- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Конвенція
Офіційний переклад
Всесвітня поштова конвенція
Повноважні представники Урядів країн-членів Союзу, які підписалися нижче, з урахуванням статті 22.3
Статуту Всесвітнього поштового союзу, укладеного в м. Відень 10 липня 1964 р., за взаємною згодою та за умови дотримання викладеного у статті 25.4 згаданого Статуту, виробили в цій Конвенції правила, що застосовуються до міжнародної поштової служби.
ЧАСТИНА I
Загальні правила, що застосовуються до міжнародної поштової служби
ЄДИНА ГЛАВА
Загальні положення
Стаття 1
Визначення
1. Для цілей Всесвітньої поштової конвенції викладені нижче терміни мають такі значення:
1.1 посилка: відправлення, яке перевозиться відповідно до умов Конвенції та Регламенту поштових посилок;
1.2 закрита депеша: мішок або декілька мішків чи інших ємностей, які мають ярлики, опломбовані чи опечатані, що містять поштові відправлення;
1.3 помилково надіслані депеші: ємності, отримані в установі обміну, іншій, ніж та, яку зазначено на ярлику (мішка);
1.4 персональні дані: інформація, необхідна для встановлення особи користувача поштової служби;
1.5 заслані відправлення: відправлення, отримані в установі обміну, призначені для установи обміну в іншій країні-члені;
1.6 поштове відправлення: загальний термін, який стосується будь-якого предмета, що відправляється поштовими службами (відправлення письмової кореспонденції, поштова посилка, поштовий переказ і т.д.);
1.7 транзитні витрати: компенсація за послуги, надані перевізником у країні транзиту (призначеним оператором, іншою службою - кожною окремо чи їхнім об'єднанням), пов'язані із сухопутним, морським та/або повітряним транзитом депеш;
1.8 кінцеві витрати: оплата, яку призначений оператор країни відправлення повинен виплатити призначеному оператору країни призначення для відшкодування витрат, пов'язаних з обробкою отриманих у країні призначення відправлень письмової кореспонденції;
1.9 призначений оператор: будь-яка державна чи недержавна організація, офіційно призначена країною-членом для здійснення поштових послуг і виконання пов'язаних із цим обов'язків, що випливають з Актів Союзу, на її території;
1.10 дрібний пакет: відправлення, яке перевозиться відповідно до умов Конвенції та Регламенту письмової кореспонденції;
1.11 вхідна сухопутна частка тарифу: оплата, яку призначений оператор країни відправлення повинен сплатити призначеному оператору країни призначення для відшкодування витрат, пов'язаних з обробкою посилок у країні призначення;
1.12 транзитна сухопутна частка тарифу: компенсація за послуги, надані перевізником у країні транзиту (призначеним оператором, іншою службою кожною окремо чи їхнім об'єднанням), пов'язана із сухопутним та/або повітряним транзитом посилок через її територію;
1.13 морська частка тарифу: оплата за послуги, надані перевізником (призначеним оператором, іншою службою - кожною окремо чи їхнім об'єднанням), який бере участь у перевезенні посилок морським шляхом;
1.14 універсальна поштова служба: забезпечення на постійній основі якісних основних поштових послуг у всіх пунктах на території країни-члена для всіх клієнтів за доступними цінами;
1.15 відкритий транзит: пересилання через країну-посередницю транзитом відправлень, кількість або маса яких не є підставою для формування закритої депеші для країни призначення.
Стаття 2
Призначення суб'єкта чи суб'єктів, відповідальних за виконання зобов'язань, що випливають з приєднання до Конвенції
1. Країни-члени повідомляють Міжнародному бюро в межах шести місяців після завершення Конгресу, назву та адресу державного органу, який є відповідальним за контроль поштової діяльності. Країни-члени повідомляють Міжнародному бюро в межах шести місяців, після завершення Конгресу також назву та адресу оператора чи операторів, які офіційно призначені для здійснення поштових послуг і виконання обов'язків, що випливають з Актів Союзу, на їхній території. У період між Конгресами інформація про зміни стосовно державних органів та офіційно призначених операторів якнайшвидше повідомляється Міжнародному бюро.
Стаття 3
Універсальна поштова служба
1. Для сприяння концепції єдиної поштової території Союзу країни-члени приділяють увагу тому , щоб усі користувачі (клієнти) мали право на доступ до універсальної поштової служби, що включає забезпечення на постійній основі, якісних основних поштових послуг у всіх пунктах на їхній території за доступними цінами.
2. Для цього країни-члени в рамках свого національного поштового законодавства чи іншими звичайними засобами визначають обсяг пропонованих поштових послуг, а також вимоги стосовно якості і доступних цін з урахуванням ж потреб населення, так і своїх національних умов.
