1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2023 року

м. Київ

справа № 420/27509/21

адміністративне провадження № К/990/24263/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Кашпур О.В.,

суддів - Мацедонської В.Е., Радишевської О.Р.,

розглянув у порядку письмового провадження як суд касаційної інстанції адміністративну справу № 420/27509/21

за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області про визнання протиправними та скасування наказів про накладення дисциплінарного стягнення,

за касаційною скаргою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 березня 2023 року, прийняте у складі головуючого судді Юхтенко Л.Р., та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2023 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого судді Скрипченка В.О., суддів Косцової І.П. та Осіпова Ю.В.

УСТАНОВИВ:

І. Короткий зміст позовних вимог

1. У грудні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмета позову, просив:

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області № 723 від 31.12.2021 про накладення на начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення у вигляді суворої догани;

- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області № 724 від 31.12.2021 про накладення на начальника управління по роботі з персоналом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про неповну службову відповідність.

2. На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про те, що оскаржувані накази, які були прийняті за результатами службових розслідувань стосовно нього, є протиправними та підлягають скасуванню. Стосовно визнання протиправним та скасування наказу, яким позивачу було оголошено сувору догану, зазначав, що 5 та 6 Державні пожежно-рятувальні загони Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області є окремими юридичними особами, мають самостійний баланс та управління здійснюється безпосереднім керівником, який несе персональну відповідальність за виконання покладених на загін завдань та функцій. Фактично службове розслідування стосовно позивача не призначалось і не проводилось, висновок службового розслідування перелічує ряд недоліків у роботі 5 і 6 Державних пожежно-рятувальних загонів Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області, а тому, на думку позивача, комісією взагалі не досліджувались обставини вчинення позивачем дисциплінарного проступку, що не відповідає вимогам статті 76 Дисциплінарного статуту.

3. Також позивач стверджував, що висновок не містить обставин, причин, умов та наслідків вчиненого порушення службової дисципліни, рівня заподіяної шкоди та негативного впливу, наявність вини, обставин, що пом`якшують чи обтяжують ступінь відповідальності, а також ставлення до скоєного. Відсутність вказаних відомостей у висновку службового розслідування свідчить про те, що в ході розслідування такі обставини не встановлювались, тобто була допущена неповнота розслідування.

4. Крім того відповідачем порушено статтю 87 Закону України "Про дисциплінарний статут", оскільки дисциплінарне стягнення накладено на позивача більш ніж через рік з дня його вчинення.

5. Стосовно визнання протиправним та скасування наказу, яким позивачу було оголошено, то позивач зазначав про те, що при виконанні своїх службових обов`язків та повноважень не приймав жодного рішення стосовно близьких осіб, а саме дружини та сестри дружини, у матеріалах службового розслідування відсутні документи за підписом позивача в інтересах близьких осіб, що свідчить про відсутність у діях позивача складу дисциплінарного проступку та порушення службової дисципліни.

6. Також позивач звертав увагу суду на порушення процедури проведення службового розслідування, оскільки, службове розслідування було призначено за доповідною запискою робочої групи Управління власної безпеки та протидії корупції ДСНС України, яка є самостійним структурним підрозділом у складі апарату ДСНС України, та не є спеціально уповноваженим суб`єктом у сфері протидії корупції у розумінні статті 1 Закону України "Про запобігання корупції", а тому, на думку позивача, у відповідача не було підстав для призначення службового розслідування з метою виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення.

7. Додатково позивач звертав увагу, що оскаржувані накази були прийняті всупереч статтям 86, 87 Закону України "Про дисциплінарний статут служби цивільного захисту", а саме в період перебування позивача на лікарняному.

ІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

8. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 березня 2023 року позов задоволено частково: визнано протиправним та скасовано наказ ГУ ДСНС в Одеській області № 724 від 31 грудня 2021 року "Про покарання" про накладення на начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 дисциплінарного стягнення у вигляді попередження про неповну службову відповідальність. В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовлено.

9. Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем були дотримані приписи пунктів 86, 87 Дисциплінарного статуту та доведено суду наявність в діях позивача дисциплінарного проступку, за яке накладено дисциплінарне стягнення наказом від 31.12.2021 № 723. Суд погодився з твердженнями відповідача, що виявлені та викладені у висновку недоліки та порушення нормативно-правових актів та організаційно - розпорядчих документів, які регламентують діяльність органів та підрозділів служби цивільного захисту, стали можливі у зв`язку із безконтрольністю з боку посадових осіб управління по роботі з персоналом, оскільки саме на начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області покладено обов`язок контролю за діяльністю підпорядкованих відділів та взаємодії з іншими структурними підрозділами.

