- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 грудня 2017 р. № 1099 Київ |
Про утворення державної установи "Фонд енергоефективності"
Відповідно до
статей 1 і
2 Закону України "Про Фонд енергоефективності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Утворити державну установу "Фонд енергоефективності" (далі - Фонд).
2. Затвердити Статут державної установи "Фонд енергоефективності", що додається.
3. Уповноважити Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства на здійснення дій, пов’язаних з утворенням та реєстрацією Фонду.
4. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства:
забезпечити розміщення Фонду в адміністративному будинку по вул. Ділова, 24, у м. Києві;
призначити виконуючого обов’язки директора Фонду до обрання та призначення у порядку, визначеному Наглядовою радою Фонду згідно із Статутом, затвердженим цією постановою, директора Фонду, але не більше ніж на 9 місяців.
Прем'єр-міністр України |
В.ГРОЙСМАН |
Інд. 67 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 грудня 2017 р. № 1099
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
)
СТАТУТ
державної установи "Фонд енергоефективності"
Загальна частина
1. Державна установа "Фонд енергоефективності" (далі - Фонд) утворена відповідно до
Закону України "Про Фонд енергоефективності".
2. Найменування Фонду:
українською мовою: повне - державна установа "Фонд енергоефективності", скорочене - ДУ "Фонд енергоефективності";
англійською мовою: повне - State Institution "Energy efficiency Fund", скорочене - SI "Energy efficiency Fund".
3. Місцезнаходження Фонду: Україна, 03150, м. Київ, вул. Ділова, 24.
Мета, принципи та види діяльності Фонду
4. Метою Фонду є підтримка ініціатив щодо енергоефективності, впровадження інструментів стимулювання і підтримки здійснення заходів з підвищення рівня енергоефективності будівель та енергозбереження, зокрема в житловому секторі, з урахуванням національного плану дій з енергоефективності, зменшення викидів двоокису вуглецю з метою виконання
Паризької угоди, впровадження acquis communautaire ЄС та виконання
Договору про заснування Енергетичного Співтовариства, забезпечення дотримання Україною міжнародних зобов’язань у сфері енергоефективності.
За рішенням Кабінету Міністрів України Фонд може провадити діяльність із реалізації інших програм у житловому секторі, у тому числі пов’язаних із відновленням будівель, зруйнованих та/або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України.
5. Фонд провадить такі види діяльності:
1) підтримка ініціатив щодо енергоефективності та інших ініціатив відповідно до мети діяльності Фонду;
2) впровадження інструментів стимулювання здійснення заходів з підвищення рівня енергоефективності будівель та енергозбереження;
3) підтримка здійснення заходів з підвищення рівня енергоефективності будівель та енергозбереження;
4) у сферах архітектури та інжинірингу, надання послуг з технічного консультування;
5) сприяння зменшенню викидів двоокису вуглецю з метою виконання
Паризької угоди;
6) сприяння досягненню сукупного енергозбереження у кінцевому споживанні з урахуванням національних цілей України щодо енергоефективності;
7) здійснення заходів, спрямованих на досягнення національних цілей України щодо енергоефективності;
8) розроблення маркетингових та комунікаційних кампаній, дослідження відповідних ринків (послуг з будівництва, будівельних матеріалів, послуг з енергетичного аудиту тощо);
9) здійснення комунікаційних заходів, пов’язаних із підвищенням рівня поінформованості населення у сфері енергозбереження та енергоефективності, а також про діяльність Фонду;
11) забезпечення дотримання Україною міжнародних зобов’язань у сфері енергоефективності;
12) за рішенням Кабінету Міністрів України реалізація інших програм у житловому секторі, у тому числі пов’язаних із відновленням будівель, зруйнованих та/або пошкоджених внаслідок збройної агресії Російської Федерації проти України;
13) інші види діяльності, які не суперечать меті діяльності Фонду.
6. Види господарської діяльності, що вимагають отримання ліцензії, дозволу чи іншого документа дозвільного характеру, провадяться Фондом після отримання відповідних ліцензії, дозволу чи іншого документа дозвільного характеру.