3. Країни-члени забезпечують, щоб надання поштових послуг і досягнення стандартів якості здійснювалося операторами, відповідальними за забезпечення універсальною поштовою службою.
4. Країни-члени забезпечують належне забезпечення універсальною поштовою службою, гарантуючи таким чином її стабільність.
Стаття 4
Свобода транзиту
1. Принцип свободи транзиту викладено в статті
1 Статуту . Він передбачає зобов'язання кожної країни-члена забезпечити, щоб її призначені оператори надсилали завжди найшвидшими шляхами та з використанням найнадійніших засобів, які вони використовують для своїх відправлень, закриті депеші та відправлення письмової кореспонденції, які надсилаються відкритим транзитом, що передаються їм іншим призначеним оператором. Цей принцип також застосовується до засланих відправлень та помилково надіслані депеші.
2. Країни-члени, які не беруть участі в обміні листами, що містять інфекційні або радіоактивні речовини, мають право не допускати цих відправлень для відкритого транзиту через свою територію. Це також стосується відправлень письмової кореспонденції, інших, ніж листи, поштові картки та відправлення для сліпих. Також це стосується друкованих видань, періодики та журналів, дрібних пакетів і мішків М, вміст яких не відповідає законним вимогам, які регулюють умови їхнього публікування чи обігу в країні перетину.
3. Свобода транзиту поштових посилок, які надсилаються наземними й морськими шляхами, обмежується територією країн, що беруть участь у цій службі.
4. Свобода транзиту авіаційних посилок гарантується на всій території Союзу. Однак країни-члени, що не здійснюють служби поштових посилок, не є зобов'язаними забезпечувати надсилання авіаційних посилок наземним шляхом.
5. Якщо країна-член не дотримується положень, що стосуються свободи транзиту, інші країни-члени можуть припинити поштовий зв'язок із цією країною-членом.
Стаття 5
Приналежність поштових відправлень. Відкликання відправлень з пошти. Зміна чи виправлення адреси. Переадресування. Повернення відправнику відправлень, що не підлягають доставці
1. Поштове відправлення належить відправнику доти, доки його не доставлено законному власнику, за винятком випадків, коли відправлення затримано відповідно до законодавства країни відправлення або призначення та в разі застосування статті 18.2.1.1 чи 18.3 згідно із законодавством транзитної країни.
2. Відправник поштового відправлення може відкликати його з пошти, змінити чи виправити його адресу. Тарифи та інші умови встановлено в Регламентах.
3. Країни-члени забезпечують, щоб їхні призначені оператори переадресовували поштові відправлення, якщо адресат змінив свою адресу, а також повертали відправнику відправлення, що не підлягають доставці. Тарифи та інші умови встановлено в Регламентах.
Стаття 6
Тарифи
1. Тарифи щодо різноманітних міжнародних і спеціальних поштових послуг встановлюються країнами-членами або їхніми призначеними операторами залежно від національного законодавства і відповідно до принципів, викладених у Конвенції та її Регламентах. Вони повинні у принципі бути пов'язані з витратами на надання цих послуг.
2. Країна-член подання або її призначений оператор залежно від національного законодавства, встановлює тарифи на оплату за пересилання відправлень письмової кореспонденції та поштових посилок. Тарифи на оплату включають вартість вручення відправлень адресатам вдома, за умови, що в країні призначення діє така служба доставки відповідних відправлень.
3. Тарифи, що застосовуються, у тому числі ті, які наведені для орієнтовних цілей в Актах, повинні, принаймні, дорівнювати тарифам, що застосовуються до внутрішніх відправлень, які мають ті самі характеристики (категорію, кількість, час обробки тощо).
4. Країнам-членам або їхнім призначеним операторам залежно від національного законодавства, дозволяється перевищувати будь-які орієнтовні тарифи, наведені в Актах.
5. У випадку перевищення мінімального рівня тарифів, установленого в пункті 3, країни-члени або їхні призначені оператори мають право надавати знижки, що ґрунтуються на їхньому національному законодавстві, для відправлень письмової кореспонденції та поштових посилок, які відправляються на території країни-члена. Вони, наприклад, можуть надавати пільгові тарифи для основних користувачів поштою.
6. Заборонено стягувати з клієнтів поштові тарифи, інші, ніж ті, які передбачено в Актах.
7. За винятком випадків, передбачених в Актах, кожний призначений оператор залишає на свою користь стягнені ним тарифи.
