- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2022 р.
за № 1681/39017
Про затвердження Порядку відбору Кінцевих Бенефіціарів Проекту "Енергоефективність громадських будівель в Україні"
1. Затвердити Порядок відбору Кінцевих Бенефіціарів Проекту "Енергоефективність громадських будівель в Україні", що додається.
2. Директорату енергоефективності (Петрунін Д.) разом з Юридичним департаментом (Гуцул В.) подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. Міністра |
В. Лозинський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад
та територій України
29 листопада 2022 року № 228
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
27 грудня 2022 р.
за № 1681/39017
ПОРЯДОК
відбору Кінцевих Бенефіціарів Проекту "Енергоефективність громадських будівель в Україні"
2. Реалізацію Програми, а також управління та контроль за її реалізацією здійснює Міністерство розвитку громад та територій України через утворену ним Групу управління і підтримки Програми (далі - ГУПП), яка сформована з представників Мінрегіону. ГУПП залучає команду консультантів з підтримки реалізації Програми, представників Європейського інвестиційного банку та інших заінтересованих осіб під час своєї діяльності (за згодою).
3. Відповідно до Фінансової угоди кошти позики виділяються на виконання Субпроектів з капітального ремонту, реконструкції громадських будівель, що мають на меті підвищення рівня їхньої енергетичної ефективності (далі - проекти термомодернізації), відповідають цьому Порядку та критеріям відповідності, зазначеним у додатку А.1 Фінансової
угоди.
На додаток до проектів термомодернізації, Програма передбачає, у тому числі, фінансування будівельних робіт (включаючи роботи з ремонту пошкоджень, отриманих внаслідок військової агресії Російської Федерації) у громадських будівлях, у тому числі, з метою забезпечення відповідності потребам внутрішньо переміщених осіб (далі - ВПО) та приймаючих їх територіальних громад.
Програма реалізується на умовах співфінансування. За рахунок місцевого бюджету сплачується податок на додану вартість та компенсуються інші необхідні витрати, які не покриваються коштами позики, а також, за потреби, витрати потенційних Кінцевих Бенефіціарів на виготовлення та проведення експертизи проектної документації, проведення енергетичного аудиту будівель та виготовлення енергетичного сертифіката.
Згідно з Фінансовою угодою, кошти надаватимуться у вигляді позики кожному Кінцевому Бенефіціару відповідно до договору позики (кредитного договору), укладеного між Міністерством фінансів України, Мінрегіоном та Кінцевими Бенефіціарами.
4. Участь у Програмі відповідно до цього Порядку можуть брати органи місцевого самоврядування.
5. ГУПП спільно з командою консультантів з підтримки реалізації Програми здійснює відбір Кінцевих Бенефіціарів (далі відбір).
Для проведення відбору Мінрегіон на своєму офіційному вебсайті оприлюднює оголошення про проведення відбору Кінцевих Бенефіціарів (далі - Оголошення).
В Оголошенні зазначаються:
загальний опис Програми, її умови;
Критерії прийнятності Кінцевих Бенефіціарів та Критерії оцінки проектів термомодернізації, наведені у додатку 1 до цього Порядку;
строк подання документів для участі у відборі;
адреси електронної пошти, номери телефонів, інших контактних даних, за якими можна отримати додаткові роз’яснення щодо участі у відборі.
6. ГУПП вживає заходів щодо поширення інформації про початок проведення відбору Кінцевих Бенефіціарів, у тому числі за допомогою офіційних сторінок Мінрегіону у соціальних мережах.
