1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 вересня 2024 року

м. Київ

справа № 200/1473/23

адміністративне провадження № К/990/33159/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Загороднюка А.Г.,

суддів: Соколова В.М., Єресько Л.О.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу адвоката Кириленка Андрія Володимировича, який діє в інтересах ОСОБА_1, на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2023 року (суддя: Арестова Л.В.) та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2023 року (судді: Компанієць І.Д., Геращенко І.В., Казначеєв Е.Г.) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_7 (військова частина НОМЕР_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_3 ) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог та їх обґрунтування

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1 ) звернувся до суду з адміністративним позовом до ІНФОРМАЦІЯ_7 (військова частина НОМЕР_2 ) (далі - відповідач), в якому просив:

визнати протиправною бездіяльність військової частини НОМЕР_2 щодо ненарахування та невиплати ОСОБА_1 збільшеної додаткової грошової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", у розмірі 100 000 грн, у зв`язку з безпосередньою участю у бойових діях та забезпеченням здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в період з 10 жовтня 2022 року по 31 жовтня 2022 року; з 01 листопада 2022 року по 16 листопада 2022 року; з 27 листопада 2022 року по 30 листопада 2022 року; з 01 грудня 2022 року по 16 грудня 2022 року; з 20 грудня 2022 року по 31 грудня 2022 року; з 01 січня 2023 року по 08 січня 2023 року в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах;

зобов`язати військову частину НОМЕР_2 нарахувати та виплатити ОСОБА_1 збільшену додаткову грошову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" у розмірі 100 000 гривень у зв`язку з безпосередньою участю у бойових діях та забезпеченням здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів в період з 10 жовтня 2022 року по 31 жовтня 2022 року; з 01 листопада 2022 року по 16 листопада 2022 року; з 27 листопада 2022 року по 30 листопада 2022 року; з 01 грудня 2022 року по 16 грудня 2022 року; з 20 грудня 2022 по 31 грудня 2022 року; з 01 січня 2023 року по 08 січня 2023 року в розрахунку на місяць пропорційно часу участі у таких діях та заходах.

Обґрунтовуючи свої позовні вимоги, ОСОБА_1 зазначив, що під час проходження військової служби, зокрема в зазначений ним період, перебуваючи у відрядженні в ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_3 ), він виконував бойові завдання на підставі бойових наказів (розпорядження), які видавалися начальником ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_3 ). Однак, відповідач не виплатив йому збільшену додаткову грошову винагороду, передбачену постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" у розмірі 100 000,00 грн, у зв`язку з безпосередньою участю та у здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії з 10 жовтня 2022 року по 16 листопада 2022 року, з 27 листопада 2022 року по 16 грудня 2022 року та з 20 грудня 2022 року по 08 січня 2023 року. ОСОБА_1 вказав, що позиція відповідача щодо невиплати йому додаткової винагороди у збільшеному розмірі обумовлена наказами Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30 липня 2022 року №392/0/81-22-АГ та від 09 грудня 2022 року №628/0/81-22-АГ. Позивач вважав, що він не може бути позбавлений підвищеної додаткової винагороди на підставі таких наказів Адміністрації Державної прикордонної служби України, оскільки вони не пройшли обов`язкову державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2023 року відкрито провадження у справі, залучено до участі у справі як третю ІНФОРМАЦІЯ_3 (військова частина НОМЕР_3 ) та витребувано докази від відповідача та третьої особи.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2023 року у задоволенні позову відмовлено.

Приймаючи таке судове рішення по суті позовних вимог, суд першої інстанції зазначив, що згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" та наказами Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30 липня 2022 року №392/0/81-22-АГ та від 09 грудня 2022 року №628/0/81-22-АГ, безпосередня участь у бойових діях або забезпеченні здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах воєнний (бойових) дій у період здійснення зазначених заходів повинна підтверджуватися документально. Для військовослужбовців, відряджених до органів військового управління Держприкордонслужби, додатковим підтвердженням безпосередньої участі у бойових діях та заходах є довідка за формою, наведеною в додатках 1 до цих наказів.

Встановивши, що ОСОБА_1 в період з 28 вересня 2022 року по 08 січня 2023 року знаходився в оперативному підпорядкуванні ІНФОРМАЦІЯ_4, суд першої інстанції наголосив, що доказів направлення ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_3 ) відповідачу оригіналу довідки про безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії на території Чернігівської області молодшим сержантом ОСОБА_1 від 08 січня 2023 року №3906, яка видана ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_3 ), та із якою представник позивача звернувся до відповідача, в матеріалах справи немає.