Правовий статус Фонду
7. Фонд є державною установою - юридичною особою публічного права.
8. Фонд є державною установою, яка не має на меті одержання прибутку.
9. Фонд набуває права юридичної особи з дня його державної реєстрації в установленому законодавством порядку.
10. Засновником Фонду є держава в особі Кабінету Міністрів України.
11. Фонд утворюється та припиняє свою діяльність за рішенням Кабінету Міністрів України.
12. Фонд має самостійний баланс, рахунки в банках, штампи, печатки і бланки із своїм найменуванням.
13. Фонд веде бухгалтерський облік та складає фінансову звітність відповідно до законодавства.
14. У своїй діяльності Фонд керується
Конституцією України,
Законом України "Про Фонд енергоефективності" (далі - Закон), законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також положеннями міжнародних договорів України, що набрали чинності в установленому порядку, та цим Статутом.
15. Фонд має право від свого імені вчиняти будь-які правочини та укладати будь-які договори, набувати майнові та немайнові права, виконувати обов’язки, виступати позивачем та відповідачем у судах України та інших держав, крім випадків, передбачених законодавством і цим Статутом.
Представлення інтересів Фонду в суді в межах самопредставництва та перелік осіб, які мають право діяти без додаткового уповноваження, регулюються відповідним положенням, затвердженим Наглядовою радою. Відповідно до норм законодавства Фонд бере участь у судових справах в порядку самопредставництва юридичної особи через директора, членів Дирекції або особи, визначеної Наглядовою радою.
16. Фонд може відповідно до законодавства входити до складу об’єднань юридичних осіб, виступати учасником (засновником) інших юридичних осіб, якщо це необхідно або доцільно для досягнення мети діяльності Фонду.
17. Фонд відповідає за своїми зобов’язаннями в межах належного йому майна.
18. Фонд не відповідає за зобов’язаннями юридичних осіб, засновником, співзасновником або учасником яких він є, а такі юридичні особи не відповідають за зобов’язаннями Фонду, крім випадків, передбачених законодавством чи договором.
19. Фонд не несе відповідальності за зобов’язаннями держави, а держава не несе відповідальності за зобов’язаннями Фонду, крім випадків, передбачених законом.
Фонд не несе відповідальності за дії чи бездіяльність бенефіціара, за правдивість, достовірність і правильність наданої бенефіціаром інформації.
Фонд не несе відповідальності за протиправні діяння (дії чи бездіяльність) бенефіціарів та інших учасників реалізації проектів у рамках програм Фонду. Бенефіціари та інші учасники реалізації проекту в рамках програм Фонду - суб’єкти містобудування (юридичні особи та фізичні особи - підприємці) несуть відповідальність за недотримання законодавства у сфері містобудівної діяльності згідно із законом.
20. Фонд має право відкривати банківські рахунки в національній та іноземній валютах.
Майно Фонду
21. Майно Фонду становлять основні та оборотні активи, інші активи, вартість яких відображається в бухгалтерському балансі Фонду.
22. Джерелами формування майна та коштів Фонду є:
1) грошові та матеріальні внески засновника;
2) кошти, залучені на безоплатній та безповоротній основі, у тому числі від донорів;
3) кошти, передбачені законом про Державний бюджет України на відповідний рік на виконання програм Фонду;
4) майно, придбане та набуте на інших законних підставах в інших суб’єктів господарювання, організацій та громадян в установленому законодавством порядку;
5) інші джерела та доходи, не заборонені законом.
23. Фонд самостійно володіє, користується і розпоряджається належним йому майном і вчиняє щодо нього будь-які дії, що не суперечать законодавству та меті діяльності Фонду.
24. Основні засоби, що є державною власністю і надані Фонду в користування чи закріплені за ним на праві господарського відання та оперативного управління, включаються до активів Фонду, але не можуть бути відчужені в будь-який спосіб без згоди Кабінету Міністрів України. Списання та передача державного майна здійснюється відповідно до законодавства.
