- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 листопада 2024 року
за № 1662/43007
Про затвердження Порядку організації регулярних, нерегулярних та маятникових (човникових) перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
розвитку громад та територій
№ 1269 від 11.11.2024 )
Відповідно до частини третьої
статті 56 Закону України "Про автомобільний транспорт", абзацу тридцять четвертого підпункту 20 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого
постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400), НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації регулярних, нерегулярних та маятникових (човникових) перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність,
наказ Міністерства транспорту України від 09 лютого 2004 року № 75 "Про затвердження Порядку організації регулярних, нерегулярних і маятникових перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 22 червня 2004 року за № 759/9358.
3. Управлінню міжнародних автомобільних перевезень забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Сергія Деркача.
Виконувач обов’язків Міністра |
Василь ШКУРАКОВ |
ПОГОДЖЕНО: Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Голова Державної служби України з безпеки на транспорті В.о. Голови Державної регуляторної служби України |
Олексій ВИСКУБ Євген ЗБОРОВСЬКИЙ Олексій МИХАЙЛОВ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад, територій
та інфраструктури України
05 вересня 2024 року № 966
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 листопада 2024 року
за № 1662/43007
ПОРЯДОК
організації регулярних, нерегулярних та маятникових (човникових) перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм організації міжнародних регулярних, нерегулярних, маятникових (човникових) та регулярних транзитних перевезень пасажирів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні і є обов’язковим для виконання автомобільними перевізниками (далі - перевізники) та замовників транспортних послуг.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
Єдиний комплекс інформаційних систем у сфері безпеки на наземному транспорті (далі - Єдиний комплекс) - інформаційно-комунікаційна система Укртрансбезпеки, що становить сукупність автоматизованих систем, програмно-інформаційних комплексів, програмних, програмно-технічних та технічних засобів електронної комунікації, що забезпечують обробку та захист інформації, електронну взаємодію з метою надання послуг та забезпечення реалізації державної політики з питань безпеки на наземному транспорті;
журнал INTERBUS - контрольний документ, який складається з відривних шляхових листів пасажирів у двох примірниках, для реєстрації пасажирів під час виконання нерегулярних автомобільних міжнародних перевезень, форма якого визначена додатком 3 до
Угоди про міжнародні нерегулярні перевезення пасажирів автобусами (Угода INTERBUS) , до якої Україна приєднана відповідно до Закону України від 16 жовтня 2012 року
№ 5444 "Про приєднання України до Угоди про міжнародні нерегулярні перевезення пасажирів автобусами (Угода INTERBUS)";
користувач Єдиного комплексу (далі - користувач) - перевізники (фізичні особи - підприємці, юридичні особи), та посадові особи Мінінфраструктури, які пройшли процедуру електронної ідентифікації та автентифікації і отримали право доступу до інформації в Єдиному комплексі;
паритетне виконання перевезень - умови, визначені договором між українським та іноземним перевізниками, відповідно до яких здійснюються перевезення міжнародним маршрутом загального користування;
регулярні транзитні перевезення - перевезення пасажирів автобусами, які відправляються з території України і прямують через територію іншої іноземної країни до третьої іноземної країни за умови, що перевезення пасажирів відбудуться без їх висадки або посадки на території іншої іноземної країни.
3. Відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого міжнародного маршруту, продовження дії дозволу України на регулярних міжнародних автобусних маршрутах загального користування (далі - дозвіл України), а також організація нерегулярних міжнародних перевезень здійснюється через Єдиний комплекс, враховуючи положення
Закону України "Про адміністративну процедуру" та міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
( Абзац перший пункту 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 1269 від 11.11.2024 )
Власником Єдиного комплексу та виключних майнових прав інтелектуальної власності на його програмне забезпечення є держава в особі Укртрансбезпеки, яка є його розпорядником та адміністратором.
Володільцем інформації Єдиного комплексу є Укртрансбезпека.
Суб’єктами Єдиного комплексу є:
власник (розпорядник);
адміністратор;
користувачі.
4. Укртрансбезпека забезпечує видачу дозволів України за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, після надходження відповідного повідомлення від Мінінфраструктури, зберігаючи їх копії в електронному вигляді, веде облік виданих дозволів України.
