1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 січня 2024 року

м. Київ

справа № 440/1460/19

адміністративне провадження № К/990/33930/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Дашутіна І. В.

суддів Шишова О. О., Яковенка М. М.,

розглянув у порядку письмового провадження касаційну скаргу Головного управління ДПС у Полтавській області на рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 18 серпня 2022 року, ухвалене суддею Довгопол М. В., та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року, прийняту колегією суддів у складі Чалого І. С., Бегунца А. О., Рєзнікової С. С., у справі № 440/1460/19 за позовом Публічного акціонерного товариства "Укрнафта" в особі Нафтогазовидобувного управління "Полтаванафтогаз" до Головного управління ДПС у Полтавській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.

ОПИСОВА ЧАСТИНА

Короткий зміст позовних вимог і рішень судів першої та апеляційної інстанцій:

У квітні 2019 року до Полтавського окружного адміністративного суду звернулося Публічне акціонерне товариство "Укрнафта" в особі Нафтогазовидобувного управління "Полтаванафтогаз" (далі - позивач, НГВУ "Полтаванафтогаз" ПАТ "Укрнафта") з позовною заявою до Головного управління ДФС у Полтавській області (правонаступник - Головне управління ДПС у Полтавській області; далі - відповідач, скаржник), в якій просило:

- визнати протиправними дії відповідача, які полягають в нарахуванні платнику "Договір про спільну діяльність від 24.12.1997 № 999/97", податковий номер 403739509 (уповноважена особа на ведення обліку результатів спільної діяльності - НГВУ "Полтаванафтогаз" ПАТ "Укрнафта"), зайвої пені в загальній сумі 75 113 448,86 грн, в тому числі:

з плати за користування надрами для видобутку корисних копалин та рентної плати за видобутий природний газ в сумі 73 037 725,04 грн, в тому числі: за 2015 рік - 34 554 398,99 грн, за 2016 рік - 32 241 575,93 грн, за 2018 рік - 6 241 750,12 грн;

з плати за користування надрами для видобування корисних копалин та рентної плати за видобутий газовий конденсат в сумі 2 075 723,82 грн, в тому числі: за 2015 рік - 1 601 261,88 грн, за 2016 рік - 474 461,94 грн;

- зобов`язати відповідача провести коригування даних інтегрованої картки платника "Договір про спільну діяльність від 24.12.1997 № 999/97", податковий номер 403739509 (уповноважена особа на ведення обліку результатів спільної діяльності - НГВУ "Полтаванафтогаз" ПАТ "Укрнафта") та виконати дії по скасуванню зайвої пені в загальній сумі 75 113 448,86 грн.

На обґрунтування позовних вимог позивач указував, що пеня визначена контролюючим органом шляхом внесення записів в інтегровані картки платника без проведення перевірок та винесення податкових повідомлень-рішень. Безпідставність розміру пені була визначена у висновку експерта, що була проведена на замовлення позивача. Згідно з цими висновками пеня була нарахована всупереч вимогам Податкового кодексу України на суми грошових зобов`язань, які не є узгодженими (авансові внески), на несвоєчасну оплату грошових зобов`язань, зменшених у зв`язку з поданням 10 жовтня 2016 року уточнюючих розрахунків за серпень-грудень 2014 року, неправильним визначенням контролюючим органом початкового моменту нарахування пені у тих випадках, коли граничний строк подання податкової декларації припадав на вихідний (святковий) день.

Позивач стверджував, що облік нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних та інших платежів, єдиного внеску відображається в інтегрованій картці платника, тому матеріально-правовий інтерес останнього полягає в тому, щоб дані інтегрованих карток відображали фактичний стан розрахунків з бюджетом, реальну структуру податкових вигод та податкових зобов`язань платника податків, відтак ефективним способом відновлення прав позивача є зобов`язання контролюючого органу провести коригування показників інтегрованої картки.

Полтавський окружний адміністративний суд рішенням від 07 серпня 2019 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2020 року, адміністративний позов задовольнив повністю.

