1. Правова система ipLex360
  2. Судові прецеденти
  3. Постанова суду


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 листопада 2022 року

м. Київ

справа № 815/1138/16

адміністративне провадження № К/9901/12628/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Чиркіна С.М., Берназюка Я.О., розглянувши у попередньому судовому засіданні в касаційному порядку справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Аероклуб "Одеса" до Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області, Біляївської районної ради Одеської області, відділу містобудування та архітектури Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Управління Держгеокадастру у Біляївському районі Одеської області, треті особи: Публічне акціонерне товариство "Одесцивільпроект", фізична особа - підприємець ОСОБА_1, Біляївська районна державна адміністрація Одеської області, Державна авіаційна служба України, про визнання протиправними та скасування рішень, за касаційною скаргою Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області на постанову Одеського окружного адміністративного суду у складі судді Тарасишиної О.М. від 11.09.2017 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів Крусяна А.В., Градовського Ю.М., Лук`янчук О.В. від 20.03.2019,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. У березні 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Аероклуб "Одеса" (далі також ТОВ "Аероклуб "Одеса", Товариство позивач) звернулося з позовом до Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області, Біляївської районної ради Одеської області, відділу містобудування та архітектури Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Управління Держгеокадастру у Біляївському районі Одеської області (далі також відповідачі), у якому просило:

- визнати протиправним висновок Управління розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 12.11.2013 №1192 про погодження проектної документації із землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району;

- визнати протиправним висновок управління Держземагенства у Біляївському районі Одеської області від 05.12.2014 №01-05-14/13401 про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області;

- визнати протиправним висновок державної експертизи землевпорядної документації від 16.02.2015 №1, затверджений заступником начальника Головного управління Держземагенства в Одеській області про повернення на доопрацювання проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області у зв`язку з невідповідністю вимогам законодавства;

- визнати протиправним та скасувати рішення Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області від 11.12.2014 №490/Р-ХХХХІІ-VІ "Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне", яким погоджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне із додатковим включенням в межі селища 108,847га землі та запропоновано Біляївській районній раді затвердити проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж та встановити площу с. Набережне 159,5507га, вирішено вилучити із загальної площі 0,2508га, що знаходяться в оренді ТОВ "Аероклуб "Одеса" та 0,3544га ріллі державної власності;

- визнати протиправним та скасувати рішення Біляївської районної ради від 10.07.2015 №45/753-VІ, яким затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області із збільшенням загальної площі території населеного пункту з 51,3088га до 159,5507га за рахунок включення в межі селища Набережне прилеглих територій за межами існуючого населеного пункту на території Августівської сільської ради (далі також оскаржувані, спірні висновки та рішення).

2. У позовній заяві наводились аргументи про те, що згідно договору оренди землі від 02.06.2006, укладеного між ТОВ "Аероклуб "Одеса" та Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області, позивач є орендарем земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області для розміщення спортивного аеродрому з метою розвитку авіаційних видів спорту, малої авіації (авіації загального призначення) та уставної діяльності орендаря. Оскаржуваним рішенням Біляївської районної ради Одеської області від 10.07.2015 №45/753-VІ було затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області із збільшенням загальної площі території населеного пункту з 51,3088га до 159,5507га за рахунок включення в межі селища Набережне прилеглих територій за межами існуючого населеного пункту на території Августівської сільської ради, який був погоджений висновком Управління розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 12.11.2013 №1192, висновком Управління Держземагенства у Біляївському районі Одеської області від 05.12.2014 №01-05-14/13401 та рішенням Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області від 11.12.2014 №490/Р-ХХХХІІ-VІ.

3. Позивач наголошував, що збільшення загальної площі території населеного пункту з 51,3088га до 159,5507га за рахунок включення в межі селища Набережне прилеглих територій за межами існуючого населеного пункту на території Августівської сільської ради призвело до того, що межа цього населеного пункту стала становити менше 500 метрів від кінця злітно - посадкової смуги у напрямку зльоту та менше ніж 150 метрів від бічних меж злітно - посадкової смуги, що суперечить вимогам статті 69 Повітряного кодексу України та пункту 8.3 Правил допуску до експлуатації злітно-посадкових майданчиків для польотів легких повітряних суден, затверджених наказом Державіаслужби від 01.12.2004 №205.

