1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 4 березня 2025 р. № 286
Київ
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 і від 31 травня 2012 р. № 512
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 "Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу" (Офіційний вісник України, 2012 р., № 16, ст. 581; 2017 р., № 24, ст. 685; 2019 р., № 12, ст. 416; 2023 р., № 53, ст. 2974) і від 31 травня 2012 р. № 512 "Про затвердження Порядку формування загальнодержавної бази даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, доступу до неї та встановлення розміру плати за надання таких послуг" (Офіційний вісник України, 2012 р., № 44, ст. 1700; 2016 р., № 3, ст. 171; 2017 р., № 24, ст. 685; 2019 р., № 12, ст. 416; 2023 р., № 53, ст. 2974) зміни, що додаються.
2. Установити, що:
бланки протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу, отримані суб’єктами проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів до набрання чинності цією постановою, використовуються до їх повного витрачання;
реєстр результатів обов’язкового технічного контролю транспортних засобів перетворюється шляхом зміни назви на загальнодержавну базу даних про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (далі - загальнодержавна база даних) протягом двох місяців з дня прийняття цієї постанови;
об’єктами загальнодержавної бази даних є інформація про результати обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, а також про анульовані, пошкоджені або зіпсовані бланки протоколів перевірки технічного стану транспортного засобу;
реєстр договорів страхування, об’єктами якого є інформація про укладені страховиками договори обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, що підлягають обов’язковому технічному контролю, припиняється;
припинення реєстру договорів страхування здійснюється протягом двох місяців з дня прийняття цієї постанови;
інформація реєстру договорів страхування зберігається не менше семи років з дати припинення такого договору обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів;
інформація, що міститься в реєстрі результатів обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, має однакову юридичну силу з інформацією загальнодержавної бази даних;
інформування громадськості про перетворення та припинення реєстрів здійснюється на офіційному веб-сайті Міністерства внутрішніх справ.
3. Ця постанова набирає чинності через два місяці з дня її опублікування.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 21


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 4 березня 2025 р. № 286
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137 і від 31 травня 2012 р. № 512
( Див. текст )
( Див. текст )
1. У Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягах перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 р. № 137:
1) у пункті 2:
у підпункті 2 слова "(його філії, представництва або відокремлені підрозділи)" замінити словами "(його філія, представництво або відокремлений підрозділ)";
у підпункті 4 слова ", типу, моделі, марки, призначення, виробника" замінити словами "транспортного засобу, а також звірки типу, марки, моделі, кольору, призначення, виробника", а слова "за документацією виробника та (або) документами щодо переобладнання" виключити;
підпункт 12 викласти в такій редакції:
"12) пункт технічного контролю - приміщення з прилеглою до нього територією, облаштоване обладнанням, необхідним для проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів;";
у підпункті 14 слово "забруднювальні" замінити словом "забруднюючі";
підпункт 15 після слів "юридичними особами" доповнити словами ", які провадять господарську діяльність з метою отримання прибутку";
2) у пункті 5:
абзац перший викласти в такій редакції:
"5. Суб’єкт господарювання надсилає Мінрозвитку повідомлення про відповідність пункту технічного контролю та персоналу виконавця вимогам до проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів (далі - повідомлення) згідно з додатком 1 в електронній формі, засвідчене кваліфікованим електронним підписом керівника суб’єкта господарювання, до якого додаються:";
підпункти 2 і 3 викласти в такій редакції:
"2) копія паспорта випробувальної лабораторії або паспорта органу з інспектування, що містить інформацію про обладнання, підписаного керівником суб’єкта господарювання;
3) копії документів на право володіння або користування приміщенням для розташування пункту технічного контролю;";
3) у пункті 6:
в абзаці першому слова "Мінінфраструктури протягом" замінити словами "Мінрозвитку протягом";
в абзаці другому слово "Мінінфраструктури" замінити словом "Мінрозвитку";
4) пункт 7 викласти в такій редакції:
"7. Головний сервісний центр МВС протягом трьох робочих днів із дати надходження від Мінрозвитку повідомлення та доданих до нього документів вносить до реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю дані про виконавця, пункт технічного контролю із зазначенням категорії та призначення транспортних засобів, щодо яких проводиться обов’язковий технічний контроль, його матеріально-технічну базу, обладнання та персонал, адреси місця проведення обов’язкового технічного контролю, номер і строк дії атестата про акредитацію та інформує виконавця про внесення відомостей про нього до зазначеного реєстру. Реєстр суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю є складовою частиною Єдиного державного реєстру транспортних засобів. Порядок ведення реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю затверджується МВС.
Інформація про філію, представництво або відокремлений підрозділ виконавця, який провадить діяльність від імені виконавця, вноситься до реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю як про окремий суб’єкт проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів.
У разі зміни відомостей про категорії та призначення транспортних засобів в атестаті про акредитацію (обмеження акредитації), місця (адреси) розташування пункту технічного контролю виконавець подає нове повідомлення відповідно до цього Порядку. Про інші зміни виконавець інформує Головний сервісний центр МВС листом, до якого додає копії документів, у яких відбулися зміни.