25. Усе нерухоме майно, передане до статутного капіталу Фонду або набуте Фондом на законних підставах, є його власністю. Державне майно, передане Фонду в користування чи закріплене за ним на праві господарського відання та оперативного управління, не включається до статутного капіталу Фонду та використовується в порядку, передбаченому
Законом.
26. Фонд несе ризик випадкового знищення або пошкодження майна, що є його власністю, вчиняючи щодо нього будь-які дії, у тому числі відчуження, передачу в оренду, ліквідацію, що не суперечать законодавству та меті діяльності Фонду.
Розмір та порядок формування статутного капіталу Фонду
27. Статутний капітал Фонду формується за рахунок коштів державного бюджету та з інших джерел, не заборонених законом, у розмірі, необхідному для забезпечення виконання статутних завдань Фонду.
28. Статутний капітал Фонду становить 2819329220 (два мільярди вісімсот дев’ятнадцять мільйонів триста двадцять дев’ять тисяч двісті двадцять) гривень.
29. Внесок до статутного капіталу Фонду може бути зроблений у вигляді грошових коштів, будь-якого майна або майнових прав, що не заборонені законодавством.
30. Статутний капітал Фонду повністю формується не пізніше шести місяців з дня державної реєстрації Фонду, а також може бути збільшений, при цьому допускається формування статутного капіталу Фонду частинами.
31. Формування статутного капіталу Фонду із непідтверджених джерел забороняється.
32. Рішення про зміну розміру статутного капіталу Фонду приймається Кабінетом Міністрів України за поданням Наглядової ради в установленому законодавством порядку.
33. Річний бюджет Фонду формується за рахунок коштів державного бюджету та коштів, які Фонд отримує як ґранти або залучає в інший спосіб з будь-яких інших джерел, не заборонених законом, з урахуванням обмежень, установлених
Законом.
34. Наглядова рада Фонду визначає розподіл бюджету Фонду для фінансування статутної діяльності та затверджує кошторис витрат на утримання Фонду.
35. Фонд не має права випускати боргові цінні папери, залучати кошти на умовах позики, кредиту чи на інших умовах, що передбачають плату за користування коштами та обов’язковість їх повернення.
Органи управління Фонду
36. Органами управління Фонду є:
Наглядова рада;
Дирекція.
Наглядова рада
37. Наглядова рада є найвищим органом управління Фонду.
38. Наглядова рада здійснює захист прав засновника, кредиторів, донорів та кінцевих бенефіціарів Фонду, забезпечує виконання цілей Фонду та здійснює нагляд за управлінням Фондом у межах повноважень, визначених
Законом та цим Статутом.
40. Організаційною формою роботи Наглядової ради є засідання. Засідання Наглядової ради проводяться в разі потреби, але не рідше ніж один раз на три місяці.
41. Рішення Наглядової ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала проста більшість членів Наглядової ради.
42. Наглядова рада може приймати рішення шляхом проведення заочного голосування.
43. Рішення з питань, зазначених у підпунктах 1-6, 8, 9, 14, 15, 17-19 пункту 56 цього Статуту, приймаються Наглядовою радою виключно на засіданнях, що проводяться в очній формі.
44. Кожен член Наглядової ради має один голос. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови Наглядової ради.
45. Порядок скликання, голосування, прийняття (у тому числі шляхом заочного голосування) і оформлення рішень Наглядової ради визначається
Положенням про Наглядову раду.
46. Наглядова рада формується у складі:
1) двох представників Кабінету Міністрів України;
2) двох незалежних членів Наглядової ради;
3) одного представника донорів (якщо це передбачено міжнародними договорами України).
47. Порядок обрання (включаючи вимоги до осіб, які мають намір стати членами Наглядової ради), призначення та припинення повноважень членів Наглядової ради визначається Кабінетом Міністрів України.
Один із членів Наглядової ради обирається головою Наглядової ради простою більшістю голосів усіх призначених членів Наглядової ради відкритим голосуванням у порядку, визначеному
Положенням про Наглядову раду.
Усі члени Наглядової ради мають рівні права та обов’язки, крім випадків, передбачених
Законом.
