1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 20 грудня 2024 р. № 1452
Київ
Про затвердження Порядку погодження пропозицій щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
Відповідно до пункту 5 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 22 лютого 2024 р. № 3587-IX "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення корпоративного управління" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок погодження пропозицій щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій, що додається.
2. Установити, що визначені Порядком, затвердженим цією постановою, граничні строки подання та погодження відповідних пропозицій органів управління державних унітарних підприємств, загальних зборів господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, які є суб’єктами природних монополій або плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень, не застосовуються під час формування річних фінансового та інвестиційного планів на 2025 рік, стратегічного плану розвитку, а також інвестиційного плану на середньострокову перспективу, першим плановим роком для яких є 2025 рік.
3. Ця постанова набирає чинності з дня опублікування та застосовується у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 12 місяців з дня його припинення чи скасування, але не довше 8 березня 2027 року.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 25


ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 20 грудня 2024 р. № 1452
ПОРЯДОК
погодження пропозицій щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій
1. Цим Порядком визначено організаційні засади щорічного погодження Мінфіном пропозицій органу управління державного унітарного підприємства, загальних зборів господарського товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (крім банків), які є суб’єктами природних монополій або плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень, щодо максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій (далі - орган управління / загальні збори).
Метою погодження Мінфіном максимальних порогів обсягу капітальних інвестицій є забезпечення ефективного управління державними ресурсами (ресурсами державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (крім банків), які є суб’єктами природних монополій або плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень) в умовах дії правового режиму воєнного стану, їх відповідності стратегічним національним цілям, мінімізація фіскальних ризиків, пов’язаних з інвестиційною діяльністю таких суб’єктів господарювання.
2. Для цілей цього Порядку державним унітарним підприємством, господарським товариством, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку якого перевищує 50 млн. гривень, вважається державне унітарне підприємство, господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, яке за результатами фінансово-господарської діяльності фактично отримало в минулому році та/або планує отримати в поточному або плановому році за показником "чистий фінансовий результат" (прибуток) 50 млн. гривень і більше.
3. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
суб’єкт природної монополії - державне унітарне підприємство, господарське товариство, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, яке виробляє (реалізує) товари на ринку, що перебуває у стані природної монополії, територією провадження господарської діяльності якого є територія України;
Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;
максимальний поріг обсягу капітальних інвестицій - кошти, які суб’єкт господарювання може спрямувати протягом планового року на капітальне будівництво, придбання (виготовлення) основних засобів, придбання (створення) нематеріальних активів, модернізацію, модифікацію (добудову, дообладнання, реконструкцію) основних засобів та капітальний ремонт.
Інші терміни у цьому Порядку вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про ринок електричної енергії" та "Про ринок природного газу".
4. Формування переліку державних унітарних підприємств, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі (крім банків), які є суб’єктами природних монополій або плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 млн. гривень (далі - суб’єкти господарювання), максимальні пороги обсягу капітальних інвестицій яких погоджуються відповідно до цього Порядку, здійснюється Мінфіном щороку у строки та у порядку, що визначені Порядком щорічного погодження пропозицій щодо окремих фінансових показників, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій, які включатимуться до листа очікувань власника, а також до фінансових планів, стратегічних планів розвитку та інвестиційних планів на середньострокову перспективу суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 серпня 2024 р. № 984 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 82, ст. 4838).
Для суб’єктів господарювання, які складають консолідовану фінансову звітність відповідно до закону, максимальний поріг обсягу капітальних інвестицій визначається та погоджується з урахуванням обсягу капітальних інвестицій дочірніх підприємств та господарських товариств, що включаються до консолідованої фінансової звітності такого суб’єкта господарювання.
Дія цього Порядку не поширюється на оператора системи передачі та операторів систем розподілу, затвердження, перегляд та здійснення контролю за виконанням інвестиційних програм яких здійснює Регулятор відповідно до законодавства, а також на оператора газотранспортної системи, інвестиційне планування якого здійснюється за участю Регулятора відповідно до законодавства.
Інформацію щодо обсягу капітальних інвестицій у плановому році оператор системи передачі, оператор газотранспортної системи подають Мінфіну у п’ятиденний строк після їх затвердження Регулятором в установленому порядку.
5. Пропозиції щодо визначення максимального порога обсягу капітальних інвестицій (далі - пропозиції), підготовлені виконавчим органом суб’єкта господарювання, подаються наглядовою радою суб’єкта господарювання (у разі її створення) органу управління/загальним зборам суб’єкта господарювання.
У разі коли утворення наглядової ради не є обов’язковим відповідно до закону та/або не передбачено статутом, пропозиції, підготовлені виконавчим органом суб’єкта господарювання, подаються таким органом органу управління/загальним зборам суб’єкта господарювання.
Орган управління/загальні збори суб’єкта господарювання подають щороку до 30 березня пропозиції на розгляд та погодження Мінфіну за формою згідно з додатком 1.