( Абзац другий пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 1269 від 11.11.2024 )
Розгляд документів та прийняття рішення щодо відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого міжнародного маршруту, продовження дії дозволу України на регулярних міжнародних автобусних маршрутах здійснюється відповідно до
Закону України "Про автомобільний транспорт" з урахуванням особливостей, встановлених
Законом України "Про адміністративну процедуру", міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема,
Угодою INTERBUS,
Правилами надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та цим Порядком.
( Абзац третій пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 1269 від 11.11.2024 )
5. Функціонування Єдиного комплексу передбачає електронну інформаційну взаємодію з Єдиним електронним реєстром автобусних маршрутів (реєстром міжнародних автобусних маршрутів загального користування) та електронною системою "Електронна черга перетину кордону".
II. Загальні положення організації міжнародних перевезень пасажирів
1. Основні вимоги до перевізника, який має намір здійснювати міжнародні перевезення пасажирів:
1) наявність у перевізника ліцензії на право провадження господарської діяльності з міжнародних перевезень пасажирів автобусами;
2) наявність у перевізника необхідної кількості автобусів, призначених для перевезення пасажирів та внесених до ліцензійної справи перевізника, з метою забезпечення виконання перевезень пасажирів згідно з розкладами руху по всіх міжнародних маршрутах.
Необхідна кількість автобусів для кожного перевізника визначається з розрахунку один основний автобус на кожний маршрут та 1 резервний автобус на кожні 5 маршрутів;
3) використання транспортних засобів, які відповідають умовам перевезень та параметрам комфортності, визначених законодавством про автомобільний транспорт.
Автобуси на міжнародному маршруті повинні бути обладнані системою глобального позиціонування GPS.
Не допускаються для використання на міжнародному маршруті автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів.
2. Міжнародні перевезення пасажирів мають здійснюватися з дотриманням режимів праці та відпочинку водіїв згідно з Європейською угодою щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), до якої Україна приєднана відповідно до Закону України від 07 вересня 2005 року
№ 2819 "Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)".
3. Відправлення чи прибуття автобусів при міжнародних регулярних перевезеннях здійснюється тільки з/до автостанцій, а в разі їх відсутності - із/до зупинок, передбачених розкладом руху.
Посадка/висадка пасажирів з автобуса при міжнародних регулярних перевезеннях пасажирів здійснюється із/на автостанціях, а у разі їх відсутності - на зупинках, передбачених розкладом руху.
4. Міжнародний регулярний маршрут відкривається та функціонує, якщо він відповідає вимогам щодо:
визначення початкового пункту, який розташований на території України, в містах чи адміністративних центрах територіальних громад або населених пунктах;
паритетного виконання перевезень українськими та іноземними перевізниками, якщо це визначено міжнародними договорами України чи протоколами змішаних комісій, утворених в рамках зазначених договорів;
обов’язкового перетину державного кордону автобусами, що здійснюють перевезення пасажирів за маршрутами відповідно до отриманих дозволів України.
Здійснення пересадок пасажирів на території України або іншої країни можливо лише у разі дотримання вимог абзацу четвертого цього пункту та за умови відображення у квитку інформації про пересадку.
Інформація про місце, час і тривалість пересадки зазначається у квитку.
5. Строк дії дозволу України для роботи на регулярному маршруті, що відкривається, становить п’ять років з можливістю продовження його дії на цей самий строк, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України з питань міжнародних автомобільних перевезень.
III. Організація міжнародних регулярних перевезень
Подання заяв для відкриття маршруту
1. Для відкриття міжнародного маршруту перевізник подає заяву через Єдиний комплекс, враховуючи положення
Закону України "Про адміністративну процедуру" та міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, в якій зазначає:
1) інформацію про розклад руху на відповідному маршруті, яка повинна обов’язково містити:
назву маршруту, яка складається із назв початкового та кінцевого пунктів;
пункти початкової, проміжних та кінцевої зупинок із зазначенням назв населених пунктів та адрес пунктів зупинок;
час перетину кордону із зазначенням пункту пропуску;
протяжність маршруту, відстані від початкової зупинки до кожної з проміжних зупинок у прямому напрямку руху та відстані між зупинками;
час відправлення з початкової та проміжних зупинок, час прибуття до проміжних та кінцевої зупинки у прямому та зворотному напрямках за місцевим часом;
час зупинки автобуса на початковій (не менше 10 хвилин і не більше 60 хвилин) та проміжних (не менше 5 хвилин і не більше 60 хвилин) зупинках;
тривалість виконання рейсу в прямому та зворотному напрямках;
позначення закріплених за українським та іноземним перевізниками днів тижня, за якими в обов’язковому порядку здійснюватиметься відправлення автобусів на маршруті у прямому та зворотному напрямках.