Також суд першої інстанції врахував відомості листа ІНФОРМАЦІЯ_2 від 29 листопада 2022 року вих.№22/4820-22-Вих, за якими інформація щодо безпосередньої участі позивача у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів, за періоди з 10 жовтня 2022 року по 31 жовтня 2022 року; з 01 листопада 2022 року по 16 листопада 2022 року; з 27 листопада 2022 року по 30 листопада 2022 року; з 01 січня 2023 року по 08 січня 2023 року на адресу відповідача не направлялася.

Постановою Першого апеляційного адміністративного суду 18 вересня 2023 року рішення суду першої інстанції залишено без змін.

Суд апеляційної інстанції загалом погодився з висновками суду першої інстанції, водночас зазначив, що накази Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30 липня 2022 року №392/0/81-22-АГ та від 09 грудня 2022 року №628/0/81-22-АГ зачіпають соціально-економічні права свободи й законні інтереси військовослужбовців, тому вони підлягають державній реєстрації в Міністерстві юстиції України у встановленому порядку. Враховуючи відсутність факту державної реєстрації цих наказів, суд апеляційної інстанції констатував, що вони не можуть прийматися до виконання та створювати правові наслідки.

Апеляційний суд вказав, що наказом від 26 січня 2023 року №36 Міністерство внутрішніх справ України був затверджений Порядок та умови виплати на період дії воєнного стану додаткової винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, які визначають механізм виплати на період дії воєнного стану військовослужбовцям Державної прикордонної служби України додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану". Проте зауважив, що вказаний Порядок був введений в дію з 01 лютого 2023 року, а тому не може бути застосований до спірних правовідносин.

У той самий час суд апеляційної інстанцій вважав застосовною до спірних правовідносин Інструкцію про порядок та розміри виплати винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, розвідувального органу Адміністрації Державної прикордонної служби України за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду, затверджену наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 березня 2016 року №188 (далі - Інструкція №188).

Аналізуючи приписи вказаної Інструкції №188 у взаємозв`язку з положеннями пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", суд апеляційної інстанції погодився з твердженням суду першої інстанції, що обов`язковою умовою виникнення права на виплату додаткової винагороди у розмірі до 100 000,00 грн є підтвердження безпосередньої участі у бойових діях або забезпеченні здійсненні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах воєнний (бойових) дій у період здійснення зазначених заходів.

Констатуючи, що матеріали справи не містять належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів безпосередньої участі позивача у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, його безпосереднього перебування в районах у період здійснення зазначених заходів, а також кількості днів участі у таких діях та заходах суд апеляційної інстанції погодився з висновком суду першої інстанції про відсутність підстав для задоволення позовних ОСОБА_1 .

При цьому суд апеляційної інстанції відхилив як доказ довідку військової частини НОМЕР_3 від 08 січня 2023 року №3906 про безпосередню участь ОСОБА_1 у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії на території Чернігівської області: з 10 жовтня 2022 по 31 жовтня 2022 року; з 01 листопада 2022 року по 16 листопада 2022 року; з 27 листопада 2022 року по 30 листопада 2022 року; з 01 грудня 2022 року по 16 грудня 2022 року; з 20 грудня 2022 року по 31 грудня 2022 року; 01 січня 2023 року по 08 січня 2023 року, зазначивши, що вона не може бути належним доказом участі позивача у бойових діях або забезпеченні здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, його безпосереднього перебування в районах у період здійснення зазначених заходів.

Підстави касаційного оскарження та їх обґрунтування

Не погодившись з такими судовими рішеннями, адвокат Кириленко Андрій Володимирович, який діє в інтересах ОСОБА_1, звернувся до Верховного Суду з касаційною скаргою, у якій покликаючись на неправильне застосування судами в цій справі норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення судів першої та апеляційної інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити.

Касаційну скаргу подано з підстави, передбаченої пунктом 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Касаційна скарга мотивована тим, що суди в цій справі неправильно застосували норми матеріального права, за відсутності правової позиції Верховного Суду щодо питання застосування цих норм у подібних правовідносинах, а саме:

пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", в цілому Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22 грудня 2022 року №309, в контексті правовідносин, які виникають між військовослужбовцями Державної прикордонної служби України та командуванням військових частин у зв`язку з невиплатою таким військовослужбовцям додаткової винагороди, передбаченої пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану"

