- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 5 грудня 2023 р. № 1279
Київ
Про затвердження Порядку створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами
Відповідно до пункту 11 частини першої
статті 19 та частини четвертої
статті 46 Закону України "Про управління відходами" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами, що додається.
2. Визнати такими, що втратили чинність, постанови Кабінету Міністрів України згідно з переліком, що додається.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім пункту 2 цієї постанови, який набирає чинності з 1 січня 2025 року.
Прем'єр-міністр України | Д. ШМИГАЛЬ |
Інд. 75 | |
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 грудня 2023 р. № 1279
ПОРЯДОК
створення та адміністрування інформаційної системи управління відходами
1. Цей Порядок визначає процедуру створення, забезпечення адміністрування та функціонування інформаційної системи управління відходами, яка ведеться у вигляді електронної бази даних з метою забезпечення належного обліку, звітності, узагальнення та аналізу інформації у сфері управління відходами, надання електронних публічних послуг, ведення та розміщення реєстрів та забезпечення інформаційної взаємодії між суб’єктами у сфері управління відходами.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України
"Про управління відходами",
"Про публічні електронні реєстри",
"Про адміністративні послуги",
"Про електронні довірчі послуги",
"Про захист персональних даних",
"Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах",
"Про основні засади забезпечення кібербезпеки України",
"Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг",
"Про адміністративну процедуру",
"Про інформацію",
Положенні про Єдину екологічну платформу "ЕкоСистема", затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 р. № 1065 (Офіційний вісник України, 2021 р., № 82, ст. 5264).
3. Інформаційна система управління відходами (далі - інформаційна система) - це функціональний модуль Єдиної екологічної платформи "ЕкоСистема" (далі - платформа "ЕкоСистема"), який забезпечує доступ до інформації про відходи, виробників продукції, організації розширеної відповідальності виробника, суб’єктів господарювання у сфері оброблення відходів у вигляді електронної бази даних.
4. Держателем та адміністратором інформаційної системи є Міндовкілля.
5. Доступ до інформаційної системи здійснюється через платформу "ЕкоСистема".
6. Інформаційна система забезпечує:
1) ведення обліку суб’єктів господарювання у сфері управління відходами;
2) можливість подання документів суб’єктом господарювання в електронній формі з метою одержання дозвільних документів;
3) автоматизацію процесів надання електронних публічних послуг, документів дозвільного характеру та ліцензій в електронній формі;
4) узагальнення, звітність та аналіз інформації в реєстрах у сфері управління відходами;
5) оптимізацію обліку відходів та управління ними;
6) здійснення контролю за транскордонним перевезенням відходів;
7) здійснення контролю за передачею відходів між суб’єктами у сфері управління відходами;
8) автоматичне первинне внесення інформації до звітних документів на підставі внесеної до інформаційної системи інформації суб’єктом у сфері управління відходами;
9) ведення та облік матеріально-технічної бази з управління небезпечними відходами та їх перевірку (до отримання ліцензії, планові та позапланові заходи здійснення державного нагляду (контролю);
10) ведення обліку несанкціонованих сміттєзвалищ відходів, власник яких не встановлений;
11) електронну інформаційну взаємодію з національними електронними інформаційними ресурсами, іншими інформаційно-комунікаційними системами.
7. Користувачі платформи "ЕкоСистема", суб’єкти, які підпадають під дію
Закону України "Про управління відходами", через електронний кабінет користувача платформи "ЕкоСистема" повинні створити обліковий запис у функціональному модулі е-Відходи та внести до інформаційної системи інформацію та відомості щодо:
ідентифікаційного коду згідно з ЄДРПОУ/РНОКПП;
кодів видів економічної діяльності;
контактної інформації суб’єктів у сфері управління відходами;
місцезнаходження об’єкта збирання, зберігання, відновлення та/або видалення відходів/місця утворення відходів;
опису основної діяльності, під час якої відходи утворюються, оброблюються;
проектної потужності місця утворення відходів, об’єкта оброблення відходів тощо.