Задовольнивши позов, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що єдиним способом фіксації дій контролюючого органу з нарахування пені є відображення пені в інтегрованих картках платника, а тому позовні вимоги щодо визнання протиправними відповідних дій контролюючого органу є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, з огляду на висновки судових експертів щодо безпідставності нарахування спірних сум пені.

Постановою від 04 серпня 2021 року Верховний Суд скасував рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 14 січня 2020 року, а справу направив на новий розгляд до суду першої інстанції.

Направляючи справу на новий розгляд, суд касаційної інстанції зазначив, що суди попередніх інстанцій дійшли передчасних висновків про задоволення позовних вимог, оскільки не надали належної правової оцінки листу позивача від 15 лютого 2019 року "Про направлення примірника (оригіналу) висновку судово-економічної експертизи та запит на інформацію", яким, в порядку Закону України "Про доступ до публічної інформації", позивач звернувся до відповідача із запитом на інформацію. При цьому необхідно встановити, чи є такий лист належною підставою для коригування інтегрованої картки платника та у який спосіб має бути розглянутий відповідачем.

За результатами нового розгляду Полтавський окружний адміністративний суд рішенням від 18 серпня 2022 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 07 вересня 2023 року, задовольнив позовні вимоги.

Вирішуючи спір між сторонами, суди попередніх інстанцій під час нового розгляду справи зазначили:

- поданий позивачем лист, в якому викладено вимоги провести коригування даних інтегрованої картки з посиланням на висновки судово-економічної експертизи, враховуючи відсутність опису обставин щодо протиправності рішень, дій чи бездіяльності відповідача, є видом звернення громадян та запиту про доступ до публічної інформації;

- предметом спору є дії відповідача щодо нарахування пені у спірному періоді, а зазначене звернення є обставинами, що засвідчили неможливість вирішення питання у досудовому порядку;

- контролюючий орган неправильно визначив граничний термін сплати податку за 1 квартал 2015 року, оскільки неправильно визначив день, з якого розпочинається відлік десятиденного строку сплати узгодженого зобов`язання, а тому зайво нарахував пеню у розмірі 8 881 32,87 грн;

- податковий орган нарахував пеню на суми авансових внесків з плати за користування надрами, які позивач не декларував та щодо яких не виносилося податкових повідомлень-рішень, внаслідок чого зайво нараховано пеню у розмірі 31 404 723,76 грн;

- відповідач не врахував при розрахунку пені з 01 вересня 2015 року зміни у законодавстві, відповідно до яких встановлено нові строки початку нарахування пені при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків, що зумовило зайве нарахування пені у розмірі 6 241 750,12 грн.

- оплата податкового боргу є можливою за рахунок грошових коштів, за рахунок надміру сплачених сум, або за рахунок помилково сплачених сум платником до бюджету, або за рахунок майна платника податків, а не за рахунок зменшення податкових зобов`язань попереднього періоду, а тому нарахування пені у 2016 році в розмірі 32 716 037,87 грн у зв`язку з поданням уточнюючих розрахунків є помилковим.

Суди попередніх інстанцій під час розгляду справи встановили:

НГВУ "Полтаванафтогаз" ПАТ "Укрнафта" подало 12.05.2015 до податкового органу розрахунки податкового зобов`язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (природний газ) за І квартал 2015 року № 7 (реєстраційний номер 9092329372) та № 8 (реєстраційний номер 9092351477), якими визначено податкове зобов`язання на загальну суму 450 234 032,05 грн, у тому числі за природний газ - 428 529 094,86 грн та газовий конденсат - 21 704 937,19 грн.

Податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за І квартал 2015 року сплачено грошовими коштами в розмірі 450 234 032,04 грн платіжними дорученнями:

за природний газ - 428 529 094,86 грн: № 49 від 29.04.2015 на суму 142 843 031,62 грн, № 94 від 26.06.2015 на суму 142 843 031,62 грн та № 137 від 29.07.2015 на суму 142 843 031,62 грн;

за газовий конденсат - 21 704 937,18 грн: № 48 від 29.04.2015 на суму 7 234 979,06 грн, № 93 від 26.06.2015 на суму 7 234 979,06 грн та № 136 від 29.07.2015 на суму 7 234 979,06 грн.