10. Скасовуючи наказ від 31.12.2021 № 724, суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем не було доведено належними доказами вчинення позивачем корупційних або пов`язаних з корупцією правопорушень. Суд врахував, що на час прийняття на службу ОСОБА_2 та ОСОБА_3 позивачем була розкрита інформація про родинні зв`язки, що не заперечується відповідачем. Також суду не надано докази, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 перебувають у прямому підпорядкуванні ОСОБА_1 і те, що за своїми службовими повноваженнями позивач міг надавати їм доручення та накази, або їх безпосереднім керівникам.

11. Постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2023 року рішення Одеського окружного адміністративного суду від 6 березня 2023 року скасовано в частині відмови у задоволенні позову та ухвалено нове судове рішення у відповідній частині, яким задоволено позов ОСОБА_4 повністю: визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області №723 від 31 грудня 2021 року про накладення на начальника управління по роботі з персоналом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_4 дисциплінарного стягнення у вигляді суворої догани. В інший частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 березня 2023 року залишено без змін.

12. Суд апеляційної інстанції не погодився із висновком суду першої інстанції про необґрунтованість позовних вимог в частині протиправності наказу ГУ ДСНС в Одеській області № 723 від 31.12.2021, оскільки в порушення вимог Дисциплінарного статуту та Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу № 593 висновок службового розслідування не містить обставин щодо вчинення саме позивачем дисциплінарного проступку (часу, місця, способу його вчинення, об`єктивна та суб`єктивна сторона; підлеглих, дії чи бездіяльність яких створювали передумови для їх спричинення; ступеня провини кожного та їх ставлення до скоєного), а також в порушення статті 87 Дисциплінарного статуту, стягнення на позивача було накладено після спливу одного року з дня вчинення правопорушення. Так, з висновку службового розслідування вбачається, що виявлені порушення мали місце по жовтень 2020 року, проте наказ про накладення дисциплінарного стягнення у вигляді суворої догани виданий 13 грудня 2021 року.

13. В іншій частині позовних вимог суд апеляційної інстанції погодився із висновком суду першої інстанції про їх задоволення та вказував на те, що доказів того, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 перебувають у прямому підпорядкуванні позивача і те, що за своїми службовими повноваженнями позивач міг надавати їм доручення та накази відповідачем не доведено, а судом не здобуто.

ІІІ. Короткий зміст вимог касаційної скарги

14. Не погоджуючись із рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06 березня 2023 року та постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2023 року, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області подало касаційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції повністю та рішення суду першої інстанції в частині задоволених позовних вимог та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог залишити без змін.

15. Обґрунтовуючи наявність підстав для касаційного оскарження, касатор посилається на пункт 3 частини 4 статті 328 КАС України, відповідно до якого підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно в таких випадках: якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах.

16. Касатор вказує на те, що відсутній висновок Верховного Суду з щодо питання застосування пункту 1, пункту 2 частини першої статті 28 Закону України "Про запобігання корупції", зокрема, щодо належної форми і порядку повідомлення особою про потенційний конфлікт інтересів; пунктів 4.1 розділу IV та 5.2 розділу V Положення про управління по роботі з персоналом Головного управління ДСНС в Одеській області, затвердженого наказом ГУ ДСНС України в Одеській області 09 жовтня 2019 року № 361, зокрема, щодо наявності у керівника Управління по роботі з персоналом обов`язку здійснення контролю; пункту 3 розділу VII Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України від 05 травня 2015 року № 515, зокрема, щодо встановлення додаткових, непередбачених Інструкцією вимог до висновку; пунктів 24, 25, 67 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту затвердженого Законом України від 05 березня 2009 року № 1068-VІ, зокрема, щодо обов`язку забезпечення контролю; пунктів 86, 87 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, затвердженого Законом України від 05 березня 2009 року № 1068-VІ, зокрема, щодо врахування в строк притягнення до відповідальності періоду тимчасової непрацездатності та перебування у відпустці порушника дисципліни.

ІV. Позиція інших учасників справи

17. Представник позивача надав до суду відзив на касаційну скаргу, в якому просить суд касаційну скарг залишити без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій - без змін.

V.Рух справи у суді касаційної інстанції

18. Ухвалою Верховного Суду в складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Кашпур О.В., суддів: Радишевської О.Р., Мацедонської В.Е., від 22 серпня 2023 року відкрито касаційне провадження за скаргою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 березня 2023 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07 червня 2023 року.

19. Касаційне провадження відкрито на підставі пункту 3 частини четвертої статті 328 КАС України.