4. Такі наслідки прийняття оскаржуваних у цій справі висновків та рішень, на думку позивача, безпосередньо порушує його права щодо можливості експлуатації злітно - посадкового майданчика та отримання відповідного дозвільного документу для цього.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

5. Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11.09.2017, залишеною без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 20.03.2019, позов задоволено частково, а саме:

- визнано протиправним висновок Управління розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Біляївської районної державної адміністрації Одеської області від 12.11.2013 №1192;

- визнано протиправним висновок Управління Держземагентства у Біляївському районі Одеської області від 05.12.2014 №01-05-14/13401;

- визнано протиправним та скасовано рішення Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області від 11.12.2014 №490/Р-ХХХXII-VІ;

- визнано протиправним та скасовано рішення Біляївської районної ради Одеської області від 10.07.2015 №45/753-VІ.

6. Ухвалюючи таке судове рішення, суд першої інстанції, з висновком якого погодився й апеляційний суд, виходив з того, що згідно з установленими судовим розглядом цієї справи обставинами, які підтверджуються наявними у ній доказами, приаеродромну територію навколо злітно-посадкового майданчика "Спортивний аеродром "Одеса-Лиман" у розмірі 1,5 км від контрольної точки аеродрому (КТА- центр льотного поля з координатами точки 463446N0304218Е) було встановлено рішенням Біляївської районної ради Одеської області від 25.02.2011 №122-VI, прийнятим за результатом розгляду відповідного клопотання керівництва аероклубу "Одеса".

7. За таких обставин, суди попередніх інстанцій констатували, що експлуатант аеродрому виконав вимоги статті 69 Повітряного кодексу України і довів до відома відповідного органу місцевого самоврядування, на території здійснення повноважень якого знаходиться земельна ділянка, інформацію про розміри приаеродромної території.

8. Водночас, за висновками судів, приймаючі спірні рішення про погодження і затвердження проєкту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області, відповідачі не врахували вимог пункту 84 частини першої 1 статті 1 та статті 69 Повітряного кодексу України щодо безпеки польотів повітряних суден та повітряного руху на приаеродромній території, а також вимог частини другої статті 72 Земельного кодексу щодо правового режиму земель авіаційного транспорту, приписів пунктів 8.3.1 - 8.3.3 п.8.3 Правил допуску до експлуатації злітно-посадкових майданчиків для польотів легких повітряних суден, затверджених наказом Державної служби з нагляду за забезпеченням безпеки авіації №205 від 01.12.2004, яким передбачається, що віддалення ЗПС ЗПМ для польотів літаків від межі населеного пункту повинно становити не менше 500м. від кінця ЗПС у напрямку зльоту та 150м. від бічних меж ЗПС.

9. Зокрема, судами попередніх інстанцій встановлено, що відстань від торця (кутових знаків) ЗПС 300-120 градусів до нової межі населеного пункту селища Набережне становить лише 50 метрів, а відстань від торця (кутових знаків) ЗПС 360-180 градусів до нової межі населеного пункту селища Набережне становить 150 метрів.

10. Крім того, суди попередніх інстанцій під час розгляду цієї справи врахували, що згідно з встановленими у ній обставинами, за результатами обов`язкової первинної державної експертизи проєкту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області виявлено його невідповідність вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, про що Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області надано висновок державної експертизи землевпорядної документації №1 від 16.02.2015, яким цей проєкт землеустрою був повернутий на доопрацювання, а контроль за усуненням зауважень покладений на Управління Держземагентства у Біляївському районі Одеської області. Про усунення зауважень необхідно було повідомити Головне управління Держземагентства в Одеській області.

11. У оскаржуваних судових рішеннях судів попередніх інстанцій встановлено відсутність доказів щодо отримання позитивного висновку експертизи та доказів усунення недоліків вищезазначеного проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне і наявності висновку експертизи за результатами повторного розгляду проекту після його доопрацювання.

12. У світлі таких обставин справи та вимог законодавства, якими врегульовані спірні правовідносини, суди попередніх інстанцій дійшли висновку про те, що затвердження проєкту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області відбулось з порушенням вимог чинного законодавства і прав позивача.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

13. Не погоджуючись із вищевказаними судовими рішеннями, відповідач - Августівська сільська рада Біляївського району Одеської області подала касаційну скаргу в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та порушення норм процесуального права, просить їх скасувати та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

14. Як встановлено судами попередніх інстанцій 02.06.2006 між Біляївською районною державною адміністрацією Одеської області (орендодавець) та ТОВ "Аероклуб "Одеса" (орендар) укладено договір оренди землі, відповідно до пункту 1 якого орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області.