Позивач подав 07.08.2015 до податкового органу розрахунки податкового зобов`язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (природний газ) за ІІ квартал 2015 № 19 (реєстраційний номер 9166653664) та № 20 (реєстраційний номер 9166654897), якими визначено податкове зобов`язання на загальну суму 483 380 933,17 грн, в тому числі за природний газ - 464 597 885,44 грн та газовий конденсат - 18 783 047,73 грн.

Податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІ квартал 2015 року сплачено грошовими коштами в розмірі 483 380 933,17 грн платіжними дорученнями:

за природний газ - 464 597 885,44 грн: № 168 від 28.08.2015 на суму 154 865 961,82 грн, № 223 від 30.09.2015 на суму 154 865 961,81 грн та № 238 від 28.10.2015 на суму 154 865 961,81 грн;

за газовий конденсат - 18 783 047,73 грн: № 164 від 28.08.2015 на суму 6 261 015,91 грн, № 222 від 30.09.2015 на суму 6 261 015,91 грн та № 237 від 28.10.2015 на суму 6 261 015,91 грн.

Платник податку подав 04.11.2015 до податкового органу розрахунки податкового зобов`язання з плати за користування надрами для видобування корисних копалин (природний газ) за ІІІ квартал 2015 року № 31 (реєстраційний номер 9224881388) та № 32 (реєстраційний номер 9224881961), якими визначено податкове зобов`язання на загальну суму 496 984 476,53 грн, в тому числі за природний газ - 484 371 638,52 грн та газовий конденсат - 12 612 838,01 грн.

Податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за ІІІ квартал 2015 року було погашено в розмірі 495 642 693,71 грн, у тому числі:

1) шляхом сплати грошових коштів в розмірі 351 096 737,44 грн платіжними дорученнями:

за природний газ - 342 688 178,76 грн: № 257 від 19.11.2015 на суму 19 773 753,08 грн, № 282 від 25.11.2015 на суму 161 457 212,84 грн та № 392 від 30.12.2015 на суму 161 457 212,84 грн;

за газовий конденсат - 8 408 558,68 грн: № 281 від 25.11.2015 на суму 4 204 279,34 грн та № 391 від 30.12.2015 року на суму 4 204 279,34 грн;

2) шляхом зменшення податкових зобов`язань в розмірі 144 545 956,27 грн внаслідок подання 10.10.2016 уточнюючих розрахунків за серпень-грудень 2014 року:

за природний газ - 141 683 459,80 грн: серпень 2014 року (реєстраційний номер 9082276823) - 35 768 798,76 грн, вересень 2014 року (реєстраційний номер 9082276836) - 38 223 510,42 грн, жовтень 2014 року (реєстраційний номер 9082276849) - 35 764 126,87 грн, листопад 2014 року (реєстраційний номер 9082276865) - 31 927 023,75 грн,

за газовий конденсат - частково в розмірі 2 862 496,47 грн: серпень 2014 року (реєстраційний номер 9082276823) - 663 631,97 грн, вересень 2014 року (реєстраційний номер 9082276836) - 620 753,94 грн, жовтень 2014 року (реєстраційний номер 9082276849) - 564 156,28 грн, листопад 2014 року (реєстраційний номер 9082276865) - 547 727,49 грн та за грудень 2014 року (реєстраційний номер 9082276878) - 466 226,79 грн.

Платник податку подав 06.01.2016 до податкового органу розрахунок податкового зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (природний газ) за IV квартал 2015 року № 2 (реєстраційний номер 9274296136), яким визначено податкове зобов`язання на загальну суму 495 706 286,37 грн, в тому числі. за природний газ - 489 003 165,42 грн та газовий конденсат - 6 703 120,95 грн.