48. У разі укладення між Кабінетом Міністрів України та донорами договору, що передбачає фінансування донорами діяльності Фонду, порядок обрання, призначення та припинення повноважень члена Наглядової ради, зазначеного у підпункті 3 пункту 46 цього Статуту, може визначатися таким договором.
49. У разі відсутності договору, зазначеного у пункті 48 цього Статуту, або якщо зазначеним договором не передбачено призначення члена Наглядової ради, а також після припинення дії такого договору член Наглядової ради, зазначений у підпункті 3 пункту 46 цього Статуту, обирається, призначається та припиняє повноваження в порядку, передбаченому для незалежних членів Наглядової ради. На такого члена Наглядової ради поширюються вимоги, встановлені для незалежних членів Наглядової ради.
50. Члени Наглядової ради, зазначені у підпунктах 1 і 2 пункту 46 цього Статуту, обираються на п’ятирічний строк. Повноваження всіх або окремих членів Наглядової ради, зазначених у підпунктах 1 і 2 пункту 46 цього Статуту, можуть бути припинені достроково у випадках, визначених порядком обрання, призначення та припинення повноважень членів Наглядової ради. У разі укладення між Кабінетом Міністрів України та донорами договору, що передбачає фінансування донорами діяльності Фонду, строк повноважень та умови дострокового припинення повноважень члена Наглядової ради, зазначеного у підпункті 3 пункту 46 цього Статуту, може визначатися таким договором.
51. Одна і та сама особа може обиратися до складу Наглядової ради неодноразово, але не більше трьох разів підряд.
52. Члени Наглядової ради, зазначені у підпунктах 2 і 3 пункту 46 цього Статуту, виконують свої функції на платній основі на підставі цивільно-правового договору, в якому визначається, зокрема, розмір винагороди, заохочувальних та компенсаційних виплат, якщо інше не передбачене законом або договором між Кабінетом Міністрів України та донорами. Від імені Фонду такі договори підписуються директором Фонду.
53. Розмір винагороди, заохочувальних, компенсаційних та інших виплат членів Наглядової ради, зазначених у підпункті 3 пункту 46 цього Статуту, встановлюється на рівні незалежних членів Наглядової ради, крім випадків, установлених законом або договором між Кабінетом Міністрів України та донорами.
54. Із припиненням повноважень члена Наглядової ради одночасно припиняється дія цивільно-правового договору, укладеного з ним.
55. Наглядова рада може утворювати постійні та тимчасові комітети, секретаріат. Порядок їх утворення та діяльності, а також формування складу встановлюється в
Положенні про Наглядову раду та положеннях про відповідний комітет, секретаріат, які затверджуються Наглядовою радою.
56. До виключної компетенції Наглядової ради належить:
1) затвердження стратегії Фонду та стратегічних цілей діяльності Фонду відповідно до основних напрямів діяльності Фонду енергоефективності, схвалених Кабінетом Міністрів України;
2) підготовка пропозицій щодо внесення змін до цього Статуту для затвердження Кабінетом Міністрів України;
3) подання пропозицій Кабінету Міністрів України щодо зміни розміру статутного капіталу Фонду;
4) подання пропозицій Кабінету Міністрів України щодо припинення діяльності Фонду, призначення ліквідаційної комісії або ліквідатора, затвердження ліквідаційного балансу;
5) затвердження річного плану діяльності Фонду, бюджету, кошторису витрат на утримання Фонду та звіту про його виконання;
6) затвердження порядку функціонування системи внутрішнього контролю та аудиту Фонду і контролю за її ефективністю;
7) прийняття рішення про вчинення правочину (рішення щодо надання згоди або відмови у наданні згоди на вчинення), який відповідно до цього Статуту є значним правочином;
8) визначення кількісного складу Дирекції, організаційної структури Фонду та затвердження положень про Дирекцію, структурні підрозділи Фонду;
9) призначення та звільнення директора Фонду, фінансового директора, технічного директора та керівника підрозділу внутрішнього аудиту, затвердження, призначення та звільнення керівників інших структурних підрозділів Фонду, крім випадків, передбачених цим Статутом;