пункт 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", в цілому Інструкція про порядок та розміри виплати винагороди військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, розвідувального органу Адміністрації Державної прикордонної служби України за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 18 березня 2016 року №188, в контексті правовідносин, які виникають між військовослужбовцями Держприкордонслужби та командуванням військових частин Держприкордонслужби у зв`язку із застосуванням положень зазначеної Інструкції для визначення порядку і умов виплати додаткової винагороди згідно з пунктом 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", а саме: визначення вичерпного переліку документів, обов`язкових для нарахування та виплати збільшеної додаткової винагороди; необхідності попереднього звернення військовослужбовця із рапортом для підготовки командуванням частини усіх необхідних документів для нарахування та виплати збільшеної додаткової винагороди; порядку підготовки та обміну необхідними для нарахування та виплати збільшеної додаткової винагороди документами між різними військовими частинами у разі, коли військовослужбовець набув право на таку винагороду, перебуваючи у службовому відрядженні та оперативному підпорядкуванні іншої військової частини (тобто, в особовому складі та на фінансовому утриманні якої він не перебуває);

пункт 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану", в цілому накази Адміністрації Держприкордонслужби від 30 липня 2022 року №392-/0/81-22-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року № 168" та від 09 грудня 2022 року №628/0/81-22-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168" в контексті правовідносин, які виникають між військовослужбовцями Держприкордонслужби та командуванням військових частин Державної прикордонної служби України у зв`язку із застосуванням положень зазначених наказів для визначення порядку і умов виплати додаткової винагороди згідно з пунктом 2-1 постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану".

Скаржник уважає, що суд апеляційної інстанції зробив правильний висновок, що здійснення заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії, перебуваючи безпосередньо в районах у період здійснення зазначених заходів є підставою для виплати 100 000,00 грн, але посилаючись на Інструкцію №188, в якій перераховані документальні підстави для такої виплати, дійшов помилкового висновку про відсутність у позивача права на отримання спірної додаткової винагороди. Скаржник вважає, що єдиним нормативно-правовим актом для регулювання виплати додаткової винагороди на період дії воєнного стану є постанова Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану".

Крім цього, скаржник вказує на помилковість висновку суду апеляційної інстанції про те, що позивач не має права на виплату додаткової винагороди у розмірі до 100 000,00 грн за окреслений ним період через відсутність в матеріалах справи документального підтвердження його безпосередньої участі у бойових діях та заходах в цей період. Скаржник звертає увагу, що в матеріалах справи наявна довідка військової частини НОМЕР_3 від 08 січня 2023 року №3906, якою підтверджується його безпосередня участь у бойових діях та заходах. На переконання скаржника, формальні недоліки довідки про безпосередню участь у бойових діях не можуть мати наслідком невиплату позивачу підвищеної до 100 000,00 грн додаткової винагороди.

Позиція інших учасників справи

Відповідач та третя особа правом подати відзив на касаційну скаргу не скористалися.

Рух касаційної скарги

Ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду 05 жовтня 2023 року (судді: Загороднюк А.Г., Соколов В.М., Єресько Л.О.) відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою представника ОСОБА_1 - адвоката Кириленка Андрія Володимировича на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 червня 2023 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 18 вересня 2023 року у справі за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_7 (військова частина НОМЕР_2 ), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ІНФОРМАЦІЯ_1 (військова частина НОМЕР_3 ) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити певні дії.

Ухвалою Верховного Суду (суддя: Загороднюк А.Г.) від 04 вересня 2024 року призначено справу до розгляду.

Установлені судами попередніх інстанцій обставини справи

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_5, є громадянином України, що підтверджується копією паспорта громадянина України № НОМЕР_4 .

Позивач має реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 .

Позивач з 28 квітня 2022 року проходить військову службу у ІНФОРМАЦІЯ_14 (військова частина НОМЕР_2 ).

Відповідно до витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 14 травня 2022 року №175-ОС "Про особовий склад" відповідно до Закону України "Про військовий облік та військову службу", Положення про проходження громадянами України військової служби в Державній прикордонній службі України, затвердженого Указом Президента України від 29 грудня 2009 року №1115/2009 Постанови Кабінету Міністрів України від 30 липня 2014 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", Інструкції про порядок виплати грошового забезпечення військовослужбовцям Державної прикордонної служби України, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 25 червня 2018 року №558, наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 06 січня 2022 року №10-ОС "Про грошове забезпечення (заробітну плату) військовослужбовців (працівників) Державної прикордонної служби у січні-грудні 2022 року", наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 20 жовтня 2021 року №544-аг "Деякі питання комплектування резервістами військового оперативного резерву першої черги", зараховано у списки особового складу та на всі види забезпечення з 28 квітня 2022 року молодшого сержанта ОСОБА_1, який наказом Адміністрації Державної прикордонної служби України від 25 квітня 2022 року №393-ОС зарахований в розпорядження начальника ІНФОРМАЦІЯ_7 та прибув з ІНФОРМАЦІЯ_8. Призначено молодшого сержанта ОСОБА_1 інспектором прикордонної служби 1 категорії - начальником 1 мінометної секції 1 вогневого відділення мінометної застави прикордонної комендатури швидкого реагування " ІНФОРМАЦІЯ_6".

