ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 лютого 2023 року
м. Київ
справа № 320/437/21
адміністративне провадження № К/990/11631/22
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Тацій Л.В.,
суддів: Бучик А.Ю., Стеценка С.Г.,
розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України (далі - Міндовкілля) на рішення Київського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2021 року (прийняте судом у складі судді Балаклицького А.І.) та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 січня 2022 року (ухвалену судом у складі: головуючого судді Василенка Я.М., суддів: Ганечко О.М., Кузьменка В.В.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрекологістика" (далі - ТОВ "Укрекологістика") до Міндовкілля про визнання протиправними дій та скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В:
ІСТОРІЯ СПРАВИ
Короткий зміст позовних вимог
У січні 2021 року ТОВ "Укрекологістика" звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просило:
- визнати протиправними дії Міндовкілля під час здійснення державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ліцензійних умов ТОВ "Укрекологістика" та порядку складання актів перевірки та розпоряджень за їх результатами;
- визнати протиправним та скасувати наказ Міндовкілля від 24.12.2020 № 384 про повне зупинення дії ліцензії ТОВ "Укрекологістика" на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видану на підставі наказу Мінприроди від 19.03.2018 №93 (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, видалення).
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що перевірка з приводу додержання ліцензійних умов провадження господарської діяльності ТОВ "Укрекологістика" проведена з порушеннями вимог чинного законодавства України, а тому вказаний наказ підлягає скасуванню у судовому порядку.
Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій
Київський окружний адміністративний суд рішенням від 28 вересня 2021 року позов задовольнив.
Визнав протиправними дії Міндовкілля під час здійснення державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ліцензійних умов ТОВ "Укрекологістика" та порядку складання актів перевірки та розпоряджень за їх результатами.
Визнав протиправним та скасував наказ Міндовкілля від 24.12.2020 № 384 про повне зупинення дії ліцензії ТОВ "Укрекологістика" на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видану на підставі наказу Мінприроди від 19.03.2018 № 93 (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, видалення).
Шостий апеляційний адміністративний суд постановою від 18 січня 2022 року рішення суду першої інстанції залишив без змін.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з рішенням якого погодився і суд апеляційної інстанції, виходив з того, що під час проведення позапланової перевірки повинні з`ясовуватися лише питання поводження з відходами, зазначеними у направленні на перевірку і у разі виявлення порушень має зупинятися дія ліцензії лише в частині поводження вказаними відходами.
Однак, як вбачається з оскаржуваного наказу Міндовкілля від 24.12.2020 №384, то вказаним наказом повністю зупинено дію ліцензії ТОВ "Укрекологістика" на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видану на підставі наказу Мінприроди від 19.03.2018 №98 (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, видалення), в тому числі й на інші операції і види відходів, які не були предметом перевірки та в ході проведення позапланової перевірки не перевірялися.
При цьому, утилізація клінічних та подібних їм відходів, які були предметом позапланової перевірки, є лише частиною ліцензії виданої Позивачу.
Однак, не зважаючи на це, Міндовкілля дію ліцензії зупинило повністю, в тому числі і на інші операції (збирання, зберігання, оброблення, знешкодження, видалення) і види відходів, що не відповідає вимогам чинного законодавства України.
Відтак, враховуючи ряд процедурних порушень під час проведення перевірки ТОВ "Укрекологістика" та зазначене вище, суд вважає позовні вимоги такими, що заявлені обґрунтовано та підлягають задоволенню.
Короткий зміст вимог касаційної скарги
13 травня 2022 року Міндовкілля звернулося до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій просить судові рішення постановлені у цій справі скасувати та прийняти нове рішення - про відмову у задоволенні позову.
На обґрунтування касаційної скарги, скаржник зазначає про те, що судами першої та апеляційної інстанцій неправильно застосовані норми матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи по суті.
Посилається на те, що висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах відсутній.
Зазначає, що судами попередніх інстанцій неналежним чином досліджено норми постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2000 року № 1120, якою затверджено Положення про контроль за транспортними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням (далі - Положення № 1120) та зроблено безпідставні висновки щодо відсутності підстав для проведення перевірки.