Пропозиції наглядової ради або виконавчого органу суб’єкта господарювання подаються щороку до 30 березня Мінфіну за формою згідно з додатком 1:
Мінекономіки - щодо суб’єктів господарювання, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України;
Мінінфраструктури - щодо АТ "Укрзалізниця";
Мінстратегпромом - щодо АТ "УОП".
Пропозиції наглядової ради або виконавчого органу суб’єкта господарювання подаються щороку до 15 березня:
Мінекономіки - щодо суб’єктів господарювання, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України;
Мінінфраструктури - щодо АТ "Укрзалізниця";
Мінстратегпрому - щодо АТ "УОП".
Пропозиції подаються Мінфіну одночасно з пропозиціями щодо окремих фінансових показників, а також обсягів виплат на користь держави, бюджетного фінансування та квазіфіскальних операцій і повинні узгоджуватися з положеннями Державної дивідендної політики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2024 р. № 1369, інформацією про прогнозні обсяги чистого фінансового результату та прогнозними обсягами перерахування частини чистого прибутку в середньостроковій перспективі, що подаються Мінфіну відповідно до частини одинадцятої статті 75 та частини четвертої статті 89 Господарського кодексу України.
6. До пропозицій додаються:
пояснювальна записка (з обґрунтуванням дотримання критеріїв, зазначених у пунктах 7-10 цього Порядку);
інформація щодо галузевої специфіки діяльності суб’єкта господарювання та особливостей його фінансово-господарської діяльності у плановому році;
детальна інформація щодо максимального порога обсягу капітальних інвестицій в розрізі джерел та напрямів спрямування за формою згідно з додатком 2 (з розбивкою окремо на проекти, які реалізуються, та нові проекти, реалізація яких розпочинається у плановому році);
інформація щодо щорічного фактичного спрямування коштів на капітальні інвестиції за два роки, що передують поточному року (крім новостворених суб’єктів господарювання, зокрема шляхом реорганізації) та планового спрямування коштів на капітальні інвестиції на поточний рік за формою згідно з додатком 3;
інформація щодо прогнозних значень таких фінансових показників на кінець планового року та наступні два роки, розрахованих виходячи з обсягу капітальних інвестицій, передбаченого у пропозиціях за формою згідно з додатком 4;
інформація щодо значень фінансових показників, визначених у пункті 10 цього Порядку, за два роки, що передують поточному року (крім новостворених суб’єктів господарювання), їх прогнозу на поточний рік, плановий рік та наступні два роки за формою згідно з додатком 5;
фінансова звітність суб’єкта господарювання на останню звітну дату поточного року та за два роки, що передують поточному року (крім новостворених суб’єктів господарювання), за формою, визначеною Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Мінфіну від 7 лютого 2013 р. № 73;
затверджені в установленому порядку фінансовий план суб’єкта господарювання на поточний рік, стратегічний план розвитку суб’єкта господарювання (крім суб’єктів господарювання, які відповідно до законодавства не складають стратегічний план розвитку) та інвестиційний план підприємства на середньострокову перспективу (три - п’ять років);
звіт про виконання річного інвестиційного плану суб’єкта господарювання за попередній рік;
інформація щодо оцінки ризиків, пов’язаних із запропонованими капітальними інвестиціями, в тому числі фіскальних ризиків;
інформація щодо запропонованих підходів до пом’якшення ризиків та управління ними.
Для нових інвестиційних проектів кошторисною вартістю більше 100 млн. гривень додаються:
техніко-економічне обґрунтування/техніко-економічні розрахунки;
розрахунки показників NPV (чиста приведена вартість), DPP (дисконтований період окупності) та IRR (внутрішня норма прибутковості);
розрахунки показників співвідношення між чистими доходами та обслуговуванням боргу, показники співвідношення боргу до EBITDA (для нових проектів із залученням кредитних коштів);
комплексний план управління ризиками з детальним описом потенційних ризиків і стратегій пом’якшення, що включає: визначення потенційних ринкових, будівельних, операційних, фінансових, регуляторних, стратегічних та інших ризиків; проведення аналізу ризиків (кількісна та якісна оцінки ризиків), заходи з реалізації стратегії пом’якшення ризиків.
7. У разі коли обсяг капітальних інвестицій, визначений у пропозиціях, не перевищує 4 відсотки розміру чистих активів суб’єкта господарювання станом на останню звітну дату (активи, за вирахуванням зобов’язань, рядок 1300 – (рядок 1595 + рядок 1695) згідно з формою № 1 фінансової звітності, визначеною Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності", затвердженим наказом Мінфіну від 7 лютого 2013 р. № 73), за умови відповідності такого обсягу визначеним у пункті 10 цього Порядку мінімальним порогам фінансових показників суб’єкта господарювання у плановому році, такі пропозиції вважаються прийнятними і Мінфін погоджує їх.

................
Перейти до повного тексту