Податкове зобов`язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за природний газ 4 квартал 2015 року було частково погашено в розмірі 276 281 049,62 грн, в тому числі:

1) шляхом сплати грошових коштів в розмірі 227 730 454,93 грн платіжними дорученнями: № 2 від 19.02.2018 на суму 20 000 000,00 грн, № 3 від 21.02.2018 на суму 18 674 667,00 грн, № 6 від 21.03.2018 на суму 18 333 333,00 грн, № 11 від 20.04.2018 на суму 18 333 333,00 грн, № 17 від 18.05.2018 на суму 18 333 333,00 грн, № 20 від 06.06.2018 на суму 2 000 000,00 грн, № 22 від 21.06.2018 на суму 18 333 333,00 грн, № 24 від 02.07.2018 на суму 2 000 000,00 грн, № 27 від 20.07.2018 на суму 18 333 333,00 грн, № 28 від 31.07.2018 на суму 2 000 000,00 грн, № 30 від 23.08.2018 на суму 21 755 787,93 грн, № 32 від 03.09.2018 на суму 2 000 000,00 грн, № 35 від 21.09.2018 на суму 22 333 333,00 грн, № 42 від 05.10.2018 на суму 2 000 000,00 грн, № 43 від 18.10.2018 на суму 22 333 333,00 грн, № 45 від 01.11.2018 на суму 2 000 000,00 грн, № 49 від 23.11.2018 на суму 18 966 666,00 грн;

2) шляхом зменшення податкових зобов`язань в розмірі 48 550 594,69 грн внаслідок подання 10.10.2016 уточнюючих розрахунків за листопад-грудень 2014 року: листопад 2014 року (реєстраційний номер 9082276865) частково на суму 5 488 186,98 грн та за грудень 2014 року (реєстраційний номер 9082276878) на суму 43 062 407,71 грн.

За даними витягів з електронного кабінету платника та розрахунків пені, наданими відповідачем на вимогу суду, суди попередніх інстанцій визначили, що контролюючий орган нарахував пеню за несвоєчасну сплату рентної плати за період 01.01.2015 - 24.11.2018 у загальному розмірі 175 735 803,90 грн, в тому числі у 2015 році - 66 525 992,70 грн, у 2016 році - 32 241 575,93 грн, у 2018 році - 76 968 235,27 грн (у 2017 році пеня не нараховувалася).

Пеня нарахована контролюючим органом шляхом внесення відповідних записів в інтегрованій картці платника без проведення перевірок або прийняття відповідних податкових повідомлень-рішень та являє собою цифровий ряд нарахованих сум пені за період з 01.01.2015 по 24.11.2018.

НГВУ "Полтаванафтогаз" ПАТ "Укрнафта" 27.11.2018 уклав з ТОВ "Бюро судово-економічної експертизи та аудиту "І.В.А." договір № 01/11/2018 на проведення судово-економічної експертизи. На вирішення судово-економічної експертизи платником поставлено питання: чи підтверджується документально нарахування пені контролюючим органом за несвоєчасну сплату узгоджених сум податкових зобов`язань по платі за користування надрами та рентній платі, окремо за природний газ та газовий конденсат.

Відповідно до висновку судово-економічної експертизи № 16, складеного 08.02.2019, здійснені контролюючим органом нарахування пені частково не підтверджуються документально, а саме: стосовно природного газу експерт встановив, що відповідач зайво нарахував пені з плати за надра та рентної плати щодо природного газу - 73 037 725,04 грн, щодо газового конденсату - 2 075 23,82 грн.

Листом від 15.02.2019 № 01/01/11/06/02/01-02/1/244 платник податків повідомив відповідача про проведену судово-економічну експертизу та надіслав на його адресу примірник висновку судово-економічної експертизи. Цим листом позивач вимагав провести коригування в інтегрованих картках відповідно до висновків експертизи та зменшити пеню в загальній сумі 75 113 448,86 грн, а також за наслідками розгляду запиту платника надати відповідь.

У відповідь листами від 22.02.2019 № 7444/10/16-31-08-02-14 та від 05.03.2019 № 9347/10/16-31-10-01-08 відповідач повідомив, що чинним законодавством не визначено порядку коригування даних інтегрованих карток на підставі судово-економічної експертизи.

Короткий зміст вимог та узагальнені доводи касаційної скарги:

Головне управління ДПС у Полтавській області, посилаючись на неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права, звернулося до суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.