Стаття 7
Звільнення від сплати поштових тарифів
1. Принцип:
1.1 випадки звільнення від сплати поштових зборів, тобто звільнення від поштової оплати, передбачено Конвенцією. Проте, Регламенти можуть передбачати як звільнення від поштової оплати, так і звільнення від оплати транзитних витрат, кінцевих витрат і вхідних часток тарифів за відправлення письмової кореспонденції та поштові посилки, що належать до поштової служби та пересилаються країнами-членами, призначеними операторами і регіональними союзами. Крім того, відправлення письмової кореспонденції та поштові посилки, які надсилаються Міжнародним бюро ВПС регіональним союзам, країнам-членам та призначеним операторам, уважаються відправленнями, що стосуються поштової служби й звільняються від сплати всіх поштових зборів. Проте країна-член подання або її призначений оператор мають право стягувати додаткові авіаційні збори за ці відправлення.
2. Військовополонені та інтерновані цивільні особи:
2.1 звільняються від усіх поштових тарифів, за винятком додаткових авіаційних зборів, відправлення письмової кореспонденції, поштові посилки та відправлення поштових платіжних служб, що адресовані військовополоненим чи відправляються ними безпосередньо або за посередництвом установ, передбачених у Регламентах Конвенції та
Угоді про поштові платіжні послуги. Особи, які належать до сторони, що воює, прийняті та інтерновані в нейтральній країні, прирівнюються власне до військовополонених настільки, наскільки це стосується застосування попередніх положень;
2.3 установи, зазначені в Регламентах Конвенції та
Угоді про поштові платіжні послуги, також користуються правом звільнення від сплати поштових зборів стосовно відправлень письмової кореспонденції, поштових посилок і відправлень поштових платіжних служб, особам, зазначеним у пунктах 2.1 та 2.2, які вони відправляють чи одержують безпосередньо чи як посередники;
2.4 до безоплатного поштового пересилання допускаються посилки масою до 5 кг. Гранична маса збільшується до 10 кг для посилок, вміст яких не може бути розділеним, і для посилок, які адресовані в табір чи представникам полонених ("hommes de confiance") для розподілу між полоненими;
2.5 під час розрахунків між призначеними операторами тарифи не застосовуються до службових посилок і посилок військовополонених та інтернованих цивільних осіб, за винятком витрат на повітряне перевезення авіапосилок.
3. Відправлення для сліпих:
3.1 будь-які відправлення для сліпих, які надсилаються організацією для сліпих, сліпою особою або для сліпої особи чи організації для сліпих, звільняється від усіх поштових зборів за винятком додаткових авіаційних зборів у випадках, коли ці відправлення є допустимими в якості таких у внутрішній службі призначеного оператора, який відправляє.
3.2 У цій статті:
3.2.1 термін "сліпа особа" означає особу, яка зареєстрована офіційно як сліпа або слабозора у своїй країні чи відповідає визначенню Всесвітньої організації охорони здоров'я сліпої особи або особи з пониженим зором;
3.2.2 термін "організація для сліпих осіб" означає установу або асоціацію, які обслуговують або офіційно представляють сліпих осіб;
3.2.3 відправлення для сліпих включають кореспонденцію, літературу незалежно від її формату (включаючи звукозаписи) і будь-яке обладнання або матеріали, вироблені чи адаптовані з метою надання допомоги сліпим особам в подоланні проблем, пов'язаних з їх сліпотою, як зазначено у Регламенті письмової кореспонденції.
Стаття 8
Поштові марки
1. Термін "поштова марка" захищений відповідно до цієї Конвенції та використовується виключно стосовно марок, які відповідають умовам цієї статті й Регламентів.
2. Поштові марки:
2.1 випускаються і вводяться в обіг виключно органом країни-члена або, території, згідно з Актами Союзу;
2.2 є уособленням суверенітету і є доказом здійснення передплати поштового збору в розмірі, що відповідає їхній дійсній вартості, коли вони наклеєні на поштові відправлення відповідно до Актів Союзу;
2.3 повинні знаходитись в обігу на території країни-члена чи території, яка випускає для передплати поштових зборів або філателії відповідно до її національного законодавства;
2.4 повинні бути доступні всім жителям у межах країни-члена чи території, яка випускає;
3. Поштові марки містять:
3.1 написану латинськими літерами-1 назву країни-члена чи території, яка випускає;
( -1 Виключення робиться для Великобританії, як країни, де була винайдена поштова марка )
3.2 номінальну вартість, виражену:
3.2.1 у принципі, в офіційній валюті країни-члена чи території, яка випускає, або як літера чи символ;
3.2.2 іншими особливими ідентифікаційними знаками.