10) затвердження умов трудових контрактів із директором, фінансовим директором, технічним директором та керівником підрозділу внутрішнього аудиту, встановлення розміру їх винагороди, у тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат;
11) затвердження порядку добору керівників та працівників Фонду на конкурсній основі;
12) здійснення контролю за діяльністю Дирекції, внесення пропозицій щодо підвищення її ефективності;
13) затвердження положення про підрозділ внутрішнього аудиту та планів його роботи, здійснення контролю за його діяльністю;
14) затвердження умов конкурсного відбору аудитора для проведення зовнішнього аудиту та його призначення, затвердження умов договору, що укладається з ним, встановлення розміру плати за його послуги;
15) розгляд та прийняття рішень щодо аудиторського висновку зовнішнього аудитора;
16) контроль за усуненням недоліків, виявлених органами державної влади, які в межах компетенції здійснюють державний нагляд та контроль за діяльністю Фонду, підрозділом внутрішнього аудиту та аудитором за результатами проведення зовнішнього аудиту;
17) визначення показників ефективності роботи членів Дирекції та керівника підрозділу внутрішнього аудиту та їх оцінювання відповідно до таких показників;
18) затвердження річної фінансової звітності;
19) розгляд та затвердження фінансових та інших звітів, зокрема розгляд та затвердження звітів за результатами моніторингу та аналізу якості заходів, що реалізуються в рамках програм Фонду;
20) схвалення за поданням Дирекції порядку прийняття рішення про обрання банків-партнерів, за участю яких буде здійснюватися надання ґрантів, затвердження істотних умов договорів, що укладатимуться з банками-партнерами;
21) схвалення за поданням Дирекції порядку прийняття рішення про обрання осіб, які будуть здійснювати верифікацію проектів після їх завершення або після завершення їх окремих етапів у випадках, передбачених програмами Фонду;
22) схвалення за поданням Дирекції програм Фонду та продуктів і послуг Фонду, що надаються в рамках таких програм;
23) схвалення за поданням Дирекції порядку моніторингу, аналізу якості та верифікації заходів, що здійснюються в рамках програм Фонду;
24) прийняття рішення про входження до складу об’єднань юридичних осіб, про заснування інших юридичних осіб;
25) затвердження переліку відомостей, що становлять комерційну таємницю та/або конфіденційну інформацію Фонду, порядок використання та зберігання таких відомостей;
27) схвалення за поданням Дирекції вимог до висновку енергетичного аудиту та критеріїв оцінки таких висновків;
28) затвердження вимог до надавачів послуг з підготовки заявок та/або супроводу проектів;
29) схвалення за поданням Дирекції порядку залучення юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців на договірній основі (аутсорсинг) для надання послуг та виконання робіт, а також затвердження переліку таких послуг та робіт;
30) вжиття заходів до запобігання виникненню конфліктів інтересів у Фонді та сприяння їх урегулюванню;
31) здійснення інших повноважень відповідно до закону та цього Статуту.
57. Наглядова рада має право приймати рішення з інших питань, які можуть бути необхідними для ефективного виконання покладених на неї повноважень.
Дирекція
58. Дирекція є виконавчим органом Фонду, що здійснює поточне управління його діяльністю.
59. Дирекція діє відповідно до
Закону, цього Статуту та Положення про Дирекцію, що затверджується Наглядовою радою.
60. До компетенції Дирекції належать усі питання, пов’язані з керівництвом поточною діяльністю Фонду, крім питань, що належать до компетенції Наглядової ради.
61. До складу Дирекції входять директор Фонду та принаймні два члени Дирекції - фінансовий директор і технічний директор.
62. Кількісний склад Дирекції визначає Наглядова рада відповідно до компетенції.
63. Директор Фонду та члени Дирекції підзвітні Наглядовій раді і організовують виконання її рішень. Директор та члени дирекції діють від імені Фонду в межах, установлених законодавством та цим Статутом.
64. Директор Фонду та інші члени Дирекції обираються та призначаються на конкурсних засадах у порядку, визначеному Наглядовою радою згідно з цим Статутом, строком на три роки.
