1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 квітня 2025 р. № 381
Київ
Про затвердження Порядку утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти
Відповідно до абзацу третього частини п’ятої статті 13 Закону України "Про дошкільну освіту" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 1 серпня 2025 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 28


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 квітня 2025 р. № 381
ПОРЯДОК
утворення та функціонування спеціальних груп вихованців закладів дошкільної освіти
1. Цей Порядок визначає механізм утворення та умови функціонування спеціальних груп вихованців у закладах дошкільної освіти. Дія цього Порядку поширюється також на спеціальні групи, що утворюються у дошкільних підрозділах юридичних осіб та фізичними особами - підприємцями, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, крім спеціальних дитячих садків та дошкільних підрозділів спеціальних закладів загальної середньої освіти.
У цьому Порядку термін "спеціальні групи" означає окремі групи, що утворюються у закладах дошкільної освіти, дошкільних підрозділах інших юридичних осіб та фізичними особами - підприємцями, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, для здобуття освіти дітьми з особливими освітніми потребами (далі - діти) віком від двох до семи або восьми років, в яких створене спеціальне освітнє середовище з урахуванням індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів дітей.
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про дошкільну освіту" та інших нормативно-правових актах у сфері освіти.
Положення цього Порядку щодо керівника (директора) закладу дошкільної освіти поширюються також на керівників дошкільних підрозділів інших юридичних осіб, на фізичних осіб - підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти, або осіб, найнятих фізичними особами - підприємцями для виконання обов’язків керівника.
Положення цього Порядку щодо засновника закладу дошкільної освіти поширюються також на інших засновників відповідного закладу дошкільної освіти (за наявності), уповноваженого ним (ними) органу (особи), на засновників інших суб’єктів освітньої діяльності або уповноважених ними органів (осіб), на фізичних осіб - підприємців, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.
2. Спеціальні групи утворюються керівником (директором) закладу дошкільної освіти на підставі заяви про зарахування одного з батьків (інших законних представників) дитини, поданої особисто, поштою або через електронно-комунікаційний зв’язок, висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, наданого інклюзивно-ресурсним центром, та за наявності відповідного контингенту дітей, навчально-методичного, матеріально-технічного та кадрового забезпечення.
Утворення спеціальних груп керівник (директор) закладу дошкільної освіти погоджує із засновником цього закладу.
3. Спеціальні групи утворюються та комплектуються відповідно до категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів), ступенів їх прояву та рівня підтримки дітей, рекомендованих інклюзивно-ресурсним центром.
4. Керівник (директор) закладу дошкільної освіти організовує роботу з персональними даними дітей спеціальної групи та забезпечує внесення інформації до системи автоматизованої роботи інклюзивно-ресурсних центрів згідно з Положенням про систему автоматизації роботи інклюзивно-ресурсних центрів, затвердженим наказом МОН від 2 листопада 2020 р. № 1353.
5. Зарахування дітей до спеціальних груп, переведення до іншого закладу освіти та відрахування здійснюється у порядку, визначеному законодавством.
6. Залежно від категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів) та рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром рівня підтримки дітей утворюються спеціальні групи, наповнюваність яких становить:
для дітей з інтелектуальними труднощами, які потребують другого рівня підтримки, - не більше десяти осіб; третього, четвертого рівнів підтримки - не більше восьми осіб; четвертого, п’ятого рівнів підтримки - не більше шести осіб;
у разі неможливості сформувати окрему групу через недостатню кількість дітей до однієї групи зараховуються діти з інтелектуальними труднощами, які потребують третього - п’ятого рівнів підтримки, - не більше шести осіб;
для дітей з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження слухової функції, які потребують другого, третього рівнів підтримки, - не більше десяти осіб; четвертого, п’ятого рівнів підтримки - не більше шести осіб;
у разі неможливості сформувати окрему групу через недостатню кількість дітей до однієї групи зараховуються діти з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження слухової функції, які потребують другого - п’ятого рівнів підтримки, - не більше восьми осіб;
для дітей з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження зорової функції, які потребують другого, третього рівнів підтримки, - не більше десяти осіб; четвертого, п’ятого рівнів підтримки - не більше шести осіб;
у разі неможливості сформувати окрему групу через недостатню кількість дітей до однієї групи зараховуються діти з функціональними сенсорними труднощами, що передбачають обмеження зорової функції, які потребують другого - п’ятого рівнів підтримки, - не більше восьми осіб;
для дітей з функціональними фізичними або моторними труднощами, що передбачають обмеження опорно-рухової (кістково-м’язової) функції, які потребують другого, третього рівнів підтримки, - не більше десяти осіб; четвертого, п’ятого рівнів підтримки - не більше шести осіб;
у разі неможливості сформувати окрему групу через недостатню кількість дітей до однієї групи зараховуються діти з функціональними фізичними або моторними труднощами, що передбачають обмеження опорно-рухової (кістково-м’язової) функції та потребують другого - п’ятого рівнів підтримки, - не більше восьми осіб;
для дітей з функціональними мовленнєвими труднощами, які потребують другого, третього рівнів підтримки, - не більше 12 осіб; третього, четвертого рівнів підтримки - не більше десяти осіб; четвертого, п’ятого рівнів підтримки - не більше восьми осіб;
у разі неможливості сформувати окрему групу через недостатню кількість дітей до однієї групи зараховуються діти з функціональними мовленнєвими труднощами, які потребують другого - п’ятого рівнів підтримки, - не більше десяти осіб;

................
Перейти до повного тексту