- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 12 липня 2024 р. № 817 Київ |
Про реалізацію експериментального проекту щодо державної реєстрації актів цивільного стану та видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану за межами України з проставленим апостилем
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Погодитися з пропозицією Міністерства юстиції стосовно реалізації протягом двох років з дня набрання чинності цією постановою експериментального проекту щодо державної реєстрації актів цивільного стану та видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану за межами України з проставленим апостилем (далі - експериментальний проект).
2. Затвердити Порядок реалізації експериментального проекту щодо державної реєстрації актів цивільного стану та видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану за межами України з проставленим апостилем, що додається.
3. Перелік держав, у яких здійснюється реалізація експериментального проекту, визначається Міністерством юстиції за погодженням з Міністерством закордонних справ.
4. Міністерству юстиції:
забезпечити координацію заходів щодо реалізації експериментального проекту;
подати протягом двох місяців після завершення реалізації експериментального проекту Кабінету Міністрів України звіт про результати його реалізації, а також (у разі потреби) пропозиції щодо вдосконалення законодавства у відповідних сферах;
забезпечити повідомлення державним підприємством "Національні інформаційні системи", яке є адміністратором Державного реєстру актів цивільного стану громадян і Електронного реєстру апостилів, про початок роботи його відокремленого підрозділу за кордоном, зокрема шляхом оприлюднення відповідної інформації на власному веб-сайті.
5. Ця постанова набирає чинності через місяць з дня її опублікування.
Прем'єр-міністр України |
Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 29 |
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 12 липня 2024 р. № 817
ПОРЯДОК
реалізації експериментального проекту щодо державної реєстрації актів цивільного стану та видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану за межами України з проставленим апостилем
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення державної реєстрації народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, смерті на підставі документів про реєстрацію актів цивільного стану, виданих компетентними органами іноземних держав щодо громадян України, видачі свідоцтв про державну реєстрацію актів цивільного стану, зокрема повторно, та витягів з Державного реєстру актів цивільного стану громадян (далі - документи про державну реєстрацію актів цивільного стану) з проставленим на них апостилем за зверненням громадян України, які перебувають за межами України, з використанням сервісної послуги, що надається на основі публічного договору приєднання про її надання відокремленим підрозділом державного підприємства, що належить до сфери управління Мін’юсту та є адміністратором Державного реєстру актів цивільного стану громадян і Електронного реєстру апостилів (далі - відокремлений підрозділ).
2. Метою реалізації експериментального проекту щодо державної реєстрації актів цивільного стану та видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану за межами України з проставленим апостилем (далі - експериментальний проект) є забезпечення можливості, спрощення умов та порядку отримання громадянами України, які перебувають за межами України, документів про державну реєстрацію актів цивільного стану українського зразка.
3. Громадяни України, які перебувають за межами України, звертаються за отриманням сервісної послуги до відокремленого підрозділу особисто або в електронній формі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (Дія) (за наявності технічної можливості).
В умовах воєнного стану сервісна послуга громадянам України чоловічої статі віком від 18 до 60 років надається у разі їх особистого звернення до відокремленого підрозділу за умови наявності у зазначених громадян військово-облікових документів.
Дійсність військово-облікових документів перевіряється у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
4. Під час державної реєстрації народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, смерті, видачі документів про державну реєстрацію актів цивільного стану відокремлений підрозділ використовує Державний реєстр актів цивільного стану громадян та здійснює дії, які є обов’язковими для відділів державної реєстрації актів цивільного стану, що здійснюють ведення зазначеного Реєстру, відповідно до
Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" та інших актів законодавства у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.
Державна реєстрація народження фізичної особи та її походження, шлюбу, розірвання шлюбу, смерті проводиться на підставі документів про реєстрацію актів цивільного стану, виданих компетентними органами іноземних держав, належним чином легалізованих, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, у порядку, визначеному
Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Мін’юсту від 18 жовтня 2000 р. № 52/5 (в редакції наказу Мін’юсту від 24 грудня 2010 р. № 3307/5), з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.
Оригінал документа про реєстрацію актів цивільного стану, виданий компетентним органом іноземної держави, на підставі якого проведено державну реєстрацію акта цивільного стану, повертається заявнику після виготовлення та засвідчення його копії особою, яка провела таку реєстрацію.
................Перейти до повного тексту