65. Фінансовий директор може призначатися за поданням донорів, якщо це передбачено міжнародними договорами України.
Фінансовий директор має право другого підпису щодо бухгалтерських та банківських документів Фонду, крім випадків, коли Дирекція прийме інше рішення.
66. Права та обов’язки директора Фонду та членів Дирекції визначаються законодавством, цим Статутом та Положенням про Дирекцію, а також умовами контракту, що укладається з директором Фонду та кожним членом Дирекції. Від імені Фонду контракт з ними підписує голова Наглядової ради або інша особа, уповноважена на те Наглядовою радою.
67. Рішення Дирекції вважаються правоможними, якщо вони ухвалені одноголосно всіма членами Дирекції та підписані директором.
Порядок тимчасового виконання обов’язків члена Дирекції визначається Положенням про Дирекцію.
68. До компетенції Дирекції належить:
1) підготовка для затвердження Наглядовою радою проектів річного плану, бюджету, проектів кошторису на утримання Фонду та програм Фонду;
2) виконання затвердженого річного плану, бюджету, кошторису та програм Фонду;
3) розпорядження майном та коштами Фонду з урахуванням обмежень, установлених законодавством, цим Статутом, рішеннями Наглядової ради та внутрішніми актами Фонду;
4) визначення форми та встановлення порядку моніторингу діяльності Фонду;
5) впровадження визначеної Наглядовою радою організаційної структури Фонду, розроблення пропозицій щодо зміни та удосконалення організаційної структури Фонду;
6) розроблення положень про структурні підрозділи Фонду;
7) забезпечення безпеки інформаційних систем Фонду;
8) інформування Наглядової ради про показники діяльності Фонду, виявлені порушення законодавства, внутрішніх актів Фонду та про фінансовий стан Фонду;
9) підготовка та подання Наглядовій раді періодичних фінансових та технічних звітів у порядку та за формою, що визначаються Наглядовою радою;
10) розгляд звітів за результатами моніторингу, аналізу якості заходів, що здійснюються в рамках програм Фонду, та їх верифікації, подання відповідних звітів Наглядовій раді та вжиття заходів до усунення недоліків;
11) підготовка щорічних звітів для моніторингу цілей щодо енергоефективності для центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива;
12) розроблення вимог до проектів, що фінансуються за рахунок Фонду;
13) розроблення програм Фонду та продуктів і послуг, що надаються в рамках таких програм;
14) розроблення порядку моніторингу, аналізу якості та верифікації заходів, що реалізуються в рамках програм Фонду;
15) затвердження проектів, що фінансуються за рахунок Фонду, відповідно до правил, затверджених Наглядовою радою;
16) підготовка порядку прийняття рішення про обрання осіб, які будуть здійснювати верифікацію проектів після їх завершення або після завершення їх окремих етапів у випадках, передбачених програмами Фонду, про залучення юридичних та фізичних осіб - підприємців на договірній основі (аутсорсинг), про обрання банків-партнерів, затвердження істотних умов договорів, що укладатимуться з ними;
17) вирішення питань щодо організації господарської діяльності, фінансування, ведення обліку та звітності;
18) відповідно до порядку, схваленого Наглядовою радою, обрання банків-партнерів, за участю яких буде здійснюватися надання ґрантів, та укладення договорів із ними;
19) відповідно до порядку, схваленого Наглядовою радою, обрання осіб, які будуть здійснювати верифікацію проектів після їх завершення або після завершення їх окремих етапів у випадках, передбачених програмами Фонду, та укладення договорів із ними;
20) прийняття рішення про залучення юридичних та фізичних осіб - підприємців на договірній основі (аутсорсинг) та укладення договорів із ними;
21) забезпечення організації проведення засідань Наглядової ради, зокрема шляхом забезпечення приміщенням, засобами зв’язку, технічними засобами та витратними матеріалами;
22) виконання рішень Наглядової ради, прийнятих відповідно до
Закону, цього Статуту та законодавства;
................Перейти до повного тексту