1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
03.03.2025 м. Київ № 384
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
14 квітня 2025 р. за № 572/43978
Про затвердження Загального положення про конкурсну комісію з визначення концесіонера
Відповідно до частини першої статті 7 Закону України "Про концесію", пункту 23 частини другої статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", пункту 8 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400),
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Загальне положення про конкурсну комісію з визначення концесіонера, що додається.
2. Департаменту інвестиційної політики в установленому законодавством порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
 

Віце-прем'єр-міністр
з відновлення України - Міністр

Олексій КУЛЕБА
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку громад та територій України
03 березня 2025 року № 384
Загальне положення
про конкурсну комісію з визначення концесіонера
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок утворення та діяльності, а також повноваження конкурсної комісії з визначення концесіонера, яка утворюється Міністерством розвитку громад та територій України для організації та проведення концесійних конкурсів, у тому числі конкурентного діалогу.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
конкурсна документація - документи, що складаються з умов проведення концесійного конкурсу, інструкції для претендентів, інструкції для учасників, проєкту концесійного договору та інших документів за рішенням концесієдавця;
конкурсна комісія з визначення концесіонера (конкурсна комісія) - тимчасово діючий орган, створений концесієдавцем для організації та проведення концесійного конкурсу, у тому числі конкурентного діалогу;
конкурсна пропозиція - документи, що складаються з технічної та фінансово-економічної частин, оформлені та подані учасником відповідно до вимог інструкції для учасників з метою участі у конкурсі пропозицій;
концесієдавець - Міністерство розвитку громад та територій України, що відповідно до статті 1 Закону України "Про концесію" є концесієдавцем щодо об'єктів державної власності;
переможець конкурсу - учасник, конкурсна пропозиція якого отримала найвищу оцінку та якого визнано переможцем конкурсу у встановленому порядку;
робоча група концесієдавця - робоча група, що може створюватися за рішенням конкурсної комісії зі складу членів конкурсної комісії, якій конкурсна комісія може доручити виконання завдань, пов'язаних з організацією та проведенням концесійного конкурсу, зокрема аналіз документів, підготовку проєктів документів для розгляду та ухвалення (затвердження) конкурсною комісією тощо.
Терміни "інструкція для претендентів", "інструкція для учасників", "конкурентний діалог", "незалежний експерт", "об'єкт концесії", "орган з державно-приватного партнерства", "претендент", "учасник" вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про концесію", терміни "потенційний конфлікт інтересів", "реальний конфлікт інтересів" вживаються у значенні, наведеному у Законі України "Про запобігання корупції".
II. Порядок утворення та склад конкурсної комісії
1. У разі прийняття концесієдавцем рішення про доцільність здійснення концесії концесієдавець утворює конкурсну комісію. Персональний склад конкурсної комісії затверджується наказом концесієдавця.
2. Конкурсна комісія утворюється у складі не менше семи та не більше 25 осіб. Кількість членів конкурсної комісії має бути непарною.
До складу конкурсної комісії обов'язково включаються представники концесієдавця, органу з державно-приватного партнерства, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, представники балансоутримувача майна, що є об'єктом концесії, а також за рішенням концесієдавця - представники інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, один представник профспілок балансоутримувача (за наявності).
3. Концесієдавець направляє органам державної влади, органам місцевого самоврядування, балансоутримувачу та профспілці (профспілкам) балансоутримувача, представники яких включаються до складу конкурсної комісії відповідно до пункту 2 цього розділу, письмові звернення щодо надання кандидатур для включення до складу конкурсної комісії.
Протягом 10 календарних днів з дня надходження звернення концесієдавця відповідні органи направляють концесієдавцю відомості про кандидатури до складу конкурсної комісії (прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності), посада, яку він (вона) займає, контактний телефон, електронна адреса для листування).
Делегування представників до складу конкурсної комісії є обов'язковим для керівництва органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
4. Члени конкурсної комісії повинні мати досвід з питань державно-приватного партнерства або управління державним або комунальним майном або у сфері, в якій реалізується проєкт, що здійснюється на умовах концесії, або володіти спеціальними знаннями у відповідній галузі.