7. Потенційний Кінцевий Бенефіціар для участі у відборі подає до ГУПП:
1) заповнену Анкету на участь у Проекті "Енергоефективність громадських будівель в Україні" за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку;
2) зведену інформацію про проекти термомодернізації, які пропонується для реалізації, за формою, наведеною у додатку 3 до цього Порядку;
3) завірену в установленому законодавством порядку копію рішення сільської, селищної, міської, районної, обласної ради про намір отримати позику за Програмою, яке повинно містити: мету запозичення, форму здійснення запозичення, істотні умови запозичення - вид, розмір, валюта, строк, відсотки за користування запозиченням та строки їх сплати, а також розмір основної суми боргу, майнове або інше забезпечення виконання зобов’язань за запозиченням;
4) звіт з енергетичного аудиту будівель та/або енергетичний сертифікат, виготовлені відповідно до законодавства України;
7) проектну документацію на проекти термомодернізації, затверджену відповідно до законодавства України (у разі готовності такої документації на дату подання заявки);
8) гарантійний лист із інформацією, зазначеною у підпунктах 4.1-4.3 пункту 4, підпункті 4.6 пункту 4, підпункті 6.2 пункту 6 Критеріїв прийнятності Кінцевих Бенефіціарів (додаток 1);
9) інформацію в довільній формі, зазначену у підпунктах 2.3-2.6 пункту 2, підпункті 3.2 пункту 3, підпунктах 4.4, 4,5 пункту 4, підпунктах 5.1, 5.2 пункту 5, підпункті 6.1 пункту 6, підпункті 7.1 пункту 7 Критеріїв прийнятності Кінцевих Бенефіціарів (додаток 1);
8. Документи, подані потенційним Кінцевим Бенефіціаром для участі у відборі, відхиляються ГУПП у разі:
1) подання не органом місцевого самоврядування;
2) якщо проект термомодернізації не передбачає досягнення будівлею
Мінімальних вимог до енергетичної ефективності будівель, затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 27 жовтня 2020 року № 260, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2020 року за № 1257/35540, та встановлених
статтею 4 Директиви про енергетичну ефективність будівель № 2010/31/ЄС;
3) календарний план реалізації проекту термомодернізації становить менше одного року та більше трьох років;
4) не передбачається співфінансування проекту термомодернізації з місцевого бюджету (зокрема, в частині сплати податку на додану вартість та компенсації інших необхідних витрат, що не покриваються коштами позики);
5) надходження після закінчення встановленого в Оголошенні строку;
6) подання документів, оформлених неналежним чином, не в повному обсязі, а також таких, що містять недостовірну інформацію;
7) потенційний Кінцевий Бенефіціар розташований в одному з районів, визначеному Мінреінтеграції у переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
9. У разі відхилення ГУПП документів, поданих потенційним Кінцевим Бенефіціаром, такий Кінцевий Бенефіціар має право повторно подати документи, зазначені у пункті 7 цього Порядку, після усунення причин, з яких такі документи було відхилено.
10. У процесі підготовки своїх заявок на участь у відборі потенційні Кінцеві Бенефіціари можуть надсилати запити до ГУПП та команди консультантів з підтримки реалізації Програми щодо надання роз’яснення.
Запити щодо надання роз’яснення потенційні Кінцеві Бенефіціари можуть надсилати на адресу електронної пошти, зазначену в Оголошенні. Відповіді на запити надаються на електронну пошту відповідних потенційних Кінцевих Бенефіціарів, а також публікуються на офіційному вебсайті Мінрегіону (без зазначення джерела запитання).
11. Після закінчення строку подання заявок на участь у відборі ГУПП спільно з командою консультантів з підтримки реалізації Програми розглядає отримані заявки не більше 60 днів та оцінює кожен проект термомодернізації відповідно до Критеріїв оцінки проектів термомодернізації, визначених додатком 1 до цього Порядку, а також подані документи щодо наявності підстав для їх відхилення, передбачених пунктом 8 цього Порядку.
12. За результатами розгляду документів та оцінки проектів термомодернізації ГУПП:
1) протокольно формує перелік потенційних Кінцевих Бенефіціарів та їх проектів термомодернізації, щодо яких наявна затверджена проектна документація, та забезпечує його оприлюднення на офіційному вебсайті Мінрегіону. Перелік таких потенційних Кінцевих Бенефіціарів та копії їх документів, передбачені пунктом 7 цього Порядку, направляються до Міністерства фінансів України для проведення оцінки фінансового стану потенційного Кінцевого Бенефіціара;
2) протокольно формує перелік попередньо відібраних потенційних Кінцевих Бенефіціарів та їх проектів термомодернізації, щодо яких немає проектної документації (при необхідності її розроблення відповідно до вимог законодавства), та забезпечує його оприлюднення на офіційному вебсайті Мінрегіону. Такі попередньо відібрані потенційні Кінцеві Бенефіціари розробляють проектну документацію проекту термомодернізації.
Після розроблення та затвердження проектної документації потенційні Кінцеві Бенефіціари направляють її на розгляд ГУПП. ГУПП проводить оцінку проекту термомодернізації та, у разі відсутності підстав для відхилення, передбачених пунктом 8 цього Порядку, направляє інформацію про потенційних Кінцевих Бенефіціарів та копії документів, передбачені пунктом 7 цього Порядку, для проведення Міністерством фінансів України оцінки фінансового стану потенційного Кінцевих Бенефіціарів.
14. Після проведення Міністерством фінансів України оцінки фінансового стану потенційних Кінцевих Бенефіціарів ГУПП протокольно формує список відібраних Кінцевих Бенефіціарів.