8. Заповнення облікового запису здійснюється після проходження електронної ідентифікації та автентифікації з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису та/або печатки, що базуються на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, або інших засобів електронної ідентифікації, що забезпечують аналогічний рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, відповідно до вимог
Закону України "Про електронні довірчі послуги".
9. Після заповнення користувачем необхідної інформації та відомостей облікового запису в електронному кабінеті користувача йому стають доступні такі підсистеми та підмодулі інформаційної системи:
1) підсистема надання адміністративних послуг, яка забезпечує отримання суб’єктами господарювання електронних публічних послуг з видачі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, видачі висновку на здійснення транскордонного перевезення відходів, подання документів на отримання письмової згоди (повідомлення) на транскордонне перевезення відходів та інших електронних публічних послуг у сфері управління відходами, визначених законодавством.
Підсистема складається з:
підмодуля "Облік об’єктів оброблення відходів", який забезпечує ведення та декларування наявності матеріально-технічної бази з управління відходами, що дає змогу автоматизувати та систематизувати діяльність, яка пов’язана з управлінням відходами;
підмодуля "Проведення перевірки до отримання ліцензії та здійснення заходів державного нагляду (контролю)", який дає змогу забезпечити додаткове оперативне інформування суб’єкта (ліцензіата/здобувача ліцензії) засобами системи про здійснення заходів державного нагляду (контролю) щодо дотримання ліцензійних вимог та/або проведення перевірки до отримання ліцензії здобувачем ліцензії співробітниками Міндовкілля із забезпеченням фіксації історії перевірок з усією документацію, що утворюється в результаті здійснення заходів державного нагляду/перевірок для суб’єкта у сфері управління відходами;
підмодуля "Управління видачею дозволів на оброблення відходів", який забезпечує автоматизацію, контроль, наповнення реєстру дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів та облік документів дозвільного характеру;
підмодуля "Управління перевіркою ліцензійних умов", який забезпечує функціонування автоматизованого робочого місця, що дає змогу автоматизувати процес проведення перевірки матеріально-технічної бази здобувачів ліцензії, здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням ліцензійних умов ліцензіатами, облік протоколів адміністративних правопорушень, складених представниками органу ліцензування, та іншу діяльність, що включає перевірки дотримання ліцензійних умов та матеріально-технічної бази ліцензіата;
підмодуля "Транскордонне перевезення відходів", який є автоматизованим модулем фіксації відходів, що імпортуються/експортуються в рамках транскордонного перевезення відходів;
підмодуля "Провадження ліцензійної діяльності", який забезпечує здобувачу ліцензії автоматизоване робоче місце провадження діяльності з відходами, що передбачає отримання ліцензії;
підмодуля "Управління надання електронних публічних послуг", який є системою управління електронними публічними послугами у сфері управління відходами. Автоматизація процесу подання документів, обробки документів уповноваженими особами та отримання послуг заявниками.
Надання електронних публічних послуг здійснюється за заявами, поданими в електронній формі через електронний кабінет користувача платформи "ЕкоСистема" або засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія).
Заява подається користувачами, що пройшли електронну ідентифікацію та автентифікацію з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, електронного підпису та/або печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, або інших засобів електронної ідентифікації, що забезпечують аналогічний рівень довіри до засобів електронної ідентифікації, відповідно до вимог
Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Заява може подаватися користувачем, а у разі подання через платформу "ЕкоСистема" і уповноваженою ним особою.
Форми заяв та інших документів, що додаються до заяв про видачу документів дозвільного характеру, ліцензій та інших електронних публічних послуг, затверджуються Кабінетом Міністрів України.
У разі подання заяви уповноваженою суб’єктом господарювання особою до заяви додається копія документа, що засвідчує його повноваження.
На електронні копії (скановані копії або фотокопії) оригіналів паперових документів накладається електронний підпис та/або печатка суб’єкта господарювання, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог
Закону України "Про електронні довірчі послуги".
Надсилання додатків до заяви у форматі PDF або JPEG в електронній формі здійснюється з урахуванням таких вимог:
електронні копії (скановані копії або фотокопії) оригіналів паперових документів, що додаються, повинні відповідати вимогам, встановленим
Законом України "Про електронні документи та електронний документообіг";
................Перейти до повного тексту