15. Згідно з пунктами 2, 3 вказаного договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 101,19 га забудованих земель під аеродром та відповідними спорудами. На земельній ділянці знаходяться об`єкти нерухомого майна, які належать орендарю на підставі свідоцтва про право власності на будівлі від 19.12.2003 №71 та згідно з договором оренди від 27.05.1998.

16. Додатковою угодою до договору оренди земельної ділянки від 20.10.2009 сторонами пункт 1 договору викладено у наступній редакції: "орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області для розміщення спортивного аеродрому з метою розвитку авіаційних видів спорту, малої авіації (авіації загального призначення) та уставної діяльності орендаря" та згідно пункту 7 договору визначено, що він укладений на 24 роки до 02.06.2030.

17. Рішенням Біляївської районної ради №122-VI від 25.02.2011 погоджено Інструкцію з виконання польотів на злітно-посадковому майданчику "Спортивний аеродром "Одеса-Лиман" та розміри зон польотів згідно зі схемою №1, підтримано клопотання керівництва аероклубу щодо встановлення приаеродромної території навколо злітно-посадкового майданчика "Спортивний аеродром "Одеса-Лиман" у розмірі 1,5 км від контрольної точки аеродрому (КТА центру льотного поля з координатами 463446N0304218E).

18. У зв`язку з запровадженням особливого режиму одержання дозволу на будівництво (реконструкцію) та іншу діяльність на приаеродромній території, рекомендовано Аероклубу "Одеса" довести до відома зацікавлених місцевих рад району та сектору регіонального розвитку, містобудування та архітектури Біляївської райдержадміністрації розміри встановленої приаеродромної території навколо злітно-посадкового майданчика "Спортивний аеродром "Одеса-Лиман".

19. 16.11.2012 експлуатанту злітно-посадкового майданчика ТОВ "Аероклуб" Одеса" Державною авіаційною службою України видано посвідчення про допуск до експлуатації постійного злітно-посадкового майданчика №15-104 (назва ЗПМ "Спортивний аеродром "Гідропорт") з терміном дії до 16.11.2015.

20. 18.03.2013 Августівською сільською радою Біляївського району Одеської області прийнято рішення №347/Р-XXV-VI "Про затвердження генерального плану селища Набережне, Одеської області, Біляївського району, Августівської сільської ради", яким затверджено генеральний план селища Набережне та надано згоду на виготовлення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне.

21. ФОП ОСОБА_1 на підставі договору №07-30/3 від 30.07.2013 за замовленням Августівської сільської ради виготовлено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області.

22. Зазначений проект було погоджено з Управлінням розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Біляївської районної державної адміністрації Одеської області, управлінням Держземагенства у Біляївському районі Одеської області.

23. 12.11.2013 (вих. №1192) Управлінням розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Біляївської районної державної адміністрації Одеської області прийнято висновок, яким погоджено проектну документацію із землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району.

24. 05.12.2014 (вих. №01-05-14/13401) Управлінням Держземагентства у Біляївському районі Одеської області прийнято висновок про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області.

25. Рішенням Августівської сільської ради Біляївського району Одеської від 11.12.2014 №490/Р-ХХХХІІ-VI "Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне" погоджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне із додатковим включенням в межі селища 108,8471га землі та запропоновано Біляївській районній раді затвердити проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж та встановити площу селища Набережне 159,5507га. Також вирішено вилучити із загальної площі 0,2508га, що знаходяться в оренді ТОВ "Аероклуб "Одеса" та 0,3544га. ріллі державної власності.