5. Теми й дизайн поштових марок:
5.1 повинні відповідати духові преамбули до
Статуту Союзу та рішенням, прийнятим органами Союзу;
5.2 повинні мати тісний зв'язок з культурною самобутністю країни-члена чи території або сприяти поширенню культури чи підтриманню миру;
5.3 у разі випуску пам'ятних марок на честь видатних осіб чи подій, які не належать до історії тієї країни-члена або території, вони повинні бути тісно пов'язані з цією країною-членом чи територією;
5.4 не повинні мати політичного характеру чи бути образливими для будь-яких особистостей чи країн;
5.5 повинні мати важливе значення для країни-члена чи території.
6. Знаки поштової передплати, відбитки франкувальних машин та відбитки, зроблені друкарським пресом або іншими способами друкування чи штемпелювання, відповідно до Актів Союзу можуть проставлятися лише з дозволу країни-члена чи території.
7. Перед випуском поштових марок з використанням нових матеріалів чи технологій, країни-члени надають Міжнародному бюро необхідну інформацію стосовно їхньої сумісності з машинами для обробки пошти. Міжнародне бюро інформує інші країни-члени та їхніх призначених операторів відповідно.
Стаття 9
Поштова безпека
1. Країни-члени та їхні призначені оператори дотримуються вимог безпеки, визначених у стандартах безпеки Союзу та приймають і виконують стратегію дій у сфері безпеки на всіх рівнях поштової експлуатації для збереження і підвищення довіри широких верств населення до поштових служб в інтересах усіх залучених службовців. Така стратегія включає, зокрема, принцип відповідності вимогам законодавства стосовно надання попередніх електронних даних про поштові відправлення, визначені у положеннях про виконання (включаючи вид та критерії ідентифікації поштових відправлень), які затверджуються Адміністративною радою та Радою поштової експлуатації згідно з технічними стандартами ВПС з обміну повідомленнями. Така стратегія включає також обмін інформацією стосовно збереження надійності та безпеки перевезення і транзиту кореспонденції між країнами-членами та їхніми призначеними операторами.
2. Будь-які заходи безпеки, які застосовуються в ланцюгу міжнародного поштового перевезення, повинні відповідати небезпекам і загрозам, на які вони спрямовані, і враховувати специфіку поштової мережі; повинні застосовуватись без перешкоджання міжнародному поштовому обміну чи торгівлі. Заходи безпеки, які мають потенційно глобальний вплив на поштову експлуатацію, повинні виконуватись шляхом узгодження на міжнародному рівні та збалансування за участю зацікавлених сторін.
Стаття 10
Сталий розвиток
1. Країни-члени та/або їхні призначені оператори затверджують і реалізують ефективну стратегію дій у сфері сталого розвитку, приділяючи велику увагу екологічній, соціальній та економічній діяльності на всіх рівнях поштової експлуатації, і сприяють приверненню уваги до питань, пов'язаних зі сталим розвитком у рамках поштових служб.
Стаття 11
Правопорушення
1. Поштові відправлення:
1.1 країни-члени беруть на себе зобов'язання вживати всіх необхідних заходів для запобігання, а також для переслідування і покарання будь-якої особи, яку визнано винною у вчиненні таких дій:
1.1.1 укладення в поштові відправлення наркотиків, психотропних або вибухонебезпечних, горючих чи інших небезпечних речовин, якщо їхнє вкладення чітко не дозволене Конвенцією;
1.1.2 укладення в кореспонденцію предметів, пов'язаних з педофілією чи дитячою порнографією.
2. Засоби поштової передплати і поштова оплата як така:
2.1 країни-члени беруть на себе зобов'язання вживати всіх необхідних заходів для запобігання порушенням, переслідування та покарання за порушення, що стосуються засобів поштової передплати, які передбачені в цій Конвенції, а саме:
2.1.1 поштових марок, що знаходяться в обігу чи вилучені з обігу;
2.1.2 знаків поштової передплати;
2.1.3 відбитків франкувальних машин чи друкарських станків;
2.1.4 міжнародних купонів для відповіді.
2.2 У цій Конвенції під правопорушеннями у сфері засобів передплати мається на увазі одна з наведених нижче дій, яка здійснюється з наміром незаконного збагачення виконавця чи третьої особи. Передбачається покарання за такі дії:
2.2.1 фальсифікація, імітація чи підробка будь-яких засобів поштової передплати або ж будь-які інші незаконні або злочинні дії, пов'язані з їхнім недозволеним виготовленням;
2.2.2 використання, випуск поширення, збут, розповсюдження, транспортування, ввезення, вивезення, експонування, показ або рекламування будь-яких фальсифікованих, імітованих чи підроблених засобів поштової передплати;
2.2.3 використання чи поширення для поштових цілей уже використаних засобів передплати;
2.2.4 спроба здійснення будь-якого із цих правопорушень.