2) посилання, за яким пасажир матиме змогу придбати квиток в електронній формі.
У разі відсутності вільного часу згідно з Єдиним електронним реєстром автобусних маршрутів (реєстром міжнародних автобусних маршрутів загального користування) на обраному пункті пропуску для перетину кордону, перевізник не може перейти до наступного етапу подачі документів в Єдиному комплексі.
До заяви також додаються належним чином засвідчені перевізником копія графіку роботи та відпочинку водіїв, копія тарифів на перевезення на зазначеному маршруті у PDF форматі, затверджена українським та іноземним перевізниками (у разі, якщо їх обов’язковість визначено відповідним двостороннім міжнародним договором України), та копія договору про паритетне обслуговування маршруту з іноземним перевізником, якщо це передбачено міжнародними договорами України.
Заява підписується кваліфікованим електронним підписом перевізника, а у разі відкриття маршруту, який здійснюватиметься більше ніж одним (але не більше ніж трьома) українськими перевізниками - всіма українськими перевізниками, які здійснюватимуть перевезення.
Днем подання заяви є день накладення кваліфікованого електронного підпису (кваліфікованих електронних підписів) в Єдиному комплексі.
На підставі інформації, що міститься в заяві, засобами Єдиного комплексу створюються наступні документи:
розклад руху з урахуванням швидкісного режиму, за якого водій має змогу безпечно керувати транспортним засобом та контролювати його рух у конкретних дорожніх умовах.
Схема міжнародного маршруту створюється засобами Єдиного комплексу на основі розкладу руху.
2. Для отримання дозволу України перевізник подає заяву та документи на міжнародний маршрут з одним відправленням.
Відправлення в один день з однієї автостанції за одним міжнародним маршрутом може мати лише один перевізник із тих, між якими укладено договір про спільну діяльність на відповідному міжнародному маршруті, про що зазначається в розкладі руху.
3. У разі подання перевізником неповного пакету документів, необхідного для отримання дозволу України, або виявлення недостовірних відомостей у заяві та/або поданих документах, невідповідності вимогам, передбаченим пунктом 1 розділу II цього Порядку, Мінінфраструктури надсилає перевізнику письмове повідомлення про залишення заяви без руху протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви в Єдиному комплексі, враховуючи положення
Закону України "Про адміністративну процедуру" та міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, в якому зазначаються виявлені недоліки з посиланням на порушені вимоги цього Порядку, спосіб та строк усунення недоліків, а також способи, порядок та строки оскарження рішення про залишення заяви без руху щодо відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого міжнародного маршруту, продовження дії дозволу України на регулярному міжнародному автобусному маршруті загального користування (додаток 2).
( Абзац перший пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 1269 від 11.11.2024 )
Строк усунення недоліків повинен бути не більше 5 робочих днів.
У разі усунення виявлених недоліків у строк, встановлений Мінінфраструктури, заява вважається поданою в день її первинного подання. При цьому, строк розгляду справи продовжується на строк залишення заяви без руху.
4. У разі якщо за результатами аналізу та перевірки інформації, зазначеної у пункті 1 розділу II цього Порядку та пункті 1 цього розділу, перевізник відповідає встановленим вимогам, Мінінфраструктури протягом 10 робочих днів з дня подання ним заяви через Єдиний комплекс, направляє лист до компетентного органу іноземної країни з інформуванням про прийняте рішення про відкриття, закриття, внесення змін до функціонуючого міжнародного маршруту, продовження дії дозволу України на регулярному міжнародному автобусному маршруті загального користування (додаток 3), до якого додає розклад маршруту, графік роботи та відпочинку водіїв, тарифи на перевезення (якщо їх обов’язковість визначено відповідним двостороннім міжнародним договором України), для встановлення можливості виконання такого маршруту територією країни призначення.
( Абзац перший пункту 4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства розвитку громад та територій
№ 1269 від 11.11.2024 )
................Перейти до повного тексту