1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду



ПОСТАНОВА

Іменем України



19 вересня 2019 року

Київ

справа №813/5683/15

адміністративне провадження №К/9901/7607/18



Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючий - Бучик А.Ю.,

суддів: Мороз Л.Л., Рибачука А.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 10 лютого 2016 року у складі колегії суддів: Сидор Н.Т., Гулика А.Г., Сакалоша В.М. та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2016 року у складі колегії суддів: Сеника Р.П., Хобор Р.Б., Попка Я.С. в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії, -

УСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "ДТЕК Західенерго" (надалі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (надалі по тексту - відповідач), в якому просило:

- визнати протиправними дій Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо відмови у переоформленні ліцензії публічного акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури (за переліком робіт згідно з додатком) на безстрокову у порядку частини шостої статті 21 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності";

- зобов`язати Державну будівельно-архітектурну інспекцію України переоформити ліцензію публічного акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури (за переліком робіт згідно з додатком) на безстрокову у порядку частини шостої статті 21 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності".

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 10.02.2016, яка залишена без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 07.06.2016, визнано протиправними дії Державної архітектурно-будівельної інспекції України щодо повернення публічному акціонерному товариству "ДТЕК Західенерго" документів на переоформлення ліцензії, оформлене листом від 14.08.2015 № 40-402-609 та зобов`язано Державну архітектурно-будівельну інспекцію України повторно розглянути заяву публічного акціонерного товариства "ДТЕК Західенерго" на переоформлення ліцензії.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій, відповідач подав касаційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржувані рішення та ухвалити нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Касаційну скаргу обґрунтовано тим, що відповідач не вправі переоформити для позивача ліцензію з термінової на безстрокову у зв`язку із тим, що у Порядок ліцензування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 №1396 не внесено змін, а усі нормативно-правові акти на, які покликається позивач та суд першої інстанції, мають бланкетні норми та відсилають регулювання відносин у сфері отримання ліцензії з ведення господарської діяльності з будівництва об`єктів IV і V категорії складності у порядку, який встановлений Кабінетом Міністрів України.

Позивачем відзиву на касаційну скаргу до суду не подано.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

У ході розгляду справи судами встановлено, що ПАТ "ДТЕК Західенерго" 23.04.2012 Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області була видана ліцензія на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури (за переліком робіт згідно з додатком) серії АД №037498. Термін дії ліцензії з 23.04.2012 по 21.09.2015.

12.08.2015 позивач у відповідності до вимог ч. 6 ст. 21 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" звернувся до ДАБІ України із заявою та доданими до неї документами на переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури (за переліком робіт згідно з додатком) серії АД № 037498 на безстрокову.

Листом № 40-402-609 від 14.08.2015 ДАБІ України повернула позивачу зазначені документи без розгляду на підставі п. 6 Порядку ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396. Поряд з цим зазначено, що підстави для переоформлення ліцензії на проведення господарської діяльності з будівництва об`єктів ІV і V категорії складності визначені п. 17 Порядку ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396.

Задовольняючи частково позовні вимоги у справі, суд першої інстанції, з висновками якого погодився і апеляційний суд, виходив з того, що відповідачем помилково застосовано Порядок ліцензування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 при розгляді заяви позивача на переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності, пов`язаної із створенням об`єктів архітектури (за переліком робіт згідно з додатком) серії АД № 037498 на безстрокову та повернуто позивачу заяву з долученими документами без розгляду на підставі п. 6 Порядку ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" визначена сфера дії даного Закону, а саме зазначена норма встановлює, що цей Закон регулює суспільні відносини у сфері ліцензування видів господарської діяльності, визначає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, встановлює уніфікований порядок їх ліцензування, нагляд і контроль у сфері ліцензування, відповідальність за порушення законодавства у сфері ліцензування видів господарської діяльності.

Стаття 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" передбачає виключний перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню. Зокрема п. 9 ч. 1 ст. 7 даного Закону, передбачає, що ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як будівництво об`єктів IV і V категорій складності - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про архітектурно діяльність".

Відповідно до ч. 6 ст. 21 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", ліцензії на провадження видів господарської діяльності, що на день набрання чинності цим Законом є чинними, продовжують діяти.


................
Перейти до повного тексту