1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.06.2025 № 926
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 червня 2025 року
за № 996/44402
Про затвердження Положення про дистанційну форму здобуття дошкільної освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
Відповідно до частини четвертої статті 12 Закону України "Про дошкільну освіту", підпункту 12-1 пункту 4 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630 (зі змінами), з метою забезпечення доступності дошкільної освіти НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
1. Затвердити Положення про дистанційну форму здобуття дошкільної освіти, що додається.
2. Директорату дошкільної та інклюзивної освіти (Лотоцька Алевтина) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Коновалову Анастасію.
Міністр Оксен ЛІСОВИЙ

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Міністр охорони здоров’я України

В.о. Голови Державної
регуляторної служби України

Міністр соціальної політики України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини




Олексій ВИСКУБ

Віктор ЛЯШКО


Олександр КРАСНОЛУЦЬКИЙ

Оксана ЖОЛНОВИЧ


Дмитро ЛУБІНЕЦЬ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
26 червня 2025 року № 926
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 червня 2025 року
за № 996/44402
Положення
про дистанційну форму здобуття дошкільної освіти
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок здобуття дошкільної освіти дітьми за дистанційною формою.
Дистанційна форма здобуття дошкільної освіти (далі — дистанційна форма) організовується закладами дошкільної освіти, іншими юридичними особами публічного чи приватного права, що мають дошкільні підрозділи (далі — юридичними особами), фізичними особами — підприємцями, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти (далі — фізичними особами — підприємцями) (далі разом — суб’єктами освітньої діяльності).
( Абзац другий пункту 1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
Норми цього Положення, що стосуються батьків, поширюються також на інших законних представників дитини.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
асинхронний режим — взаємодія між учасниками освітнього процесу, яка відбувається із затримкою у часі та із застосуванням інтерактивних освітніх платформ, соціальних мереж тощо;
дистанційна форма здобуття дошкільної освіти — це індивідуалізований процес здобуття дошкільної освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому освітньому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій, за обов’язкової участі батьків вихованців;
електронні освітні ресурси — засоби розвитку, виховання та навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-комунікаційних системах, які відтворюються за допомогою цифрових пристроїв та технологій і можуть застосовуватися в освітньому процесі;
( Абзац п’ятий пункту 2 розділу I виключено на підставі згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
інформаційно-комунікаційні технології — технології створення, накопичення, зберігання та доступу до електронних освітніх ресурсів з освітніх та парціальних програм, а також забезпечення організації та супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі Інтернету;
синхронний режим — взаємодія між учасниками освітнього процесу, під час якої вони одночасно перебувають у цифровому освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;
цифрове освітнє середовище — сукупність умов розвитку, виховання та навчання вихованців, підтримки батьків в організації освітнього середовища, що забезпечуються за допомогою сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту", "Про дошкільну освіту", "Про повну загальну середню освіту".
3. Дистанційна форма організовується з метою:
забезпечення права дитини на здобуття дошкільної освіти з урахуванням її індивідуальних особливостей, потреб, інтересів, здібностей і можливостей тощо;
забезпечення для дитини доступності здобуття дошкільної освіти незалежно від місця її перебування тощо.
4. Зарахування, відрахування та переведення дітей на дистанційну форму у державному, комунальному закладі дошкільної освіти, державному, комунальному закладі загальної середньої освіти, що мають дошкільний підрозділ, здійснюється відповідно до цього Положення.
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей на дистанційну форму у суб’єкта освітньої діяльності, що є юридичною особою публічного права, крім державного, комунального закладу дошкільної освіти, державного, комунального закладу загальної середньої освіти, що мають дошкільний підрозділ, визначається його засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою) з урахуванням вимог цього Положення.
Порядок зарахування, відрахування та переведення дітей на дистанційну форму у суб’єкта освітньої діяльності, що є юридичною особою приватного права, визначається його засновником (засновниками) або уповноваженим ним (ними) органом (особою), фізичною особою — підприємцем визначається самостійно з урахуванням вимог цього Положення.