Судами не досліджено належним чином утворення Міндовкілля, внаслідок чого зроблено помилковий висновок про неможливість використання уніфікованої форми акта Міністерства екології та природних ресурсів України. Міндовкілля є правонаступником Мінприроди у сфері поводження з відходами і може використовувати уніфіковану форму акта, затверджену наказом Мінприроди від 06 березня 2019 року № 100 "Про затвердження уніфікованих форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України щодо додержання суб`єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, та поводження з небезпечними відходами (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 28 березня 2019 року за № 315/33286; далі - Наказ № 100).
Посилається на те, що на порушення приписів Ліцензійних умов ТОВ "Укрекологістика" здійснює господарську діяльність в іншому складському приміщенні, ніж зазначено у ліцензії, що було протиправно проігноровано судами попередніх інстанцій.
Зазначає, що повідомлення Міндовкілля про передачу матеріально-технічної бази на модернізацію та відповідальне зберігання не звільняє позивача від обов`язку дотримуватися вимог Ліцензійних умов.
Що стосується вентиляторів, які були тимчасово демонтовані у зв`язку із переобладнанням, то проведення ремонтних робіт є невизначеним за часом процесом та не скасовує обов`язки, визначені Ліцензійними умовами і ТОВ "Укрекологістика" не було позбавлено можливості зупинити дію ліцензії на час проведення ремонту.
Судами не було надано оцінки зміні місця провадження діяльності ТОВ "Укрекологістика" та відсутності матеріально-технічної бази.
Також суди не звернули увагу на те, що позивачем більше року не здійснювалось закупівель засобів індивідуального захисту та не було надано доказів на підтвердження зворотного.
Суди безпідставно дійшли висновку про наявність у позивача приміщення для розміщення персоналу. А також про те, що у зв`язку з поточним ремонтом виробничих приміщень та переданням відходів для подальшого поводження субпідрядним організаціям зливовідвід демонтовано до поновлення неруйнівного покриття.
Під час проведення перевірки встановлено відсутність герметизації в приміщенні складу та наявність дірок в даху, що підтверджується відеозйомкою та вказує на порушення Ліцензійних умов.
ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13 травня 2022 року визначено таку колегію суддів для розгляду цієї справи: головуючий суддя Тацій Л.В., судді: Бучик А.Ю., Стеценко С.Г., скаргу передано судді-доповідачу.
Ухвалами Верховного Суду від 01 червня 2022 року касаційну скаргу залишено без руху, а від 23 червня 2022 року - відкрито касаційне провадження.
СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ
Відповідно до наказу Міністерства екології та природних ресурсів України від 19.03.2018 №93 "Про видачу ліцензії ТОВ "Укрекологістика" позивач має право на провадження виду господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, видалення).
На підставі доручення Прем`єр-міністра України від 20.08.2020 №33985/16/1-20 щодо перевірки дотримання вимог ліцензійних умов суб`єктами господарювання, що мають відповідні ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними (медичними) відходами та розділу 2 протоколу № 69 засідання Кабінету Міністрів України від 17.08.2020, з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2 наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 09.11.2020 № 255 було прийнято рішення про утворення комісії з проведення позапланової перевірки ТОВ "Укрекологістика" з питань додержання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.
10.11.2020 Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України видане посвідчення (направлення) №18/20 щодо проведення позапланової перевірки та надано письмову вимогу щодо надання інформації та документів.
Відповідно до вказаного направлення №18/20 предметом перевірки є додержання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами в частині: клінічні та подібні їм відходи, а саме - відходи, що виникають у результаті медичного огляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються в лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт.
У період з 10.11.2020 по 11.11.2020 Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України на виконання наказу від 09.11.2020 №255 та згідно з направленням від 10.11.2020 №18/20 проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання ТОВ "Укрекологістика" вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами.