У період з 28 вересня 2022 року по 08 січня 2023 року позивач знаходився в оперативному підпорядкуванні ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_3 ).

Згідно із довідкою ІНФОРМАЦІЯ_7 №12/668 від 15 березня 2023 року щодо відрядження військовослужбовця молодший сержант ОСОБА_1 22 липня 2022 року вибув у службове відрядження до ІНФОРМАЦІЯ_9 на підставі бойового наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 27 червня 2022 року №106(гриф).

З 16 листопада 2022 року по 25 листопада 2022 року позивач перебував у відпустці відповідно до вхідної телеграми ІНФОРМАЦІЯ_11 №12/1659 від 16 листопада 2022 року.

Відповідно до розпорядження Адміністрації Державної прикордонної служби України від 16 вересня 2022 року №(гриф)/25-2075-Е військовослужбовця ОСОБА_1 передислоковано з ІНФОРМАЦІЯ_10 на ділянку ІНФОРМАЦІЯ_12, військовослужбовець з 28 вересня 2022 року по 08 січня 2023 року перебував у службовому відрядженні та в оперативному підпорядкуванні начальника ІНФОРМАЦІЯ_12.

10 січня 2023 року військовослужбовець ОСОБА_1 прибув зі службового відрядження до ІНФОРМАЦІЯ_13 і приступив до виконання обов`язків, відповідно до наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_13 від 10 січня 2023 року №8-ВВ.

Відповідно до архівної відомості з січня 2022 року по грудень 2022 року додаткова винагорода згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" ОСОБА_1 в період з вересня 2022 року по грудень 2022 року була нарахована та виплачена у наступних розмірах: у вересні 2022 року у сумі 30 000,00 грн, у жовтні 2022 року у сумі 30 000,00 грн, у листопаді 2022 року у сумі 30 000,00 грн, у грудні 2022 року у сумі 50 000,00 грн.

Відповідно до архівної відомості з січня 2023 року по лютий 2023 року додаткова винагорода згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" ОСОБА_1 в період з січня 2023 року по лютий 2023 року була нарахована та виплачена у наступних розмірах: у січні 2023 року у сумі 60967,74 грн, у лютому 2023 року у сумі 59 354,84 грн.

02 лютого 2023 року представник позивача звернувся до Адміністрації державної прикордонної служби України з адвокатським запитом щодо отримання військовослужбовцями ІНФОРМАЦІЯ_13 збільшеної додаткової винагороди за жовтень і листопад 2022 року.

Адміністрація Державної прикордонної служби України листом від 09 лютого 2023 року №21-5748-Вих повідомлено, що Адміністрацією Державної прикордонної служби України ініційовано перевірку зазначеної у запиті інформації щодо нарахування додаткової винагороди військовослужбовцям, за результатами якої встановлено, що клієнти адвоката у жовтні та листопаді 2022 року перебували на бойових позиціях, проте, участь у бойових діях або визначених у пунктом 2 наказу від 30 липня 2022 року №392-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України вiд 28 лютого 2022 року №168" заходах у складі військової частини НОМЕР_3 не брали (лист ІНФОРМАЦІЯ_2 від 06 лютого 2023 року вих.№22/838-23-Вих), довідки, передбачені додатком 2 до наказу від 30 липня 2022 року №392-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України вiд 28 лютого 2022 року №168", на адресу військової частини НОМЕР_2 не направлялися, підстави для нарахування збільшеної додаткової винагороди у ІНФОРМАЦІЯ_13 відсутні.

03 березня 2023 року представник позивача звернувся до військової частини НОМЕР_2 із заявою про нарахування та виплату ОСОБА_1 додаткової винагороди, передбаченої постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168 "Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану" у розмірі до 100 000,00 грн за періоди з 10 жовтня 2022 року по 16 листопада 2022 року, з 27 листопада 2022 року по 16 грудня 2022 року та з 20 грудня 2022 року по 08 січня 2023 року.