Відмова у зарахуванні, відрахуванні та переведенні вихованців державного, комунального закладу освіти може бути письмово оскаржена в порядку адміністративного оскарження відповідно до Закону України "Про адміністративну процедуру" та/або у судовому порядку.
5. Дистанційна форма у державних та комунальних закладах освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти, організовується за наявності системотехнічного забезпечення відповідно розділу II цього Положення та за умови коли організація очної (денної) форми є тимчасово неможливою в умовах воєнного стану, надзвичайного стану (в зв’язку з надзвичайними ситуаціями техногенного та природного характеру тощо), оголошеного у порядку, визначеному законодавством, вимушеною зміною місцем проживання (перебування), проживанням (перебуванням) за межами України.
6. Дистанційна форма організовується для вихованців суб’єктів освітньої діяльності з урахуванням лікарського висновку, оформленого відповідно до форми первинної облікової документації № 086/о "Медична довідка (витяг з медичної картки амбулаторного хворого)", затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 25 липня 2023 року № 1351).
( Пункт 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
7. Засновник (засновники) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи, або уповноважений засновником (засновниками) орган (особа) має право (мають права) створити структурний підрозділ, який буде забезпечувати організацію здобуття дошкільної освіти за дистанційною формою.
II. Здобуття освіти за дистанційною формою
1. Здобуття освіти за дистанційною формою здійснюється на підставі рішення засновника (засновників) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи, або уповноваженого засновником (засновниками) органу (особи), рішення фізичної особи — підприємця з урахуванням запитів батьків та обов’язкової їх участі у здійсненні освітнього процесу, за наявності системотехнічного забезпечення та навчально-методичних ресурсів.
Системотехнічне забезпечення включає:
( Абзац другий розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
комп’ютерну техніку або електронні пристрої;
електронні освітні ресурси;
доступ до мережі Інтернету.
Навчально-методичні ресурси включають:
( Абзац шостий розділу II із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 949 від 30.06.2025 )
рекомендації щодо організації дистанційної форми, сформовані суб’єктом освітньої діяльності;
матеріали, розроблені (сформовані) педагогічними працівниками (сценарії, конспекти, алгоритми занять; індивідуальні завдання; відеоролики; комп’ютерні (цифрові) презентації; ілюстративні матеріали тощо).
Педагогічні працівники суб’єкта освітньої діяльності можуть самостійно створювати електронні освітні ресурси, які сприяють досягненню результатів, визначених державним стандартом дошкільної освіти, освітніми та парціальними програмами суб’єкта освітньої діяльності.
2. Розпорядок дня та оптимальний розподіл рухової активності, фізичних та інтелектуальних навантажень і відпочинку вихованців, які організовує суб’єкт освітньої діяльності у дистанційній формі, має відповідати потребам і можливостям дитини.
Дистанційна форма організовується з використанням інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують захищений доступ та відповідають вимогам безпеки та захисту персональних даних.
3. Педагогічна рада суб’єкта освітньої діяльності (у разі її утворення відповідно до статті 39 Закону України "Про дошкільну освіту") для здобуття освіти за дистанційною формою:
ухвалює рішення про використання інформаційно-комунікаційних технологій для організації дистанційної форми;
визначає тривалість, послідовність застосування форм і видів організації освітнього процесу з урахуванням розподілу навантаження та відпочинку для вихованців, які здобувають дошкільну освіту у дистанційній формі;
схвалює рекомендації для педагогічних працівників щодо організації здобуття дошкільної освіти за дистанційною формою;
схвалює рекомендації для батьків вихованців щодо забезпечення здобуття дошкільної освіти за дистанційною формою.
4. Заява про зарахування (переведення) дитини на дистанційну форму, переведення на іншу форму здобуття освіти подається одним із її батьків особисто, поштою, електронною поштою або через електронно-комунікаційну систему, визначену засновником (засновниками) закладу дошкільної освіти, іншої юридичної особи або уповноваженим засновником (засновниками) органом (особою), фізичною особою — підприємцем визначену самостійно.
Заява про зарахування (переведення) дитини на дистанційну форму, переведення на іншу форму здобуття освіти подається через електронно-комунікаційну систему з використанням кваліфікованого електронного підпису або із застосуванням інших засобів електронної ідентифікації, відповідно до вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

................
Перейти до повного тексту