3. Принцип взаємності:
3.1 що стосується санкцій, то не наводиться жодної різниці між діями, які передбачені в пункті 2, незалежно від того, чи йдеться про національні або іноземні засоби поштової передплати; на це положення не поширюються будь-які умови взаємності на законних підставах чи на договірній основі.
Стаття 12
Обробка персональних даних
1. Персональні дані користувачів можуть застосовуватись тільки для цілей, для яких вони були зібрані, відповідно до чинного національного законодавства.
2. Персональні дані користувачів розкриваються тільки тим третім сторонам, які відповідно до чинного національного законодавства мають право отримати доступ до цих даних.
3. Країни-члени та їхні призначені оператори забезпечують конфіденційність та захист персональних даних користувачів, відповідно до свого національного законодавства.
4. Призначені оператори інформують своїх клієнтів про використання їхніх персональних даних та про ціль, для якої вони були зібрані.
ЧАСТИНА II
Правила, що застосовуються до письмової кореспонденції та поштових посилок
ГЛАВА 1
Надання послуг
Стаття 13
Основні служби
1. Країни-члени забезпечують, щоб їхні призначені оператори приймали, оброблювали, перевозили та доставляли відправлення письмової кореспонденції.
2. Відправленнями письмової кореспонденції є:
2.1 пріоритетні та непріоритетні відправлення масою до 2 кг;
2.2 листи, поштові картки, друковані видання й дрібні пакети масою до 2 кг;
2.3 відправлення для сліпих масою до 7 кг;
2.4 спеціальні мішки, що містять газети, періодичні видання, книги і подібну друковану продукцію на того самого одержувача за тією самою адресою, що мають назву "мішки М", масою до 30 кг.
3. Відправлення письмової кореспонденції класифікуються на основі швидкості обробки відправлень або на основі вмісту відправлень відповідно до Регламенту письмової кореспонденції.
4. Ліміт маси, вищий, ніж той, який зазначений у пункті 2, застосовуються вибірково для визначених категорій письмової кореспонденції відповідно до умов, передбачених у Регламенті письмової кореспонденції.
5. З урахуванням пункту 8 країни-члени забезпечують, щоб їхні призначені оператори приймали, оброблювали, перевозили та доставляли поштові посилки масою до 20 кг або на підставі положень Конвенції, чи у випадку вихідних посилок і після двосторонньої домовленості, використовуючи будь-які інші більш вигідні для їхніх клієнтів засоби.
6. Ліміти маси, які перевищують 20 кг, застосовуються вибірково для визначених категорій поштових посилок відповідно до умов, передбачених у Регламенті поштових посилок.
7. Будь-яка країна-член, призначений оператор якої не бере на себе зобов'язання щодо перевезення посилок, може доручити виконання положень Конвенції транспортним підприємствам. Вона може водночас обмежувати цю службу посилками, які надсилаються з населених пунктів, які обслуговуються цими підприємствами, або посилками, які надсилаються в ці пункти.
8. Незважаючи на пункт 5, країни-члени, які до 1 січня 2001 р. не були сторонами
Угоди про поштові посилки, не зобов'язані надавати послуги у сфері поштових посилок.
Стаття 14
Класифікація відправлень письмової кореспонденції в залежності від їхнього формату
1. У рамках систем класифікації, які вказано у статті 13.3, відправлення письмової кореспонденції можуть також бути класифіковані на основі їхнього формату на листи малого формату (P), листи великого формату (G) чи дрібні пакети (E). Ліміти маси і розмірів точно визначаються в Регламенті письмової кореспонденції.
Стаття 15
Додаткові послуги
1. Країни-члени забезпечують надання таких додаткових обов'язкових послуг:
1.1 послуга реєстрації для вихідних пріоритетних та авіаційних відправлень письмової кореспонденції;
1.2 послуга реєстрації для всіх вхідних рекомендованих відправлень письмової кореспонденції.
2. Країни-члени або їхні призначені оператори можуть надавати такі додаткові факультативні послуги у відносинах між призначеними операторами, які прийняли рішення про надання цих послуг:
2.1 страхування відправлень письмової кореспонденції та посилок;
2.2 послуга післяплати для відправлень письмової кореспонденції та посилок;
2.3 послуга доставки з посильним відправлень письмової кореспонденції та посилок;
2.4 доставка особисто адресату рекомендованих або з оголошеною цінністю відправлень письмової кореспонденції;
2.5 послуга доставки відправлень без стягування тарифів і зборів для відправлень письмової кореспонденції та посилок;
2.6 послуга для крихких і громіздких посилок;
2.7 послуга консигнаційної доставки згрупованих відправлень від одного відправника, які надсилаються за кордон;
2.8 послуга повернення товарів, яка включає повернення товарів одержувачем відправнику країни подання з дозволу останнього.