Скаржник покликається на відсутність висновку Верховного Суду щодо застосування норм підпунктів 14.1.144-1, 14.1.152 пункту 14.1 статті 14, підпункту 21.1.1 пункту 21.1. статті 21, статей 42, 49, 89, 129, 257 Податкового кодексу України у взаємозв`язку зі статтею 3 Закону України "Про звернення громадян"; пункту 4 розділу 5, підпункту 2 пункту 4 розділу 6, підпункту 1 пункту 1 розділу 7 Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07 квітня 2016 року № 422; пунктами 2, 3, 4 розділу І Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах, затвердженого наказом Мінфіну від 15 червня 2020 року № 297.

Скаржник наполягає, що на адресу контролюючого органу від позивача надійшов лист, а не скарга на протиправні дії податкового органу в частині відображення пені, а тому цей лист не міг бути підставою для внесення змін до інтегрованої картки платника податків та скасування пені.

Відповідач стверджує, що суди попередніх інстанцій не обґрунтували, на підставі яких норм податкового законодавства контролюючий орган мав відкоригувати інтегровану картку платника лише на підставі проведеної платником податку експертизи щодо правильності нарахування пені.

Позивач заперечив проти вимог касаційної скарги та просив відмовити у її задоволенні, оскільки суди попередніх інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального та порушень норм процесуального права, а доводи відповідача зводяться лише до визнання висновку судового експерта неналежним та недопустимим доказом, тоді як по суті порушення податковим органом процедури нарахування пені та помилковості його розрахунку жодних зауважень відповідач не зазначив.

МОТИВУВАЛЬНА ЧАСТИНА

Норми права, якими керувався суд касаційної інстанції, та висновки суду за результатами розгляду касаційної скарги:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України.

За змістом підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України (у редакції, яка діяла до 01 січня 2017 року) пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Після змін, внесених до ПК України Законом № 1797-VIII від 21 грудня 2016 (набрав чинності 01 січня 2017 року), визначене у підпункті 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 поняття пені визначається як сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Згідно з підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України грошовим зобов`язанням платника податків є сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 ПК України податковим зобов`язанням є сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Порядок нарахування пені врегульований статтею 129 ПК України, редакція якої кілька разів змінювалась в період нарахування позивачеві пені (з 01 січня 2015 по 24 листопада 2018 року).

Так, підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 статті 129 ПК України (у редакції, що була чинною до 01 вересня 2015 року) було встановлено, що після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається:

а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом;

б) при нарахуванні суми грошового зобов`язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 129.3.1 пункту 129.3. статті 129 ПК України нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань.

Згідно з пунктом 129.4. статті 129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Законом № 655-VIII від 17 липня 2015 року до підпункту "а" підпункту 129.1.1 пункту 129.1 ПК України внесені зміни, які набрали чинності з 01 вересня 2015, відповідно до яких нарахування пені розпочинається, зокрема, при самостійному нарахуванні суми грошового зобов`язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.

З 1 січня 2017 року у зв`язку з внесенням до ПК України змін Законом № 1797-VIII від 21 грудня 2016 року пункти 129.1 та 129.4 статті 129 викладені у новій редакції.

За приписами пункту 129.1 статті 129 ПК України у новій редакції нарахування пені розпочинається:

- при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

- при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов`язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);

- при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.

Відповідно до пункту 129.4 статті 129 ПК України у новій редакції на суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктами 129.1.1 та 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), та в інших випадках визначення пені відповідно до вимог цього Кодексу, коли її розмір не встановлений, нараховується пеня за кожний календарний день прострочення сплати грошового зобов`язання, включаючи день погашення, з розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день.

Наказом Міністерства доходів і зборів України від 05 грудня 2013 року № 765 (втратив чинність на підставі наказу Міністерства фінансів України № 422 від 07 квітня 2016 року) було затверджено Порядок ведення органами Міністерства доходів і зборів України оперативного обліку податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, інших платежів, які сплачуються під час митного оформлення товарів (далі - Порядок № 765), який передбачав, що з метою обліку нарахованих і сплачених сум податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску територіальними органами Міндоходів відкриваються інтегровані картки платників за кожним платником та кожним видом платежу, які повинні сплачуватися платниками, а для обліку сум передоплати - за кожним платником (пункт 1 розділу ІІ).


................
Перейти до повного тексту