Військовою частиною НОМЕР_2 листом від 16 березня 2023 року №21-2061-23-вих повідомлено, що ОСОБА_1 не вносили в наказ про збільшення розміру виплати додаткової винагороди до 100 000,00 грн за жовтень, листопад 2022 року та за період з 01 січня 2023 року по 08 січня 2023 року, оскільки він перебував у службовому відрядженні та оперативному підпорядкуванні начальника ІНФОРМАЦІЯ_12. Під час нарахування та виплати збільшеної додаткової винагороди до 100 000,00 грн застосовується пункт 11 наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30 липня 2022 року №392/0/81-22-АГ, який визначає, що інформація про військовослужбовців, відряджених з інших органів та підрозділів Держприкордонслужби, дні їх безпосередньої участі у бойових діях або заходах, передбачених пунктом 2 цього наказу, подаються начальниками органів Держприкордонслужби (органів військового управління (штабів угрупувань військ (сил) або штабів тактичних груп), включених до складу діючих угрупувань військ (сил) Сил оборони держави, до 5 числа щомісячно (у поточному місяці за попередній) в органи, в яких ці військовослужбовці проходять службу, за формою, наведеною у додатку №2 до цього наказу. Проте ІНФОРМАЦІЯ_1 підтверджуючі документи для здійснення відповідних виплат до ІНФОРМАЦІЯ_7 не надавалися, у зв`язку з чим немає підстав для внесення військовослужбовця в наказ про збільшення розміру виплати додаткової винагороди до 100000,00 грн. Одночасно звернуто увагу, що ОСОБА_1 виплачено додаткову винагороду за грудень 2022 року, оскільки за цей місяць від начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 надійшла довідка встановленого зразка. Також зазначено, що довідка від 08 січня 2023 року №3906 про безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічи і стримуванні військової агресії в Чернігівській області не відповідає формі, передбаченої пунктом 2 наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30 липня 2022 року №392-АГ "Про реалізації вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168"

Згідно з копією довідки від 08 січня 2023 року №3906, яка видана військовою частиною НОМЕР_3, молодший сержант ОСОБА_1, який проходив військову службу в військовій частині НОМЕР_2, приймав безпосередню участь у бойових діях або забезпеченні заходів з національної безпеки і оборони, відсічі і стримуванні збройної агресії на території Чернігівської області з 10 жовтня 2022 року по 31 жовтня 2022 року; з 01 листопада 2022 року по 16 листопада 2022 року; з 27 листопада 2022 року по 30 листопада 2022 року; з 01 грудня 2022 року по 16 грудня 2022 року; з 20 грудня 2022 року по 31 грудня 2022 року; з 01 січня 2023 року по 08 січня 2023 року. Підстава: бойовий наказ Адміністрації Державної прикордонної служби України №165гриф від 16 вересня 2022 року.

В матеріалах справи також міститься лист начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 від 29 листопада 2022 року №22/4820-22-Вих, надісланий начальнику ІНФОРМАЦІЯ_13 у відповідь на його лист від 25 листопада 2022 року №22/2811-22-Вих, в якому зазначено, що підрозділи Держприкордонслужби, що знаходяться в межах Чернігівської та Сумської областей, не виконують бойові завдання на лінії зіткнення і тому підпункт 7 пункту 2 наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 30 липня 2022 року №392/0/81-22-АГ "Про реалізацію вимог постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 року №168" не застосовується.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХНЬОГО ЗАСТОСУВАННЯ

За змістом частини першої статті 6 Закону України від 03 квітня 2003 року №661-IV "Про Державну прикордонну службу України" (далі - Закон №661-IV) Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення.

Відповідно до частини першої статті 14 Закону №661-IV до особового складу Державної прикордонної служби України входять військовослужбовці та працівники Державної прикордонної служби України.

Статтею 16 Закону №661-IV визначено, що умови грошового забезпечення військовослужбовців та оплати праці працівників Державної прикордонної служби України визначаються законодавством.

Відповідно до частини першої статті 9 Закону України від 20 грудня 1991 року №2011-XII "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" (далі - Закон №2011-ХІІ), дія якого, в силу приписів пункту 1 частини першої статті 3 цього Закону, поширюється в тому числі на військовослужбовців правоохоронних органів спеціального призначення, держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

У частині другій статті 9 Закону №2011-XII установлено, що до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Згідно з абзацами першим і другим частини четвертої статті 9 цього Закону грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.

Порядок виплати грошового забезпечення визначається Міністром оборони України, керівниками центральних органів виконавчої влади, що мають у своєму підпорядкуванні утворені відповідно до законів України військові формування та правоохоронні органи, керівниками розвідувальних органів України.

Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 року у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні постановлено ввести воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Строк дії воєнного стану в Україні був продовжений з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб згідно з Указом Президента від 14 березня 2022 року №133/2022, надалі іншими Указами цей строк продовжений до сьогоднішнього дня.


................
Перейти до повного тексту