1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
25.04.2025 № 711
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2025 року
за № 645/44051
Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України
Відповідно до статті 24-2, частини четвертої статті 35-1 Закону України "Основи законодавства України про охорону здоров’я", частини четвертої статті 9 Закону України "Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення", підпунктів 1, 2 пункту 20, пункту 21 Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України, що додаються.
2. Департаменту цифрових трансформацій в охороні здоров’я (Дмитру Лук’янову) забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства охорони здоров’я України після здійснення державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Марію Карчевич.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

Віктор ЛЯШКО

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України

Міністр внутрішніх справ України

Голова Національної служби здоров’я України

Голова Державної міграційної служби України

Голова Державної податкової служби України

Голова Державної служби спеціального зв’язку
та захисту інформації України

Голова Державної регуляторної служби України

Уповноважений Верховної Ради України
з прав людини

Голова Спільного представницького органу
об’єднань профспілок

Керівник Секретаріату
Спільного представницького органу
роботодавців на національному рівні




Олексій ВИСКУБ

Ігор КЛИМЕНКО

Наталія ГУСАК

Наталія НАУМЕНКО

Руслан КРАВЧЕНКО


Олександр ПОТІЙ

Олексій КУЧЕР


Дмитро ЛУБІНЕЦЬ


Григорій ОСОВИЙ



Руслан ІЛЛІЧОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров’я України
25 квітня 2025 року № 711
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2025 року
за № 645/44051
Зміни
до деяких нормативно-правових актів Міністерства охорони здоров’я України
1. У Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19 березня 2018 року № 503, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 21 березня 2018 року за № 347/31799 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 04 січня 2023 року № 16):
1) у розділі II:
пункт 2 після абзацу другого доповнити абзацами третім, четвертим такого змісту:
"У разі погодження надавачем первинної медичної допомоги перевищення оптимального обсягу практики ПМД, встановленого Порядком надання ПМД, для відповідного лікаря, який надає ПМД, такий лікар підтверджує подання пацієнтом Декларації через систему шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису (далі — електронний підпис), на створений пацієнтом запит на реєстрацію запису в Реєстрі декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, центральної бази даних системи (далі — Реєстр декларацій), а в разі подання пацієнтом (його законним представником) Декларації через надавача первинної медичної допомоги — вносить інформацію про Декларацію до Реєстру декларацій.
У разі відмови надавача первинної медичної допомоги у погодженні перевищення оптимального обсягу практики ПМД, встановленого Порядком надання ПМД, для відповідного лікаря, який надає ПМД, такий лікар відхиляє за допомогою системи створений пацієнтом запит на реєстрацію запису в Реєстрі декларацій, а в разі подання пацієнтом (його законним представником) Декларації через надавача первинної медичної допомоги — не вносить інформацію про Декларацію до Реєстру декларацій.".
У зв’язку з цим абзац третій вважати абзацом п’ятим;
після пункту 6 доповнити пунктом 7 такого змісту:
"7. Крім способу, зазначеного в пункті 6 цього розділу, пацієнт має право самостійно відмовитися від лікаря, який надає ПМД, без обрання нового лікаря шляхом внесення інформації про припинення дії Декларації до Реєстру декларацій з використанням особистого кабінету пацієнта.".
У зв’язку з цим пункти 7–9 вважати пунктами 8–10 відповідно;
у пункті 10 цифру "8" замінити цифрою "9";
2) у розділі III:
пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Пацієнт подає Декларацію самостійно через систему або шляхом звернення, у тому числі через законного представника, до надавача первинної медичної допомоги.";
після пункту 1 доповнити пунктом 2 такого змісту:
"2. У разі самостійного подання Декларації через систему пацієнт вносить з використанням особистого кабінету пацієнта інформацію про Декларацію до Реєстру декларацій відповідно до Порядку ведення Реєстру декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04 січня 2023 року № 16, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2023 року за № 324/39380.
Декларація вважається поданою пацієнтом самостійно через систему у разі:
накладання пацієнтом на запит на реєстрацію запису в Реєстрі декларацій електронного підпису, яким підтверджується правильність наданої пацієнтом інформації, зазначеної в Декларації, а також надання згоди на доступ до відомостей про нього, що містяться в системі, обраному лікарю, який надає ПМД, а також іншим лікарям за його направленням у межах, необхідних для надання медичних послуг такими лікарями (крім випадків перевищення оптимального обсягу практики ПМД, встановленого Порядком надання ПМД, для відповідного лікаря, який надає ПМД, на момент накладання пацієнтом електронного підпису на запит на реєстрацію запису в Реєстрі декларацій);