20. Ухвалою Верховного Суду від 22 листопада 2023 року справу призначено до розгляду у письмовому провадженні у касаційній інстанції на 23 листопада 2023 року.

VI. Стислий виклад обставин, установлених судами першої та апеляційної інстанцій

21. Як установлено судами першої та апеляційної інстанцій, відповідно до наказу ДСНС України (з основної діяльності) № НС-76 від 04.02.2021 "Про здійснення внутрішнього аудиту" вирішено провести внутрішній аудит на тему "Аналіз ефективності організації ведення діловодства та архівної справи в системі ДСНС". Для проведення внутрішнього аудиту наказано створити аудиторські групи у таких підрозділах, зокрема, п.2.8 у Головному управлінні ДСНС України в Одеській області (м. Одеса) та підпорядкованих підрозділах (за необхідності).

22. Відповідно до вказаного наказу 5 регіональним відділом внутрішнього аудиту в Головному управлінні ДСНС в Одеській області з 08.02 по 05.03.2021 та з 09.03 по 26.03.2021 була проведена планова перевірка аналізу ефективності організації ведення діловодства та архівної справи в системі ДСНС за період з 01.01.2019 по 31.12.2020.

23. За результатами перевірки складено звіт від 26.03.2021 № 8 з виявленими недоліками та порушеннями нормативно-правових актів та організаційно-розпорядчих документів, які регламентують діяльність органів і підрозділів служби цивільного захисту, тому відповідно до Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту наказано з метою встановлення обставин порушення та осіб, причетних до його скоєння, осіб дії чи бездіяльність яких могли сприяти порушенню або створювали передумови для їх спричинення, провести службове розслідування відповідно до наказу начальника ГУ ДСНС України в Одеській області № 120 від 07.04.2021.

24. За результатами проведеного службового розслідування було складено висновок, затверджений начальником Головного управління полковником служби цивільного захисту Шулюком В. від 06.05.2021. Відповідно до вказаного висновку начальник управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковник служби цивільного захисту ОСОБА_1, не виконуючи та неналежно виконуючи як службова особа своїх службових обов`язків, через не сумлінне ставлення до них не вжив вичерпних заходів щодо всебічного та неупередженого виконання вимог Положення по управління по роботі з персоналом Головного управління затверджене наказом Головного управління від 09.10.2019 року № 361, заходів контролю за підпорядкованим підлеглим особовим складом при виконанні останніми своїх службових обов`язків, відсутності внутрішнього контролю, що в свою чергу і призвело до грубих порушень вимог положення "Про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2019 № 593, Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту № 1068-VI, наказу ДСНС України від 17.05.2019 № 300 "Про внесення змін до інструкції з діловодства", наказу Міністерства внутрішніх справ України від 20.07.2018 року № 623, та видання наказів всупереч вимогам нормативно-правових актів та керівних документів, які регламентують діяльність органів і підрозділів служби цивільного захисту, що, в свою чергу, стало підставою до надлишкових виплат з оплати праці на загальну суму 208,7 тис грн та безпідставного утримання 9,7 тис грн.

25. На підставі наведеного комісією запропоновано вважати службове розслідування закінченим та вказано, що за порушення вимог законодавства, начальник управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 заслуговує на притягнення до дисциплінарної відповідальності у вигляді суворої догани. Також ураховуючи факт перебування ОСОБА_1 на лікарняному запропоновано рішення щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності реалізувати після його виходу з лікарняного.

26. На підставі вказаного висновку, наказом начальника ГУ ДСНС України в Одеській області № 674 від 13.12.2021 за порушення вимог законодавства начальнику управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковнику служби цивільного захисту ОСОБА_1 оголошено сувору догану.

27. На ім`я голови ДСНС України ОСОБА_5 надійшла доповідна записка виконуючого обов`язки начальника Управління власної безпеки та протидії корупції ОСОБА_6 від 17.03.2021 за вих. № 072-47/071 стосовно перевірки відомостей викладених у повідомленні № 4 від 22.02.2021, яке надійшло на відповідну електронну пошту.

28. У вказаній доповідній записці вказано, що на електронну адресу ДСНС України надійшло повідомлення щодо можливих порушень антикорупційного законодавства та зловживання службовим становищем з боку начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 . У період з 28.02 по 06.03.2021 робочою групою ДСНС України було здійснено перевірку відомостей, викладених у повідомленні, відповідно до довідки. Інформація, викладена в повідомленні, знайшла своє фактичне підтвердження у частині порушення антикорупційного законодавства та зловживання службовим становищем з боку начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС України в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 . У зв`язку з цим запропоновано ГУ ДСНС України в Одеській області за результатами перевірки робочої групи провести службове розслідування та притягнути до дисциплінарної відповідальності винних осіб.