За результатами проведеної перевірки складено акт від 11.11.2020 №18/20, згідно з висновками якого встановлено наступні порушення ТОВ "Укрекологістика" вимог законодавства, а саме:
- абзац 10 пункту 11 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446 (далі - Ліцензійні умови), - ліцензіат не провадить господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами виключно в межах місць провадження господарської діяльності згідно з отриманою ліцензією відповідно до вимог Ліцензійних умов;
- абзац 11 пункту 11 Ліцензійних умов - ліцензіат не провадить господарську діяльність з поводження з небезпечними відходами виключно з використанням засобів їх провадження, що зазначені у відомостях про них, які подані органу ліцензування згідно з вимогами Ліцензійних умов;
- абзаци 1, 2 пункту 12 Ліцензійних умов - ліцензіатом у процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій не забезпечено працівників засобами колективного захисту (огородження, вентиляція, герметизація тощо) і ефективне їх використання;
- абзаци 1, 3 пункту 12 Ліцензійних умов - ліцензіатом у процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій не забезпечено здійснення заходів, спрямованих на запобігання захворюванням, отруєнням, травмам, забрудненню навколишнього природного середовища;
- абзаци 1, 4 пункту 12 Ліцензійних умов - ліцензіатом у процесі експлуатації виробничих, побутових та інших приміщень, споруд, обладнання, устаткування, транспортних засобів, використання технологій не забезпечено здійснення заходів, спрямованих на екологічну безпеку людей, раціональне використання природних ресурсів, додержання вимог природоохоронного законодавства;
- абзац 5 пункту 12 Ліцензійних умов - ліцензіатом безоплатно не забезпечено працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального захисту;
- абзац 1 пункту 13 Ліцензійних умов - у ліцензіата відсутнє окреме приміщення для розміщення персоналу, що обслуговує спеціально відведені, відповідно обладнані місця (майданчики, складські приміщення) та споруди, обладнання, устаткування для оброблення, знешкодження, захоронення, утилізації небезпечних відходів;
- пункту 14 Ліцензійних умов - місця зберігання (майданчики та складські приміщення), виробничі приміщення не забезпечують запобігання забрудненню відходами навколишнього природного середовища;
- абзац 2 пункту 16 Ліцензійних умов - промислові майданчики для тимчасового зберігання не забезпечено зливовідводом;
- абзац 2 пункту 16 Ліцензійних умов - промислові майданчики для тимчасового зберігання відходів не мають ефективний захист відходів від дії атмосферних опадів та вітру;
- абзац 9 пункту 16 Ліцензійних умов - для збирання та тимчасового зберігання відходів на підприємстві відсутні спеціально відведені та обладнані спеціальні майданчики, встановлена промаркована тара, відсіки, бункери тощо з чітким позначенням виду відходів та їх класу небезпеки.
Також, за результатами проведеної перевірки та на підставі акта перевірки від 11.11.2020 №18/20 Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України прийнято розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов від 17.11.2020 №12/20, яким вирішено ТОВ "Укрекологістика" у термін до 27.11.2020 усунути порушення ліцензійних умов та подати в письмовій формі до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України інформацію про їх усунення.
Наказом Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 21.12.2020 №379 прийнято рішення про утворення комісії з проведення позапланової перевірки ТОВ "Укрекологістика" з питань виконання розпорядження від 17.11.2020 №12/20.
У період з 21.12.2020 по 20.12.2020 Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України на виконання наказу від 21.12.2020 № 378 та згідно з направленням від 21.12.2020 №43/20 проведено позапланову перевірку виконання ТОВ "Укрекологістика" розпорядження від 17.11.2020 №12/20.
За результатами такої перевірки Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України складено акт від 22.12.2020 № 43/20-1, згідно з висновками якого встановлено невиконання ТОВ "Укрекологістика" розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов від 17.11.2020 №12/20.
24.12.2020 Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України відповідно до пункту 2 частини другої статті 16 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" та на підставі акта від 22.12.2020 №43/20-1 про невиконання ТОВ "Укрекологістика" розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами прийнято наказ № 384 "Про повне зупинення дії ліцензії", згідно з яким вирішено зупинити повністю дію ліцензії ТОВ "Укрекологістика" на право провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, видану на підставі наказу Мінприроди від 19.03.2018 № 93 (збирання, зберігання, оброблення, утилізація, знешкодження, видалення), строком на один місяць з дня набрання чинності цим наказом.