3. Такі три додаткові служби мають обов'язкову та факультативну частину:
3.1 служба міжнародної комерційної кореспонденції з відповіддю (МККВ), яка в основному є факультативною. Однак усі країни-члени або їхні призначені оператори зобов'язані забезпечувати службу повернення відправлень МККВ;
3.2 послуга міжнародних купонів для відповіді; які обмінюються в будь-якій країні-члені. Продаж міжнародних купонів для відповіді є факультативним;
3.3 повідомлення про доставку рекомендованих відправлень письмової кореспонденції, посилок і відправлень з оголошеною цінністю. Усі країни-члени або їхні призначені оператори приймають повідомлення про доставку для вхідних відправлень. Однак, надання послуги повідомлення про доставку для вихідних відправлень є факультативним.
4. Опис цих послуг та їхні тарифи наводяться в Регламентах.
5. У тих випадках, коли за наведені нижче послуги у внутрішній службі стягується оплата спеціальних тарифів, призначені оператори мають право стягувати ті самі тарифи за міжнародні відправлення відповідно до умов, зазначених в Регламентах:
5.1 доставка дрібних пакетів масою понад 500 грамів;
5.2 відправлення письмової кореспонденції, що подаються після граничного терміну подання;
5.3 відправлення, що подаються після закінчення роботи операційних вікон;
5.4 приймання відправлень за місцем проживання відправника;
5.5 відкликання відправлення письмової кореспонденції після закінчення роботи операційних вікон;
5.6 відправлення до запитання;
5.7 зберігання письмової кореспонденції масою понад 500 грамів та поштових посилок;
5.8 доставка посилок у відповідь на повідомлення про надходження;
5.9 покриття ризиків, пов'язаних з дією форс-мажорних обставин.
Стаття 16
EMS і комплексна логістика
1. Країни-члени або призначені оператори можуть домовлятися між собою про участь у таких службах, які описані в Регламентах:
1.1 EMS, яка є службою термінового поштового пересилання документів і вантажів, а також, де це можливо, найшвидшою поштовою послугою із застосуванням фізичних засобів. Ця послуга може надаватися на основі багатосторонньої типової угоди EMS або двосторонніх угод;
1.2 комплексна логістика, яка є службою, що повністю задовольняє потреби клієнтів у сфері логістики та включає етапи, які передують і настають за фізичним перевезенням товарів і документів.
Стаття 17
Електронні поштові послуги
1. Країни-члени або призначені оператори можуть домовлятися між собою про участь в електронних поштових службах, які описані в Регламентах:
1.1 електронна пошта, яка є поштовою електронною послугою, яка включає в себе передачу електронних повідомлень та інформації призначеними операторами;
1.2 рекомендована електронна пошта, яка є захищеною електронною послугою, що надає підтвердження про відправку і підтвердження про доставку електронного повідомлення, яке проходить по захищеному каналу зв'язку для автентифікованих користувачів;
1.3 електронний поштовий штемпель для сертифікації, який надає доказове підтвердження здійснення електронної передачі документів у відповідній формі, у відповідний час, та із залученням однієї або більше сторін;
1.4 електронна поштова скринька, яка надає можливість автентифікованому відправнику надсилати електронні повідомлення, а також здійснювати доставку і зберігання електронних повідомлень та інформації для автентифікованого одержувача.
Стаття 18
Відправлення, що не допускаються. Заборони
1. Загальні положення:
1.1 відправлення, які не відповідають умовам, визначеним у Конвенції та Регламентах, не приймаються. Відправлення, що пересилаються для сприяння акту шахрайства чи з наміром ухилитися від повної сплати залежних сум, не допускаються;
1.2 винятки стосовно заборон, зазначених у цій статті, наводяться в Регламентах;
1.3 усі країни-члени або їхні призначені оператори мають можливість доповнювати списки заборон, які містяться в цій статті та які можуть бути застосовані відразу ж після їхнього внесення до відповідного довідника.