29. На підставі доповідної записки від 17.03.2021 та керуючись вимогами ч. 2 розділу ІІ наказу МВС України від 05.05.2015 № 515 "Про затвердження інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах і підрозділах цивільного захисту" наказом ГУ ДСНС в Одеській області № 93 від 18.03.2021 було призначено службове розслідування.

30. Наказом ГУ ДСНС України в Одеській області № 54 від 19.03.2021 (по особовому складу з адміністративно-кадрових питань та по особовому складу) "Про усунення від виконання службових обов`язків" полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області усунуто від виконання службових обов`язків за посадою з 19.03.2021 на період проведення службового розслідування, на підставі доповідної записки від 17.03.2021 та наказу № 93 від 18.03.2021.

31. Також позивачу було запропоновано надати пояснення, однак відповідно до акту про відмову надати пояснення від 05.05.2021 позивач відмовився надавати пояснення в рамках службового розслідування, призначеного наказом № 93 від 18.03.2021 за фактами виявлених порушень вимог антикорупційного законодавства та нормативно правових актів та керівних документів, що регламентують діяльність органів і підрозділів служби цивільного захисту.

32. Так, матеріалами службового розслідування було встановлено, що в Головному управлінні ДСНС України в Одеській області працює дружина ОСОБА_1 на посаді юрисконсульта юридичної групи 6 ДРПЗ Головного управління ДСНС України в Одеській області майор служби цивільного захисту ОСОБА_2 та сестра дружини, лейтенант служби цивільного захисту ОСОБА_3 на посаді провідного фахівця сектору міжнародного співробітництва Головного управління ДСНС України в Одеській області. Відповідно до норм статті 1 Закону України "Про запобігання корупції" ОСОБА_2 та ОСОБА_3 є близькими особами начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області ОСОБА_1 .

33. Разом з цим ОСОБА_1 не повідомив свого безпосереднього керівника про потенційний конфлікт інтересів щодо близьких осіб, чим порушив вимоги пп. 2 п. 1 ст. 28 Закону України "Про запобігання корупції".

34. Надалі, відповідно до висновку, встановлено факт, що начальник управління по роботі з персоналом ОСОБА_1 в порушення пп. 3 п. 1 ст. 28 Закону України "Про запобігання корупції" надав доручення своєму заступнику підполковнику служби цивільного захисту ОСОБА_7 підготувати відповідний наказ щодо продовження відпустки по догляду за дитиною, про що свідчить віза ОСОБА_1 на рапорті ОСОБА_3 . А також, в порушення вимог пп.2 п. 1 ст. 28 Закону України "Про запобігання корупції" ОСОБА_1 не повідомив свого безпосереднього керівника та не самоусунувся від надання будь-яких доручень відносно близької особи, а саме сестри дружини ОСОБА_3 .

35. Перевіркою встановлено, що ОСОБА_2 отримала матеріальну допомогу для вирішення соціально побутових питань і матеріальну допомогу на оздоровлення, хоча у період з 02.10.2019 по 15.10.2019 вона фактично не перебувала на службі.

36. Також матеріалами перевірки встановлено, що довідку-висновок № 1-40 про психологічну придатність кандидата на посаду ОСОБА_2 за підписом начальника відділу соціально-гуманітарної роботи та психологічного забезпечення центру забезпечення діяльності полковника служби цивільного захисту ОСОБА_8 було підроблено та незаконно використано.

37. При перевірці робочою групою роботи комісії Головного управління встановлено факт відсутності протоколів засідань атестаційної комісії Головного управління ДСНС в Одеській області за 2019 рік.

38. Вибірковою перевіркою особових справи осіб, що уклали з Головним управлінням контракт про проходження служби цивільного захисту встановлено порушення Правил оформлення і ведення особових справ осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту затверджених наказом ДСНС від 18.10.2013 № 656. В Головному управлінні здійснюється ведення обліку особових справ всупереч вимогам розділу 4 пункту 4.8 вказаних Правил, про що свідчить реєстрація декількох особових справ під одним і тим же номером.

39. Також у висновку зазначено, що в ході службового розслідування комісії був наданий звіт 5 регіонального відділу внутрішнього аудиту перевірки та виявлених порушень в Головному управлінні ДСНС в Одеській області, яка здійснювалась відповідно до наказу № 76 від 04.02.2021, та в ході дослідження вказаного звіту встановлено ряд грубих порушень з боку начальника управління по роботі з персоналом Головного управління полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 .