5. Персональний склад конкурсної комісії затверджується наказом концесієдавця. Голова конкурсної комісії та секретар конкурсної комісії є представниками концесієдавця.
6. Конкурсна комісія розпочинає свою роботу з дати видання концесієдавцем наказу про її утворення.
Перше засідання конкурсної комісії повинно відбутися протягом десяти робочих днів з дати її утворення.
7. Персональний склад конкурсної комісії може бути змінено за рішенням концесієдавця (оформленим наказом) на підставі подання голови конкурсної комісії у разі:
1) якщо член конкурсної комісії систематично (більше двох разів поспіль) не брав участі у засіданні конкурсної комісії без поважної причини, а також перебував у відпустці в період проведення концесійного конкурсу;
2) звільнення члена конкурсної комісії із займаної посади за основним місцем роботи;
3) втрати членом конкурсної комісії працездатності на період більше ніж два тижні;
4) у випадку, передбаченому пунктом 8 розділу III цього Положення.  
Залучення нових членів конкурсної комісії здійснюється концесієдавцем шляхом направлення звернення до відповідного органу державної влади, органу місцевого самоврядування, балансоутримувача, профспілки балансоутримувача, представником якого є член конкурсної комісії, якого пропонується замінити.
Відповідний орган повинен запропонувати кандидатуру до складу конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дати отримання звернення шляхом направлення листа із зазначенням прізвища, власного імені, по батькові (за наявності) кандидатури, посади, яку він (вона) займає, контактного телефону, електронної адреси для листування.
III. Завдання, права та обов'язки конкурсної комісії
1. Конкурсна комісія у своїй роботі керується та діє на підставі законодавства України, у тому числі Закону України "Про концесію", цього Положення, конкурсної документації та інших рішень, прийнятих концесієдавцем та конкурсною комісією.
У своїй діяльності конкурсна комісія дотримується принципів законності, відкритості, рівності, відсутності дискримінації та колегіальності прийняття рішень, об'єктивності та обґрунтованості прийняття рішень.
2. До завдань конкурсної комісії належать:
визначення строків проведення концесійного конкурсу, у тому числі строку для проведення попереднього відбору (прекваліфікації) та конкурсу пропозицій;
розроблення та подання на затвердження концесієдавцю конкурсної документації;
реєстрація заявок претендентів на участь у попередньому відборі (прекваліфікації);
забезпечення претендентів і учасників концесійного конкурсу необхідною інформацією (документами) для підготовки та подання заявки на участь у попередньому відборі (прекваліфікації), конкурсної пропозиції, надання претендентам або учасникам конкурсу роз'яснень щодо конкурсної документації. Усі роз'яснення в обов'язковому порядку надсилаються всім претендентам або учасникам;
надання на затвердження концесієдавцю висновку щодо допущення (недопущення) претендентів до участі у конкурсі пропозицій;
розгляд та оцінка конкурсних пропозицій учасників концесійного конкурсу;
підготовка висновків щодо визначення найкращих умов здійснення концесії, запропонованих учасниками концесійного конкурсу;
повідомлення переможця концесійного конкурсу про результати концесійного конкурсу;
інші завдання, пов'язані з організацією та проведенням концесійного конкурсу, передбачені конкурсною документацією, рішеннями концесієдавця і конкурсної комісії.
3. Конкурсна комісія має право:
1) звертатися до концесієдавця, інших органів державної влади та органів місцевого самоврядування, установ, організацій, підприємств щодо:
забезпечення конкурсної комісії інформацією про об'єкт концесії, документами та іншими матеріалами, необхідними для роботи конкурсної комісії під час розробки та визначення умов концесійного конкурсу та конкурсної документації;
отримання інформації, що потребує спеціальних знань, висновків, консультацій, роз'яснень тощо з питань, що виникають під час проведення концесійного конкурсу;
2) проводити переговори з кожним учасником конкурсу (його уповноваженим представником) у процедурі конкурентного діалогу, у тому числі щодо запропонованих параметрів (аспектів) проєкту, що здійснюється на умовах концесії, та щодо проєктів документів, необхідних для проведення конкурсу пропозицій (проєктів умов конкурсу, інструкції для учасників, концесійного договору тощо);
3) створювати робочу групу з метою оптимізації роботи конкурсної комісії та підготовки проєктів документів.