Вважаючи, що перевірка проведена з порушенням Законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та "Про ліцензування видів господарської діяльності", а також не погоджуючись з наказом про повне зупинення дії ліцензії, позивач звернувся з даним позовом до суду.
ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та доводам касаційної скарги, а також виходячи з меж касаційного перегляду справи, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС), колегія суддів зазначає таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Щодо наявності підстав для проведення позапланової перевірки слід зазначити таке.
Відповідно до вимог частини третьої статті 19 Закону України від 02.03.2015 № 222-VІІІ "Про ліцензування видів господарської діяльності" (далі - Закон № 222-VІІІ) контроль за додержанням ліцензіатами ліцензійних умов здійснюють у межах своїх повноважень органи ліцензування, крім Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, яка здійснює контроль відповідно до Закону України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Частиною третьою статті 6 Закону України від 05.04.2007 № 877-V "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон № 877-V) визначено, що суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Як встановлено судами, підставою для здійснення заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ліцензійних умов в посвідченні (направленні) зазначено:
- доручення Прем`єр-міністра України від 20.08.2020 №33985/16/1-20 щодо перевірки дотримання вимог ліцензійних умов суб`єктами господарювання, що мають відповідні ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними (медичними) відходами;
- розділ 2 протоколу № 69 засідання Кабінету Міністрів України від 17.08.2020, з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2.
Як зазначили суди, матеріали справи не містять доказів того, що з даним дорученням було ознайомлено представника ТОВ "Укрекологістика" та надано йому копію.
Водночас, колегія суддів Верховного Суду не може погодитися із висновком судів попередніх інстанцій про те, що у Міндовкілля були відсутні підстави для здійснення заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ліцензійних умов, оскільки підставою для здійснення заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ліцензійних умов зазначено саме медичні відходи, а ніяким чином не клінічні.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016 № 446 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами, в яких зазначено, що у цих Ліцензійних умовах терміни вживаються в такому значенні, а саме: небезпечні відходи визначені розділом А Жовтого переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2020 № 1120 "Про затвердження Положення про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх утилізацією/видаленням і Жовтого та Зеленого переліків відходів" (далі - Постанова №1120).
Розділом А Жовтого переліку Постанови №1120 передбачено, що небезпечні відходи, які підлягають ліцензуванню це - клінічні та подібні їм відходи, а саме - відходи, що виникають в результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні. При цьому, відповідно до Додатку 2 Постанови № 1120 ці відходи за категорією і групою відносяться до Y1 Медичні відходи, отримані в результаті лікувального догляду за пацієнтами в лікарнях, поліклініках та клініках.
Враховуючи викладене, предмет перевірки відповідно до направлення від 10.11.2020 №18/20, а саме додержання вимог Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами в частині: клінічні та подібні їм відходи, а саме, відходи, що виникають у результаті медичного огляду, ветеринарної чи подібної практики, і відходи, що утворюються в лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконання дослідницьких робіт, відповідає підставі для здійснення заходу державного нагляду (контролю) визначеної у дорученні Прем`єр-міністра України від 20.08.2020 №33985/16/1-20, а саме щодо перевірки дотримання вимог ліцензійних умов суб`єктами господарювання, що мають відповідні ліцензії на провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними (медичними) відходами.
Водночас, суди попередніх інстанцій правильно зауважили, що згідно з вимогами абзацу 9 частини першої статті 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" під час проведення позапланового заходу з`ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов`язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення заходу державного нагляду (контролю).
Проте, як встановили суди, членами комісії було перевірено всю матеріально-технічну базу ТОВ "Укрекологістика" за письмовою вимогою Міндовкілля. При цьому, ТОВ "Укрекологістика", на усну вимогу, надало додаткові документи, письмові пояснення, а також повторно надіслало пакет документів, що підтверджується поштовим рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №0303513239907 від 16.11.2020. Хоча право щодо перевірки надано тільки в межах додержання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з поводження з небезпечними відходами в частині: клінічні та подібні їм відходи, а саме - відходи, що виникають у результаті медичного догляду, ветеринарної чи подібної практики, а також відходи, що утворюються у лікарнях або інших закладах під час досліджень, догляду за пацієнтами або при виконанні дослідницьких робіт.