Список відібраних Кінцевих Бенефіціарів затверджується наказом Мінрегіону.
Інформація про відібраних Кінцевих Бенефіціарів із проектами термомодернізації (разом із затвердженою проектною документацією) публікується на офіційному вебсайті Мінрегіону.
15. Потенційні Кінцеві Бенефіціари, яким Міністерством фінансів України надано висновок щодо оцінки фінансового стану потенційного Кінцевого Бенефіціара та рівня фінансової самоокупності проектів, укладають договір позики (кредитний договір) з Міністерством фінансів України та Мінрегіоном.
Договір позики (кредитний договір) не укладається, якщо Міністерством фінансів України надано висновок про фінансову неспроможність потенційного Кінцевого Бенефіціара, а також якщо потенційний Кінцевий Бенефіціар розташований в одному з районів, визначеному Мінреінтеграції у переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
16. Закупівля товарів, робіт і послуг, необхідних для реалізації проектів термомодернізації, відібраних згідно з цим Порядком, здійснюватиметься відповідно
Закону України "Про публічні закупівлі" та пункту 6.4
статті 6 Фінансової угоди.
Генеральний директор Директорату енергоефективності |
Д. Петрунін |
Додаток 1
до Порядку відбору Кінцевих Бенефіціарів
Проекту "Енергоефективність
громадських будівель в Україні"
(пункт 5)
КРИТЕРІЇ
прийнятності Кінцевих Бенефіціарів
№ |
Критерії відповідності |
Індикатор виконання (підхід) |
Так |
Ні |
1 |
Документація заявки |
1.1 |
Документи, зазначені у пункті 7 цього Порядку, належним чином заповнені та належним чином підписані сільським, селищним, міським головою чи головою обласної ради або уповноваженою особою, яка виконує ці обов’язки відповідно до законодавства України (далі - голова ради), разом із заповненими формами, що підтверджують документи та заповнені шаблони таблиць Excel (якщо такі вимагаються) |
Відсутні підстави для відхилення документів, визначені пунктом 8 Порядку |
|
|
2 |
Кінцеві Бенефіціари (КБ) |
|
|
|
2.1 |
Кінцевим Бенефіціаром частини позики може бути сільська, селищна, міська, районна, обласна рада |
Перевіряється ГУПП |
|
|
2.2 |
Потенційний Кінцевий Бенефіціар не розташований в одному з районів, визначеному Мінреінтеграції у переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) |
Визначення місця Кінцевого Бенефіціара на карті, що відображає зони активних бойових дій та непідконтрольні Уряду території станом на дату подання заявок |
|
|
2.3 |
У громадській будівлі, у якій впроваджується проект термомодернізації, розміщуються внутрішньо переміщені особи |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
2.4 |
Заявник не отримує кошти з інших джерел для тих же проектів термомодернізації |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
2.5 |
Визначена контактна особа |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
2.6 |
Після проведення відбору Кінцевий Бенефіціар зобов’язується створити та укомплектувати Групу впровадження проекту (ГВП) |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
3 |
Прийнятність сектору |
|
|
|
3.1 |
Проект термомодернізації впроваджується у громадських будівлях: школи, гімназії, ліцеї, інші навчальні заклади; дитячі садки; лікарні, інші заклади охорони здоров’я; інші громадські будівлі. |
Перевіряється ГУПП |
|
|
3.2 |
Після реалізації проектів термомодернізації, будівлі повинні відповідати Мінімальним вимогам до енергетичної ефективності, будівель , затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 27 жовтня 2020 року № 260, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 18 грудня 2020 року за № 1257/35540, та встановлених статтею 4 Директиви про енергетичну ефективність будівель № 2010/31/ЄС |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
4 |
Прийнятність будівлі (будівель) (повинно застосовуватися до всіх будівель, запропонованих для проектів термомодернізації ) |
|
|
|
4.1 |
Будівля залишиться у громадському користуванні після реалізації проектів термомодернізації щонайменше 20 років. Значна кількість населення буде отримувати користь від будівлі. Строк експлуатації будівлі (разом з функціональністю та правом власності) повинен бути продовжений щонайменше на 20 років. |
Підтверджується гарантійним листом від потенційного Кінцевого Бенефіціару |
|
|
4.2 |
Будівля не є частиною поточної або запланованої процедури приватизації |
Підтверджується гарантійним листом від потенційного Кінцевого Бенефіціару |
|
|
4.3 |
Будівля не є предметом договору комерційної концесії або оренди з суб’єктом господарювання приватної форми власності чи енергосервісних компаній (ЕСКО) |