26. Відповідно до висновку державної експертизи землевпорядної документації №1 від 16.02.2015, затвердженої заступником начальника Головного управління Держземагенства в Одеській області, проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області було повернуто на доопрацювання у зв`язку із тим, що він не в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України, встановленим нормам і правилам, а саме: проект землеустрою привести у відповідність до статті 46 Закону України "Про землеустрій", а саме - доповнити проект: а) викопіюванням із схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель Біляївського району Одеської області; б) викопіюванням із кадастрової карти (плану) з відображенням існуючих та проектних меж с. Набережне; в) експлікацією земель в існуючих та проектних межах селища; г) переліком земельних ділянок державної власності (із зазначенням їх кадастрових номерів, місцезнаходження, площі та цільового призначення), які переходять у комунальну власність відповідної територіальної громади; д) погодженнями Біляївської районної ради та Біляївської районної державної адміністрації Одеської області; проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно- територіальних одиниць складається у паперовій та електронній (цифровій) формах, у представленому проекті електронна (цифрова) форма відсутня; надати обґрунтування визначення на Плані території селища Набережне по контурної експлікації земель, в якій земельні ділянки віднесені до державної, приватної та комунальної власності; у висновку Управління розвитку інфраструктури, містобудування, архітектури, будівництва, та житлово-комунального господарства Біляївської районної державної адміністрації Одеської області вказати термін дії відповідно до підпункт 3.3.2 Методики проведення державної експертизи землевпорядної документації; матеріали виносу меж в натуру доопрацювати відповідно до статті 46 Закону України "Про землеустрій"; в матеріалах проекту землеустрою проектні межі с. Набережне привести у відповідність до меж затверджених генеральним планом селища Набережне Августівської сільської ради Біляївського району; до матеріалів проекту долучити інформацію щодо врахування інтересів користувача земельної ділянки - В/Ч НОМЕР_1 (державний акт на право постійного користування землею).

27. Вказаний проект був повернутий на доопрацювання, контроль за усуненням зауважень покладений на Управління Держземагентства у Біляївському районі Одеської області. Про усунення зауважень необхідно було повідомити Головне управління Держземагентства в Одеській області.

28. Рішенням Біляївської районної ради від 10.07.2015 №45/753-УІ затверджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Набережне на території Августівської сільської ради Біляївського району Одеської області із збільшенням загальної площі території населеного пункту з 51,3088га до 159,5507га за рахунок включення в межі селища Набережне прилеглих територій за межами існуючого населеного пункту на території Августівської сільської ради.

29. 13.05.2016 експлуатанту злітно-посадкового майданчика ТОВ "Аероклуб" Одеса" Державною авіаційною службою України видано посвідчення про допуск до експлуатації постійного злітно-посадкового майданчика №15-157 (назва ЗПМ "Гідропорт") з терміном дії до 12.05.2019.

30. Не погоджуючись зі збільшенням загальної площі території населеного пункту з 51,3088га до 159,5507 за рахунок включення в межі селища Набережне прилеглих територій за межами населеного пункту, в зв`язку з чим межа населеного пункту стала менш ніж 150м. та 500м. від меж злітно-посадкової смуги, що унеможливлює експлуатацію злітно-посадкової смуги, та отримання відповідного дозвільного документу, позивач звернувся до суду з даним позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

31. У касаційній скарзі наводяться аргументи про те, що проєкт землеустрою, який було затверджено оспорюваним у цій справі рішенням, у повній мірі відповідав вимогам містобудівної документації та отримав усі передбачені чинним законодавством висновки та експертизи, затверджений уповноваженим на те органом місцевого самоврядування, а тому, на думку скаржника, висновки судів попередніх інстанцій про наявність підстав для задоволення цього позову є помилковими і не ґрунтуються на правильному застосуванні норм матеріального права.

32. Августівська сільська рада вважає, що висновок судів попередніх інстанцій стосовно відсутності у матеріалах справи доказів щодо отримання позитивного висновку експертизи проєкту землеустрою і усунення його недоліків суперечить нормам статей 1, 2 та 35 Закону України від 17.06.2004 №1808-IV "Про державну експертизу землевпорядної документації" та підпунктам 3.5.8 - 3.5.9 пункту 3.5 глави 3 Методики проведення державної експертизи землевпорядної документації, затвердженої наказом Держкомзему України від 03.12.2004 №391, зареєстрованої Міністерстві юстиції України 21.12.2004 за №1618/10217.

