1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 14 лютого 2025 р. № 162
Київ
Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів в рамках Програми відновлення України III
Відповідно до частини другої статті 97 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
Затвердити Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів в рамках Програми відновлення України III, що додаються.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 71


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 14 лютого 2025 р. № 162
ПОРЯДОК ТА УМОВИ
надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів в рамках Програми відновлення України III
1. Ці Порядок та умови визначають механізм надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів в рамках Програми відновлення України III (далі - субвенція), що фінансуються відповідно до Фінансової угоди "Програма відновлення України III" між Україною та Європейським інвестиційним банком, ратифікованої Законом України від 20 серпня 2024 р. № 3905-IX (далі - Фінансова угода).
Джерелом формування субвенції є кошти позики Європейського інвестиційного банку, залучені Україною відповідно до Фінансової угоди.
2. Кінцевими бенефіціарами є органи місцевого самоврядування, військові адміністрації (у разі їх утворення).
Головним розпорядником субвенції за державним бюджетом є Мінрозвитку.
Головні розпорядники субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішенням відповідної місцевої ради, розпорядженням відповідної військової адміністрації про такий бюджет згідно із законодавством.
3. Субвенція надається для забезпечення здійснення заходів щодо відновлення соціальної та житлової інфраструктури на територіях, де органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюють свої повноваження в повному обсязі (підконтрольна Україні територія), метою яких є подолання наслідків збройної агресії Російської Федерації.
4. Субвенція спрямовується бюджетам адміністративно-територіальних одиниць, на території яких реалізуються проекти в рамках Програми відновлення України III (далі - проекти), за напрямами, визначеними у Фінансовій угоді.
5. Використання субвенції здійснюється з дотриманням умов Фінансової угоди та договорів, укладених в рамках Програми відновлення України III (далі - Програма), а також відповідно до угод про передачу коштів позики, укладених відповідно до Фінансової угоди.
Субвенція не може бути спрямована на сплату податку на додану вартість, штрафних санкцій та/або пені, що нараховуються за порушення умов договорів, на витрати, пов’язані з перерахуванням та конвертацією коштів за рахунком для одержання коштів та проектними рахунками, та на оплату професійних послуг, пов’язаних із виконанням Фінансової угоди.
За рахунок субвенції допускається виготовлення або коригування проектної документації.
Не допускається будь-яке подвійне фінансування одних і тих же компонентів проектів, у тому числі за рахунок коштів, наданих Європейським інвестиційним банком, іншими донорами, коштів державного чи місцевих бюджетів.
6. Умовами надання субвенції є:
1) відповідність проектів Державній стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 695 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 67, ст. 2155; 2024 р., № 79, ст. 4627), регіональним стратегіям розвитку, стратегіям розвитку територіальних громад;
2) комунальна форма власності об’єкта, на фінансування якого залучається субвенція;
3) співфінансування на рівні не менше 23 відсотків за рахунок місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством, на покриття витрат на сплату податків і зборів (у тому числі податку на додану вартість), комісії за конвертацію валюти, страхування, авторський нагляд тощо;
4) календарний план реалізації проектів становить не більше 18 місяців;
5) спроможність територіальних громад, на фінансування об’єктів яких залучається субвенція, повинна забезпечувати подальше власне фінансування та їх утримання за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством;
6) об’єкти, в тому числі об’єкти соціального житла, що фінансуються за рахунок субвенції, залишаються у комунальній власності (спільній власності) відповідних територіальних громад та використовуються за цільовим призначенням протягом не менше 20 років з дати завершення впровадження проекту;
7) за рахунок субвенції заборонено купівлю або приватизацію землі, будівель, приміщень;
8) під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні та на всіх етапах реалізації проектів обов’язково повинно бути враховано громадські інтереси ключових заінтересованих сторін у місцевій громаді (вразливі групи населення; громадські організації; медичні, освітні, соціальні служби);
9) реалізація проектів передбачає дотримання стандартів енергоефективності, використання енергоефективного технологічного обладнання, а також забезпечення безбар’єрності.
7. Оголошення про проведення відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінрозвитку, в якому зазначаються:
1) пріоритетні напрями спрямування субвенції;
2) строк проведення відбору;
3) час і строк подання заяв про участь у відборі;
4) контактні особи, адреса електронної пошти та номер телефону для отримання додаткової інформації;
5) умови фінансування.
Пропозиції щодо проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, подаються сільськими, селищними, міськими радами або їх виконавчими органами, військовими адміністраціями населених пунктів (в разі їх утворення), обласними радами, місцевими держадміністраціями, обласними та районними військовими адміністраціями (в разі їх утворення) (далі - заявники).
Додаткові відбори (у разі необхідності) здійснюються у тому ж порядку.
8. Для відбору проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції, Мінрозвитку утворює експертну робочу групу з питань ініціювання, підготовки, супроводження та реалізації спільних з Європейським інвестиційним банком проектів в рамках Програми відновлення України III (далі - експертна робоча група), до складу якої входять представники Мінрозвитку, Мінфіну, інших міністерств та заінтересованих сторін.
Кількісний склад учасників експертної робочої групи повинен забезпечувати рівномірне, справедливе та пропорційне представництво усіх заінтересованих сторін.
Положення про експертну робочу групу та її склад затверджуються наказом Мінрозвитку.
Формою роботи експертної робочої групи є засідання.
Засідання експертної робочої групи проводиться не пізніше ніж через 45 календарних днів після закінчення строку подання заяв про участь у відборі.
Засідання експертної робочої групи є правоможним, якщо в її роботі бере участь більш як половина її членів.
Рішення експертної робочої групи вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів експертної робочої групи. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Члени експертної робочої групи зобов’язані дотримуватися вимог, передбачених Законом України "Про запобігання корупції".
До роботи експертної робочої групи без права голосу можуть залучатися незалежні експерти для проведення аналізу проектів, у тому числі проектних рішень, проектної документації в частині можливості реалізації проектів у визначені заявниками строки та в межах кошторисної вартості, що оцінюється з урахуванням наявності ризиків реалізації проектів. За результатами такого аналізу незалежні експерти подають експертній робочій групі висновки та пропозиції.
9. Заявники подають пропозиції щодо проектів, що фінансуватимуться за рахунок субвенції (далі - пропозиції), за допомогою програмних засобів Єдиної цифрової інтегрованої інформаційно-аналітичної системи управління процесом відбудови об’єктів нерухомого майна, будівництва та інфраструктури (далі - Єдина цифрова система), Положення про яку затверджено наказом Мінінфраструктури від 23 січня 2024 р. № 65, шляхом заповнення інформації та завантаження документів у відповідних розділах електронного кабінету користувача Єдиної цифрової системи, що підтверджується уповноваженою особою заявника шляхом накладення кваліфікованого електронного підпису або вдосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.

................
Перейти до повного тексту