Підтверджується гарантійним листом від потенційного Кінцевого Бенефіціару |
|
|
4.4 |
Наявність звіту за результатами обстеження, складеного відповідно до Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2017 року № 257, Методики проведення обстеження та оформлення його результатів , затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 06 серпня 2022 року № 144 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2022 року за № 898/38234 |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
4.5 |
Наявність звіту з енергетичного аудиту будівель та/або енергетичного сертифіката, виготовлених відповідно до законодавства України-1 |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
4.6 |
Підтвердження наміру про виготовлення енергетичного сертифікату-2 після реалізації проекту (проектів) термомодернізації |
Підтверджується гарантійним листом від потенційного Кінцевого Бенефіціару |
|
|
5 |
Вартість проекту |
|
5.1 |
Загальна вартість проекту термомодернізації, що покривається коштами позики, не повинна перевищувати 80 % загального граничного обсягу місцевого боргу потенційного Кінцевого Бенефіціара |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
5.2 |
Витрати на реалізацію проектів термомодернізації та впровадження відновлюваних джерел енергії становлять не менше 50 % від загальної вартості проекту термомодернізації. За інші 50 % вартості проекту термомодернізації допускається фінансування ремонтних робіт (включаючи пошкодження, отримані внаслідок військової агресії Російської Федерації) та впровадження інших заходів (наприклад, встановлення обладнання душових і кухонь), у тому числі, для забезпечення потреб пацієнтів та внутрішньо переміщених осіб (ВПО), будівель закладів охорони здоров’я |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
6 |
Підтримка органу місцевого самоврядування |
|
6.1 |
Завірена в установленому законодавством порядку копія рішення сільської, селищної, міської, районної, обласної ради про підтримку впровадження проектів термомодернізації |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
6.2 |
Завірена в установленому законодавством порядку копія рішення сільської, селищної, міської, районної, обласної ради щодо співфінансування витрат з податку на додану вартість та інших витрат, що не покриваються коштами позики |
Підтверджується гарантійним листом від потенційного Кінцевого Бенефіціару |
|
|
7 |
Грантова підтримка розробки проектної документації та енергетичного сертифікату |
|
|
|
7.1 |
Міста та територіальні громади з населенням менше 50 000 осіб та обмеженою спроможністю щодо запозичень (неможливість покрити витрати на технічну документацію) можуть подати заявку на грантову підтримку від Технічної допомоги Інвестиційної платформи сусідства (NIP) |
Підтверджується потенційним Кінцевим Бенефіціаром |
|
|
Критерії оцінки проектів термомодернізації
№ |
Основні критерії |
Критерії оцінки |
Бали |
Макс |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Населення міста |
до 25 тисяч |
10 |
20 |
від 25 001 до 200 000 |
20 |
від 200 001 тисяч до 500 000 |
5 |
Більше 500 001 |
0 |
2 |
Готовність інфраструктури до реалізації проекту термомодернізації |
Наявність системи енергоменеджменту потенційного Кінцевого Бенефіціар, що офіційно затверджена рішенням відповідної ради |
15 |
20 |
Наявність у штаті потенційного Кінцевого Бенефіціара офіційно призначеного енергоменеджера |
5 |
3 |
Досвід Кінцевого Бенефіціара |
У реалізації проектів термомодернізації громадських будівель |
7 |
10 |
У реалізації проектів з термомодернізації громадських будівель, що фінансуються МФО |
3 |
4 |
Готовність наявної документації на будівлі |
Наявність технічного паспорту |
5 |
20 |
Наявність звіту з енергетичного аудиту будівель та/або енергетичного сертифіката, виготовлених відповідно до законодавства України |
5 |
Наявність затвердженої проектної документації на термомодернізацію будівлі |
10 |
5 |
Ефективність проекту термомодернізації |
Очікувана остаточна економія енергії 25 %-30 % |
5 |
20 |
Очікувана остаточна економія енергії 30 %-35 % |
15 |
Очікувана остаточна економія енергії > 35 % |
20 |
6 |
Наявність внутрішньо переміщених осіб у потенційного Кінцевого Бенефіціара |
Кількість внутрішньо переміщених осіб у % до загальної кількості населення 0 < 5 % |
1 |
10 |
Кількість внутрішньо переміщених осіб у % до загальної кількості населення 5 %-10 % |
5 |
Кількість внутрішньо переміщених осіб у % до загальної кількості населення > 10 % осіб |
10 |
Всього |
100 |
................Перейти до повного тексту