4. Конкурсна комісія зобов'язана:
1) здійснювати свої повноваження відповідно до законодавства, в тому числі цього Положення та покладених на неї завдань;
2) сприяти забезпеченню рівних умов для претендентів та учасників конкурсу під час виконання покладених на неї завдань.
5. Голова конкурсної комісії:
1) організовує роботу конкурсної комісії і здійснює керівництво нею, визначає дату та час проведення засідань конкурсної комісії, переговорів з учасниками концесійного конкурсу в процедурі конкурентного діалогу, приймає та оголошує рішення про перерву в роботі конкурсної комісії;
2) визначає порядок денний засідання конкурсної комісії та приймає рішення щодо включення питань до порядку денного засідання конкурсної комісії;
3) веде засідання конкурсної комісії, переговори з учасниками концесійного конкурсу в процедурі конкурентного діалогу. Оголошує питання порядку денного засідання конкурсної комісії, надає та позбавляє слова виступаючих на засіданні конкурсної комісії;
4) оголошує проєкти рішень та остаточні рішення конкурсної комісії;
5) відкриває засідання конкурсної комісії та оголошує засідання комісії закритим;
6) підписує повідомлення, звернення, відповіді, пояснення та інші документи від імені конкурсної комісії до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, фізичних, юридичних осіб з питань, що стосуються роботи конкурсної комісії;
7) забезпечує організаційно-технічні умови для належного ведення та схоронності конкурсної справи;
8) забезпечує та контролює виконання рішень конкурсної комісії;
9) виконує інші функції, пов'язані з організацією та проведенням концесійного конкурсу.
У разі відсутності голови конкурсної комісії (тимчасова непрацездатність, відпустка, відрядження) виконання його обов'язків покладається на заступника (заступників) голови конкурсної комісії, визначеного (визначених) концесієдавцем у наказі про затвердження персонального складу конкурсної комісії.
6. Секретар конкурсної комісії:
1) складає та оформлює протоколи засідань конкурсної комісії та переговорів;
2) здійснює підрахунок голосів членів конкурсної комісії за результатами голосування з питань порядку денного засідання конкурсної комісії;
3) організовує виконання рішень конкурсної комісії;
4) готує документи з питань порядку денного засідань конкурсної комісії і організовує ознайомлення членів конкурсної комісії з ними;
5) організовує проведення засідань конкурсної комісії, переговорів у процедурі конкурентного діалогу, готує та розсилає повідомлення членам конкурсної комісії про проведення засідань конкурсної комісії у порядку, визначеному цим Положенням;
6) безпосередньо веде конкурсну справу та забезпечує її схоронність за умови належного організаційно-технічного забезпечення;
7) приймає пропозиції щодо питань порядку денного засідань конкурсної комісії у письмовому вигляді та невідкладно передає їх голові конкурсної комісії;
8) приймає пропозиції, заяви та інші звернення членів конкурсної комісії;
9) реєструє заявки претендентів на участь у попередньому відборі (прекваліфікації) у книзі реєстрації вхідної та вихідної кореспонденції, реєструє конкурсні пропозиції, а також інші документи, які надходять до конкурсної комісії;
10) від імені конкурсної комісії готує та надсилає учасникам конкурсу звернення щодо надання додаткової інформації, запрошення для проведення переговорів у процедурі конкурентного діалогу, а також повідомлення, запити, відповіді та інші документи претендентам, учасникам, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, юридичним та фізичним особам;
11) готує проєкти рішень з питань порядку денного засідання конкурсної комісії;
12) виконує доручення голови конкурсної комісії, забезпечує належну підготовку матеріалів для розгляду конкурсною комісією та правильність ведення протоколів засідань конкурсної комісії;
13) виконує інші функції, пов'язані з організацією та проведенням концесійного конкурсу.
У разі відсутності секретаря (тимчасова непрацездатність, відпустка, відрядження) його обов'язки виконує інший член конкурсної комісії (представник концесієдавця), визначений головою конкурсної комісії.
7. Член конкурсної комісії:

................
Перейти до повного тексту