2. Заборони для всіх категорій відправлень:
2.1 вкладення зазначених нижче предметів забороняється в усіх категоріях відправлень:
2.1.1 наркотиків та психотропних речовин, визначених Міжнародним комітетом з контролю за наркотиками (МККН), або інших незаконних речовин, заборонених у країні призначення;
2.1.2 предметів непристойного чи аморального характеру;
2.1.3 контрафактних і піратських предметів;
2.1.4 інших предметів, увезення чи обіг яких заборонено в країні призначення;
2.1.5 предметів, які за своїм характером або пакуванням можуть становити небезпеку для поштових працівників або населення, забруднювати чи псувати інші відправлення, поштове обладнання чи власність третьої сторони;
2.1.6 документів, що мають характер поточного та особистого листування між особами, іншими, ніж відправник та одержувач, або особи, яр проживають з ними.
3. Вибухові, займисті чи радіоактивні матеріали та небезпечні речі:
3.1. вкладення вибухових, займистих або інших небезпечних речей, а також радіоактивних матеріалів забороняється в усіх категоріях відправлень;
3.2 вкладення неспоряджених вибухових пристроїв та боєприпасів, у тому числі неспоряджених гранат, снарядів та інших аналогічних предметів, а також муляжів таких пристроїв і предметів заборонено в усіх категоріях відправлень;
3.3 як виняток приймаються для пересилання небезпечні вантажі, точно вказані як такі, що допускаються в Регламентах.
4. Живі тварини:
4.1 живих тварин забороняється пересилати в усіх категоріях відправлень;
4.2 як виняток приймаються для пересилання у відправленнях письмової кореспонденції, крім відправлень з оголошеною цінністю:
4.2.1 бджоли, п'явки і шовковики;
4.2.2 паразити і винищувачі шкідливих комах, які призначені для. контролю цих комах, і які обмінюються між офіційно визнаними установами;
4.2.3 мушки родини дрозофіла (Drosophilidae) для медико-біологічних досліджень для офіційно визнаних установ.
4.3 Як виняток приймаються для пересилання в посилках:
4.3.1 живі тварини, пересилання яких поштою дозволено поштовими правилами та/або внутрішнім законодавством зацікавлених країн.
5. Вкладення кореспонденції в посилки:
5.1 заборонено вкладати у поштові посилки зазначені нижче предмети:
5.1.1 кореспонденцію, за винятком архівних документів, якою обмінюються особи, інші, ніж відправник та одержувач, або особи, які проживають з ними.
6. Монети, банківські білети й інші цінні предмети:
6.1 забороняється вкладати монети, банківські білети, банкноти або будь-які цінні папери на пред'явника, дорожні чеки, платину, золото чи срібло у виробах чи у необробленому вигляді, дорогоцінні камені, ювелірні вироби та інші цінні предмети:
6.1.1 у відправлення письмової кореспонденції без оголошеної цінності;
6.1.1.1 однак, якщо національне законодавство країн подання та призначення це дозволяє, такі предмети можуть пересилатися в закритому конверті як рекомендовані відправлення;
6.1.2 у посилках без оголошеної цінності, крім випадків, коли відповідно до національного законодавства країн подання та призначення це дозволяється;
6.1.3 у посилках без оголошеної цінності, якими обмінюються дві країни, які приймають посилки з оголошеною цінністю:
6.1.3.1 крім того, кожна країна-член або призначений оператор може заборонити вкладання злитків золота в посилках з оголошеною цінністю або без оголошеної цінності, що виходять або надсилаються на її територію або пересилаються транзитом через її територію; вона може обмежити фактичну вартість цих відправлень.
7. Друковані видання й література для сліпих:
7.1 друковані видання й література для сліпих не може мати будьяких написів або містити будь-яких документів, що мають характер поточного або особистого листування;
7.2 не містять будь-яких поштових марок, бланків передплати, проштемпельованих чи ні, жодних документів, що мають грошову цінність, крім випадків, коли відправлення містить як вкладення картку, конверт чи бандероль з друкованою адресою відправника депеші або його агента в країні подання або призначення першого відправлення, повернення якого попередньо сплачено.
8. Обробка помилково прийнятих відправлень:
8.1 обробка помилково прийнятих відправлень визначається в Регламентах. Однак відправлення, які містять предмети, зазначені в пунктах 2.1.1, 2.1.2, 3.1 та 3.2, за жодних обставин не підлягають доставці за призначенням, врученню адресатам чи поверненню до місця подання. У разі виявлення під час транзитного пересилання предметів, зазначених у пункті 2.1.1, 3.1 і 3.2, з ними поводяться згідно з внутрішнім законодавством транзитної країни.