підтвердження обраним лікарем, який надає ПМД, подання Декларації шляхом накладання електронного підпису на створений пацієнтом запит на реєстрацію запису в Реєстрі декларацій (у разі перевищення оптимального обсягу практики ПМД, встановленого Порядком надання ПМД, для відповідного лікаря, який надає ПМД на момент накладання пацієнтом електронного підпису на запит на реєстрацію запису в Реєстрі декларацій).".
У зв’язку з цим пункти 2–4 вважати пунктами 3–5 відповідно;
у пункті 3:
абзац перший викласти в такій редакції:
"3. Подання Декларації шляхом звернення до надавача первинної медичної допомоги здійснюється в такому порядку:";
абзац перший підпункту 3 після слів "центральної бази даних системи" доповнити словами "(далі — Реєстр пацієнтів)";
абзац перший підпункту 4 викласти в такій редакції:
"4) у разі наявності запису про такого пацієнта в Реєстрі пацієнтів уповноважена особа або лікар, який надає ПМД, вносить інформацію про Декларацію до Реєстру декларацій відповідно до Порядку ведення Реєстру декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04 січня 2023 року № 16, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2023 року за № 324/39380, та роздруковує Декларацію, заповнену за формою, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19 березня 2018 року № 503, зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 21 березня 2018 року за № 347/31799 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 04 січня 2023 року № 16).";
абзац третій підпункту 5 викласти в такій редакції:
"завершення процедури внесення інформації про Декларацію до Реєстру декларацій відповідно до Порядку ведення Реєстру декларацій про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, в електронній системі охорони здоров’я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 04 січня 2023 року № 16, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 лютого 2023 року за № 324/39380;";
3) у розділі IV:
у пункті 1:
після підпункту 1 доповнити підпунктом 2 такого змісту:
"2) внесення пацієнтом інформації про припинення дії Декларації до Реєстру декларацій з використанням особистого кабінету пацієнта згідно з пунктом 7 розділу II цього Порядку;".
У зв’язку з цим підпункти 2–12 вважати підпунктами 3–13 відповідно;
у підпункті 5 слово "анулювання" замінити словами "припинення дії";
в абзаці третьому підпункту 8 слова "про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу, центральної бази даних системи" виключити;
у підпункті 12 слова "центральної бази даних" виключити;
у пункті 2:
абзац перший замінити абзацами першим, другим такого змісту:
"2. У випадку, передбаченому підпунктом 2 пункту 1 цього розділу, дія Декларації припиняється з моменту внесення пацієнтом інформації про припинення дії такої Декларації до Реєстру декларацій.
У випадку, передбаченому підпунктом 8 пункту 1 цього розділу, дія Декларації припиняється протягом десяти календарних днів з дня отримання НСЗУ повідомлення надавачем первинної медичної допомоги про необхідність припинення дії такої Декларації.".
У зв’язку з цим абзаци другий — шостий вважати абзацами третім — сьомим відповідно;
в абзаці четвертому цифри та слово "5 і 7" замінити цифрами "6, 8";
в абзаці п’ятому цифри "12" замінити цифрами "13";
в абзаці шостому цифри "3–6, 8, 11, 12" замінити цифрами "4–7, 9, 12, 13";
в абзаці сьомому цифру "7" замінити цифрою "8".
2. У Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я, затвердженому наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30 листопада 2020 року № 2755, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 13 січня 2021 року за № 44/35666:
1) в абзаці четвертому пункту 3 слова та цифри "постанові Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 "Деякі питання електронної системи охорони здоров’я", постанові Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 546 "Про затвердження Положення про інтегровану систему електронної ідентифікації"" замінити словами та цифрами " Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411";
2) абзац другий пункту 4 викласти в такій редакції:
"Обробка персональних даних у Реєстрі здійснюється для забезпечення функціонування системи, створення можливостей використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, зокрема за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення.";
3) у пункті 7:
в абзаці першому слова "через електронний кабінет" замінити словами "з використанням особистого кабінету";
абзац другий викласти в такій редакції:
"Реєстрація в Реєстрі здійснюється у разі внесення усіх відомостей, зазначених у підпунктах 1–12 пункту 10 цього Порядку.";
4) пункт 9 викласти в такій редакції:
"9. Для реєстрації пацієнтів у Реєстрі, внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, за наявності технічної можливості використовуються визначені законом відомості Єдиного державного демографічного реєстру та визначені законодавством відомості Державного реєстру актів цивільного стану громадян і Державного реєстру фізичних осіб — платників податків, отримані шляхом електронної інформаційної взаємодії між центральною базою даних системи та зазначеними реєстрами у встановленому законодавством порядку (далі — відомості інших публічних електронних реєстрів).
Відомості інших публічних електронних реєстрів використовуються під час реєстрації пацієнта в Реєстрі, внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, у разі однозначної ідентифікації пацієнта у відповідному публічному електронному реєстрі з використанням відомостей, що містяться в центральній базі даних системи.
Під час реєстрації пацієнта в Реєстрі, внесення змін до відомостей, що містяться в Реєстрі, запис про пацієнта в Реєстрі може автоматично доповнюватися відомостями інших публічних електронних реєстрів, зазначеними в підпунктах 1–5, 7, 8 пункту 10 цього Порядку (у разі їх використання).";
5) у пункті 10:
підпункт 1 після слів "Єдиному державному демографічному реєстрі" доповнити словами "(далі — УНЗР)";
підпункт 7 доповнити новим абзацом такого змісту:
"посвідка на тимчасове проживання;";
після підпункту 7 доповнити підпунктом 8 такого змісту:
"8) реквізити одного або кількох з таких документів, що підтверджують набуття (надання) повної цивільної дієздатності (для осіб, які не досягли 18 років та мають повну цивільну дієздатність відповідно до закону):
свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу або рішення суду про розірвання шлюбу (у разі набуття повної цивільної дієздатності особою, яка не досягла 18 років, у зв’язку з державною реєстрацією шлюбу);
рішення органу опіки та піклування або рішення суду про надання особі повної цивільної дієздатності (у разі надання повної цивільної дієздатності особі від 16 до 18 років, яка працює за трудовим договором, або особі у віці від 14 до 18 років, яка записана матір’ю або батьком дитини);
виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (у разі надання повної цивільної дієздатності особі від 16 до 18 років у зв’язку з її державною реєстрацією як фізичної особи — підприємця);".
У зв’язку з цим підпункти 8–14 вважати підпунктами 9–15 відповідно;
підпункт 9 викласти в такій редакції:
"9) інформація про кожного із законних представників особи, відомості про яких вносяться до Реєстру (у разі наявності):
прізвище, ім’я, по батькові (за наявності);
РНОКПП (у разі наявності);
реквізити документів, що посвідчують його особу та підтверджують повноваження законного представника або припинення його повноважень відповідно до законодавства;
посилання на запис у Реєстрі про пацієнта, який є законним представником особи.
За наявності посилання на запис у Реєстрі про пацієнта, який є законним представником особи, інформація про прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), РНОКПП законного представника (у разі наявності) та реквізити документів, що посвідчують його особу, до Реєстру не вноситься;";
у підпункті 14:
в абзаці першому слово "статус" замінити словами "загальний статус";
після абзацу четвертого доповнити абзацом п’ятим такого змісту:
""потребує змін" ("CHANGES_NEEDED");".
У зв’язку з цим абзац п’ятий вважати абзацом шостим;
доповнити новим абзацом такого змісту:
"Загальний статус верифікації запису про пацієнта в Реєстрі визначається відповідно до методики верифікації даних у центральній базі даних системи, визначеної НСЗУ, з урахуванням інформації щодо підтвердження верифікації запису про пацієнта в Реєстрі;";
у підпункті 15 слово "підстави" виключити;
6) після пункту 10 доповнити пунктом 11 такого змісту:
"11. З метою забезпечення здійснення уповноваженими посадовими особами НСЗУ заходів з верифікації даних Реєстру до нього завантажуються електронні копії оригіналів таких документів:
документів, що підтверджують набуття (надання) повної цивільної дієздатності, визначених підпунктом 8 пункту 10 цього Порядку;
документів, що підтверджують повноваження законного представника пацієнта або припинення його повноважень;
документів, складених іноземною мовою, разом з їх перекладами українською мовою, засвідченими в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
посвідки на постійне проживання в Україні;
інших документів, визначених цим Порядком.".
У зв’язку з цим пункти 11–28 вважати пунктами 12–29 відповідно;
7) пункт 12 викласти в такій редакції:
"12. У разі самостійної реєстрації в Реєстрі пацієнт створює з використанням особистого кабінету пацієнта запит на реєстрацію себе в Реєстрі шляхом внесення до Реєстру інформації, зазначеної в підпунктах 1–8, 10–12 пункту 10 цього Порядку, накладає на такий запит кваліфікований електронний підпис або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, та передає його до центральної бази даних системи, після чого запиту присвоюється унікальний номер, який є унікальним ідентифікатором пацієнта в Реєстрі.

................
Перейти до повного тексту