Щодо дій відповідача по складанню актів перевірки слід зазначити таке.
Відповідно до частини п`ятнадцятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.
Як вбачається з матеріалів справи, при здійсненні позапланового заходу з державного нагляду (контролю) щодо перевірки дотримання вимог ліцензійних умов представниками Міндовкілля використовувався акт, форма якого затверджена наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 06.03.2019 № 100 "Про затвердження уніфікованих форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю) Міністерством екології та природних ресурсів щодо додержання суб`єктом господарювання вимог ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва особливо небезпечних хімічних речовин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, та поводження з небезпечними відходами".
Разом із тим, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.09.2019 № 829 "Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади" Міністерство екології та природних ресурсів України перейменовано на Міністерство енергетики та захисту довкілля України, реорганізовано Міністерство енергетики та вугільної промисловості шляхом приєднання до Міністерства енергетики та захисту довкілля.
Так, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2020 № 425 "Деякі питання оптимізації системи центральних органів виконавчої влади" Міністерство енергетики та захисту довкілля України перейменовано на Міністерство енергетики України та утворено нове Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України.
Водночас, новоутворене Міндовкілля не затвердило уніфіковані форми актів, тобто, як правильно зазначили суди попередніх інстанцій, наразі відсутні форми уніфікованих актів, які затверджені новим Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів, а, отже при проведенні перевірки посадовими особами Міндовкілля порушено статтю 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", а акти складені за її результатами не відповідають вимогам законодавства та не можуть використовуватись органом ліцензування.
Отже, враховуючи вказане, колегія суддів погоджується з висновком судів попередніх інстанцій про те, що Міндовкілля допущено порушення при здійснені заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог ліцензійних умов ТОВ "Укрекологістика", а акти, складені за результатами здійснення таких заходів, є незаконними.
Доводи касаційної скарги про те, що Міндовкілля є правонаступником Мінприроди, а тому може використовувати його уніфіковані форми актів є безпідставними, адже відповідно до частини п`ятнадцятої статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" при здійсненні заходів державного нагляду (контролю) посадові особи органів державного нагляду (контролю) зобов`язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.
Уніфікована форма акта, затверджена Мінприроди, не є уніфікованою формою акта для Міндовкілля, щонайменше за реквізитами, зокрема назвою контролюючого органу, і не була розроблена Міндовкілля, як це передбачено Методикою розроблення уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного нагляду (контролю), затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року № 342.
Також, суди звернули увагу на те, що в посвідченні (направлені) зазначено особи, які направляються на перевірку, а саме: Анциферова Анна Олександрівна - головний спеціаліст відділу контролю за дотриманням ліцензійних вимог Департаменту з питань поводження з відходами та екологічної безпеки; Голова Комісії; Корюк Роман Олександрович - начальник відділу контролю за дотриманням ліцензійних вимог департаменту з питань поводження з відходами та екологічної безпеки; Шемяткін Микола Олександрович - головний спеціаліст відділу контролю за дотриманням ліцензійних вимог Департаменту з питань поводження з відходами та екологічної безпеки; Чуян Борис Володимирович - головний спеціаліст відділу екологічної безпеки Департаменту з питань поводження з відходами та екологічної безпеки.
Водночас, як встановили суди, на перевірку прибуло тільки три особи, що підтверджується записом в журналі реєстрації перевірок № 1/2019 ТОВ "Укрекологістика".
Так, згідно з записом в журналі реєстрації перевірок № 1/2019, перевірку ТОВ "Укрекологістика" здійснювали такі особи, а саме: Анциферова Анна Олександрівна, Чуян Борис Володимирович та Шемяткін Микола Олександрович .
Наведене свідчить, що перевірка проводилась комісією не в повному складі, та акти підписані тільки трьома представниками Міндовкілля, що не відповідає даним, які зазначені в направленнях на перевірку.