40. На підставі викладеного у висновку, запропоновано: службове розслідування вважати закінченим; начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 за порушення вимог пп. 1-4 п. 1 ст. 28, п.2 ст. 28 Закону України "Про запобігання корупції" не вжиття заходів відповідно до ст. 29 Закону України "Про запобігання корупції", ст. 31 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 № 593, відповідно до розділу І Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту затвердженого Законом № 1068-VI притягнути до дисциплінарної відповідальності у вигляді попередження про неповну службову відповідність; а також, враховуючи факт перебування ОСОБА_1 на лікарняному, запропоновано рішення щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності вирішити після виходу з лікарняного.

41. Відповідно до наказу ГУ ДСНС в Одеській області № 270 від 16.06.2021 (по особовому складу) "Про зарахування в розпорядження" полковника служби цивільного захисту ОСОБА_1 начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області зараховано у розпорядження начальника ГУ ДСНС в Одеській області з 17.06.2021.

42. Відповідно до наказу ГУ ДСНС в Одеській області № 355 від 23.07.2021 (по особовому складу) "Про внесення змін до наказу, зарахування в розпорядження" до наказу № 270 від 16.06.2021 внесено зміни, а саме: виключено п. 15 у зв`язку з перебуванням позивача на лікарняному відповідно до листів непрацездатності, та звільнити із займаної посади та зарахувати у розпорядження начальника ГУ ДСНС в Одеській області з 24.07.2021.

43. На підставі матеріалів службового розслідування, 13.12.2021 Головним управлінням було прийнято наказ № 675 (по особовому складу) про покарання, відповідно до якого начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковника цивільного захисту ОСОБА_1 попереджено про неповну службові відповідність.

44. Також 31.12.2021 на ім`я начальника ГУ ДСНС в Одеській області надійшла доповідна записка, відповідно до якої вказано, що ОСОБА_1 у період з 10.12 по 23.12.2021 перебував на лікарняному, що підтверджується відповідним листком непрацездатності. Своїми діями полковник служби цивільного захисту порушив Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, та відповідно до ст. 87 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, яким визначено, що дисциплінарне стягнення не може бути накладено на співробітника у період тимчасової непрацездатності, просить відмінити накази від 13.12.2021 № 674 о/с "Про покарання" та № 675 о/с Про покарання".

45. Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що відповідно до наказу № 722 від 31.12.2021 "Про скасування наказів", відповідно до ст. 87 Дисциплінарного статуту служби цивільного захисту, визнано такими, що втратили чинність наказ ГУ ДСНС в Одеській області від 13.12.2021 № 674 (по особовому складу) "Про покарання", наказ ГУ ДСНС в Одеській області № 675 (по особовому складу) "Про покарання" та наказ ГУ ДСНС в Одеській області від 21.12.2021 № 700 (по особовому складу) Про внесення змін до наказів № 674 о/с, № 675 о/с від 13.12.2021 "Про покарання".

46. Натомість наказом ГУ ДСНС в Одеській області № 723 від 31.12.2021 (по особовому складу) "Про покарання" за порушення вимог законодавства колишньому начальнику управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковнику служби цивільного захисту ОСОБА_1, який перебуває у розпорядженні начальника Головного управління, оголошено сувору догану.

47. Наказом ГУ ДСНС в Одеській області № 724 від 31.12.2021 (по особовому складу) "Про покарання" за порушення вимог законодавства колишнього начальника управління по роботі з персоналом ГУ ДСНС в Одеській області полковнику служби цивільного захисту ОСОБА_1, який перебуває у розпорядженні начальника Головного управління, попереджено про неповну службову відповідність.

VIІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХНЬОГО ЗАСТОСУВАННЯ

48. Конституція України.

Частина друга статті 19. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

49. Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України)

Частина 2 статті 2 КАС України. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

50. Відповідно до статті 101 Кодексу цивільного захисту України служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

51. Порядок проходження громадянами України служби цивільного захисту визначається цим Кодексом та положенням про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу, що затверджується Кабінетом Міністрів України.

52. На рядовий і начальницький склад служби цивільного захисту поширюється дія Дисциплінарного статуту, затвердженого законом.

53. Порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу врегульовано Положенням затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 11 липня 2013 року № 593 (далі - Положення № 593).

54. Пунктом 27 Положення № 593 керівники (начальники) органів і підрозділів цивільного захисту несуть персональну відповідальність за невиконання вимог цього Положення та інших нормативно-правових актів з питань проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу.

55. Особи рядового і начальницького складу користуються правами і виконують службові обов`язки відповідно до законодавства та цього Положення (пункт 28 Положення № 593).


................
Перейти до повного тексту