33. Цей аргумент касаційної скарги мотивовано тим, що негативного висновку експертизи щодо проєкту землеустрою не приймалось, а судами попередніх інстанцій не було взято до уваги коректурний аркуш про усунення зауважень, викладених у висновку державної експертизи землевпорядної документації від 16.02.2015 №1, який підписаний та скріплений печатками розробника документації та керівника управління Держземагентства у Біляївському районі. При цьому, як зазначається у касаційній скарзі, вищевказаний висновок експертизи містить відповідний запис керівника територіального органу земельних ресурсів, на якого покладено контроль за усуненням зауважень державної експертизи.

34. Касаційна скарга містить аргументи й про те, що судами попередніх інстанцій не надавалась оцінка листу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та листу відділу цього органу в Біляївському районі від 05.07.2017 та від 10.07.2017 відповідно, які, на переконання скаржника, свідчать про усунення недоліків проєкту землеустрою, виявлених за результатами державної експертизи цієї землевпорядної документації, та наявність позитивного проходження такої експертизи.

35. Вказує скаржник і на те, що під час розгляду цієї справи у судах першої та апеляційної інстанцій, поза увагою судів попередніх інстанцій залишились пояснення Біляївської районної ради Одеської області від 04.07.2017, у яких зазначалось про відповідність проєкту землеустрою вимогам законодавства і про законність дій відповідача щодо його затвердження.

36. На думку скаржника, суди попередніх інстанцій дійшли помилкового висновку й про недотримання нормативних відстаней до злітно - посадкових смуг злітно - посадкового майданчика "Спортивний аеродром "Гідропорт", оскільки не врахували невідповідності розмірів елементів цих смуг фактичному їх стану та невиконання ТОВ "Аероклуб "Одеса" рекомендацій Біляївської райради рекомендацій, викладених у рішення, яким було встановлено розміри приаеродромної території. Ці факти, на переконання відповідача, підтверджувались наявними у справі доказами, які залишились недослідженими під час розгляду справи, зокрема: листом Державіаслужби від 17.11.2016; звітом про усунення недоліків, виявлених інспекційною перевіркою, проведеною відповідно до наказу Державіаслужби від 26.11.2015 №729; лист відділу архітектури РДА від 25.04.2019.

37. Це, на думку відповідача, вказує на недотримання вимог норм статті 211 Кодексу адміністративного судочинства України у редакції, що діяла станом на час розгляду і вирішення цієї справи судами попередніх інстанцій, яка вимагає від суду дослідити усі наявні у справі докази, пояснення, аргументи учасників справи.

38. У відзиві на касаційну скаргу позивач посилається на те, що усі вказані скаржником доводи зводяться до переоцінки наявних у справі доказів, однак це виходить за межі повноважень касаційного суду, визначених статтею 341 Кодексу адміністративного судочинства України.

39. Позивач звертає увагу на те, що ця справа неодноразово розглядалась у судах першої та апеляційної інстанцій, а всі наявні у ній матеріали (докази), у тому числі, ті, які подавались скаржником, досліджувались безпосередньо у судових засіданнях.

40. Зокрема, як стверджується у відзиві на касаційну скаргу, суди попередніх інстанцій встановили відсутність доказів щодо отримання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи та усунення порушень проєкту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища, виявлених такою експертизою, станом на момент прийняття оскаржуваних рішень про погодження і затвердження цього проєкту.

41. Посилаючись на вищевикладене, позивач у відзиві на касаційну скаргу наполягає на тому, що оскаржувані рішення відповідачів щодо погодження та затвердження проєкту землеустрою, який не відповідав вимогам законодавства та не отримав позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації, є протиправними, як і оскаржувані висновки щодо погодження цього проєкту.

42. Тому, ТОВ "Аероклуб "Одеса" вважає, що суди попередніх інстанцій дійшли правильного і обґрунтованого висновку щодо наявності підстав для часткового задоволення цього позову, а викладені у касаційній скарзі аргументи такої позиції судів не спростовують і не можуть зумовлювати її задоволення.

43. У зв`язку з цим, позивач у відзиві на касаційну скаргу просить у її задоволенні відмовити, а оскаржувані судові рішення залишити без змін.

РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

44. Згідно з приписами пункту ї) статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст.

45. Встановлення та зміна меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, входить до повноважень районних рад у галузі земельних відносин, що закріплено у нормах пункту е1 статті 10 Земельного кодексу України.

46. Із приписами вищезазначених статей кореспондуються положення частини другої статті 174 Земельного кодексу України, якими передбачено, що рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.


................
Перейти до повного тексту