим інструментом європейської інтеграції та регіонального розвитку і, таким чином, відповідає життєво важливим інтересам України. Ця форма міжнародної співпраці є ефективним чинником як міжнародної діяльності України, так і її внутрішньої політики та безпеки на тривалу перспективу, що позитивно впливає на двосторонні відносини України, насамперед з сусідніми країнами.
Перспективність реалізації цих нових можливостей європейської інтеграції держави визначається унікальними геополітичними особливостями України - її одночасним межуванням як з новими прикордонними членами ЄС на Сході (Польщею, Словаччиною, Угорщиною, Румунією), так і з усіма східними сусідами ЄС: Росією, Білоруссю та Молдовою. Успішність реалізації цих перспектив залежатиме від послідовності, ефективності, повноти та інституціалізації координаційних механізмів, здатних задіяти на державному та регіональному рівнях можливості ЄІСП, регіональної, транспортної, безпекової та екологічної політики ЄС на основі узгодженого дотримання вимог законодавства України та ЄС, зокрема законів України
"Про транскордонне співробітництво" та
"Про стимулювання розвитку регіонів". Ці передумови є сприятливими для одночасного прискорення в Україні євроінтеграційних процесів і регіонального розвитку.
Дієвою організаційною формою транскордонного співробітництва є єврорегіони. Співробітництво в рамках єврорегіонів надає додаткові інструменти для впровадження інфраструктурних проектів на державному кордоні, у сфері транспорту, туризму та охорони довкілля, сприяє запровадженню інноваційної моделі розвитку регіонів, посиленню економічних зв'язків та бізнес-активності, наукового, освітнього, культурного обміну та міжлюдських контактів, а також виконання економічних і соціальних проектів.
Посилення ролі єврорегіонів у процесі транскордонного співробітництва полягає в тому, що вони можуть і повинні стати ключовою ланкою у підтриманні контактів між органами державної влади, виробленні стратегії спільних дій, ініціюванні проектів, реалізація яких відповідає інтересам прикордонних регіонів України. Для збільшення ефективності від здійснення транскордонного співробітництва місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування слід надати більшу самостійність у вирішенні спільних з адміністративно-територіальними одиницями сусідніх держав проблем транскордонного розвитку, зокрема у частині формування місцевих бюджетів та їх використання. Це питання тісно пов'язане з проведенням адміністративно-територіальної реформи в Україні відповідно до принципів і засад, прийнятих у Європейському Союзі.
З метою прискорення розвитку транскордонного співробітництва, зокрема у формі створення та забезпечення ефективного функціонування єврорегіонів та реалізації нових можливостей Програм сусідства ЄС, учасники парламентських слухань р е к о м е н д у ю т ь:
1. Верховній Раді України:
1) здійснювати подальше законодавче забезпечення розвитку транскордонного співробітництва шляхом надання згоди на обов'язковість відповідних міжнародних договорів, внесення змін до чинного законодавства та його вдосконалення відповідно до сучасних європейських напрацювань у цій сфері;
2) до березня 2008 року провести інвентаризацію українського законодавства з питань транскордонного співробітництва, у тому числі договірно-правової бази між Україною та іншими державами, для вироблення пропозицій щодо його удосконалення;
3) використовувати механізми міжпарламентського співробітництва на двосторонньому та багатосторонньому рівнях для просування проектів у рамках транскордонного співробітництва, ініційованих як державними установами, так і недержавними організаціями;
2. Кабінету Міністрів України:
1) розробити до кінця 2007 року оптимальний механізм державного сприяння та координації транскордонного співробітництва Міністерством економіки України, Міністерством регіонального розвитку та будівництва України, Міністерством закордонних справ України та іншими центральними органами виконавчої влади, виходячи з того, що політика транскордонного співробітництва є невід'ємною частиною загальнодержавної політики регіонального розвитку;
2) розробити протягом 2007-2008 років механізми та необхідні нормативні акти щодо взаємодії місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, інших суб'єктів і учасників транскордонного співробітництва та щодо залучення, в разі необхідності, компетентних представників центральних органів виконавчої влади до переговорного процесу, розробки та відбору транскордонних проектів і програм, визначення оптимальних механізмів їх співвиконання та співфінансування з міжнародних, державних, регіональних, місцевих та інших джерел за конкурсним і програмно-цільовим принципами;
3) дослідити європейські фінансові механізми здійснення державного співфінансування транскордонних проектів та сприяти у створенні фонду підтримки транскордонного співробітництва, використовуючи результати дослідження;
4) сформувати до кінця 2008 року в регіонах України, що беруть участь у транскордонному співробітництві, мережу агенцій регіонального розвитку, до завдань яких входитиме систематизація і моніторинг проблемних питань регіону та пошук шляхів їх вирішення, участь у підготовці та сприянні реалізації інвестиційних проектів, інформаційної та презентаційної діяльності, координація діяльності за операційними програмами ЄІСП на 2007-2013 роки та новими Чорноморсько-Дунайськими ініціативами відповідно до положень Повідомлення Європейської комісії для Ради ЄС та Європейського Парламенту про посилення Європейської політики сусідства від 4 грудня 2006 року щодо багатосторонньої "горизонтальної" співпраці в ключових сферах;
................Перейти до повного тексту