Головний сервісний центр МВС виключає з реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю виконавця в разі:
надходження до Головного сервісного центру МВС відповідного рішення національного органу України з акредитації, прийнятого стосовно виконавця, про скасування атестата про акредитацію та/або обмеження його акредитації в частині проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів;
надходження до Головного сервісного центру МВС повідомлення виконавця про припинення діяльності з проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів та/або обмеження його акредитації в частині проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів;
рішення суду про припинення діяльності виконавця;
встановлення під час проведення моніторингу інформації про результати обов’язкового технічного контролю факту видачі виконавцем протягом дев’яти місяців 10 і більше протоколів, складених із порушенням цього Порядку або Вимог до перевірки;
закінчення строку дії атестата про акредитацію та непоновлення його протягом дев’яти місяців;
припинення права володіння або користування приміщенням, у якому розташований пункт технічного контролю суб’єкта проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, та непоновлення такого права протягом трьох місяців;
надходження до Головного сервісного центру МВС повідомлення від власника або орендодавця про припинення права виконавця користування приміщенням, у якому розташований пункт технічного контролю, з копіями документів, що підтверджують припинення такого права;
перевірки технічного стану транспортних засобів у пункті технічного контролю, інформацію про який не внесено до реєстру суб’єктів проведення обов’язкового технічного контролю або який належить на праві володіння чи користування іншому виконавцю.";
5) у пункті 8:
в абзаці першому слово "та" замінити словом "або";
в абзаці другому слова ", відомості про які містяться в реєстрі" замінити словами "відповідно до атестата про акредитацію, сфери акредитації та відомостей, внесених до реєстру суб’єктів";
в абзаці шостому слова "транспортних засобів" виключити;
6) абзац перший пункту 12 викласти в такій редакції:
"12. Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться після здійснення ідентифікації транспортного засобу.";
7) пункт 16 викласти в такій редакції:
"16. Обов’язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться в обсягах перевірки технічного стану транспортного засобу, наведених у додатку 5, та згідно з Вимогами до перевірки.
Виконавець проводить додаткові перевірки транспортного засобу згідно з обсягами перевірки для:
автобуса, призначеного для перевезення школярів;
транспортного засобу, призначеного для перевезення осіб з інвалідністю;
транспортного засобу категорії М2 або М3 для перевезення пасажирів;
автомобіля таксі;
спеціалізованого санітарного автомобіля бригади екстреної (швидкої) медичної допомоги;
великогабаритного та великовагового транспортного засобу;
транспортного засобу, що використовується для перевезення небезпечних вантажів;
навчального транспортного засобу.
На вимогу замовника виконавець провадить додаткові перевірки автобуса для використання його на автобусних маршрутах загального користування (міських або приміських, або міжміських, або міжнародних).
Обладнання, необхідне для проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, за своїми характеристиками повинне відповідати показникам не нижче ніж зазначено в Технологічних вимогах до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, затверджених наказом Мінінфраструктури від 15 лютого 2012 р. № 106, та не може використовуватися двома і більше виконавцями.
Період між двома послідовними калібруваннями обладнання, необхідного для проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, не може перевищувати:
24 місяці - для вимірювання ваги, тиску та рівня звуку;
24 місяці - для вимірювання сили;
12 місяців - для вимірювання газоподібних викидів.
Виконавець проводить фото- та відеофіксацію процесу перевірки конструкції та технічного стану транспортного засобу, про що попереджає замовника.
Фотофіксація процесу перевірки конструкції та технічного стану транспортного засобу проводиться виконавцем із фіксацією:
загального вигляду передньої частини транспортного засобу з фіксацією номерного знака під час перевірки увімкнених фар ближнього світла відповідним приладом, увімкнених протитуманних фар та аварійної сигналізації (за наявності), габаритних, контурних вогнів;
загального вигляду задньої частини транспортного засобу з фіксацією номерного знака на гальмівному стенді під час перевірки гальмівної системи методом стендових випробувань з увімкненими сигналами гальмування, аварійної сигналізації (за наявності), габаритними та контурними вогнями;
загального вигляду правої та лівої сторони транспортного засобу з увімкненими габаритними та контурними вогнями;
панелі приладів транспортного засобу із показником загального пробігу транспортного засобу, зафіксованим на одометрі або тахографі.
У разі проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів, які відповідно до вимог Закону України "Про автомобільний транспорт" та Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Мінтрансзв’язку від 7 червня 2010 р. № 340, обладнані тахографом, додатково проводиться фотофіксація тахографа в увімкненому стані, а також таблички перевірки та адаптації тахографа.
У разі проведення обов’язкового технічного контролю навчальних транспортних засобів додатково проводиться фотофіксація додаткових педалей та їх кріплень, дзеркала або дзеркал заднього виду для спеціаліста з питань навчання керуванню транспортним засобом.
У разі проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів категорій М2 і М3 додатково проводиться фотофіксація салону транспортного засобу із фіксацією місць для сидіння без урахування місця водія.
Матеріали фото- та відеофіксації мають бути чіткими, добре освітленими, без змін, внесених у фото- та відеоредакторі. Зображення має відповідати дійсності, забезпечувати можливість визначити марку, колір, номерний знак транспортного засобу. Зображення транспортного засобу має займати не менше 70 відсотків загальної площі фотографії. Обов’язково в автоматичному режимі приладу фото- та відеофіксації зазначається дата проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу, яка повинна відповідати даті видачі протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.
Відеофіксація проводиться під час усього процесу перевірки конструкції та технічного стану транспортного засобу.
Порядок відеофіксації процесу перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу визначається МВС.";
8) в абзаці першому пункту 17 слово "максимально" виключити;
9) пункт 18 викласти в такій редакції:
"18. У разі позитивного результату після проведення обов’язкового технічного контролю транспортного засобу виконавець складає протокол перевірки технічного стану транспортного засобу. Паперова копія протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу видається замовнику (водію). На вимогу замовника (водія) паперова копія виготовляється та видається на бланку протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.
У протоколі перевірки технічного стану транспортного засобу виконавець зазначає дату проведення наступного обов’язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до пункту 3 цього Порядку, а також призначення відповідно до проведених додаткових перевірок транспортного засобу.

................
Перейти до повного тексту