Стаття 19
Рекламації
1. Кожний призначений оператор зобов'язаний приймати рекламації стосовно посилок або рекомендованих відправлень, або відправлень з оголошеною цінністю, поданих в його службі чи в службі іншого призначеного оператора, якщо тільки рекламації представлені протягом шести місяців, починаючи з наступного дня після дня подання відправлення. Рекламації надсилаються пріоритетною поштою, EMS або електронною поштою. Період у шість місяців стосується відносин між позивачами та призначеними операторами і не включає строку пересилання рекламацій між призначеними операторами.
2. Рекламації приймаються відповідно до умов, передбачених у Регламентах.
3. Обробка рекламацій є безоплатною. Однак додаткові послуги, пов'язані з проханням про пересилання відповіді за допомогою EMS, в принципі, оплачуються за рахунок подавця рекламації.
Стаття 20
Митний контроль. Мито та інші збори
1. Призначені оператори країни подання та призначені оператори країни призначення відповідно до законодавства цих країн мають право подавати відправлення для митного контролю.
2. За відправлення, що підлягають митному контролю, може стягуватися збір за подання до митниці, орієнтовний розмір якого встановлено в Регламентах. Цей збір стягується лише за подання до митниці або за митний огляд відправлень, які обкладаються митним чи будь-яким іншим подібним збором.
3. Призначені оператори, які мають дозвіл здійснювати митний огляд за дорученням клієнтів, або від імені клієнта, або від імені призначеного оператора країни призначення, можуть стягувати з клієнтів тариф, що ґрунтується на фактичних витратах за цю операцію. Згідно з національним законодавством цей тариф може стягуватися за всі задекларовані на митниці відправлення, у тому числі відправлення, звільнені від митних зборів. Клієнти повинні бути заздалегідь поінформовані про відповідний тариф.
4. Призначеним операторам дозволяється стягувати з відправників або одержувачів відправлень, залежно від випадку, митні збори й усі інші можливі збори.
Стаття 21
Обмін закритими депешами з військовими підрозділами
1. Обмін закритими депешами з письмовою кореспонденцією може здійснюватися за допомогою сухопутних, морських або повітряних служб інших країн:
1.1 між поштовими установами будь-якої країни-члена та командувачами військових підрозділів, що знаходяться в розпорядженні Організації Об'єднаних Націй;
1.2 між командувачами таких військових підрозділів;
1.3 між поштовими установами будь-якої країни-члена та командувачами морських, повітряних чи військових підрозділів, військових суден чи літаків тієї самої країни, які знаходяться за кордоном;
1.4 між командувачами морських, повітряних чи військових підрозділів, військових суден чи літаків однієї й тієї самої країни.
2. Відправлення письмової кореспонденції, що включені до депеш, зазначених в пункті 1, обмежуються відправленнями, що адресуються членам військових підрозділів чи офіцерам й екіпажам суден або літаків, які одержують чи відправляють кореспонденцію, або відправляються ними. Тарифи та умови відправлень, що до них застосовуються, визначаються згідно з правилами призначеного оператора країни-члена, яка надала в розпорядження військовий підрозділ чи якій належать судна або літаки.
3. За відсутності особливої домовленості призначений оператор країни-члена, яка надала в розпорядження військовий підрозділ чи якій належать військові судна або літаки, зобов'язаний оплатити відповідним призначеним операторам витрати стосовно транзиту депеш, кінцеві витрати і витрати на повітряне перевезення.
Стаття 22
Нормативи та контрольні цифри у галузі якості служби
1. Країни-члени або їхні призначені оператори повинні встановлювати і публікувати свої нормативи та контрольні цифри в області доставки вхідних відправлень письмової кореспонденції та посилок.
2. Ці нормативи та контрольні цифри, збільшені на час, який є необхідним для митного контролю, не повинні бути менш сприятливими, ніж ті, які застосовуються до подібних відправлень їхньої внутрішньої служби.
3. Країни-члени подачі або їхні призначені оператори повинні також встановлювати і публікувати нормативи пересилання з кінця в кінець для пріоритетних відправлень та авіаційних відправлень письмової кореспонденції, а також для пріоритетних поштових посилок та авіаційних посилок та посилок економ-класу/наземних.
4. Країни-члени або їхні призначені оператори здійснюють оцінку застосування нормативів у галузі якості служби.
ГЛАВА 2
Відповідальність
Стаття 23
Відповідальність призначених операторів. Відшкодування
1. Загальні положення:
1.1 за винятком випадків, передбачених у статті 24, призначені оператори відповідають за:
1.1.1 втрату, крадіжку чи пошкодження рекомендованих відправлень, простих посилок і відправлень з оголошеною цінністю;
1.1.2 повернення рекомендованих відправлень, відправлень з оголошеною цінністю і простих посилок, про причину недоставлення яких не повідомлено.
................Перейти до повного тексту